MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:

The Darkness moet het doen met een wat teleurstellend gemiddelde van 5,938. De 65e plek in de lijst.

Ooit wel eens beseft dat vele kerstliedjes/albums die eind van het jaar uitgebracht werden en worden, vaak gewoon in een snikhete zomer zijn opgenomen?
Of het bij de volgende band ook zo was weet ik niet, maar mijn gedachten gingen met mij op de loop vandaag.
Afijn, ik plaats gewoon een glammy winter/kerst song. Nee, geen Slade of Mud, maar het uit Washington DC afkomstige Angel. Hussel de muziek van deze band door elkaar en je krijgt hard rock, prog en glam rock voorgeschotelt. En let vooral op de outfits en het vele haar! Wat vinden wij van Winter Song op deze snikhete dag?

Angel - The Winter Song (Sound Enhanced) - YouTube

72. Angel - Winter Song (1977)

Niet zo heel veel aan, geef me dan maar The Baby's ...

Angel - 5

AbleMable schreef:
Niet zo heel veel aan, geef me dan maar The Baby's ...

Angel - 5

Ja, verrek, die waren er ook nog.

Arbeidsdeskundige
5,5

7,5 Ik verlang naar de winter

johan de witt schreef:
7,5 Ik verlang naar de winter

Morgen plaats ik weer een nieuwe!.
Angel kan nog wel wat stemmen gebruiken.

Nog nooit van gehoord. Fijne ontdekking.

7,8

Angel scoort een gemiddelde van 6,666 en neemt de 48e plaats in.

Shock rock nu en de 1e man die het min of meer uitvond was uiteraard Screaming Jay Hawkins, die oa. met zijn rare voodoo fratsen de wereld verraste met het alom bekende I Put A Spell On You.
In 1967 kwam vanuit de UK The Crazy World Of Arthur Brown op. Een psychedelische rock groep met als boegbeeld Arthur Brown. Een jaar later scoren Arthur en co een gigahit met het legendarische Fire.
De optredens zijn een spektakel en een grote invloed op toekomstige shockrockers als Alice Cooper en Marilyn Manson. Tot 1970 is de band aktief en Brown vindt zijn eigen weg in de muziekbizz. Hij gaat de space rock kant op, maar weet nooit echt meer een succesvol vervolg te geven op die ene grote hit. Hij blijft een markant figuur op de buhne. Vanaf 2000 is de The Crazy World Of Arthur Brown weer aktief en is hij voorgoed the god of hellfire.
I give you...... Fire!

Fire - The Crazy World Of Arthur Brown @ TOTP 1968 - YouTube

73. The Crazy World Of Arthur Brown - Fire (1968)

bikkel2 schreef:
Angel scoort een gemiddelde van 6,666

Een engel met allemaal van die zessen apart hoor

Rudi S schreef:
(quote)

Een engel met allemaal van die zessen apart hoor

Ja, het is bizar!

Arbeidsdeskundige
6

Morgen plaats ik een nieuwe.
Fire kan nog wel wat stemmen gebruiken!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:15 uur

geplaatst: vandaag om 04:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.