menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
avatar van 123poetertjes
Gretz schreef:
Kan niet volgende op de volgende x
Wacht even, ik kan je even niet volgen volgens mij x

avatar van Gretz
123poetertjes schreef:
(quote)
Wacht even, ik kan je even niet volgen volgens mij x

Volgens mij klopt ie nu wel

avatar van JoaMuse
Top, dit wordt een hoop leuk luister- en leesmateriaal! Die indierockperiode waar je het over hebt bij nr. 97 doet me denken aan het 'wat-luister-je-nu' topic op wielerflits waardoor de naam 123poetertjes me al bekend was nog voor je op musicmeter zat. #hipsterdatikbenzeg

avatar van Sunderland
Niek

Gaan we ook samen Aly zien op 18 feb in Cinetol in het altijd knusse Amsterdam?

avatar van 123poetertjes
JoaMuse schreef:
Top, dit wordt een hoop leuk luister- en leesmateriaal! Die indierockperiode waar je het over hebt bij nr. 97 doet me denken aan het 'wat-luister-je-nu' topic op wielerflits waardoor de naam 123poetertjes me al bekend was nog voor je op musicmeter zat. #hipsterdatikbenzeg
Stay tuned, de desbetreffende site komt nog langs x

Sunderland schreef:
Niek

Gaan we ook samen Aly zien op 18 feb in Cinetol in het altijd knusse Amsterdam?
OEI, HO. JA, dat gaan we zeker doen!

Edit: ticket binnen x

avatar van Johnny Marr
-SprayIt- schreef:
Sodeknijters wat klapt die Kenopsia er goed op zeg, zo lust ik ze wel meer.

Het is geen Milk though. Kudos en props voor die, Niek. En nog wel meer nummers. En The Don, ofcourse

Keep it up, pik!

avatar van Rudi S
Guus zit in mijn voorspelling, maar hoe zou je die kunnen overslaan ( dan maar een bon) .

avatar van stoepkrijt
Even een bescheiden buiging voor de vondsten '123 toppertjes' en 'nederchanson'.

En nu lekker deze lijst volgen, want ik ben benieuwd. Jammer dat 2:54 de top 100 nét niet gehaald heeft. De drive in Creeping is ongekend en deze band verdient absoluut een podium.

avatar van Ploppesteksel
Een namedrop én ook mijn favoriete Lily Allen in de aanloop: lekker begin!

avatar van Dance Lover
Ja, maak me gek met KOTO en al die andere troeven! Feestlijst en leuk omschreven

avatar van 123poetertjes
123poetertjes schreef:
102. HAERTS - Wings
Een nagenoeg perfect popplaatje met hemels mooi ingezongen uithalen en climax na climax.
Was nog vergeten te vermelden dat m'n vorige telefoon in de wc is geflikkerd op de klanken van dit liedje en derhalve een waardige dood stierf x

avatar van Koenr
Hah wat een geweldige presentatie Niek . Ik lees ook mee.

avatar van 123poetertjes
Vijf minuten pompompom



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
Treed binnen met een reine ziel opdat de doem valt van deze tweede update en mijn ziel de rust verkrijgt waar ik zo hevig naar verlang.

https://i.imgur.com/ZmOm5vP.png
90. Ruud Bos - Villa Volta
Soundtrack, 1996, Efteling, 2:42

DIT HUIS. DIT VERVLOEKTE HUIS. Jep, we openen blokje twee lekker griezelend met Hugo van den Loonsche Duynen, de Bokkenrijder die plunderdend erop los trok, addersgebroed da ist. Ik denk dat ik ongeveer één keer per twee jaar in de Efteling kom en telkens ben ik weer onder de indruk van hoe mooi alles daar toch in elkaar zit. Mooier nog dan Park van Opgezwolle. Wachtrijen tot in de kleinste details versierd, prachtige natuur, toffe achtergrondverhalen, genoeg spanning en sensatie en fraaie composities. Villa Volta is al sinds jaar en dag mijn absolute favoriet en tevens de meest onderschatte attractie van allemaal. Het hallucinante idee te verdwalen in de ronddraaiende gekte van het vervloekte huis, het machtig interessante achtergrondverhaal maar bovenal die epische soundtrack. Het duurt maar twee minuut tweeënveertig maar weet me in korte tijd DAMES EN HEREN LET U OP, DE DEUREN OPENEN IN UW RICHTING een sfeertje neer te zetten hoor, toeme zeg. Vanaf de eerste dreun tot het achterstevoren ingespeelde verbaasde openingskoortje, die spannende drumpartijen en puur kippenvel wanneer de melodie zich in werking zet en het huis ook als een malle begint te draaien. Fenomenaal. Onlangs verscheen op het JijBuiskanaal een interview met Ruud Bos over de door hem gecomponeerde Eftelingmuziek en dan realiseer je je pas echt hoe belangrijk deze vent wel niet is geweest voor het park. Of het nou deze Villa Volta is of Fata Morgana of die wondermooie Droomvlucht, ik kan het altijd opzetten en krijg er altijd blije nostalgische gevoelens bij. Ruud, mocht je dit ooit lezen, je bent een held. Rudi S, mocht je dit ooit lezen: je bent geen held maar vast wel aardig hoor x.

