menu

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
avatar van Johnny Marr
Masimo schreef:
(quote)
Oh?

Ik val op en over je

avatar van yeahyeahyeah
Mijn verdict: 5 topnummers die bij mijn meest beluisterden van 2020 horen, 3 nummers die ik wel tof vind, mits met mate geconsumeerd, en 4 waar ik minder mee heb. Prima finale (hup elektronica by the numbers), maar kijkend naar de bubbling under zie ik heel wat gemiste kansen, bijvoorbeeld een hiphop-knaller. De prognoses die ik hier zie langskomen zijn ook voor mij niet zo'n fijn scenario

avatar van Arno
Ook na herbeluistering blijf ik bij mijn positieve standpunt: 9 absolute topsongs. De bovenste 2 zijn buiten categorie, de 7 daarachter zeer aan elkaar gewaagd voor plek 3. Ik zal hoe dan ook blij zijn als een van die 9 jaarwinnaar wordt.

Nu hopen dat jullie toch die overige drie niet naar de overwinning stemmen.

avatar van aerobag
De plannen voor vanavond! De LIVE reveal via Beatsense. Voor de gelegenheid een speciale BeatSense room, die alleen op invite bezocht kan worden. En de invite is deze link hier beneden:

MusicMeter SvhJ Beatsense room

Dat wordt een onverstoord MusicMeter feestje. De verwachtte programmering, met de reveal zowel op Beatsense als ook met jullie mooie schrijfsels in dit topic:

19:00 Pre-party
20:00 - Host Edgar18 - nummer 12 + 11 (daarna wat losse nummers uit 240 - 195)
20:30 - Host Aerobag - nummer 10 + 9 (daarna wat losse nummers uit 94 - 150)
21:00 - Host Edgar 18 - nummer 8 + 7 (daarna wat losse nummers uit 149- 100)
21:45 - Host Aerobag - nummer 6 + 5 (daarna wat losse nummers uit 99 - 50)
22:30 - Host Edgar18 - nummer 4 + 3 (daarna wat losse nummers uit 49 - 13)
23:15 - Host Aerobag - nummer 2 + 1
23:30 Afterparty

Tussendoor is er tijd voor bier en chips en je wordt niet thuisgebracht.


Ondertussen zijn er 37 lijstjes in mijn inbox verschenen, zo'n 2,5 uur voor de deadline. Ik verwacht er eigenlijk sowieso nog 3, dus het record van 39 stemmers vorig jaar zal vermoedelijk gaan sneuvelen. Ondertussen is het podium nog wat dichter in elkaar gezakt, verschil tussen de nr. 1 en nr. 4 bedraagt momenteel nog maar 8 punten. 1 stemlijstje kan het hele podium alweer op zijn kop gooien.

https://s2.dmcdn.net/v/ApQzr1Lk_5ThhTb2W/x1080

avatar van Teunnis
aerobag schreef:
Ondertussen is het podium nog wat dichter in elkaar gezakt, verschil tussen de nr. 1 en nr. 4 bedraagt momenteel nog maar 8 punten. 1 stemlijstje kan het hele podium alweer op zijn kop gooien.

(afbeelding)

*schrapt BC,NR van zijn lijstje*

avatar van herman
*1 stemlijstje ingediend en het hele podium op zijn kop gegooid.*

Was leuker dan verwacht alles nog eens terug te luisteren. Sommige nummers had ik al maanden niet gehoord en als je er dan met wat meer afstand naar luistert, blijken de meeste toch wel een soort klassiekers te zijn geworden. Of in ieder geval een beetje de soundtrack van het afgelopen coronajaar.

avatar van Johnny Marr
https://attachment.outlook.live.net/owa/MSA%3Ajeffreydainotti%40hotmail.com/service.svc/s/GetAttachmentThumbnail?id=AQMkADAwATZiZmYAZC04NjM3LTkwYmYtMDACLTAwCgBGAAADXzyIL%2B678EyPL88h5AusjwcALLi58NeLmUWnda99OjvXtQAAAgEMAAAALLi58NeLmUWnda99OjvXtQAEb4cm%2BwAAAAESABAAvzUKjX59wEO7hIrXAKJNBQ%3D%3D&thumbnailType=2&isc=1&token=eyJhbGciOiJSUzI1NiIsImtpZCI6IjMwODE3OUNFNUY0QjUyRTc4QjJEQjg5NjZCQUY0RUNDMzcyN0FFRUUiLCJ0eXAiOiJKV1QiLCJ4NXQiOiJNSUY1emw5TFV1ZUxMYmlXYTY5T3pEY25ydTQifQ.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.Lzircv0rfsdH4DZlzfeInAyABYN8AUyvR_MkzF8hEtpsxBmLnm_gvemwujreq0hQ9Fa9m3QJmWtliTxEPtSNdXPMp_UvM8FGfJsIxigdODyzzVg7Fiy6AmHnBtHWEGlFKPoYoGxteK-RhVpKEE-8z8pVhqYbawxQmbUJY6amgnEwpV9tIcJ29UkRTxEfI1aaoMCE1AX7-4CwGgSsfB_INULG95-sBq-lcBtnyodkL7AW7DAwHPPvMTksHIf2IwtSVoagCRmCUowVpAhwjHl5XnzkhK4nekvw0CJheVV_x7zyzTygVH-im2sP5UKYm692Zqxhu4uCeOsNdhbpGgGHwA&X-OWA-CANARY=CHR51kHfLECLizlra2CTfnBo4S7IC9kYjDSUly42GQBdvrdlU2ccAew5j5AGxqJp9yoEDa4Y-Ao.&owa=outlook.live.com&scriptVer=20210419002.04&animation=true

