Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020) FINALE
zoeken in:
1
geplaatst: 26 januari 2021, 13:53 uur
herman schreef:
Ik vind het oprecht prachtig hoe je dit organiseert en vormgeeft, maar 120 nummers herbeluisteren vind/vond ik wel wat veel van het goede (zeker omdat een groot deel niet helemaal mijn smaak is).
Ik vind het oprecht prachtig hoe je dit organiseert en vormgeeft, maar 120 nummers herbeluisteren vind/vond ik wel wat veel van het goede (zeker omdat een groot deel niet helemaal mijn smaak is).
Ik heb zelf de onbekende nummers aandachtig beluisterd waarvan ik verwachtte dat ze bij mij redelijk in de smaak zouden vallen. Het contingent aan matige Belgensongs (die indruk kreeg ik tenminste uit de reviews van anderen) ben ik niet allemaal afgegaan ivm tijdgebrek. BIJ het samenstellen van een top 25 uit 120 kandidaten ligt het ook niet in de lijn der verwachting dat nummers die ik in heel 2020 nog niet gehoord hebt direct mee kunnen doen voor een plekje bij de bovenste 25. Maar iets van twee nummers die ik nieuw heb ontdekt in de lijst vond ik goed genoeg voor punten. Dat is prima lijkt me

0
geplaatst: 26 januari 2021, 14:10 uur
Voor de 2021-editie heb ik daar een oplossing voor, of liever gezegd een hulpmiddel. De 10 maandwinnaars worden meteen aan de Finale-lijst op Spotify toegevoegd. Wie dat wil, kan dus alle finalisten rustig en ruim op voorhand beluisteren, het hele jaar door.
0
geplaatst: 27 januari 2021, 21:46 uur
Vergeet jullie TOP 25 niet in te sturen. 

▶ NIEUWE deadline FINALE ▸ ZA 30 JAN 2021
0
geplaatst: 29 januari 2021, 11:55 uur
Nog een extra lijstje ontvangen.
DEADLINE = MORGEN (24u)
3 nummers uit mijn eigen TOP 5 werden door niemand anders genoemd. Wat doe ik hier zelfs?
DEADLINE = MORGEN (24u)
3 nummers uit mijn eigen TOP 5 werden door niemand anders genoemd. Wat doe ik hier zelfs?

1
geplaatst: 30 januari 2021, 23:59 uur
▶ LIJNEN GESLOTEN
Hartelijk dank aan iedereen die de moeite genomen heeft om een TOP 25 samen te stellen.

In de loop van de komende week zal ik jullie plezieren (of ambeteren) met de TOP-lijst die er uit voort gekomen is.
-------------------------------------------------
Vergeet ondertussen niet mee te bepalen wie de finale-lijst van 2021 haalt. Dat kan hier:
Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2021)
1
geplaatst: 2 februari 2021, 23:24 uur
Onverwachte omstandigheden. De uitslag zal pas volgende week gelost worden. Op die paar daagjes zal het nu niet meer aankomen. 

3
geplaatst: 7 februari 2021, 02:46 uur
https://i.imgur.com/CDJ0ZQH.jpg
And here we go. Hier en daar scoren enkele voor de hand liggende namen, zoals verwacht, bijzonder goed. Anderzijds blijven de verrassingen absoluut niet uit. Best een gevarieerde lijst ook. Alvast veel luisterplezier gewenst!
Nummers zullen de komende dagen in groepjes van 5 per post gelost worden, op willekeurige tijdstippen. (omwille van omstandigheden) De TOP 10 zal vermoedelijk in het weekend vallen. De presentatie zou normaal gezien uit begeleidende teksten, weetjes en visuele dingetjes bestaan, die moet ik echter noodgedwongen schrappen. De relevante cijfers en video's krijgen jullie natuurlijk wél.
134 ▸ Totaal aantal punten van de #1
120 ▸ Totaal aantal finalisten
106 ▸ Finalisten die minstens één stem kregen
100 ▸ De TOP die uit de inzendingen is voortgekomen
034 ▸ Hoogste aantal volgers bij de 2020 Spotify-luisterlijst
033 ▸ Totaal aantal punten van #50
014 ▸ Finalisten die geen enkele stem kregen
013 ▸ Deelnemers die een TOP 25 instuurden
009 ▸ Het aantal keer dat de #1 genoemd werd
006 ▸ Bands die met 2 nummers de TOP 100 haalden
006 ▸ Nummers mét punten die buiten de TOP 100 vielen
005 ▸ Totaal aantal punten van #100
002 ▸ Bands die met 3 nummers de TOP 100 haalden
101 ▸ DIRK. - Artline
*** ▸ The Howl & The Hum - Hostages
103 ▸ Foster The People - Lamb's Wool
*** ▸ GOOSE - Heaven
*** ▸ Inhaler - Falling In
106 ▸ Admiral Freebee - On A Day Like This One
marsupilami JoaMuse jorro herman Pepino ArthurDZ dumb_helicopter LucM Shaky stardust_be Scorpion_21 Gretz Poeha Glen Hansard chevy93 AstroStart zaaf aerobag Rudi S andré motel matches sj0n88 Arrie Rodajc AOVV Arno chartsmaster stardust_be sokra ranja Simon77 DjFrankie SBube Magick1
And here we go. Hier en daar scoren enkele voor de hand liggende namen, zoals verwacht, bijzonder goed. Anderzijds blijven de verrassingen absoluut niet uit. Best een gevarieerde lijst ook. Alvast veel luisterplezier gewenst!

