MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:
David Essex: 3, afgrijselijk
Leo Sayer: 6,3

David Essex: 5
Leo Sayer: 7,5

David Essex: 4,5
Leo Sayer: 8

Essex: 5.8

Sayer: 6.6

David Essex: 7,5
Leo Sayer: 5

David Essex 6
Leo Sayer 7

David Essex is nu de hekkensluiter met een gemiddelde van 5,181 en Leo sayer op plaats 19 met een stemgemiddelde van 6,245.

Nu een chic liedje over een sjieke vrouw van lichte zeden. Is toch wel wat anders dan het platte Fat Bottomed Girls van 4 jaar later. Ik heb het natuurlijk over Queen. Glam? mwwa, geen glamrockband op zich, want de Britten waren nogal veelzijdig. Maar deze 1e grote hit van de band en daarbij het uiterlijk vertoon van met name zanger Freddie Mercury, is voor mij glam genoeg om deel te nemen. Ach, Queen. Ze werden heel groot uiteindelijk. Een jaar later was het in de pocket met uiteraard Bohemian Rapsody. Maar daar aan voorafgaand deze:

Queen - Killer Queen (Top Of The Pops, 1974) - YouTube

25. Queen - Killer Queen (1974)

David Essex: 7,9
Queen: 6,6

9,5

Arbeidsdeskundige
4

Eén van hun betere singles wat mij betreft.

9.3

8

Queen op een 9e plek met een gemiddelde van 7,99.

Ik maak een stapje naar de jaren 80 en kom uit bij Adam & The Ants. De oorsprong van deze groep komt duidelijk uit de punk/new wave, maar begin jaren 80 wordt besloten een radiovriendelijker richting te kiezen. Leider Adam Ant verkleed zich als piraat en de burundi drums krijgen een prominente plek in de glamgerichte sound van dat moment, al is de new wave niet ver weg. Heel veel bestaansrecht heeft de band niet, want er is al snel onvrede en Adam Ant gaat uiteindelijk onder zijn eigen naam verder. Dat lijkt redelijk te verlopen, maar duurt uiteindelijk kort. In 1984 schijnt iedereen 'm al weer vergeten te zijn. Dit is een leuke herinnering uit 1981.

Adam & The Ants - Stand And Deliver (Video) - YouTube

26. Adam & The Ants - Stand And Deliver

7.3

5,5

Killer Queen nog een 8

5,2

6,5

7.0

9

Adam Ant was rond 1980 een heuse sensatie.

En terecht

8,4

Arbeidsdeskundige
6

Gast
geplaatst: vandaag om 04:15 uur

geplaatst: vandaag om 04:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.