MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
Poek schreef:
Hm, een van de mooiste nummers van 2006 heeft 1 stem op RYM. De mijne. Die gaat de top 20 hier zeker niet halen?

Ben wel benieuwd, maar ik zie nog niets op Facebook staan...

Hier wel een single met 1 stem op RYM die net wel/net niet mijn top 20 haalt. Nota bene een stem van mezelf, terwijl de artiesten zeker niet obscuur zijn.

(quote)

I quote vigil

Laat mij er lekker buiten wil je

Lijstje gaat zo op de bus.

Opvallend genoeg Zweden samen met de VS hofleverancier met ieder 5 singles. Scandinavië boert sowieso wel goed, want ook Finland en Noorwegen hebben de top 20 gehaald. Verder o.a. nog een uitgeweken Belg die in 2011 fors doorbreekt, maar nu al zijn beste single afleverde met een heerlijke soulstamper.

Nu zit ik mijn hoofd te breken over die stampende Belg.

esteban schreef:
Nu zit ik mijn hoofd te breken over die stampende Belg.

Ik heb ooit een uitgeweken Belg met een grote hit in 2011 gekend.

vigil schreef:
(quote)

Laat mij er lekker buiten wil je

Verder alles goed?

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb ooit een uitgeweken Belg met een grote hit in 2011 gekend.

Zo leren we allemaal een beetje bij.

zaaf
Nog 1,50 dagen over voor de editie 2006 , 23 lijsten binnen...

Ik hoop op fijne bijdragen van:

123poetertjes, 50tracks, aerobag, Arrie, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, Gretz, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S

Boter bij de vis.

1x Zweden en 1x Ierland in mijn lijstje. Verder een Duits-Noorse combinatie en een volledig Duitse band. Frankrijk, Schotland en veel Engelsen en Amerikanen, waaronder een Joodse Amerikaan die reggae maakt. En er staat weer eens een hiphopnummer in mijn lijst, al is het wel van een ontzettend witte nerd (maar nog niet eens de meest witte in mijn lijst).

zaaf
hij zal niet zo wit zijn als mijn nr 1 van volgend jaar... ook hiphop

Die moet dan dood of vrouw zijn, anders klopt er iets niet.

zaaf
tja... ik zal niet zeggen of het wel of niet 'klopt' maar pigment is absent.

In mijn 2006 lijst 18 verschillende acts waarvan 6 uit de USA, 5 UK, 4 Frankrijk en 1 voor Canada, Nederland en Zweden.
Ik bedacht me later dat ik mijn nummer 1 ook had kunnen bewaren tot 2008 maar ik denk wel dat ik die in 2006 al kende, zeker niet later dan 2007, dus dan is het toch terecht.

Ik besef plots dat ik een grote favoriet uit 2006 over 't hoofd gezien heb. Oh well, ik troost mij met het feit dat hij hier zo goed als zeker niet zal scoren het dus weinig verschil zou maken. En volgend jaar kan ik hem een stuk of 4 keer nomineren, ook goed.

esteban schreef:
Ik besef plots dat ik een grote favoriet uit 2006 over 't hoofd gezien heb. Oh well, ik troost mij met het feit dat hij hier zo goed als zeker niet zal scoren het dus weinig verschil zou maken. En volgend jaar kan ik hem een stuk of 4 keer nomineren, ook goed.

Dan vraag ik me af of je de dame met vijf singles in 2007 bedoelt (vier onder eigen naam) want 'zo goed als zeker niet zal scoren' zal dan vast wel meevallen.

zaaf
Desalniettemin...

De nummer 1 steekt weer met kop en staart, van de 42 lijsten bevatten 22 deze single. 518 punten leverde dat op.

Weer werd het record meeste singles in een jaareditie genoemd gebroken, 362 exemplaren deze keer.

En ook was het onderaan de top 20 weer spannend, want het ging weer om niet zo heel veel punten.

Dat heeft voor mij consequenties voor de deadlines van de komende edities, want er moet nu, in tegenstelling tot bv 10 jaar terug, nog veel werk verricht worden. Daar kom ik nog op terug.

Het werk is voor ons ook toegenomen, dankzij al die digitale releases zijn er veel meer singles om uit te kiezen/te (her)luisteren.

Voor mij evenveel werk...

Poek schreef:
(quote)

Dan vraag ik me af of je de dame met vijf singles in 2007 bedoelt (vier onder eigen naam) want 'zo goed als zeker niet zal scoren' zal dan vast wel meevallen.

Ik moet je teleurstellen, mocht die dame één van jouw favorieten zijn. 't Is een man.

luigifort schreef:
Voor mij evenveel werk...

Ja maar jullie zijn een uitzondering. of je laat johan gewoon al 't werk doen

esteban schreef:
(quote)

Ik moet je teleurstellen, mocht die dame één van jouw favorieten zijn. 't Is een man.

Maar probeerde hij niet als Grace Kelly te zijn?

Koenr schreef:
(quote)

Ja maar jullie zijn een uitzondering. of je laat johan gewoon al 't werk doen

Ms kan jij zaaf helpen, jullie hebben allebei veel werk te doen zo te lezen...

