Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2020, 18:53 uur
Twisted Sister kan nog wel wat stemmen gebruiken mensen!
Morgenochtend weer een nieuwe!
Morgenochtend weer een nieuwe!

0
geplaatst: 10 juni 2020, 10:47 uur
Twisted Sister op plek 24 met een stemgemiddelde van 6,975. Valt niet eens tegen.
Een familieband uit de USA dan nu. Erg succesvol van begin jaren 70 tot mid jaren 70. Ook afhankelijk van elkaar vrij succesvol en dan met name de broers Donny en Little Jimmy. Zusje Marie deed ook nog een duit in het zakje. Begonnen als een softe bubblegum groep, maar ineens begonnen de broers te rocken. Een redelijk verrassende wending voor een ieder. Naast thuisland Amerika ging Europa overstag. De song die ik plaats gaat aardig in de richting van de hardrock. Klassiekertje? Beetje wel toch? Ben benieuwd naar jullie oordeel.
The Osmonds!
YouTube
42. The Osmonds - Crazy Horses (1972)
Een familieband uit de USA dan nu. Erg succesvol van begin jaren 70 tot mid jaren 70. Ook afhankelijk van elkaar vrij succesvol en dan met name de broers Donny en Little Jimmy. Zusje Marie deed ook nog een duit in het zakje. Begonnen als een softe bubblegum groep, maar ineens begonnen de broers te rocken. Een redelijk verrassende wending voor een ieder. Naast thuisland Amerika ging Europa overstag. De song die ik plaats gaat aardig in de richting van de hardrock. Klassiekertje? Beetje wel toch? Ben benieuwd naar jullie oordeel.
The Osmonds!
YouTube
42. The Osmonds - Crazy Horses (1972)
1
geplaatst: 10 juni 2020, 14:31 uur
Dit is wel even andere koek dan die afgrijselijke cover van Puppy Love waar ik Donny voor altijd mee zal blijven associëren.
Crazy Horses vind ik nog altijd gewoon een ontzettend lekkere plaat:
8
8
0
geplaatst: 10 juni 2020, 15:07 uur
Shaky schreef:
Dit is wel even andere koek dan die afgrijselijke cover van Puppy Love waar ik Donny voor altijd mee zal blijven associëren.
8
8
Mee eens. Puppy Love is één van de verschrikkelijkste nummers ooit gemaakt. Vreselijk kwijlgehalte.

Voor The Osmonds: 7.8
1
geplaatst: 10 juni 2020, 17:53 uur
Tubes - White Punks On Dope (live): 6,5
Twisted Sister - We're Not Gonna Take it: 7,5
The Osmonds - Crazy Horses: 9 (verreweg hun beste)
Twisted Sister - We're Not Gonna Take it: 7,5
The Osmonds - Crazy Horses: 9 (verreweg hun beste)
0
geplaatst: 11 juni 2020, 20:43 uur
Stemmen op The Osmonds kan nog mensen!
Morgenavond weer een nieuwe.
Morgenavond weer een nieuwe.

1
geplaatst: 12 juni 2020, 20:20 uur
0
geplaatst: 12 juni 2020, 21:05 uur
Helemaal geen onverdienstelijke 12e plaats voor de gebroeders Osmonds. Stemgemiddelde van 7,825. Crazy Horses is goed blijven hangen.
Dan komen we bij ABBA. Hun eerste album Ring Ring uit 1973 bevat wat glam in combinatie met Europop. Het titelnummer verschijnd op single en is in 1e instantie in het Zweeds geschreven. Bennie en Bjorn krijgen hulp van Neil Sadaka en Phil Cody om het te vertalen naar het Engels. Europa reageert prima op de single en het jaar er op wint ABBA zoals wij weten het Eurovisie Songfestival met Waterloo. Vanaf dan blijkt de groep één van de meest succesvolste ooit. Na 1982 valt het doek.
ABBA - Ring Ring - YouTube
43. ABBA - Ring Ring (1973)
Dan komen we bij ABBA. Hun eerste album Ring Ring uit 1973 bevat wat glam in combinatie met Europop. Het titelnummer verschijnd op single en is in 1e instantie in het Zweeds geschreven. Bennie en Bjorn krijgen hulp van Neil Sadaka en Phil Cody om het te vertalen naar het Engels. Europa reageert prima op de single en het jaar er op wint ABBA zoals wij weten het Eurovisie Songfestival met Waterloo. Vanaf dan blijkt de groep één van de meest succesvolste ooit. Na 1982 valt het doek.
ABBA - Ring Ring - YouTube
43. ABBA - Ring Ring (1973)
* denotes required fields.