MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020) FINALE

zoeken in:
https://i.imgur.com/3UsEjF2.jpg

Anders dan in 2019, kunnen we in 2020 wekelijks grabbelen uit 4 alternatieve hitlijsten. Wat een luxe. 2 uit Nederland en 2 uit België. Als dat geen mooie verdeling is.

+ Outlaw 41 (Kink)
+ De Afrekening (StuBru)
+ De Graadmeter (Pinguin Radio)
+ VOX (Radio 1)

De nummers zullen ook niet meer in duo's gepost worden. Vanaf nu verschijnt er één nummer om de twee / drie dagen. Die mogen jullie naar hartelust beoordelen met punten op 10.

Ik zal op basis van het verkregen gemiddelde een TOP en FLOP 10 lijst bijhouden, alsook een TOP met álle nummers die langs kwamen en een Spotify Playlist waarvan ik later de link nog zal delen.

+ MuMe Alternatieve TOP 100 !

In de eindejaarsperiode van 2020 zullen we een MusicMeter Alternatieve TOP 100 samenstellen met nummers die in deze thread langsgekomen zijn. Hoe dat precies zal gebeuren, zal later wel duidelijk worden.

Geniet van dit nieuwe muzikale jaar en veel stemplezier! Ik hoop op voldoende deelnemers.

Omdat we eind 2020 ook een week (of twee) vroeger zullen stoppen om met de TOP 100 verkiezing van start te gaan, neem ik nog een paar late nieuwkomers uit 2019 mee. De valreep-exemplaren, zeg maar.
Vermoedelijk komen zij nog één van de alternatieve hitlijsten binnen in het nieuwe jaar. Daar gaan we dus niet moeilijk over doen.

Kwam afgelopen weekend de VOX-lijst binnen en mag 2020 openen ...

Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun

7,5

Leuk nummer, kwam al vaker langs hier. En gelukkig Nieuwjaar!

8,1
Laura Lee

Beetje rock, beetje country, beetje soul. En het werkt erg goed!

8

Ook ik was jou vergeten te taggen, Poeha. En zaaf. En Rudi S. En teus! Snorry. Het probleem is dat ik mensen voornamelijk adhv hun avatar kan onthouden. Nooit veranderen dus.

esteban schreef:
Ook ik was jou vergeten te taggen, Poeha. Het probleem is dat ik mensen voornamelijk adhv hun avatar kan onthouden. Nooit veranderen dus.

Toen ik hier als kleine Poeha begon, had ik die avatar al. Dus die vlieger gaat niet op, beste esteban Maar tof dat je ons nog even hebt getagd.

Het was een ludieke tip naar de toekomst toe. Die olifant, die olifant, ... ik kon je niet meteen vinden. Héhé.

4

De hoge waarderingen die deze track opgespeld krijg, daar verbaas me ik wel een klein beetje over. Maar dat zal wel aan mij liggen, want in het song van het jaar topic heeft deze de maandfinale ook al gehaald.

Khruangbin ken ik van een voorbeschouwing op Rock Werchter op Canvas waar artiesten die zelf op de affiche stonden tips mochten geven. Zwangere Guy had het over Khruangbin en vertelde dat de naam vliegtuig betekent in het Thais. Hij zei dat hij het maar een stomme naam vond, waarna hij vervolgde: "Maar misschien ben ik niet de juiste persoon om commentaar te geven op anderen hun artiestennaam."

6,5

Dank voor jullie stemmen allemaal. Fingers crossed dat de animo blijft duren.

▸ Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun ◂ 22 votes - 7,04

Kwam afgelopen weekend De Graadmeter binnen:

▾ The Voidz - Did My Best

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.