MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Niet te dicht naast elkaar zitten heh aan de keukentafel...

ranja schreef:
De Record Store Day release... zeker weten dat dat wel de lange versie is? Ik had 'm al hoog staan en wat laten zakken toen ik er achter kwam dat er een korte versie is.

Edit: ik zie op discogs dat de 2011 RSD release ook niet de lange versie is alleen is de 2009 singleversie blijkbaar nóg korter. Eigenlijk heb ik nu een nummer in m'n lijst staan dat ik helemaal niet ken Maar om deze nou tot 2011 te bewaren en dan nog steeds die ingekorte versie te hebben... ik laat het wel zo.
Je hebt gelijk. Gek hoeveel versies er soms bestaan van een nummer, en best ingewikkeld zo. De lange versie heb ik wel gevonden op deze single, maar dat is dan weer een promo.

JoaMuse schreef:
Dat nummer van die Welshe indierockband dat nog net top 50 staat in de singleslijst van 2009 op RYM ga ik voor 2011 houden, dat jaar kwam de versie met de lange outro uit. Het is een beetje hetzelfde verhaal als No Cars Go van Arcade Fire en Kids van MGMT: er bestaat een vroege versie vanop een ep maar dat is niet de meest gekende versie van die song.

Fok, wist ik niet. Staat dik in m'n top 20 want wat een nummer

Jij bent veel meer waar dan de tweede plaats, zaaf, nummer 1

zojuist verstuurd

Ondertussen ben ik met een projectje bezig. Ik vind Singles top 20 per jaar het leukste spel op MuMe en ik neem het maken van lijstjes behoorlijk serieus, maar van de jaren '10 heb ik niet veel op mijn voorlopige lijstjes staan. Dat ik de finale van de Witte Trui maar matig vond zal ook niet helpen. Toch heb ik best veel van het afgelopen decennium geluisterd. Ik ben nu vanaf 2011 RYM aan het langsgaan (*) om te kijken wat ik ken en vooral wat ik niet ken en leuk zou kunnen vinden. De laatste categorie komt in een playlist en ga ik intensief beluisteren. Mijn lijsten worden modellijsten!

(*) Alleen de eerste pagina's, al zullen de echte pareltjes wel weer op pagina 12 staan of zo.

Poek schreef:
Mijn lijsten worden modellijsten!

Kuthipster.

Ik heb niet eens een knotje! Wel een knotty daarentegen.

Lol. Mijn lijst wordt met het jaar groter merk ik

jordidj1 schreef:

Stop nu eens met dat hamsteren

John Williams, Indiana Jones en Short Round halen onrechtstreeks ook mijn lijstje, bijna over het hoofd gezien dat het ook een single geweest is.

In mijn lijst 2x Canada, 1.5x Noorwegen, 1x Duitsland, 1x Frankrijk, 1x Utrecht en nog wat uit twee saaie landen.

Verder staat er weer eens hiphop in mijn lijst, maar het is wel een gek nummer. Denk niet dat veel anderen dit nummer hebben, misschien nog een paar helden?

Ook nog een artiest dubbel, twee nummers van het beste album van 2009.

Poek schreef:
Verder staat er weer eens hiphop in mijn lijst, maar het is wel een gek nummer. Denk niet dat veel anderen dit nummer hebben, misschien nog een paar helden?

Heb jij ook de burgemeester van Leeuwarden in je zak?

jordidj1 schreef:
(quote)

Heb jij ook de burgemeester van Leeuwarden in je zak?

Nee daar ben ik nu te oud voor.

Ik heb 17 verschillende acts waarvan 5 UK, 4 USA, 2 Canada, 2 Nederland, 2 Frankrijk, 1 Noorwegen en 1 IJsland.

zaaf
jordidj1 schreef:
wordt aan gewerkt

zaaf schreef:
(quote)
wordt aan gewerkt

de helft van mijn lijst wordt afgekeurd lol

zaaf

Moet ik mijn lijst opnieuw sturen met Neat Neat Neat van The Damned erbij?

Ik ben net bezig om je netjes te berichten.

Komt goed, nog een stuk of 10 nummers beluisteren en de boel een beetje finetunen en dan ben ik er wel.

Wel verbazingwekkend dat een van mijn favorieten niet eens in RYM Top 1500 staat, had niet gedacht dat die zo onbekend was. Een EP van dit Zweedse pop/electronic-gezelschap uit hetzelfde jaar krijgt hier liefst 10 stemmen.

Bij tot en met 2010. Nog tien jaar te gaan!

Het wordt wel elk jaar lastiger rangschikken....

zaaf
ik heb vanmiddag mijn laatste lijstje gemaakt. pffff.... wel leuk hoor, maar een klus he, jullie weten dingen

zaaf schreef:
ik heb vanmiddag mijn laatste lijstje gemaakt. pffff.... wel leuk hoor, maar een klus he, jullie weten dingen

Als jij mijn lijstje nog niet binnen hebt weet jij toch nog niet wat de goede liedjes zijn

zaaf
nee, dat is altijd nog even herschikken. maar dan kan ik tot die tijd nog even mezelf zijn.

Ik merk wel steeds meer dat ik bij God vooraf niet weet welke liedjes single waren en welke niet.
Het is nu ieder jaar een verrassing/openbaring als ik op RYM de 1000 potentials bekijk.

Geldt voor mij ook wel een beetje - veel 'oja' momenten. Daarbij heb ik soms terwijl ik de longlist maak nog geen idee wat nummer 1 moet gaan worden.
Voor 2010 ben ik trouwens erg geneigd wel een promo in m'n lijst te zetten... top 3 materiaal.

ranja schreef:
Voor 2010 ben ik trouwens erg geneigd wel een promo in m'n lijst te zetten... top 3 materiaal.

Een RYM-promo of een echte?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:57 uur

geplaatst: vandaag om 11:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.