MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:
The Move : 7
ELO : 6

The Move : 8
ELO : 8

Beide fijne muziekjes.

The Move - 7.5
ELO - 7.7

The Move 7.4
E.L.O 7.4

The Move 6.5
E.L.O. 6.5

Het einde van dit topic komt nu snel in zicht. Slechts 6 stemmen voor The Move en E.L.O. The Move komt op 7,266 uit en neemt de 43e plek in en E.L.O met 7.1 op een 47e plaats. Mocht er gestemt willen worden op deze twee bands, kan dat uiteraard nog.

Wellicht kan Roxy Music nog wat los maken in de bovenste regionen. De 2e single afkomstig van het album Siren uit 1975. De 1e was Love Is The Drug en die heeft vooral een funky vibe en deze song klinkt wat traditioneler old stuff Roxy, met een geladen sfeer en de voor hun typerende art/glam rock.
Hierna zou Bryan Ferry de band enige tijd op hold zetten en komen ze pas in 1979 weer terug met een sound die als een soort voorloper van de New Romantics stijl gezien mag worden.
Nr.97 Both Ends Burning uit December 1975.

ROXY MUSIC: 'BOTH ENDS BURNING' (1975) - YouTube

97. Roxy Music: 'Both Ends Burning (1975)

The Move 8,5
E.LO. 7,5
Roxy Music 5,5

The Move 7
ELO 6,5
Roxy Music 8,5

Roxy Music eindigt met Both Ends Burning op nr.16 met een puik stemgemiddelde van 8,027. Virginia Plane staat nog altijd op de 5e plek en daar komt het duidelijk niet bij in de buurt. The Move stijgt behoorlijk naar nr.33 door wat latere stemmen.

Nog een keertje bubblegum uit de 60's, 1965 om precies te zijn. Hang On Sloopy is in 1964 geschreven door Wes Farell en Bert Herns en wordt eerst opgenomen door de r&b vocal groep The Vibrations. The McCoys coveren het een jaar later en dat is de bekendere versie uiteindelijk. Het soul element is er gelukkig wel een beetje ingebleven en het is iets pittiger uiteindelijk. Het was het 1e bandje van zanger/gitarist Rick Derringer en die is later nog te bewonderen bij oa. Edgar en Johnny Winter, Todd Rundgren en Steely Dan.
Ik vermoed dat dit liedje wel op enige sympathie kan rekenen

Hang On Sloopy: Rick Derringer (McCoys) & Liz Brewer (1965 Radio Hit soundtrack) - YouTube

98. The McCoys - Hang On Sloopy (1965)

8 en een 10 voor Liz

Niet mijn ding.

5

Rudi S schreef:
8 en een 10 voor Liz

Nu stokoud waarschijnlijk.

Mssr Renard
7,5 en een 10 voor het dansje.
Ik ben gek op vrolijk dansen!

Het oudste nummer in de lijst van The McCoys doet het helemaal niet onaardig. Een stemgemiidelde van 7,444 en een 31e plek. Leuk nummer ook en dito clip.

Nr.99 heb ik gereserveerd voor een band uit Zweden. Aanvankelijk begonnen ze als progessieve rockband, maar in de 80's waaide er een andere wind. Dus begonnen ze zich uit te dossen als glammy hardrockers en zo ook de muziek. In 1986 was het helemaal raak met de hit The Final Countdown en van het album met dezelfde naam volgden er nog meer hits. Dit was er ook eentje van. Als je haar maar goed zit, al zijn de meningen daar over verdeeld. Ik heb het natuurlijk over Europe. Kunnen wij iets met Rock The Night?

Europe - Rock the Night (Official Video) - YouTube

99. Europe - Rock the Night (1986)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.