Ja, logisch...

Tijd voor de video's van het jaar 2006. De beste is natuurlijk van OK Go, maar helaas zijn ze gedisqualificeerd. Toch hebben we een mooie top drie! Te beginnen met de band die zich vernoemd heeft naar een ochtenderectie. In de video zijn ze te zien in allerlei stijlen albumhoezen. Wie herkent de verschillende referenties?

Nummer twee is er eentje voor de fans van Radiohead. Jullie kennen vast wel de video van Just. Waarom ligt die man nou op de stoep? In de volgende video het antwoord! Maar kan die Mark Ronson alleen maar covers maken?

Met Phantom Planet trouwens, de nummer 11 van 2002 (nouja, in mijn lijst).

Maar op nummer 1 kan natuurlijk niets anders dan vette hiphop komen. Wikipedia heeft er een heel verhaal over:

The single has an accompanying music video, which was recorded in high definition. The video, loosely parodying the video for Chamillionaire's "Ridin'" and following the song's lyrics, shows Yankovic, dressed as a stereotypical nerd with a buttoned-up polo shirt, dress slacks, and horn-rimmed glasses (see also Yuppie or Preppie), attempting to fit in with the "gangsters", but instead either scaring them away, causing them to flip him off (shown on the scene where Yankovic is riding on a Segway in the park), or to direct him away from their group and instead towards a herd of other nerds (shown when Yankovic is in a bowling alley). These scenes include shots that directly parody the "Ridin'" video, including similar outfits by both artists. Yankovic is seen at night dancing in front of a set of road flares arranged in the form of Pac-Man, similar to the shot of Chamillionaire in front of the figure of a lizard, his personal logo. Another repeated scene shows Yankovic along with Donny Osmond—the "whitest guy I could think of", according to Yankovic[2]—dancing in front of the Schrödinger equation, mimicking shots of Chamillionaire and Krayzie Bone from the "Ridin'" video. Yankovic had found Osmond to be eager to be in the video, having memorized the song before recording as well as having his various moves already figured out before filming.[3] Whereas Chamillionaire's video ends with the artist throwing up "The H" which is a hand sign representing his hometown of Houston (sometimes mistaken as a gang sign) to the camera, "White & Nerdy" ends with Yankovic giving a mistaken version of the Vulcan salute (his thumb is against the side of his hand instead of perpendicular).
Al depicted expressing his opinion about Atlantic Records on Wikipedia.

Further interspersed among these shots are additional shots of Yankovic demonstrating his "white and nerdy" life. One scene shows Yankovic vandalizing the Wikipedia page for Atlantic Records, replacing it with the words (in excessively large type and proportional-width rather than fixed-width) "YOU SUCK!", referencing his recent trouble with the company in getting permission to release "You're Pitiful", a parody of James Blunt's song "You're Beautiful".[4] Fans of the video have replicated the action depicted in the video several times. The video shows a fictional Trivial Pursuit card, with questions that include the location of "The Biggest Ball of Twine in Minnesota", on what page Harry Potter would die in the next book, and the number of Wicket men there are on a 43-Man Squamish team.[5] Yankovic is shown making a shady deal with a thug in a back alley to acquire a bootleg VHS copy of the Star Wars Holiday Special.[6] When Yankovic is on his Myspace page in the video, 'White and Nerdy has 27 friends' can be seen at the top of the computer screen (Bill Gates, Napoleon Dynamite, Mr. Peabody, Albert Einstein, Screech, Frodo, Pee-Wee Herman, and Tom). This is a continuation of his usual trend of putting the number 27 somewhere in his videos. The mayonnaise Al spreads on a sandwich in the video is labelled "Pest Foods" mayonnaise, parodying Best Foods mayonnaise. Also, when Yankovic says, "Even made a homepage for my dog, yo," the music video shows a website devoted to his dog, Foofie.

In addition to Osmond, there are other cameos in the video. Jordan Peele and Keegan-Michael Key of MADtv appear in the blue 1967 Chevrolet Impala convertible at the beginning of the video, two "gangsters" who are scared away by Yankovic's nerdiness.[3] The license plate on the Impala reads "OG4LIFE", a reference to Ice-T's 1991 album Original Gangster. Seth Green, whom Yankovic had known for some time, appears in front of a wall display of action figures. Green also provided a number of the props for the video.[3] Judy Tenuta, a regular on The Weird Al Show who also previously appeared in "Headline News", appears as the woman who receives a surge protector as a present. Other actors were personally recruited by Yankovic through a post on his MySpace page, from which he received several interested extras that said they would appear for free.

Ik heb trouwens heel veel Earl Grey thee gedronken deze week op een schaaktoernooi #whiteandnerdy

Die van Morningwood stond wel op mijn shortlist... vond het destijds een geweldig nummer maar top 20 was nu teveel gevraagd.

Lol, ik ben echt benieuwd naar de top 20 en de zure reacties

Gast
geplaatst: vandaag om 00:23 uur

geplaatst: vandaag om 00:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.