menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van...

zoeken in:
Dag allemaal,

Inmiddels al meer dan een jaar geleden richtte ik samen met user Ralph. De hiphop top 100 van... op. Het idee was simpel: om de beurt presenteren users in delen hun persoonlijke top 100 van beste hiphopnummers aller tijden, uiteraard met wat uitleg of een verhaaltje. Dat topic liep boven verwachting goed (het loopt trouwens nog steeds), heeft verschillende mensen, waaronder mijzelf, fijne ontdekkingen opgeleverd, evenals wat leuke discussies en zelfs een apart K.O.-topic.

Nu kreeg ik het idee om hetzelfde te doen, maar dan met een algemene top 100. Dus geen genrebeperkingen en dus ook voor alle users van deze site toegankelijk. Wellicht is het door de grotere verscheidenheid tussen en binnen de lijsten nog aantrekkelijker dan het originele topic ook.

Hier is de deal: ik zal van start gaan met de presentatie van mijn persoonlijke nummer top 100. Deze zal ik per vijftal plaatsen, uiteraard vergezeld met een omschrijving en een toelichting. De top 10 zal ik dan nummer voor nummer, uiteraard wat uitgebreider, presenteren. Tevens zal ik de YouTube-linkjes erbij te geven, mochten mensen zin krijgen in een luisterbeurt. Na mij is het de bedoeling dat iemand anders het stokje overneemt. Hiervoor lijkt het me dan ook handig om, zoals gebruikelijk, gewoon een rij te maken en die volgorde aan te houden.

Het spreekt voor zich dat het een moeilijke, praktisch gezien simpelweg onmogelijke taak is een precies kloppende en sluitende top 100 te maken. De volgorde kan per minuut verschillen. Daar komt bij dat een punknummer van één minuut met een jazzstuk van vijftien minuten vergelijken eigenlijk nauwelijks kan. Dat is echter niet zo erg, want de grote linie klopt doorgaans en daar gaat het toch om. Om het jezelf makkelijker te maken kun je jezelf bovendien restricties opleggen. Ikzelf kan me dan ook goed vinden in de lijst die ik heb samengesteld. Zelf heb ik besloten één nummer per album toe te laten, dat maakt het al vele malen overzichtelijker en makkelijker met samenstellen, kan ik je vertellen.

Waarom wil ik dit doen? Allereerst vind ik het gewoon leuk om lijstjes als deze op te stellen - het zal een menselijk trekje zijn, en mensen zijn nou eenmaal raar - en ook om deze dan wat meer aandacht te geven. Wie weet help ik mensen nog aan een ontdekking ook. Maar dit is heus niet bedoeld als narcistisch topic: het lijkt mij simpelweg heel interessant om van andere users te zien wat zij als de aller- allerbeste nummers ooit beschouwen. Zo leer je de mensen hier nóg beter kennen, zoals dat met het Essentiële Albums Voor Je Eigen Muzikale Reis-topic ook gebeurt. Ik kijk dan ook uit naar de lijstjes van anderen.

Dus, wie doet er mee om hier een geslaagd topic van te maken, gevuld met fantastische muziek?

x niels94
x sxesven
x tuktak
x hoi123
x Arrie
x The_CrY
x ArthurDZ
x vleertje
x Dance Lover
x Dungeon
x dazzler
x The Scientist
x Lukas
x Snoeperd
x Don Cappuccino
x vigil
x Paap_Floyd
x Casartelli
x hond racisme
x panjoe
x kemm
x Teunnis
x kobe bryant fan
x Dwejkk
x Sandokan-veld
x Sammael
x jasper1991
x Masimo
x The Eraser
x herman
x nclo
x remcodulac
x Itchy
x Yann Samsa
x freitzen
x Titmeister
x staralfur
x catdog
x Pepino
x VladTheImpaler
x Stefan1979
x -SprayIt-
x Misterfool
x deric raven
x trebremmit
x Grafmat
x Bardt1980
x stoepkrijt
x jassn
x dumb_helicopter
x Corporal Clegg
x Film Pegasus
- Sunderland
- arcade monkeys
- luigifort
- Gretz
- HugovdBos
- cosmic kid
- angelin
- Morthûl
- Motel Matches
- DjFrankie
- AstroStart
- ArthurDZ
- Poek
- Finidi
- Sundance
- Chevy
- jordidj1
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
- jellorum

Ik word een volger (ik houd ook van lijstjes) maar een samenstellen is onmogelijk voor mij. Die hiphop top 100 was al zo moeilijk.

sxesven
hoezee, ik doe mee natuurlijk, heerlijk, ik ga meteen beginnen ook met een lijstje maken. thanks bro, heb wel betere dingen te doen eigenlijk

Ik hoopte ook echt heel hard dat jij mee ging doen

- niels94
- sxesven

tuktak
- niels94
- sxesven
- tuktak

O ja klinkt erg leuk, ik doe mee. Wordt moeilijk om niet in superlatieven te vervallen, maar ik doe mijn best.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie

Hopelijk ga ik het redden voor die lijst een top 100 te hebben, anders zal ik het wel aangeven.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY

Idee klinkt leuk. Keertje proberen, zal lastig worden om een eigen lijst te nomineren, maar andermans lijstjes beluisteren is gelukkig wat minder lastig.

