MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:
The Archief 7.7
City Boy 7
Long Tall Ernie 7

The Archies 7.7
City Boy 7
Long Tall Ernie 7

Arbeidsdeskundige
6

7.2

4,5

Lange Arnie & The Shakers kunnen nog wel wat stemmen gebruiken!
Vanavond weer een nieuwe!

Long Tall Ernie & The Shakers moeten het doen met een stemgemiddelde van 6,077 en nemen de 55e plek in.

In mijn introductie gaf ik al aan dat het niet altijd van huis uit glamrock acts zijn die iets doen in die richting. Neem U2, die begonnen als new wave band en gingen later op verkenning uit. Oa. alternatieve rock, electro, dance, een beetje blues en ook wel industrial ( Achtung Baby). Echter coverde zij al Satellite Of Love van Lou Reed. Een nummer van Lou's legendarische glam album Transformer.
Tijdens de Zooropa sessies schreven ze de volgende track en die kwam uiteindelijk goed van pas voor de soundtrack Batman Forever uit 1995. Een combi van alt-rock en glam. Een grote hit. In zeven landen haalde het de nr.1 positie.

U2 Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me - YouTube

63. U2 - Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me (1995)

Arbeidsdeskundige
6

Long Tall Ernie & The Shakers: 7
U2: 7

Ernie en zijn Shakers: 6,5
U2: 7,5

U2: 7.3

Gemengde gevoelens bij het glam uitstapje van U2. Een 51e plek in de lijst met een gemiddelde van 6,34.

Vandaag gewoon effe een bekende glam kraker, al komt er zeker nog wel wat minder voor de hand liggend spul aan.
Ik plaatste Mud al in het begin van dit topic. Dat was Dynamite en terwijl dat nummer aan het zakken was in de charts van 1974, was het de follow up Tiger Feet die wederom richting de nr 1 positie ging en dat ook werd in een aantal landen. Bij ons in ieder geval en even was er sprake van een Mudmania.
Dynamite en Tiger Feet zijn ook veruit de leukste nummers van de band naar mijn idee. Hoe beoordelen we deze?

Mud - Tigerfeet HD 1974 - YouTube

64. Mud - Tiger Feet ( 1974)

U2: 7.4

Mud: 7.7

laxus11 schreef:
U2: 7.4

Mud: 7.7

Cijfer voor U2 verwerk ik nog uiteraard.

Arbeidsdeskundige
6

U2 6
Mud 8.5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:39 uur

geplaatst: vandaag om 10:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.