MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020) FINALE

zoeken in:
Verrassend, inderdaad.

3,1

4,5 voor Voidz

Sir Paul: 6,5

Voidz: 6.5
Paul: 6

6

Sir Paul kan veel beter, dat ik net een 6 gegeven heb aan een nummer dat hij duidelijk in zijn slaap gecomponeerd heeft bewijst dit.

Alle late stemmen voor The Voidz zijn alsnog mee verwerkt.

▸ Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun ◂ 22 votes - 7,04
▸ The Voidz - Did My Best ◂ 16 votes - 5,86
▸ Paul McCartney - Home Tonight ◂ votes - 17 votes - 5,64

De Outlaw 41 brengt ons deze nieuwkomer:

▾ Klangstof - New Congress, New Father

PS: Er zijn enkele nummers die in de voorganger-thread van 2019 langsgekomen zijn, maar nu pas door andere hitlijsten opgepikt werden. Deze ga ik later aan de lijst toevoegen, zonder nieuwe beoordeling. Er zijn simpelweg te veel nieuwe nummers om die dubbel voorbij te laten komen.

Nice sound. Al mist het voor mij wel een hoogtepunt.

6.5

▸ Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun: 7,2 (klinkt erg lekker, maar niet een heel memorabel nummer)
▸ The Voidz - Did My Best: 6 (heb wel het idee dat er ergens in het nummer een goed nummer verstopt zit, maar het komt er niet helemaal uit)
▸ Paul McCartney - Home Tonight: 5 (klink als een b-kantje)
▾ Klangstof - New Congress, New Father: 6,5 (doet mij denken aan Balthazar zonder de hook)

▸ Khruangbin & Leon Bridges - Texas Sun ◂ 22 votes - 7,04
▸ Klangstof - New Congress, New Father ◂ 12 votes - 6,08
▸ The Voidz - Did My Best ◂ 16 votes - 5,86
▸ Paul McCartney - Home Tonight ◂ votes - 17 votes - 5,64

Deze pipo kwam De Graadmeter binnen ...

▾ Oliver Tree - Cash Machine

Klangstof: 7,2
Oliver Tree: 5,6

Paul McCartney - Home Tonight: 7
Klangstof - New Congress, New Father: 8
Oliver Tree - Cash Machine: 6

Oliver Tree is wel een interessant verschijning. Ik hou wel van 'parodie' muziek. Hurt vond ik ook zeker geen slecht nummer, maar hij valt nu wel wat in herhaling door aan de haal te gaan met zo'n catchy maar simpel refrein en dan een dosis bombast toe te voegen.

3

Ik kende Oliver Tree nog niet en ben eigenlijk wat afgeknapt op zijn verschijning en videoclip. Maar het nummer op zich hoorde ik voorheen al op de radio, zonder de humoristische insteek te kennen dus, en ik vond dat zeker aanstekelijk en memorabel genoeg om het volgende cijfer te geven ...

6

6,5 klinkt niet onaardig, ook geen hoogvlieger.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:58 uur

geplaatst: vandaag om 19:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.