Ik heb net een top 1000 op papier gezet dus er is gewoon een top 100 voor handen

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje

Bedankt voor de PM Niels, ik ben wel geïnteresseerd. Gaat me natuurlijk voor geen meter lukken, maar ach...

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ

Ik ga het eerst maar eens van een behoorlijk afstandje volgen Veel plezier heren/dames

Ik heb ook wel een Top 100

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven

Top idee!

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover

Leuk! Ga het volgen en daarna misschien meedoen. Top100 zal niet zo'n probleem worden gezien mijn eerdere top2500

Top idee!

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon

ArthurDZ schreef:
Bedankt voor de PM Niels, ik ben wel geïnteresseerd. Gaat me natuurlijk voor geen meter lukken, maar ach...

Heel herkenbaar. Misschien ken je wel 725.000 nummers en om daar dan 100 nummers uit te kiezen...

Misschien zou ik wel een band top 100 willen maken en dan per band het beste nummer kiezen. Geeft ook een mooie top 100 en bovendien gelijk wat te schrijven.

Leuk, ik zal ook een lijstje proberen, de nummer 100 heb ik al. Of ik het af krijg weet ik niet - het moet wel een tof lijstje worden natuurlijk. Meeluisteren is echter leuk en makkelijk .

Een top 100 plaatsen is niet zo'n probleem, ik heb net i.v.m. de V500 een Top 1010 gemaakt. Maar om alle nummers te gaan bespreken en linkjes er bij te zoeken is wel wat veel werk vrees ik

Linkjes hoeft sowieso niet per se, is een leuke toevoeging. Maar er íets bijschrijven is toch wel vrij essentieel om het voor de rest ook interessant te maken.

Hoe dan ook: animo!

Misschien ga ik vanavond al wel van start met mijn top 100. Want ja, ook ik wil er eigenlijk nog honderd nummers extra inproppen...

musician schreef:
(quote)

Heel herkenbaar. Misschien ken je wel 725.000 nummers en om daar dan 100 nummers uit te kiezen...

Misschien zou ik wel een band top 100 willen maken en dan per band het beste nummer kiezen. Geeft ook een mooie top 100 en bovendien gelijk wat te schrijven.

725.000 nummers Dat is bij een zeer bescheiden duur van 3 minuten, al 4 jaar en 50 dagen non-stop luisteren. En dan heb je ze allemaal slechts éénmaal gehoord. Voor tienmaal luisteren heeft Musician sinds zijn geboorte bijna dag&nacht gekluisterd hebben gezeten aan de radio. Zou het dan?

Albums zou me wel lukken (zie de betreffende topics), nummers niet.

inquestos schreef:
(quote)

725.000 nummers Dat is bij een zeer bescheiden duur van 3 minuten, al 4 jaar en 50 dagen non-stop luisteren. En dan heb je ze allemaal slechts éénmaal gehoord. Voor tienmaal luisteren heeft Musician sinds zijn geboorte bijna dag&nacht gekluisterd hebben gezeten aan de radio. Zou het dan?

Ik heb het idee dat het meer een beetje chargeren is om het punt duidelijk te maken, dat doet Musician wel vaker dus dat zal nu ook wel zo zijn

Er staat toch heel duidelijk misschien ken je wel 725.000 nummers dus het aantal is fictief, precies hetzelfde om heel erg veel weer eens anders te omschrijven

Als je trouwens 8 uur van de dag muziek op hebt staan en dan met mijn leeftijd, kom je een heel eind....

Top idee!

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler

een top 100 = onmogelijk, maar het moet er ooit eens van komen ...

Laten we hopen dat het topic niet te snel doodbloedt,
want dit vraagt toch wel een behoorlijk engagement voor elke deelnemer.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas

niels94 schreef:
Misschien ga ik vanavond al wel van start met mijn top 100. Want ja, ook ik wil er eigenlijk nog honderd nummers extra inproppen...
Doe doe doe, van binnenkort beginnen wordt de drang om mee te doen voor andere mensen alleen nog maar groter.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd

In januari maak ik mijn jaarlijkse top 250, dus die kan ik dan mooi gebruiken voor dit topic.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino

Maar niels94 is het nu de bedoeling dat als het gaat beginnen een mannetje of 20 (of zoiets) door elkaar steeds 5 nummers gaat plaatsen of wacht iedereen tot de eerste klaar is om daarna met de volgende verder te gaan?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.