Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
1
geplaatst: 3 juni 2020, 22:55 uur
Hij past deze maand (waarschijnlijk) wel beter dan over een maand
.
.
1
geplaatst: 3 juni 2020, 23:27 uur
39. Jason Molina - Shadow Answers The Wall spotify:track:5uXg7PBGI5yIJpF2K01xKO
nog 8 andere nummers op mijn shortlist ...
nog 8 andere nummers op mijn shortlist ...
3
geplaatst: 3 juni 2020, 23:27 uur
40. Yung Lean - Pikachu spotify:track:60ABqMtWZFSWw1sxuzo8Pe
Pokémondag komt er ook weer aan
Pokémondag komt er ook weer aan
0
geplaatst: 3 juni 2020, 23:31 uur
jassn schreef:
Wow, een nieuwe JM, die zag ik niet aankomen!
2
geplaatst: 4 juni 2020, 07:14 uur
Oeh Nena automatisch genomineerd, dat is fijn.
Kan ik zowaar voor mijn tweede keus gaan, luxe hoor.
44. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong. spotify:track:1KjDoMXZ4pGbebp5PhQi17
Kan ik zowaar voor mijn tweede keus gaan, luxe hoor.44. Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong. spotify:track:1KjDoMXZ4pGbebp5PhQi17
2
geplaatst: 4 juni 2020, 07:23 uur
45. Matt Berninger - Serpentine Prison spotify:track:7mYif4F2pfjQEDIssH2rfl
0
geplaatst: 4 juni 2020, 10:13 uur
47. Run the Jewels - Holy Calamafuck spotify:track:6tfrMstZ8tw7nZJ6HP0PyW
0
geplaatst: 4 juni 2020, 10:58 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik ben anders net wel voorstander van de automatische nominaties omdat daar regelmatig nummers meedoen uit genres die anders minder aan bod komen (prog, metal, roots, enz).
Ik ben anders net wel voorstander van de automatische nominaties omdat daar regelmatig nummers meedoen uit genres die anders minder aan bod komen (prog, metal, roots, enz).
Dit was een van de hoofdredenen waarom ik dit topic ooit begon, juist om kennis te nemen van populaire nieuwe muziek buiten mijn eigen muzikale straatjes om. Maar times change: het topic is enorm geprofessionaliseerd en een stuk populairder geworden, dus ik snap wel dat er in gesneden moet worden. Als elke user maar 1 nummer kan aandragen en alleen een paar die-hards 2, zoals afgelopen maand, draagt dat wellicht ook niet bij aan klantenbinding.
Anyway, nominatie:
48. Katy J Pearson - Take Back The Radio spotify:track:5O2HTbSL8H0hrepensZtv9
Mocht nog iemand Melanas, Omri Smadar, Benjamin Biolay of Reb Fountain willen nomineren heel graag

0
geplaatst: 4 juni 2020, 12:02 uur
herman schreef:
Mocht nog iemand Melanas, Omri Smadar, Benjamin Biolay of Reb Fountain willen nomineren heel graag
Het zegt me allemaal helemaal niets hahahaha
1
geplaatst: 4 juni 2020, 12:03 uur
herman schreef:
Mocht nog iemand Melenas willen nomineren heel graag
Si, heb ik al gedaan Mocht nog iemand Melenas willen nomineren heel graag