Ook kjoel en ook een magische soundtrack: the damn hele soundtrack van Avatar: The Last Airbender, beste serie ooit BESTEOOIT



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/wTI2VgM.png
89. Courtney Barnett – Avant Gardener
Slacker, 2012, How To Carve A Carrot Into A Rose, 5:12

Courtney Barnett is denk ik wel mijn favoriete songwriter die er is. Ik heb in elk geval een ontzettend zwak voor haar heerlijk nonchalante, directe en gortdroog cynische manier van schrijven. En als je het vocaal dan ook nog zo goed kan brengen hoeft je liedje zelf eigenlijk niet eens meer goed te zijn. Nee, een goede zangeres wil ik haar niet noemen maar dat zou ook eigenlijk niet bij haar teksten passen. Ze staat middenin het leven en de gemiddelde persoon kan nou eenmaal niet goed zingen. En ook muzikaal is alles vooral heel goed op de tekst ingesteld waardoor al haar nummers niet per se heel mooi, maar wel vooral erg sympathiek en leuk zijn. In Avant Gardener komt het misschien wel het beste bij elkaar en is ook vermoedelijk die “best song [she’s] ever written” waar ze in History Eraser (ook ) naar refereert. Ze neemt je mee in haar dagje tuinieren die plots uitmondt in een bezoekje van de ambulance. Ze weet net genoeg detail in de tekst te verwerken dat je alles voor je kunt zien zonder af te wijken naar overbodige info. Alles staat op de goede plek, geen woord te veel. Haar tragikomische verhaal bevat bovendien de beste passage ooit op papier gezet door iemand waar dan ook.
The paramedic thinks I’m clever cause I play guitar
I think she’s clever cuz’ she stops people dying

HO
HO

Heel clever vind ik haar trouwens ook weer niet. 40 graden buiten en mevrouw besluit dat het een goed idee is om de tuin om te gaan spitten? Sorry hoor maar dan verdien je gewoon een klap voor je kanis. Goed, ik ga nu even een wortel in een roos veranderen.

Ook kjoel, opgewekt, van Down Under (of naja, NZL) en ik heb er nog sokken van ook: The Beths - Future Me Hates Me



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/hk6op8p.png
88. Superorganism - Something For Your M.I.N.D.
PC pop, 2017, Superorganism, 2:45

We blijven even hangen in Nonchaland en kloppen nu aan bij het beste gezelschap huisgenoten ooit. Beter dan Friends, beter dan New Girl. Het verhaal van Superorganism is er eentje van de huidige tijd en ook een verrekkes leuke. Acht hipsterstrangers die elkaar via internet hebben leren kennen, allemaal minus één naar Londen zijn verhuisd en daar nu samen onder één dak wonen. Arme buren zeg. AL zou ik best wel naast zulke creatieve geestige geesten willen wonen. Muzikaal gezien is Superorganism één grote gimmick met de meest bizarre samples die geen enkel ander nut lijken te hebben dan het creëren van een totale warboel. Het visuele departement heeft ook niet stilgezeten en ook hun clips zijn een enorm fuifje en er is zelfs een game ontwikkeld. Toffe marketing, guys! Nu kan zo’n explosie aan zintuiglijke prikkels weleens afleiden van de muziek maar bij zo’n Something For Your M.I.N.D. klopt het toch omdat het in de kern ok gewoon een prima geschreven nummertje is. Lome Orono een beetje vocaal sjokkend door een landschap met reusachtige broccoli’s en garnalen die je om de oren vliegen. Guitig hoor.

