MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
I Only Said
Never Say Goodbye
Sometimes
Strawberry Wine
Swallow
Touched
The Things I Miss
To Here Knows When
What You Want
You Never Should

Come in Alone
Lose My Breath
I Only Said
Never Say Goodbye
Sometimes
The Things I Miss
Swallow
New You
Touched
What You Want

Come in Alone
Drive It All Over Me
New You
Never Say Goodbye
Off Your Face
Soft as Snow (But Warm Inside)
Strawberry Wine
The Things I Miss
To Here Knows When
Touched

Come in Alone
Cigarette in Your Bed
New You
Off Your Face
Only Tomorrow
Sunny Sundae Smile
Swallow
Thorn
Touched
What You Want

Dat betekent dat de nummer 6 uit mijn top 100 afvalt en er geen nummers van het beste album van MBV overblijven. Gelukkig blijven er nog twintig andere heel goede nummers over.

The Things I miss 8
Touched 8
Never say goodbye 6
New You 5
Off your face 5
Swallow 5
What you want 5
Come in alone 4
Strawberry wine 4
You never should 4

Feed Me With Your Kiss 3
I only said 3
Lose my breath 3
Only Tomorrow 3
Soft as Snow (But Warm Inside) 3
Sometimes 3
Sunny Sundae Smile
To Here Knows When 3

https://bubblegumcage3.files.wordpress.com/2010/03/my-bloody-valentine.jpg

Nu komt het leukste gedeelte: een top tien van je favoriete nummers geven! Van onderstaand lijstje althans. Doe dit voor het einde van De Slimste Mens vrijdagavond.

Blown a Wish
Cigarette in Your Bed
Cupid Come
Drive It All Over Me
Feed Me With Your Kiss
I Only Said
Loomer
Lose My Breath
No More Sorry
Only Shallow
Only Tomorrow
Soft as Snow (But Warm Inside)
Soon
Sometimes
Sunny Sundae Smile
Thorn
To Here Knows When
When You Sleep
(When You Wake) You're Still in a Dream
You Made Me Realise

Een youtubeplaylist komt eraan.

De playlist met alle twintig nummers:
My Bloody Valentine - Blown a Wish [HQ] - YouTube

(indien mogelijk, luister met koptelefoon!)

Poek schreef:

Come in alone 4

Au, die zou zomaar top 3 hebben kunnen worden bij mij.

Ik heb nog 11 5* nummers over, dat wordt een nieuw soort uitdaging

1. To Here Knows When
2. Soon
3. Blown a Wish
4. I Only Said
5. No More Sorry
6. Sometimes
7. Only Shallow
8. Loomer
9. Cigarette in Your Bed
10. When You Sleep

Het lastige met MBV blijft wel dat Loveless zo ongelofelijk goed is, dat ik dat album (in de juiste volgorde) nog beter vind dan bovenstaande lijst, maar dit is evengoed mijn top-10 nummers

Come in Alone had hier denk ik ook wel top-5 gescoord. Opmerkelijk dat die is weggestemd terwijl een Sunny Sundae Smile nog in de lijst staat.

Gyzzz schreef:
Opmerkelijk dat die is weggestemd terwijl een Sunny Sundae Smile nog in de lijst staat.

Sunny Sundae Smile
Klinkt wel als een totaal andere band natuurlijk, en wat meer standaard, maar wát een heerlijk nummer is dat!

Ah, My Bloody Valentine, mijn grote liefde in de jaren '90 en '91. Ik hoorde voor het eerst van hun toen ze voorbijkwamen op VPRO's Lala De Musica. Ze lieten toen 2 fragmenten van een Nederlands concert zien en de noise/melodie/dubbele zang combinatie sprak me meteen aan.

Bij JJ Records in Leuven kocht ik mijn eerste plaat van hun. Er lagen er 2, dus koos ik het oudste album in de veronderstelling dat daar de wildste nummers op zouden staan. This Is Your Bloody Valentine is nooit een favoriet geworden, helaas .

Via MTV's 120 Minutes volgde de kennismaking met You Made Me Realise. Jammer dat het nummer niet op Isn't Anything stond, ik heb er deze box speciaal voor aangeschaft. Maar Isn't Anything had zijn pracht intussen vrijgegeven na meermaalse beluisteringen. Een kameraad had nog Strawberry Wine op een verzamelelpee van de Independent Charts staan, dus zonder noise klonken ze ook prima.

In het najaar van '91 was het plots over. Het gebeurde jawel na een vervolgbezoek bij JJ in Leuven. Er waren natuurlijk al voortekenen dat het minder tussen ons ging (To Here Knows When en in mindere mate Glider), maar het deed evengoed zeer.
Ik heb Loveless al zo vaak gedraaid, later zelfs op LP aangeschaft in de hoop dat mijn frankske toch nog zou vallen. Het is niet gebeurd. Ze liet steeds minder van haar horen, de EP-collectie was een fijne verrassing na al die jaren.