Nummers zullen de komende dagen in groepjes van 5 per post gelost worden, op willekeurige tijdstippen. (omwille van omstandigheden) De TOP 10 zal vermoedelijk in het weekend vallen. De presentatie zou normaal gezien uit begeleidende teksten, weetjes en visuele dingetjes bestaan, die moet ik echter noodgedwongen schrappen. De relevante cijfers en video's krijgen jullie natuurlijk wél.
▶ De Geordende Cijfers
134 ▸ Totaal aantal punten van de #1
120 ▸ Totaal aantal finalisten
106 ▸ Finalisten die minstens één stem kregen
100 ▸ De TOP die uit de inzendingen is voortgekomen
034 ▸ Hoogste aantal volgers bij de 2020 Spotify-luisterlijst
033 ▸ Totaal aantal punten van #50
014 ▸ Finalisten die geen enkele stem kregen
013 ▸ Deelnemers die een TOP 25 instuurden
009 ▸ Het aantal keer dat de #1 genoemd werd
006 ▸ Bands die met 2 nummers de TOP 100 haalden
006 ▸ Nummers mét punten die buiten de TOP 100 vielen
005 ▸ Totaal aantal punten van #100
002 ▸ Bands die met 3 nummers de TOP 100 haalden
▶ De Definitieve Afvallers
101 ▸ DIRK. - Artline
*** ▸ The Howl & The Hum - Hostages
103 ▸ Foster The People - Lamb's Wool
*** ▸ GOOSE - Heaven
*** ▸ Inhaler - Falling In
106 ▸ Admiral Freebee - On A Day Like This One
▶ De Eventuele Geïnteresseerden
marsupilami JoaMuse jorro herman Pepino ArthurDZ dumb_helicopter LucM Shaky stardust_be Scorpion_21 Gretz Poeha Glen Hansard chevy93 AstroStart zaaf aerobag Rudi S andré motel matches sj0n88 Arrie Rodajc AOVV Arno chartsmaster stardust_be sokra ranja Simon77 DjFrankie SBube Magick1
1
geplaatst: 7 februari 2021, 07:10 uur
▶ De Onderscheidende Rangschikking
Bij gelijke stand van het aantal punten, gaan we naar de volgende stap om de volgorde te bepalen, enz.
1 - Aantal punten
2 - Aantal keer genoemd
3 - Hoogste positie
4 - Tweede hoogste positie
Van 100 tot 90 stuiten we op wat niet te onderscheiden ex aequo toestanden, maar daarna is er wel duidelijk verschil. Het leek mij gewoon wat lullig om met een TOP 90 te komen.
▶ De Verklarende Betekenis
Positie ▶ Artiest ▸ Songtitel ◂ Puntentotaal | Aantal Keer Genoemd | Hoogste Positie
https://i.imgur.com/CDJ0ZQH.jpg
100 ▶ Noel Gallagher's High Flying Birds ▸ Come On Outside ◂ 5 P | x 1 | HP 21
099 ▶ RONDÉ ▸ Get To You ◂ 6 P | x 1 | HP 20
098 ▶ MOSES ▸ Cause You Got Me ◂ 7 P | x 1 | HP 19
*** ▶ The Calicos ▸ Nova ◂ 7 P | x 1 | HP 19
096 ▶ YUNGBLUD ▸ Weird! ◂ 8 P | x 1 | HP 18
0
geplaatst: 7 februari 2021, 18:04 uur
*** ▶ Tessa Dixson ▸ How High ◂ 8 P | x 1 | HP 18
*** ▶ Kings of Leon ▸ Going Nowhere ◂ 8 P | x 1 | HP 18
*** ▶ Hockey Dad ▸ Itch ◂ 8 P | x 1 | HP 18
092 ▶ Douglas Firs ▸ What If I Can ◂ 9 P | x 2 | HP 20
091 ▶ The 1975 ▸ Me & You Together Song ◂ 10 P | x 1 | HP 16
0
geplaatst: 7 februari 2021, 18:07 uur
Grappig, ik kende Tessa Dixson helemaal niet, ontdekt via deze finale en nu blijk ik de enige die op haar heeft gestemd. Blijkbaar goed genoeg om de finale te halen maar verder niet?
0
geplaatst: 7 februari 2021, 18:27 uur
Er is zelfs een nummer dat door het jaar heen met één van de hoogste maand-scores van 2020 ging lopen en in geen enkele TOP 25 voor kwam. Er is ook een song die de finale maar nipt gehaald heeft, eigenlijk ook niet veel bekendheid heeft (denk ik) en desondanks vrij hoog staat. Ik zeg het, de lijst zit vol verrassingen. 

