MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:
Rubettes 8,5
Paul da Vinci: 7,5

Rubettes 8 (hier wordt ik blij van en leuke herinneringen aan)
Paul da Vinci 4 (deze doet me nix en ook geen herinneringen aan en vind het nix)

Rubettes 7.6
Paul da Vinci: 6.5

Rubettes - 7.3

Eén van mijn 1e kennismakingen met popmuziek. Ook voor mij een leuke herinnering.

Paul da Vinci - 6.5

Uitstekende zanger, maar liedje is minder memorabel.

Rubettes: über-, maar dan ook echt überfout. Maar wel gewoon leuk : 7,8

Paul da Vinci: 5,3

Rubettes 6.5
Paul da Vinci: 5

Arbeidsdeskundige
Rubettes 7,5
Paul da Vinci: 5,5

Rubettes 6,8
Paul da Vinci: 5

Stemmen op Rubettes en da Vinci kan nog!
Morgen weer een nieuwe

Rubettes 7
Paul da Vinci 6,5

The Rubbets scoort niet onaardig met een gemiddelde van 7,346, maar Paul da Vinci moet het zoals eigenlijk wel verwacht met minder doen ( 6,061).

Nadat hij The Velvet Underground verlaten had, ging Lou Reed solo aan de slag. Ook hem was de oprukkende glamscene niet ontgaan. Hij raakt bevriend met David Bowie en Mick Ronson, die zijn 2e soloplaat Transformer produceren.
Een legendarische plaat met verwijzingen naar seks, drugs, travestie en prostitutie. Feitelijk een eenmalige flirt met glamrock, want de onberekenbare Lou wil vooral niet voorspelbaar zijn.
Vier singles kent Transformer en niet de minsten; Walk On The Walk Side, Perfect Day, Satellite of Love en uiteraard Vicious.

"As in Reed's Velvet Underground days, the connection to artist Andy Warhol remained strong. According to Reed, Warhol told him he should write a song about someone vicious. When Reed asked what he meant by vicious, Warhol replied, "Oh, you know, like I hit you with a flower",[4] resulting in the song "Vicious".

Lou Reed - Vicious (audio) - YouTube

6. Lou Reed - Vicious (1972)

Arbeidsdeskundige
10

Lou Reed: 7,2

9,1 onlangs ook nog door luigifort beoordeeld

johan de witt schreef:
9,1 onlangs ook nog door luigifort beoordeeld

Moek ff kijken wat ik daar gaf

luigifort schreef:
(quote)

Moek ff kijken wat ik daar gaf

Uit je hoofd en dan daarna kijken of het klopt vind ik het leukst. Ik zat er hier 0,1 naast

Ok, ik "gok" 9,3...

Memories fade, but the tunes still linger...

luigifort schreef:
Ok, ik "gok" 9,3...

Komt aardig in de buurt

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.