In mijn lijst staan trouwens 21 verschillende artiesten die ik live heb gezien. Inmiddels begint zoiets dus al redelijk doorsnee te worden maar Superorganism zal bij mij voor altijd herinnerd blijven als het eerste concert waar ik in mijn eentje naartoe ben geweest. Inmiddels heb ik dit een paar eer vaker (niet heel vaak tho) gedaan maar die eerste stap was toch wel behoorlijk scary. Op het moment dat ik ergens alleen ben en een groepje vreemden moet benaderen neig ik nog wel eens in een nogal socially awkward persoon te veranderen dus ik zag er eerlijk gezegd wel een beetje tegenop. Maar goed, ik had net een tentamen fucking goed gemaakt en was even een flinke dosis stress kwijt waardoor ik mezelf wel wilde belonen. Ik was redelijk vroeg ter plaatse en was dus alleen, een beetje hulpeloos om me heen starend zoekend naar misschien nog iemand die in zijn eentje was. Helaas, geen aanspraak en ook niet de durf om zelf maar op iemand af te stappen. Uiteindelijk toch maar de knop omgezet dat het me eigenlijk ook geen fuck zou moeten boeien want ja, ik was gewoon lekker op mezelf. Na deze switch werd de avond toch nog vet. Het werd een tof optreden, één grote gimmick en mijn oogballen volgedouwd met geleurde regenjassen, bakken vol visuals en vallende bandleden. Na afloop kreeg ik aanspraak van een groepje mensen die tijdens de show al gemerkt hadden dat ik er zichtbaar van genoot en me compimenteerden dat ik gewoon in mijn uppie ben gegaan. Hierna we nog een behoorlijke tijd in gesprek geweest en mijn concertmaatjeskring bij deze weer wat uitgebreid. Zo zie je maar, het loont gewoon om jezelf te blijven, ze pikken je er vanzelf uit.

Ook kjoel en in dit geval daadwerkelijk een fictieve band met een sick verhaal eromheen: Gorillaz - Stylo



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/VCCC9x9.png
87. Tim Buckley – Song To The Siren - Take 7
Folk, 1999 (of naja, origineel uit 1970, Works In Progress, 3:28

Ochtendplaatje dit. Tussen allemaal recente releases in mijn lijst is dit het nummer dat ik het recentst heb toegevoegd aan mijn lijst. Letterlijk begin deze maand werd ik verliefd op Song to the Siren. Als cover welteverstaan, van een band uit Groot-Brittannië met vrouwelijke vocalen die doorgaans meer in de shoegaze/dreampop/rockhoek zit. Daarmee bedoel ik natuurlijk Wolf Alice, duh. Betoverd door de schoonheid van hun uitvoering ben ik het origineel (of naja, een take die pas jaren na zijn dood werd uitgebracht) maar gaan opzoeken en nondeju, die is misschien wel nog beter. Ik merk de laatste tijd sowieso dat mijn zwak van dergelijke akoestiche pracht en praal de laatste tijd meer toe lijkt lijkt te nemen, of het nou Nick Drake of Leonard Cohen betreft. Net als bij Nick Drake draagt ook Song To The Siren het tragische van een veel te vroeg overleden muzikant met zich mee, maar dan wel eentje die tijden zijn leven iets van zijn succes heeft meegekregen. Ik probeer de laatste tijd een beetje in de discografie van Buckley sr. te duiken maar tot nu toe valt het nog niet mee. Misschien dat het went, muzikaal hoor ik mooie dingen maar zijn stem zit nog aardig in de weg, zelfs bij de versie van dit nummer die op Starsailor staat. Grappig dat deze kale versie juist op diezelfde stem leunt, en daar vind ik hem dan weer prachtig. Op mijn eerste gitaar, die ik afgelopen Sinterklaas kreeg, is Song tot he Siren het eerste liedje waar ik me in heb vastgebeten om te leren spelen. Zowel qua fingerpicking als akkoordenschema het perfecte nummer om wat skills op te schroeven.

Ook kjoel gitaargetokkel om heerlijk bij mee te spelen: Bob Dylan - Blowin' in the Wind



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/SQM4R3t.png
86. Azealia Banks feat. Lazy Jay - 212
Hiphouse, 2014, Broke With Expensive Taste, 3:25