1
geplaatst: 7 februari 2021, 19:23 uur
Nog niks van mijn top 25 gepasseerd. Dat is dus goed nieuws want dat betekent dat die nog allemaal langskomen.
Tessa Dixon heb ik trouwens overwogen maar viel er net buiten. Voor de winst tip ik op Exile.
Tessa Dixon heb ik trouwens overwogen maar viel er net buiten. Voor de winst tip ik op Exile.
1
geplaatst: 7 februari 2021, 19:32 uur
Die HP van Douglas Firs is van mij, de eerste uit mijn top 25.
De hoogste bomen in NL zijn Douglas Firs. Wanneer je op de Veluwe door het bos loopt en je ziet een denneboom die 2x zo hoog is als de bomen er omheen, dan is dat hoogstwaarschijnlijk een Douglas-spar. Geen oorspronkelijke boomsoort trouwens van deze streek. In de 19e eeuw geimporteerd. In oa Polen en Canada, waar ze wel van oorsprong groeien, worden ze nog veel groter dan hier in NL.
De hoogste bomen in NL zijn Douglas Firs. Wanneer je op de Veluwe door het bos loopt en je ziet een denneboom die 2x zo hoog is als de bomen er omheen, dan is dat hoogstwaarschijnlijk een Douglas-spar. Geen oorspronkelijke boomsoort trouwens van deze streek. In de 19e eeuw geimporteerd. In oa Polen en Canada, waar ze wel van oorsprong groeien, worden ze nog veel groter dan hier in NL.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 19:59 uur
Ik ben al drie liedjes kwijt, nog 22 te gaan dus 
18. YUNGBLUD - weird!
21. Noel Gallagher's High Flying Birds - Come On Outside
24. GOOSE - Heaven
Toch eentje die de top 100 niet haalde.