avatar van aerobag


Nu gaan we wat meemaken

avatar van Johnny Marr
aerobag schreef:
(quote)


Nu gaan we wat meemaken

Spreek uit met Gents accent:

'tes toopeu dat goe afluupt'

avatar van Teunnis
Johnny Marr schreef:
(afbeelding)

Hier gaat iets mis.

avatar van Johnny Marr
Teunnis schreef:
(quote)

Hier gaat iets mis.

Ah, ik zie 'm gewoon.

avatar van Teunnis
Ik heb een Pierre Kartnertje gedaan met mijn #2 en #3. Hopelijk valt nu niet heel MusicMeter over me heen.

avatar van Teunnis
Ik heb wel onmeugelijk veel zin in vanavond trouwens.

avatar van Johnny Marr
Teunnis schreef:
Ik heb wel onmeugelijk veel zin in vanavond trouwens.

AAAAAA idem

avatar van aerobag
en de tijd zit erop! Ik heb 46(!) lijstjes mogen verwelkomen en heul veul schrijfsels. Wat goed! Daar wordt een mens enthousiast van. Het is wel veel te verwerken nog. Vooral omdat de meest gedreven opstelschrijvers tot het laatste moment gewacht hebben (maar ik doe het met liefde hoor )

Mocht je nou geen tegenberichtje van mij gehad hebben, zo van ' lijstje verwerkt!', PM me nog keertje, want miss heb ik je lijst gemist

avatar van Choconas
Teunnis schreef:
Ik heb een Pierre Kartnertje gedaan met mijn #2 en #3.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is in hemelsnaam een PK'tje?

avatar van ArthurDZ
Teunnis schreef:
Ik heb een Pierre Kartnertje gedaan met mijn #2 en #3. Hopelijk valt nu niet heel MusicMeter over me heen.


Ach, zolang je inlegkruisje maar goed zit toch?

avatar van Teunnis
Choconas schreef:
(quote)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is in hemelsnaam een PK'tje?



avatar van Choconas
Dit had ik nog nooit gezien, maar wat een presentatietalent is deze dame toch ook. Ik zit hier met volledig gekrulde tenen. Arme Vader Abraham.

Jongens, wat gebeurt hier allemaal!?

avatar van stoepkrijt
De lijnen zijn gesloten dus ik waag me aan een voorspelling:

1. Charli XCX - Visions [Appleville Mix]
2. Black Country, New Road - Science Fair
3. Caribou - Never Come Back
-
12. Jayda G - Both of Us

avatar van stoepkrijt
Teunnis schreef:
(quote)

(embed)
Alammelomeblanco van George Baker, wie kent het niet?

avatar van Teunnis
Voorspelling:

12. DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me
11. Jayda G - Both of Us

Sowieso niet de verwachte finalisten. En dan ook nog eens moordende dance-concurrentie.

10. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong.
9. Adrianne Lenker - anything

Gaan te weinig #1-posities vergaren.

8. Yves Tumor - Kerosene!
7. Ichiko Aoba - Amuletum

Gaan het juist best goed doen dankzij veel hoge noteringen.

6. Bicep - Atlas
5. Caribou - Never Come Back

Komen - zeker met de vele electronica/dance - duidelijk te kort om echt mee te doen voor de winst.

4. Eefje de Visser - Stilstand
3. Phoebe Bridgers - I Know The End

De top-2 van de incrowd wordt heel benauwd van de deelname van deze twee.

2. Black Country, New Road - Science Fair
1. Charli XCX - Visions [Appleville Mix]

Als je zo alles zo dik verslaat onderweg naar de finale, dan mag je het niet meer weggeven in de laatste ronde. Nja, alleen tegen elkaar mogen ze verliezen.

avatar van herman
Geen idee wie er wint, met zoveel deelnemers zullen de favorieten van de 'incrowd' het ook moeilijker hebben. Wordt sowieso geen danceplaat denk ik, met zoveel onderlinge concurrentie. Laat ik mijn geld maar op Phoebe Bridgers inzetten.