0
geplaatst: 4 juni 2020, 13:00 uur
49. Steven Wilson - PERSONAL SHOPPER spotify:track:7uO2lvp5oU6ewr6KbwjWnc
4
geplaatst: 4 juni 2020, 13:54 uur
Eén of twee nominaties maakt me eigenlijk weinig uit... Het is vooral jammer dat het hier bij de nominatie van dat tweede nummer een soort van Tomorrowlandticketverkooprace is, terwijl de charme van het topic voor mij al jaren net ligt in het feit dat het hier allemaal gemoedelijker verloopt dan bij games met strikte deadlines. Het zijn ook meestal dezelfde namen die met een tweede nominatie gaan lopen. Het zou bijvoorbeeld eerlijker zijn om users die al een tweede nominatie gehad hebben in mei even in de wachtkamer te zetten en andere users deze maand een tweede nummer te laten aandragen. Maar goed, dat is ook weer een hoop gedoe (i.p.v. een oplossing zonder enige poespas)...
Als het eigen aantal nominaties toch zo gevoelig ligt, is er overigens nog de optie die Geert al noemde: simpelweg het totale aantal nummers verhogen naar bijvoorbeeld 72 of 80 nummers. Ik zou deze dan alleen in de voorrondes laten meetellen, m.a.w. de eerste 4 gaan door (of de ladder nu 8 of 10 nummers telt). We zitten behoorlijk op schema de laatste tijd, dus een extra luisterdruk van 8 of 16 nummers lijkt me haalbaar. Op dit idee is niemand echt ingegaan, zo lijkt het, hoewel ik hier niet meteen nadelen aan zie.
Tot slot: indien er in de automatische nominaties gesneden wordt, zou ik dit heel gericht doen. Zoals Gertjan en Herman aanhalen is het niet de bedoeling om er alleen maar nummers uit te plukken die je al leuk vindt. Ik zou, net als Niek, overwegen alleen het Maak Kennis Met-topic volledig te laten vallen, aangezien daar toch veelal users uit dit topic nomineren.
In ieder geval:
50. Dirty Projectors - Lose Your Love spotify:track:2KpLTifd1200bJxmxc2LSt
Ingrid van Klara Lewis plaats ik wel eens in het Maak Kennis Met-topic...
Als het eigen aantal nominaties toch zo gevoelig ligt, is er overigens nog de optie die Geert al noemde: simpelweg het totale aantal nummers verhogen naar bijvoorbeeld 72 of 80 nummers. Ik zou deze dan alleen in de voorrondes laten meetellen, m.a.w. de eerste 4 gaan door (of de ladder nu 8 of 10 nummers telt). We zitten behoorlijk op schema de laatste tijd, dus een extra luisterdruk van 8 of 16 nummers lijkt me haalbaar. Op dit idee is niemand echt ingegaan, zo lijkt het, hoewel ik hier niet meteen nadelen aan zie.
Tot slot: indien er in de automatische nominaties gesneden wordt, zou ik dit heel gericht doen. Zoals Gertjan en Herman aanhalen is het niet de bedoeling om er alleen maar nummers uit te plukken die je al leuk vindt. Ik zou, net als Niek, overwegen alleen het Maak Kennis Met-topic volledig te laten vallen, aangezien daar toch veelal users uit dit topic nomineren.
In ieder geval:
50. Dirty Projectors - Lose Your Love spotify:track:2KpLTifd1200bJxmxc2LSt
Ingrid van Klara Lewis plaats ik wel eens in het Maak Kennis Met-topic...

0
geplaatst: 4 juni 2020, 14:39 uur
51. The Mysterines - I Win Every Time spotify:track:6sOmO30mvF3Z8VPjvEnIWh
0
geplaatst: 4 juni 2020, 19:20 uur
Wanneer mogen we de tweede nominatie indienen? Dan zet ik een wekker 

0
geplaatst: 4 juni 2020, 19:33 uur
20:30 mogen jullie los. Alhoewel mijn short list behoorlijk is, laat ik het nomineren aan de rest. ik had vorige maand al een tweede namelijk.
0
geplaatst: 4 juni 2020, 19:33 uur
aerobag schreef:
Eerst één nominatie, vanaf morgen 20:30 kan een tweede nominatie geplaatst worden
Eerst één nominatie, vanaf morgen 20:30 kan een tweede nominatie geplaatst worden
Zelf sla ik deze ronde trouwens over. Ik heb er vorige maand eentje extra gedaan en ben het wel eens met:
Ploppesteksel schreef:
Het is vooral jammer dat het hier bij de nominatie van dat tweede nummer een soort van Tomorrowlandticketverkooprace is, terwijl de charme van het topic voor mij al jaren net ligt in het feit dat het hier allemaal gemoedelijker verloopt dan bij games met strikte deadlines. Het zijn ook meestal dezelfde namen die met een tweede nominatie gaan lopen. Het zou bijvoorbeeld eerlijker zijn om users die al een tweede nominatie gehad hebben in mei even in de wachtkamer te zetten en andere users deze maand een tweede nummer te laten aandragen. Maar goed, dat is ook weer een hoop gedoe (i.p.v. een oplossing zonder enige poespas)...
Het is vooral jammer dat het hier bij de nominatie van dat tweede nummer een soort van Tomorrowlandticketverkooprace is, terwijl de charme van het topic voor mij al jaren net ligt in het feit dat het hier allemaal gemoedelijker verloopt dan bij games met strikte deadlines. Het zijn ook meestal dezelfde namen die met een tweede nominatie gaan lopen. Het zou bijvoorbeeld eerlijker zijn om users die al een tweede nominatie gehad hebben in mei even in de wachtkamer te zetten en andere users deze maand een tweede nummer te laten aandragen. Maar goed, dat is ook weer een hoop gedoe (i.p.v. een oplossing zonder enige poespas)...
Ook eens dat dit geen regel hoeft te worden.
Vanwege de waarde die door veel users aan directe user-nominaties wordt gehecht, heeft het schrappen van automatische nominaties nog steeds mijn voorkeur. We zitten na een dag op een kleine 30 user-nominaties, dus het afschaffen van automatische nominaties zou betekenen dat alle users die er een klein beetje bovenop zitten 2 keer zouden kunnen nomineren. Al vind ik de argumentatie van de diversiteit die automatische nominaties kunnen toevoegen ook sympathiek.
1
geplaatst: 4 juni 2020, 20:30 uur
55. Cindy Lee - I Don’t Want to Fall in Love Again Cindy Lee - I Don't Want To Fall In Love Again
1
geplaatst: 4 juni 2020, 20:30 uur
57. Mabe Fratti - Dirección spotify:track:4clMVKQ8TOgBfa674JQ4bE
* denotes required fields.