MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020

zoeken in:
Hij past deze maand (waarschijnlijk) wel beter dan over een maand .

aerobag schreef:

zeg er maar niets van Johnny Marr

Er maar niets van.

Nomineer jij Sins of the Father ff?

38. Outcome - Occasum spotify:track:3YgtxfqjJFg45XH4psqqD5

39. Jason Molina - Shadow Answers The Wall spotify:track:5uXg7PBGI5yIJpF2K01xKO

nog 8 andere nummers op mijn shortlist ...

40. Yung Lean - Pikachu spotify:track:60ABqMtWZFSWw1sxuzo8Pe

Pokémondag komt er ook weer aan

jassn schreef:
39. Jason Molina - Shadow Answers The Wall spotify:track:5uXg7PBGI5yIJpF2K01xKO

Wow, een nieuwe JM, die zag ik niet aankomen!

41. Cable Ties - Hope spotify:track:7qDqWWTCAQPkkjuhcGxCJB

MVW
42. Idles - Mr. Motivator spotify:track:1TBHwRMadtTYvrRhSLz1np

43. Austra - Anywayz spotify:track:0um0FuopeuvNLwsN5FCPSS

Oeh Nena automatisch genomineerd, dat is fijn. Kan ik zowaar voor mijn tweede keus gaan, luxe hoor.

44. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong. spotify:track:1KjDoMXZ4pGbebp5PhQi17

45. Matt Berninger - Serpentine Prison spotify:track:7mYif4F2pfjQEDIssH2rfl

46. Muzz - Knuckleduster spotify:track:4YeiHDndtDpD8NsPWPaNHI

47. Run the Jewels - Holy Calamafuck spotify:track:6tfrMstZ8tw7nZJ6HP0PyW

Ik kom ook nog met een nominatie.

dumb_helicopter schreef:
Ik ben anders net wel voorstander van de automatische nominaties omdat daar regelmatig nummers meedoen uit genres die anders minder aan bod komen (prog, metal, roots, enz).

Dit was een van de hoofdredenen waarom ik dit topic ooit begon, juist om kennis te nemen van populaire nieuwe muziek buiten mijn eigen muzikale straatjes om. Maar times change: het topic is enorm geprofessionaliseerd en een stuk populairder geworden, dus ik snap wel dat er in gesneden moet worden. Als elke user maar 1 nummer kan aandragen en alleen een paar die-hards 2, zoals afgelopen maand, draagt dat wellicht ook niet bij aan klantenbinding.

Anyway, nominatie:

48. Katy J Pearson - Take Back The Radio spotify:track:5O2HTbSL8H0hrepensZtv9

Mocht nog iemand Melanas, Omri Smadar, Benjamin Biolay of Reb Fountain willen nomineren heel graag

herman schreef:

Mocht nog iemand Melanas, Omri Smadar, Benjamin Biolay of Reb Fountain willen nomineren heel graag

Het zegt me allemaal helemaal niets hahahaha

herman schreef:
Mocht nog iemand Melenas willen nomineren heel graag
Si, heb ik al gedaan

49. Steven Wilson - PERSONAL SHOPPER spotify:track:7uO2lvp5oU6ewr6KbwjWnc

Eén of twee nominaties maakt me eigenlijk weinig uit... Het is vooral jammer dat het hier bij de nominatie van dat tweede nummer een soort van Tomorrowlandticketverkooprace is, terwijl de charme van het topic voor mij al jaren net ligt in het feit dat het hier allemaal gemoedelijker verloopt dan bij games met strikte deadlines. Het zijn ook meestal dezelfde namen die met een tweede nominatie gaan lopen. Het zou bijvoorbeeld eerlijker zijn om users die al een tweede nominatie gehad hebben in mei even in de wachtkamer te zetten en andere users deze maand een tweede nummer te laten aandragen. Maar goed, dat is ook weer een hoop gedoe (i.p.v. een oplossing zonder enige poespas)...