18. YUNGBLUD - weird!
21. Noel Gallagher's High Flying Birds - Come On Outside
24. GOOSE - Heaven
Toch eentje die de top 100 niet haalde.
0
geplaatst: 8 februari 2021, 00:23 uur
Zijn bij mij al voorbij gekomen ...
- The Calicos ▸ Nova
- The 1975 ▸ Me & You Together Song
M'n genummerde TOP doe ik na de uitslag. Ik moet wel constateren dat ik weinig nummers heb genoemd die echt goed scoren, laat staan mijn topposities.
Daar had ik geen flauw idee van. Interessant weetje.
Douglas Firs was één van mijn randgevallen waarover ik lang getwijfeld heb.
- The Calicos ▸ Nova
- The 1975 ▸ Me & You Together Song
M'n genummerde TOP doe ik na de uitslag. Ik moet wel constateren dat ik weinig nummers heb genoemd die echt goed scoren, laat staan mijn topposities.
sokra schreef:
Daar had ik geen flauw idee van. Interessant weetje.
Douglas Firs was één van mijn randgevallen waarover ik lang getwijfeld heb.
0
geplaatst: 8 februari 2021, 14:02 uur
*** ▶ Millionaire ▸ Dig a Ditch ◂ 10 P | x 1 | HP 16
089 ▶ Chappaqua Wrestling ▸ The Rift ◂ 11 P | x 1 | HP 15
088 ▶ Michael Stipe & Big Red Machine ▸ No Time For Love Like Now ◂ 12 P | x 1 | HP 14
087 ▶ Harry Styles ▸ Watermelon Sugar ◂ 12 P | x 2 | HP 19
086 ▶ Bosum ▸ Blinding Lights ◂ 13 P | x 1 | HP 13
0
geplaatst: 8 februari 2021, 16:13 uur
15 Chappaqua Wrestling - The Rift
16 Millionaire - Dig a Ditch
Dat was ik dus
16 Millionaire - Dig a Ditch
Dat was ik dus
0
geplaatst: 8 februari 2021, 21:17 uur
Van The Rift, waarover ik ook getwijfeld heb -maar er was zoveel goeds-, dacht ik dat die het sowieso zeer goed zou doen. I was wrong.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 11:51 uur
085 ▶ Steven Wilson ▸ Personal Shopper ◂ 13 P | x 2 | HP 14
084 ▶ School is Cool ▸ On the Halfway Line ◂ 13 P | x 3 | HP 19
083 ▶ Sunflower Bean ▸ Moment in the Sun ◂ 13 P | x 3 | HP 16
082 ▶ Beabadoobee ▸ Space Cadet ◂ 14 P | x 3 | HP 18
081 ▶ School is Cool ▸ Nothing Good ◂ 16 P | x 1 | HP 10
0
geplaatst: 9 februari 2021, 14:22 uur
080 ▶ My Morning Jacket ▸ Wasted ◂ 16 P | x 2 | HP 14
079 ▶ Selah Sue ▸ You ◂ 18 P | x 1 | HP 8
*** ▶ Mooneye & Meskerem Mees ▸ Bright Lights ◂ 18 P | x 1 | HP 8
077 ▶ Muzz ▸ Red Western Sky ◂ 19 P | x 1 | HP 7
076 ▶ Michigander ▸ Let Down ◂ 20 P | x 1 | HP 6
0
geplaatst: 9 februari 2021, 19:22 uur
075 ▶ Het Zesde Metaal ▸ Stempel ◂ 20 P | x 3 | HP 16
074 ▶ Stef Kamil Carlens ▸ Lament On General Smedley D. Butler ◂ 21 P | x 2 | HP 8
073 ▶ RHEA ▸ If Only ◂ 22 P | x 1 | HP 4
*** ▶ Brooke Bentham ▸ Control ◂ 22 P | x 1 | HP 4
071 ▶ Coach Party ▸ Really OK on My Own ◂ 22 P | x 3 | HP 7
0
geplaatst: 9 februari 2021, 20:39 uur
Hoe heeft Brooke de finale kunnen halen, volgens mij was ik de enige die haar in m'n weeklijst had en nu dus ook de enige in de lijst,. op 4 nog wel.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 20:42 uur
Coach Party lijkt me niet te kloppen, die had ik op 7. Samen met een positie 3 moet die flink hoger staan met 42 punten.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 20:49 uur
ranja schreef:
Hoe heeft Brooke de finale kunnen halen, volgens mij was ik de enige die haar in m'n weeklijst had en nu dus ook de enige in de lijst,. op 4 nog wel.
Er zijn inderdaad nummers die het best goed gedaan hebben tijdens de wekelijkse beoordelingen (of soms geprofiteerd hebben van zwakke tegenstanders die maand) en in de eindlijsten een pak minder sterk scoren. Combinatie van zware competitie en het beperkt aantal plaatsen, denk ik.
ranja schreef:
Coach Party lijkt me niet te kloppen, die had ik op 7. Samen met een positie 3 moet die flink hoger staan met 42 punten.
Neen hoor, de positie klopt helemaal. Er was in de balk met info gewoon iets fout gegaan bij het knippen en plakken.
In de andere twee lijsten stond hij héél laag.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 20:59 uur
esteban schreef:
Neen hoor, de positie en het totaal aantal punten klopt. Er was in de balk met info gewoon iets fout gegaan bij het knippen en plakken.
In de andere twee lijsten stond hij héél laag.
Neen hoor, de positie en het totaal aantal punten klopt. Er was in de balk met info gewoon iets fout gegaan bij het knippen en plakken.
In de andere twee lijsten stond hij héél laag. Ook tegenvallend dan
Van mij 19 punten en dan van 2 anderen samen nog 4.
1
geplaatst: 9 februari 2021, 21:08 uur
1 x plaats 7, 1 x plaats 24 en 1 x plaats 25. 22 punten.
(was die balk nog aan 't aanpassen)
Helaas, ik heb geen beter nieuws voor Coach Party. Maar toch weet die bijna 50 kandidaten voorbij te steken.
Niet slecht, toch?
(was die balk nog aan 't aanpassen)Helaas, ik heb geen beter nieuws voor Coach Party. Maar toch weet die bijna 50 kandidaten voorbij te steken.
Niet slecht, toch?
0
geplaatst: 9 februari 2021, 22:13 uur
Bij deze 5 kandidaten volgt de eerste #1 die geen enkele andere stem kreeg. Om de lotgenoten nog wat te sparen tot morgen, heb ik mijzelf eerst genomen. Is dat niet lief?
NUMMER ÉÉN van esteban! 
070 ▶ Ozark Henry ▸ We Will Meet Again ◂ 23 P | x 1 | HP 3
*** ▶ Glass Animals ▸ It's All So Incredibly Loud ◂ 23 P | x 1 | HP 3
068 ▶ Machine Gun Kelly ▸ Bloody Valentine ◂ 23 P | x 2 | HP 9
067 ▶ Slow Worries ▸ Active Recovery ◂ 24 P | x 1 | HP 2
066 ▶ Husbands ▸ Try Not to Worry ◂ 25 P | x 1 | HP 1
NUMMER ÉÉN van esteban! 
* denotes required fields.