Jammer dat Strawberry Wine, (Please) Lose Yourself In Me en Sueisfine het niet gehaald hebben, maar er staan genoeg nummers om er een mooie top 10 uit te kiezen die ik later zal posten.

Voor liefhebbers van de Isn't Anything periode deze twee
aanraders, al kennen de liefhebbers die waarschijnlijk al.

Onbegrijpelijk dat Come In Alone er al uit ligt. Schandalig, toch wel.
Maar goed, dan volgt hier mijn enigszins gemankeerde top 10.

1. Soon
2. When You Sleep
3. You Made Me Realise
4. Sometimes
5. Only Shallow
6. I Only Said
7. Blown a Wish
8. To Here Knows When
9. Only Tomorrow
10. Sunny Sundae Smile

pygmydanny schreef:

Voor liefhebbers van de Isn't Anything periode deze twee
aanraders, al kennen de liefhebbers die waarschijnlijk al.

Nightblooms Beste band uit Deventer ooit (al probeert Black Monsoon die tijden te laten herleven).

Geweldige band, maar voor mij overvleugelen Loveless en de You Made Me Realise EP al hun andere werk, en fors ook.

Mijn nummer 1 was hier waarschijnlijk mijn nummer 1 niet geweest als Sofia Copalla een ander liedje had gebruikt voor de taxirit-scene in Lost In Translation. De beelden van een nachtelijk Tokio op de tonen van Sometimes, magische combo

1. Sometimes
2. When You Sleep
3. Soon
4. Blown a Wish
5. Only Shallow
6. To Here Knows When
7. Drive It All Over Me
8. You Made Me Realise
9. (When You Wake) You're Still in a Dream
10. Thorn

ArthurDZ schreef:

Mijn nummer 1 was hier waarschijnlijk mijn nummer 1 niet geweest als Sofia Copalla een ander liedje had gebruikt voor de taxirit-scene in Lost In Translation. De beelden van een nachtelijk Tokio op de tonen van Sometimes, magische combo

Klotefilm, maar dat was wel een mooi moment ja. Top

Arbeidsdeskundige
1. I Only Said
2. Sometimes
3. Blown a Wish
4. Soon
5. When You Sleep
6. To Here Knows When
7. Loomer
8. Only Tomorrow
9. No More Sorry
10. Only Shallow

1. I Only Said
2. You Made Me Realise
3. Soft as Snow (But Warm Inside)
4. Soon
5. Thorn
6. Only Shallow
7. When You Sleep
8. Cupid Come
9. Drive It All Over Me
10. Feed Me With Your Kiss

1. When You Sleep
2. Sometimes
3. You Made Me Realise
4. Drive It All Over Me
5. Soon
6. Only Shallow
7. Sunny Sundae Smile
8. I Only Said
9. Feed Me With Your Kiss
10. Thorn

Fantastische band blijft dit toch. Prima finale, op het gemis van Strawberry Wine na.

Wat blijft dat toch lastig die nummers op volgorde zetten. De nummer 1 was duidelijk, maar daarna? Ik heb ook zomaar het idee dat als alles meedeed de lijst er heel anders uitgezien had, maar ja, alles doet niet mee.
Ik leerde de band kennen met Loveless, ergens in de 90s maar wel later dan 1991 denk ik. Ze hebben mijn top 40 die ik toen nog maakte in elk geval nooit gehaald. Vast ook weer niet heel veel later, ik kan me nog wel herinneren dat To Here Knows When (jawel een UK top 40 hit) op MTV's Aletrnative Nation gedraaid werd. Maar dat zal toch 1993 of later geweest zijn. Loveless werd wel heel snel een favoriet album; Isn't Anything natuurlijk ook gekocht en het duurde niet heel lang voor ik bedacht dat die bijna net zo goed was. Hoe ik aan de ep's van Feed Me with Your Kiss en You Make Me Realize kom weet ik niet meer, misschien gewoon Plato, misschien Da Capo of een platenbeurs... maar wat geweldige ep's.
En dan wat daarvoor zit... anders maar ook zeker niet slecht. Het eerste album klinkt een beetje als Cramps en Jon Spencer Blues Explosion, ja inderdaad anders maar die vind ik ook beide goed dus waarom dat album niet De ep's er tussen in vind ik erg wisselvallig. Geek was de grootste tegenvaller toen ik die kocht (niet goedkoop).
En dan is het ineens 2013 en komt de - lang verwachte en al tig keer aangekondigde en net zo vaak weer opgegeven - opvolger van Loveless. En dan blijkt toch dat tussen 1991 en 2013 er minstens 12 en misschien wel 144 albums in het gat gedoken zijn dat MBV achterliet en allemaal met wat beters op de proppen zijn gekomen dan MBV in 2013 zelf. Ik vind het zeker geen slecht album maar van een band met zo'n reputatie mag je eigenlijk wel meer verwachten.

