MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag

zoeken in:
7,5

Ik ga een heel eind met Poek mee, zonder de bekentenissen.
Mijn probleem is vooral dat het zo tergend traag is, gevoelig waarschijnlijk, dat ik het echt vooruit wil schoppen. 3.8

Programma:

01-07-2020: E-Clect-Eddy
02-07-2020: Poek
03-07-2020: Johnny Marr
04-07-2020: jorro
05-07-2020: AOVV
06-07-2020: Choconas
07-07-2020: ranja
08-07-2020: wendyvortex

DjFrankie (moderator)
6,8

DjFrankie (moderator)
Programma:

02-07-2020: Poek
09-07-2020: DjFrankie

Poek schreef:
ik het heel akelig vind om naar dit soort muziek te luisteren.

Niemand verplicht je daartoe.

Op een gegeven moment ga ik alles bekennen. Ik was het die een vleermuis at op een Chinese markt! Olof Palme, ik ben de dader! De serverproblemen laatst, mijn schuld!

Niets in het nummer heeft enige relevantie met deze weinig chique opmerkingen.

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Niemand verplicht je daartoe.

Nee, maar ik wil wel nummers beluisteren (meestal minstens twee keer) voordat ik een cijfer geef.

MVW
Over smaak valt niet te twisten (al doen we dat natuurlijk wel graag...). Maar wat wel interessant is: wat maakt deze muziek voor jou zo akelig om naar te luisteren?

MVW schreef:
Over smaak valt niet te twisten (al doen we dat natuurlijk wel graag...). Maar wat wel interessant is: wat maakt deze muziek voor jou zo akelig om naar te luisteren?

De zang vooral.

MVW
Poek schreef:
(quote)

De zang vooral.

Ah ja, dat kan allesbepalend zijn idd. Genoeg MuMe-grootheden die ik om die reden niet kan waarderen...

MVW
Dan de administratieve afronding van de maand juni. 16 nummers zijn de revue gepasseerd, allemaal voldoendes binnen 1,5 punt van elkaar. Wel zeer uiteenlopend qua genres, releasejaar en land van herkomst. En wil je hoog scoren dan is het zaak de love-hate ratio laag te houden. Al met al een mooi lijstje in ieder geval:
https://i.imgur.com/inlq3rH.png

---

Om de diversiteit (en animo) zo hoog mogelijk te houden nog even een tagrondje voor de stemmers van juni:
Choconas, AOVV, jorro, E-Clect-Eddy, ranja, Poek, Johnny Marr, MVW, yeahyeahyeah, jassn, Justus18, aerobag, Simon77, wendyvortex, SanderT, ArthurDZ, Cervantes, 50tracks, GrafGantz, Marco dB, Manfield, catchup, Ploppesteksel, Gyzzz
Leuk dat je hebt meegedaan en natuurlijk nóg leuker als je dat ook in juli gaat doen!

De eerste tip van juli van E-Clect-Eddy kan al op gestemd worden: Chavela Vargas - Un Mundo Raro

---

Tot zover, later vandaag volgt er een nieuwe tip van Poek!

Daarna:
09-07-2020: DjFrankie
10-07-2020: ...

Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar wil zeker nog wat tips van de afgelopen dagen checken. Wel of niet voorzien van een cijfer.

Poek schreef:
Nee, maar ik wil wel nummers beluisteren (meestal minstens twee keer) voordat ik een cijfer geef.

Wederom, niemand verplicht je om jezelf aan een marteling te onderwerpen. Dat doe je zelf en heeft niets met de intentie's of inhoud van het nummer te maken. Niemand verplicht je om (elke ronde) mee te doen.

Je opmerkingen zijn weinig respectvol ten aanzien van de doden (zowel de uitvoerende als de slachtoffers van cov19) en bovendien politiek getint door hier een gedode politicus bij te betrekken. Je suggereert dat je leed als gevolg van hierna luisteren groter is dan al die doden bij elkaar.