Als het eigen aantal nominaties toch zo gevoelig ligt, is er overigens nog de optie die Geert al noemde: simpelweg het totale aantal nummers verhogen naar bijvoorbeeld 72 of 80 nummers. Ik zou deze dan alleen in de voorrondes laten meetellen, m.a.w. de eerste 4 gaan door (of de ladder nu 8 of 10 nummers telt). We zitten behoorlijk op schema de laatste tijd, dus een extra luisterdruk van 8 of 16 nummers lijkt me haalbaar. Op dit idee is niemand echt ingegaan, zo lijkt het, hoewel ik hier niet meteen nadelen aan zie.

Tot slot: indien er in de automatische nominaties gesneden wordt, zou ik dit heel gericht doen. Zoals Gertjan en Herman aanhalen is het niet de bedoeling om er alleen maar nummers uit te plukken die je al leuk vindt. Ik zou, net als Niek, overwegen alleen het Maak Kennis Met-topic volledig te laten vallen, aangezien daar toch veelal users uit dit topic nomineren.

In ieder geval:
50. Dirty Projectors - Lose Your Love spotify:track:2KpLTifd1200bJxmxc2LSt

Ingrid van Klara Lewis plaats ik wel eens in het Maak Kennis Met-topic...

51. The Mysterines - I Win Every Time spotify:track:6sOmO30mvF3Z8VPjvEnIWh

52. Enslaved - Homebound spotify:track:3j0KppE5ERxETtDybNaPIZ

Wanneer mogen we de tweede nominatie indienen? Dan zet ik een wekker

Titmeister schreef:
Laat ik het zo verwoorden: om 20u31 zit alles vol.

20:30 mogen jullie los. Alhoewel mijn short list behoorlijk is, laat ik het nomineren aan de rest. ik had vorige maand al een tweede namelijk.

Titmeister schreef:

aerobag schreef:
Eerst één nominatie, vanaf morgen 20:30 kan een tweede nominatie geplaatst worden

Zelf sla ik deze ronde trouwens over. Ik heb er vorige maand eentje extra gedaan en ben het wel eens met:
Ploppesteksel schreef:
Het is vooral jammer dat het hier bij de nominatie van dat tweede nummer een soort van Tomorrowlandticketverkooprace is, terwijl de charme van het topic voor mij al jaren net ligt in het feit dat het hier allemaal gemoedelijker verloopt dan bij games met strikte deadlines. Het zijn ook meestal dezelfde namen die met een tweede nominatie gaan lopen. Het zou bijvoorbeeld eerlijker zijn om users die al een tweede nominatie gehad hebben in mei even in de wachtkamer te zetten en andere users deze maand een tweede nummer te laten aandragen. Maar goed, dat is ook weer een hoop gedoe (i.p.v. een oplossing zonder enige poespas)...

Ook eens dat dit geen regel hoeft te worden.

Vanwege de waarde die door veel users aan directe user-nominaties wordt gehecht, heeft het schrappen van automatische nominaties nog steeds mijn voorkeur. We zitten na een dag op een kleine 30 user-nominaties, dus het afschaffen van automatische nominaties zou betekenen dat alle users die er een klein beetje bovenop zitten 2 keer zouden kunnen nomineren. Al vind ik de argumentatie van de diversiteit die automatische nominaties kunnen toevoegen ook sympathiek.

53. Dizzy - The Magician spotify:track:5HFzSXtJ7toyxxPy2vW70m

54. Muzz - Bad Feeling

55. Cindy Lee - I Don’t Want to Fall in Love Again Cindy Lee - I Don't Want To Fall In Love Again

56. Arlo Parks - Black Dog spotify:track:1NGPZKzplieiPc5g6lAJ49

57. Mabe Fratti - Dirección spotify:track:4clMVKQ8TOgBfa674JQ4bE

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.