Teunnis schreef:
Ik heb een Pierre Kartnertje gedaan met mijn #2 en #3. Hopelijk valt nu niet heel MusicMeter over me heen.

Je hebt liedjes over seks, drugs en oorlog geschreven?

avatar van aerobag
Voor we vanavond de poorten van de Beatsense room openbreken, allereerst nog een dankwoord! Edgar18, dumb_helicopter, Gretz, Teunnis en Titmeister; Bedankt voor het invullen van de sheets en het in goede banen leiden van dit spel. Sowieso welkom terug Teunnis, naast je aanstekelijke verschijning ook heel handig geweest om de sheets weer te fixen, ouwe excel-tijger.

Oh en iedereen die wel eens de moeite neemt om een ladder uitslag te berekenen: Bedankt, you know who you are.

Voor velen een bewogen jaar geweest, naast pieken in corona-cijfers, hebben we echter ook pieken in deelnemers gezien. De een 'n gevolg van 't ander uiteraard, maar iedereen bleef ook braaf plakken. Toch leuk he, gezamenlijk muziek luisteren, discussiëren en af toe lekker zieken. We hebben een waanzinnig luisterclubje zo, iedereens nominatie-game was weer on point. Heel wat muziek ontdekt die anders langs me heen gegaan was... en ik denk dat ik dan voor meerdere spreek.

Oftewel iedereen bedankt voor het dag in dag uit, fanatieke meestemmen, meeluisteren en meenomineren! Op nog vele jaren SvhJ, als meter_fan het toe laat uiteraard. En anders gaan we bij ArthurDZ in de woonkamer zitten

En nog een keer in het zonnetje: Onze geniale maandpresentatoren die geheel op vrijwillige basis steeds weer een dijk van een presentatie neergezet hebben!

Erelijst der SvhJ presentatoren:
Januari: De Honorabele Hoi123
Februari: De Tintelende Titmeister
Maart: De Koesterende Koenr
April: De Chique Choconas
Mei: De Pientere (123)poetertjes
Juni: De Aesopische Aerobag
Juli: De Artisanale ArthurDZ
Augustus: De Hondstrouwe Honorabele Hoi123
September: De Terugkerende Teunnis
Oktober: De Achtenswaardige Arcade Monkeys
November: De Tijdloze Tintelende Titmeister
December: De Charmante Chique Choconas


Tot vanavond allemaal, in onze speciale SvhJ beatsense room

MusicMeter SvhJ Beatsense room

20:00 reveal van de nr. 12 en 11

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik gok ook op BCNR op één, met wellicht Charli (dankzij de vele hyperpoppers in de vaste stemgroep) en Phoebe (het meest MuMemainstream) daarachter.

Veel mensen die Caribou hoog verwachten, dat zou ik wel leuk vinden (al is het bij lange na niet zijn beste werk). Ik heb zelf hoop op een verrassende notering (6e?) van onze Yves met wat voor mij echt tot de absolute droomnummertjes van de afgelopen paar jaar behoort.

avatar van ArthurDZ
aerobag schreef:
Oftewel iedereen bedankt voor het dag in dag uit, fanatieke meestemmen, meeluisteren en meenomineren! Op nog vele jaren SvhJ, als meter_fan het toe laat uiteraard. En anders gaan we ArthurDZ in de woonkamer zitten


Hier volg ik je even niet, en je hebt het in je gedachten en dromen waarschijnlijk erg geromantiseerd, maar zo groot is mijn woonkamer in werkelijkheid niet hoor. Maar allemaal welkom uiteraard

avatar van Choconas
ArthurDZ schreef:
(quote)


Hier volg ik je even niet, en je hebt het in je gedachten en dromen waarschijnlijk erg geromantiseerd, maar zo groot is mijn woonkamer in werkelijkheid niet hoor. Maar allemaal welkom uiteraard

Volgens mij mist er inderdaad een woordje in die zin. Bij? Op? Naast? Onder? Zonder? Vanwege?

avatar van hoi123
Ik vind het een solide alternatief om op Arthur in de woonkamer te gaan zitten.

avatar van aerobag
hoi123 schreef:
Ik vind het een solide alternatief om op Arthur in de woonkamer te gaan zitten.


Dit is een goede, zonder arthur in de woonkamer is ook weer zo wat

avatar van Gretz
aerobag schreef:
en de tijd zit erop! Ik heb 46(!!!) lijstjes mogen verwelkomen en heul veul schrijfsels. Wat goed! Daar wordt een mens enthousiast van.

https://i.vgy.me/3N3d7a.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.