Een reactie in context had gepaster geweest, bijvoorbeeld: "haar stem is net zo (on-)aantrekkelijk als die van Andre Hazes of Rita Corita"

8,1

Ryo Fukui - Horizon: 7 (best een fijn jazznummer, sferisch niet heel bijzonder)
The New Christs - Born out of Time: 7 (eerste tip die ik al kende, leuk om weer eens te horen)
Rude 66 - My 909: 2 (dit is duidelijk niet mijn genre; 9 min. is dan ook een lange zit)
The dB's - Spy in the House of Love: 6 (best een geinig nummer; zang staat me lichtjes tegen)

Chavela Vargas - Un Mundo Raro: 8

De artiest kende ik al, maar dit nummer nog niet. Mooi gevoelig liedje dat goed bij mijn smaak aansluit.

Ik ga net als MVW een nummer nomineren dat in de Verrukkelijke Vijftien heeft gestaan, al is het slechts twee weken. Het werd destijds (in 1984) dus wel op de radio gedraaid (en kwam zelfs een keer bij Toppop en volgens dynamo d zou Frits Spits het nummer regelmatig gedraaid hebben), maar veel heeft dat niet uitgehaald: de single heeft slechts vijf stemmen op RYM (en het album The Naked Shakespeare hier 9 stemmen). Kortom, Peter Blegvad is nooit doorgebroken (en wellicht vandaar dat hij zijn EP uit 1990 'Peter Who?' heeft genoemd).

Peter Blegvad - How Beautiful You Are (1983 op album/1984 op single)

How Beautiful You Are, a song by Peter Blegvad on Spotify - open.spotify.com

MVW
Blegvad. Ik dacht dat we wat Scandinavisch te pakken hadden maar het is toch gewoon USA. Al zijn er ook connecties met West-Duitsland en het VK want de albums van Slapp Happy staan onder die landen op de site. Maar dat komt dan weer omdat bandgenoten Dagmar Krause en Anthony Moore uit die landen komen. Een bont gezelschap dus. De redelijk hoge cijfers van hun albums maken wel nieuwsgierig iig.

Heel erg Eighties verder dit How Beautiful You Are maar daar heb ikzelf wel een zwak voor, prettig nummer en had zelfs nog wat meer uitgesponnen mogen worden.

Staat veel moois op dat TopPop kanaal ook, naast dit soort werk ook veel klassiekers.

7,6

Zal het destijds best wel eens gehoord hebben, maar het is niet echt blijven hangen. Aardig wel, maar niet heel bijzonder: 7

Een fijne ontdekking dit. Ik begrijp dat het een van de oprichters is Van Slapp Happy en een rol heeft gespeeld in de Golden Palominos waarvan ik wel cd's in bezit heb.
8

7

The dB's nog een 8
Chavela Vargas een 5 (niet mijn ding)

Leuk nummer!

7

DjFrankie (moderator)
7 ook niet blijven hangen hier in Venray

Ik ga m'n tip nu al droppen, aangezien ik straks de hele namiddag weg ben.

Dit album staat nu op bij mij en ik heb er al heel wat heerlijke ontdekkingen door gedaan. Er staan wat gekende klassiekers op, naast de wat obscuurdere pareltjes. Eén van die nummers in de laatste categorie wil ik hier even in het zonnetje zetten want het was namelijk liefde op het eerste gehoor.

Stones Throw dus, een label dat vooral gekend was voor z'n output van (underground) hiphop maar na het zien van de documentaire waarvan het album die ik hier linkte de soundtrack is. Maar naast hiphop zijn ze ook heel wat funk/soul/rock/random weird shit beginnen droppen, vooral na de dood van J Dilla.

Dit is een zwoele funktrack die mij helemaal in z'n greep houdt momenteel, without further adue:

Silk Rhodes - Face 2 Face

Nog een 6 voor Peter.

Peter Blegvad klinkt wel heel erg 80s maar dan wel een sub-genre waar ik niet zoveel mee heb. Het doet me ook ergens aan denken maar kom nog niet zo snel op hetgeen waaraan dan.
5.6

Een 7 voor Silk Rhodes.

MVW
Relaxte vibe maar wel met een heel schel toontje. Het kan nog net.

7

En ook ik kan me wel vinden in een 7

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.