P-P-P-HHHHHARTY TIME. Eigenlijk had deze 116 plekken lager moeten staan in mijn lijst maar had nu niet kunnen schrijven hoe awesome deze wel niet is wtf. Een nummer dat ik tijdens het uitgaan nog steeds weleens hoor en altijd blijft het een hoogtepuntje op de avond. En dat op Vlaamse producties, die trouwens gewoon keihard zijn gejat door Azealia zonder toestemming. Ach, als je er zo’n banger van maakt mag het van mij. Bovendien wil ik geen ruzie met haar hebben want ze is een sneaky bitch en als Harrie er niet is om haar vast te houden douwt ze zo een strijkbout in je face. Azealia is bonkers crazy in haar kop maar zoals ooit iemand al van 2092804 anderen kopieerde: gek en geniaal staan vaak dicht bijeen. Jammer dat ze de afgelopen jaren weinig van die genialiteit meer heeft laten zien al is het altijd wel erg vermakelijk om haar op Twitter te zien losslaan op alles wat los en vast zit. Ik denk dat ze een goede queen of the villa zou kunnen zijn, een echte allstar. Maar ja, sick harde beat en wat mij betreft de definitie van het genre hip house. Het is jammer dat er eigenlijk weinig vergelijkbaars is gemaakt naar mijn weten, die stuwende houseproducties waar een girl overheen spit als een motherfucker. De clip is ook geweldig, dansend in een trui van Mickey Mouse, bazinnetje hoor. En een ruïne ook, jij kutje.

Ook kjoele rap onder een sicke beat: Modeselektor ft. Flohio - Wealth. FLOFLO. WHO ELSE?



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT


avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/C0upYeT.png
85. Nina Simone – Sinnerman
Negrospiritual, 1965, Pastel Blues, 10:22

Eentje uit de Musicmetercanon en wat voor eentje. Ik ben zooooo blij dat dit gewoon een vaste finalist in de Ladder is he, dat doen we toch maar even mooi. Want moet je toch luisteren joh, wat een stem en wat een modderfokkking opera. Nina Simone, powervrouw met de soulstem van een man maar wel eentje die enorm goed kan zingen. Nee, vocaal gezien gaat mijn Top 100 niet veel beters meer brengen. En omdat ik niet net als Azealia gewoon maar alles wil stelen wat los en vast zit, verwijs ik nu keurig naar een citaat uit dit topic dat het nummer perfect omschrijft. Van mijn homie Arrie nog wel.
Arrie schreef:
Het lijkt wel alsof de wereld vergaat en Nina en haar band het gevoel hebben dat ze nog een laatste keer álles moeten geven. En dat doen ze ook, tien minuten lang. Fantastisch!
Wat een razernij voor onze zondeman, rennend naar overal en nergens om aan de duivel te ontsnappen. Wat u waarschijnlijk niet weet is dat niemand minder dan Jeremy Clarkson nog heeft bijgedragen aan de songtekst. Kunt u ook niet weten want het is ook niet waar.

Ook kjoel en echt vol met tempowisselingen en energie: Patti Smith – Land: Horses / Land of a Thousand Dances / La Mer(de) . Vette titel ook, niet?



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van Gretz

OH

Nina's Zalige Zondaar

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/GJpTLkT.png
84. Alice Jemima – Dodged a Bullet
Loungepop, 2016, Alice Jemima, 3:07

Zaterdagavond, ergens in februari ofzo 2018. Na een behoorlijk tof huisfeest behoorlijk lam teruggefietst met maat slash huisgenoot. Hoe ik thuis ben gekomen weet ik eigenlijk niet meer behalve dat 1) het fucking koud was met natte sneeuw enzo en 2) dat m’n maat tegen me zei: “hé Niek, er is btw een enorm pakketje voor je bezorgd, wat is dat voor zooi?” Meteen was ik direct weer sorta nuchter en terug thuis huppelde ik naar m’n postvakje om Alice Jemima aan mijn vinylcollectie te verwelkomen, vers vanuit Engeland bezorgd. Alice Jemima, dat is er nou echt eentje van mij, of niet dan? Of eigenlijk van Breaking More Waves, een blogger uit Portsmouth (onthouden die plaats hihi) die vooral veel schreef over veelal Zuid-Britse vrouwelijke popartiesten, een paar van wie we hier nog gaan tegenkomen. Robin, de maker van de blog, kreeg vorig jaar te maken met een hartstilstand en heeft derhalve zijn blog moeten stoppen. Hoe ga je goed man, bedankt voor alle mooie tips die je me gegeven hebt! Alice is een jongedame uit Newton-Abbott, Devon, met kuiltjeswangen zo diep dat ogen die ernaar staren er pardoes in verdrinken. Muzikaal is ze al net zo’n cutie, ze drapeert de snoezigste guitigste stem die je je maar kunt voorstellen over een muzikaal palet zo kleurrijk dat Jamie xx er maar al te graag zijn kwasten in doopt. Dodged a Bullet is hiervan mijn favo. Een harde stompende beat met glijdende fluistervocalen. Heerlijk zwoel, om in stilte op te dansen. Net als in de clip, al zijn die mensen er oprecht goed in. En nu eens naar Nederland afreizen, Alice. Met je kuiltjes.

