MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Wat een belachelijk sterk jaar is 2015. Met het materiaal dat mijn top 20 net niet haalt, kan ik in sommige andere jaren een top 10 vullen.

Ja, ik kan al een top 52 vullen met alleen al ansichtkaarten!

(maar doe ik niet. herman misschien?)

Ik heb me daar nooit in verdiept, maar eigenlijk wel toepasselijk nu in deze vakantieweek.

Ja, 2015 is duidelijk mijn favoriete jaar van de 10s.

Ik heb 'm inmiddels na tig keren wisselen toch ingeleverd. 17 unieke acts waarvan 5 uit US, 5 UK, 2 Canada en 1 voor Nederland, Frankrijk, Australie, Noorwegen en Zweden elk.

Het ontbrak mij aan tijd om mijn top 20 over het jaar 2014 in te sturen en bovendien kampte ik met een corona dip.

Zo zou ie er uitgezien hebben:
2014

01. The Antlers - Palace
02. Real Lies - North Circular
03. Viet Cong - Continental Self
04. Elbow - Charge
05. Clark - Unfurla
06. Ariel Pink - Put Your Number in My Phone
07. Real Estate - I Had to Hear
08. Alvvays - Archie, Marry Me
09. Savages - Fuckers
10. Goat - Hide From the Sun

11. Princess Chelsea - No Church on Sunday
12. iamamiwhoami - blue blue
13. The War on Drugs - Under the Pressure
14. Future Islands - Seasons
15. Fat White Family - Touch the Letter
16. Perfume Genius - Queen
17. Dry the River - Gethsemane
18. The Juan McLean - A Simple Design
19. Fear of Men - Descent
20. School is Cool - Wild-eyed & Wild-eyed

2015 inmiddels al ingestuurd. De nummer 1 staat voor mij in de top 5 van beste songs ooit.

wibro schreef:

2015 inmiddels al ingestuurd. De nummer 1 staat voor mij in de top 5 van beste songs ooit.

We zien het wel gebeuren

wibro schreef:
De nummer 1 staat voor mij in de top 5 van beste songs ooit.

Dat gaat vonken geven!

Wat een waanzinnig jaar zeg. Ik heb een top 60(!) ingestuurd omdat er zoveel moois was, en nog lang niet alles opgenomen/beluisterd Heel wat andere koek dan 2014.

Ik tel toch ook 6 songs uit mijn top 100 aller tijden.

Lekker zo'n weekje vrij

Ja! Lekker tijd voor een dagje museum, filmpje pakken en naar een concert toe!

Ik voel een leegte in m'n leven deze ochtend

Nog iemand gedroomd van de mainstreamaward vannacht?

Ik heb nog 0 overlap tot dusver

Ik hou nog gelijke tred met de grote favoriet Gretz.

Benieuwd wie deze week de grote zaafboni krijgt

Good Morning, Captain zaaf.

I MISS YOUUUUU

zaaf
dag lieve mensen, het gaat goed met me hoor.

mw zaaf is blij dat zij nou eens een keer die MSA heeft gekregen. ik ben me aan het opladen voor de volgende ronde

Longlist voor dit jaar is 40 nummers in 3 uur en 3 kwartier. Is eigenlijk wel een mooi rond getal, denk dat ik ze maar gewoon allemaal op volgorde ga zetten. Leuk voor later en zo. Maar liefst 10 nummers boven de 7 minuten, eentje klokt zelfs in op bijna 12,5 minuut

GrafGantz schreef:
eentje klokt zelfs in op bijna 12,5 minuut

Dat is mooi voor een intro. Wat jij, Don Cappuccino?

zaaf schreef:
dag lieve mensen, het gaat goed met me hoor.

mw zaaf is blij dat zij nou eens een keer die MSA heeft gekregen.

Mannelijke Sexy Aandacht?

GrafGantz schreef:
(quote)

Mannelijke Sexy Aandacht?

Nou, 'mannelijke'. Laten we onze grote machtige spelleider niet te veel gaan lopen kietelen!

Een dag voor bezinning. We’ll meet again.

Ik vind 2015 het slechtste jaar tot nu toe, geloof ik. The Hoff maakt zelfs kans op top 20 bij mij...

zaaf
Nog 5,31 dagen over voor de editie 2015 , 15 lijsten binnen...

Ik hoop op Hoffe bijdragen van:

50tracks, aerobag, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, Frenkie!, GrafGantz, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be

Geen Hoffmeister voor mij. En dan moet ik er nog zeven kwijtspelen. Maar komt goed.

3 singles over het hoofd gezien, te laat. Niet erg, de belangrijkste zal sowieso wel opduiken. Tussendoor af en toe wat met 2016 bezig, moeilijk jaar. 't Is wat zoeken naar topnummers.

Tot mijn schande blijkt dat ik mijn nummer 1 van 2015 eerder dit jaar in de WItte Trui geen punten heb gegeven. Ik heb het een beetje goedgemaakt door de kinderhebbende twintigers vandaag wel de volle buit te geven. Verder 2x Canada, 2x Australië, 1x Nieuw-Zeeland, 1x Frankrijk, 1x Noorwegen, 1x Hoorn en nog wat VK en VS.

Zeven zangeressen dit jaar, solo of met begeleidingsband, maar da's vast niet genoeg voor de opzij-award.

Valt me nu trouwens op dat Sapokanikan volgens RYM geen single is van Joanna Newson. Was destijds het eerste nummer dat te horen viel van haar 2015 album, met videoclip en al. Maar blijkbaar toch geen single? Vreemd...

Poek schreef:
Zeven zangeressen dit jaar, solo of met begeleidingsband, maar da's vast niet genoeg voor de opzij-award.

Hier 17 van de 40, maar weet nog niet hoeveel er hiervan in de punten gaan scoren aangezien de volgorde nog niet vast staat.

Poek schreef:

Ik heb er geen een met alleen mannelijke leadzang. Op één gedeeld man/vrouw, dus zeg maar 19½ uit 20.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.