Maar goed. Mijn top 10. Dit is het geworden.

01 Feed Me With Your Kiss
02 I Only Said
03 To Here Knows When
04 Cupid Come
05 Soon
06 You Made Me Realise
07 Only Shallow
08 When You Sleep
09 Sunny Sundae Smile
10 Soft as Snow (But Warm Inside)

1. Soon
2. When You Sleep
3. Only Shallow
4. Sometimes
5. Blown a Wish
6. Thorn
7. Soft as Snow (But Warm Inside)
8. You Made Me Realise
9. I Only Said
10. Sunny Sundae Smile

1. Cupid Come
2. When You Sleep
3. Drive It All Over Me
4. Feed Me With Your Kiss
5. You Made Me Realise
6. Only Shallow
7. Thorn
8. Blown a Wish
9. No More Sorry
10. Only Tomorrow

De meeste nummers van Ecstasy & Wine zouden mijn top tien gehaald hebben, spijtig dus dat geen enkel nummer van dat album de finale gehaald heeft. Voor de volgende nummers is dat niet spijtig:

1. Feed Me With Your Kiss
2. (When You Wake) You're Still in a Dream
3. I Only Said
4. Only Shallow
5. Soft as Snow (But Warm Inside)
6. When You Sleep
7. Lose My Breath
8. You Made Me Realise
9. To Here Knows When
10. Blown a Wish

1. You Made Me Realise
2. Feed Me With Your Kiss
3. Cigarette In Your Bed
4. Lose My Breath
5. Cupid Come
6. No More Sorry
7. When You wake You're Still In A Dream
8. Thorn
9. Soon
10. When You Sleep

1. Soon
2. Sometimes
3. When You Sleep
4. Only Shallow
5. You Made Me Realise
6. Loomer
7. Blown a Wish
8. I Only Said
9. Only Tomorrow
10. Drive It All Over Me

11. To Here Knows When

1. To Here Knows When
2. I Only Said
3. Blown a Wish
4. Soon
5. When You Sleep
6. Thorn
7. Only Shallow
8. Sometimes
9. You Made Me Realise
10. Loomer

1. Drive It All Over Me
2. Feed Me With Your Kiss
3. Thorn
4. (When You Wake) You're Still in a Dream
5. You Made Me Realise
6. Sunny Sundae Smile
7. When You Sleep
8. Cigarette in Your Bed
9. Cupid Come
10. Lose My Breath

Slow en Strawberry Wine hadden mijn top-10 ook gehaald.

Oei, wat was ik vroeger weg van Bilinda Butcher....

Ik mis wel de muziekprogramma's uit begin jaren '90. Daarin kon zomaar een To Here Knows When langskomen (waarvoor je wel eerst een nummer van Stone Temple Pilots had moeten uitzitten). Of een aflevering van 120 minutes met co-presentatie van Sonic Youth. Dat was toch wel veel leuker dan youtube!

1. Sometimes - Ook zonder Lost in Translation mijn #1. Maar hoe het in die film is gebruikt, is briljant.
2. To Here Knows When - IJl, dromerig, misschien het meest abstracte MBV-nummer.
3. Feed Me With Your Kiss - Charmant-valse zangpartijen worden begraven onder stroperige hopen gitaar en een kneiterharde bas.
4. Loomer - Net als op Sometimes bevalt een drumloze MBV me heel goed. Het wordt er zo lekker wollig van.
5. Soon - De dans-MBV
6. When You Sleep - Het meest straightforward-poppy nummer van Loveless
7. (When you wake) You're still in a dream - Het verbaast me hoe weinig van Isn't Anything mijn top-10 haalde, aangezien ik deze net zo veel waardeer als Loveless. Maar blijkbaar is dit een "het geheel is meer dan de som der delen" plaat.
8. Drive It All Over Me - Zeer charmant liedje van de You Made Me Realise-EP.
9. Only Shallow - "What The Fuck"-moment voor mensen die MBV voor het eerst luisteren.
10. Sunny Sundae Smile - zou voor veel andere bands een prijsnummer zijn geweest.

1. Cigarette in Your Bed
2. Drive It All Over Me
3. Thorn
4. Sometimes
5. No More Sorry
6. To Here Knows When
7. Lose My Breath
8. Soft As Snow (But Warm Inside)
9. You Made Me Realise
10. Blown A Wish

1. Sometimes
2. When You Sleep
3. Cigarette in Your Bed
4. To Here Knows When
5. Blown a Wish
6. Loomer
7. Lose My Breath
8. Sunny Sundae Smile
9. I Only Said
10. Only Shallow

Poek schreef:
Nu komt het leukste gedeelte: een top tien van je favoriete nummers geven! Van onderstaand lijstje althans. Doe dit voor het einde van De Slimste Mens vrijdagavond.

Wanneer eindigt De Slimste Mens? Heb ik nog tijd!?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:56 uur

geplaatst: vandaag om 16:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.