Ooit wil ik ook een blog trouwens. Daar zou ik dan bijvoorbeeld stukjes kunnen gaan schrijven over mijn 123 favoriete nummers. Tis maar een ideetje hoor x.

Ook kjoel, sweet, dreamy en van Breaking More Waves afkomstig: Dizzy – Stars And Moons



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/7ChdofY.png
83. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Wielerkroniek, 2012, Ploegsteert, 4:25

Wielrennen is de mooiste sport ter wereld. Ben je het niet met me eens, wollah ik smack jou. Wat zo mooi is aan de sport is dat alles gewoon een metafoor is voor het leven. Er wordt hard gewerkt, pijn geleden gewonnen en nog veel mooier verloren. Er wordt honderd maal gevallen en honderdeneenmaal opgestaan. Er wordt bedrogen, geflikt, valsgespeeld, theater vertoond, gevloekt, samengewerkt en messen in ruggen gestoken. Het vindt plaats op woeste bergen, dorre woestijnen, verpauperde industriegebieden, idyllische dorpjes, grillige kusten, kale landweggetjes en heilige kapelletjes. Er wordt heroïsch gewonnen maar vooral nog meer heroïsch verloren. Helden staan op, helden vergaan, helden worden weer vergeten en helden worden herinnerd. En nergens ter wereld is de koers mooier dan in het Belgische voorjaar, waar renners op asgrauwe dagen over hobbelpaadjes door verlaten weilanden trekken terwijl de gure wind hun ledematen doormidden lijkt te scheuren, en af en toe aan troosteloze dorpjes passeren waar kale ouwe mannetjes aan den toog pintjes drinken en pruimtabak in asbakken uitspugen. Ploegsteert haalt het mooiste van fietsen naar boven: het verhaal van de renner. In dit geval één van de meest tragische verhalen in de wielergeschiedenis. In het West-Vlaams vertelt Wannes Kapelmuur over het lot, zo nietsontziend van VDB, De Nieuwe Merckx. Twintig jaar terug het grote toekomst van het Vlaamse wielrennen maar bezweken onder de druk en foute vrienden. Het mooie aan dit liedje is dat het alle kanten belicht en waarbij vooral de mens VDB centraal staat, maar wel met de fiets als leidraad. En eigenlijk is het hele album zo fraai, een 51 minuten lange ode aan het lelijke dat het leven zo mooi maakt .

Ook kjoel (op een iets andere manier dan) en van een andere Vlaamse wielerheld: Van Echelpoel - #ZietDenTom, diene rappen oap met zenne geilen blik en zenne strakken baard



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/Mos3oRq.png
82. Florence + The Machine - What Kind Of Man (Nicolas Jaar Remix)
Electronic, 2015, single, 12:22

Om in wielertermen te blijven: dit nummer is keihard stoempen in de tegenwind, met power voortgestuwd door één van de hardste vocale prestaties van afgelopen decennium. Florence Welsh is een geweldige powervrouw met een strot om U tegen te zeggen. Op What Kind of Man is ze boos, boos op die gure nare mannetjes die niet weten hoe een vrouw te behandelen. Nee, dan heb je aan mevrouw Firenze de verkeerde te pakken. Nicolas Jaar is me dus wel een durfalletje om gewoon met zijn klauwen aan haar muziek te komen. Weet hij zelf ook dus laat hij het origineel volledig in haar waarde. Vaak vind ik het wel tof als remixen de vocalen onherkenbaar maken maar in dit geval maakt die stem het nummer juist zoveel krachtiger. Firenze huilt en snauwt alsof haar leven er van afhangt om niet verdrinken in die woeste noeste producties van Nicolas Jaar en het resultaat is één van de beste sorta samenwerkingen ooit gemaakt. Telkens wordt teruggegrepen naar een kale basis waaruit het telkens op een andere manier wordt opgebouwd naar een nieuwe epische climax. Jaar, sowieso een baasje hoor want holy schmauz dat PSYCHIC. Nachtplaatje dat

Verder zal ik mijn hele leven lang dit nummer associëren met Down The Rabbit Hole vorig jaar. Het pompte door de speakers op het moment dat we door de bagagecheck gingen bij de entree, het pompte door de speakers toen we drie dagen later weer vertrokken. Wat een tijd, wat een fun, wat een nummer.

Een bewijs dat Firenze gewoon op haar banduppie ook al kjoel is: Florence + The Machine – Hurricane Drunk



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van jordidj1
holy **** sh*****t

avatar van Gretz
Bazenquintet! (vanaf Azelia)

avatar van 123poetertjes
https://i.imgur.com/AGJsUpl.png
81. Eefje de Visser - Jong
Droomdoezelpop, 2016, Nachtlicht, 5:10

Tweeëneenhalf jaar geleden kocht ik mijn eerste LP. Mogen jullie raden welke het is. Jup, ik ben er trots op dat Eefje mijn eerste vangst is geweest. Snap je die woordspelingen? Leuk bedacht hè. Eefje zelf zou ze vast ook kunnen waarderen want ze is zelf ook een woordenkunstenaar die zinnen afbreekt op random. Momenten en dan weer doorgaat. Dit doet ze allemaal heel lieflijk en ontspannen. Voor mijn gevoel bestaat mijn lijst voor een best wel behoorlijk deel uit albumopeners en albumafsluiters. Jong staat op de digitale releases ergens iets na het midden maar Eefje doet er gewoon alles aan om in mijn Top 100 te geraken want op de vinylversie is het dus daadwerkelijk de afsluiter, buiten dat er nog ergens een hidden track moet rondzweven maar die heb ik nog altijd nog altijd niet kunnen vinden. Al kwam Eefje sowieso wel in mijn lijst hoor, ik sta er eigenlijk best wel van versteld hoe veel echt goede nummers ze heeft met allemaal ook haar handtekening erop. Onmisvolgbaar Eefje, om eens een nieuwverzonnen woord uit de kast te trekken. Jong is er zo eentje, uit haar derde periode waarin ze die heerlijke elektronische sound heeft gecreëerd. Wat een warm bad, kopje onder in de droom waarin Eefje je toefluistert hoe verbonden ze wel niet aan je is terwijl de instrumentatie blijft aanzwengelen tot uiteindelijk die een absolute climax. Tja, ze palmt je volledig in. Maar pas daar maar mee op hoor, stiekem is Eefje gewoon die duistere Disneyvillain die dit gebruikt om alles te slopen wat je lief is en niet veel later voel je je totaal afgevloerd. Jordi weet, gevloerd in een popzaaltje in Damsko. Ik weet zelf nu ook, gevloerd op de fiets in Eindhoven. Die avond speelde ze een show in Bergen Op Zoom (hoi Koen, Tim, Geert ) en dat was best wel overweldigend. Na afloop uiteraard nog even gemeet bij de merch. Haar Nachtlichtvinyl had ik niet lang daarvoor in de bonus aangeschaft, De Koek was op en ja, Het Is had ik dus al wat langer maarrrr ik wilde wel handtekening jonguuuhh. Toen realiseerde ik me dat ik thuis nog een filmpje had gemaakt voor de PBH-app waarin ik Nachtlicht op mijn platenspeler had opgezet, hoes nadrukkelijk in beeld. Dus zocht ik het beeld op en liet ik haar gewoon op mijn telefoon het album signeren. Briljant idee hè? Well… met de angst op uitlopende inkt heb ik daarna de hele terugweg mijn telefoon buiten mijn broekzak gehouden, en dus ook op de fiets voorzichtig in de hand gehouden en nauwlettend in de gaten gehouden. Had ik het stoeprandje maar in de gaten gehouden tho. Tellie richting de grond, wel met mij er nog aan vast. Boem, scherm naar de tering. Ik snap het fietsappverbod ineens volkomen. De handtekening tho? Die stond er nog op. Tussen de barsten. Wat een bitch.

Ook kjoel en omdat je altijd meer Eefje kan horen: Eefje de Visser - Uit de lucht



spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

avatar van jordidj1
123poetertjes schreef:
Jordi weet, gevloerd in een popzaaltje in Damsko.


hou je bek

mooie update wel weer, al ligt het cuteness-level een beetje erg hoog xxx

avatar van Gretz
Gretz schreef:
Bazenquintet! (vanaf Azelia)

Een zestal geniaal plaatjes + Something for Your M.I.N.D. is overigens ook heel tof. Aardig updateje weer!
(afbeelding)

avatar van 123poetertjes
Dat was hem weer. Ik ga weer even aan de Paint.net, met een beetje geluk morgen alweer een nieuw blokje vanuit casa Geert x

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:55 uur

geplaatst: vandaag om 12:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.