MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Brunniepoo schreef:
Vooral van Tecumseh Valley had ik meer verwacht.
Ik ook wel. En we misten natuurlijk ook al Our Mother the Mountain. Het gelijknamige album moest het deze editie duidelijk afleggen tegen de naamloze jaargenoot.

Edgar18 schreef:

Oh ja, in de outlaw film Heartworn Highways heeft Townes ook een fraaie rol. Sowieso een hele toffe film voor liefhebbers van de betere countrymuziek.

inderdaad een dikke aanrader ook met Guy Clark en David Allan Coe. Zorg dat je de DVD met extra te pakken krijgt, vanwege de vele extra songopnames en een kerstfeestje bij Guy Clark thuis. Ook nog met een piepjonge Steve Earle en Rodney Crowell. Vertelt Townes ook nog even over die keer dat hij lijm snoof met z'n bouwpakketvliegtuig, daarna in slaap viel en wakker werd met een vliegtuig vastgeplakt aan zijn neus.

Thanks E! Was leuk
Ben benieuwd waar m'n boys nu mee aan komen zetten

Bedankt voor het organiseren, Edgar18! Meer mooie liedjes nog dan ik dacht!

Townes Zund dat ik net een heavy tentamenweekje achter de rug heb dus heb niet mee kunnen spelen. Maar ik ga zeker snel de uitslag in volgorde pompen, de man was een baas. Thanks Edgar!

Team PBH gaat nu op bed aan, morgen meer. I wanna wake up with you all in tangles. Stay tuuuned voor een emotioneel toegewijd weekje x
https://media0.giphy.com/media/moKWZ9qx2thEAllo5b/giphy-downsized.gif

Als opwarmertje kunnen jullie alvast deze liveshow bekijken

Van BKS19 is helaas geen bewegend beeld terug te vinden. Wel dit twittergesprek met Domien
https://i.vgy.me/bUU5Pn.png

Edgar18 schreef:
Dat was hem, dank voor het meespelen allemaal!

Mochten jullie meer willen over de artiest Townes van Zandt willen weten dan kan ik de documentaire Be Here to Love Me van harte aanraden. Daarnaast zijn er een paar fraaie biografieën geschreven, maar voor de neutrale liefhebber is dat wellicht wat veel (Engelstalig) leeswerk van het goede.

Oh ja, in de outlaw film Heartworn Highways heeft Townes ook een fraaie rol. Sowieso een hele toffe film voor liefhebbers van de betere countrymuziek.

Mooie editie, dank. Ik heb in ieder geval een fijne artiest leren kennen. Zal de docu binnenkort ook proberen te zien.

#partijDomien

(Maar dat is geen reden om deze week niet mee te doen. Ik ben jong van geest!)

Gretz schreef:
Als opwarmertje kunnen jullie alvast deze liveshow bekijken

Wel dit twittergesprek met Domien

Haha, Geert ik dacht dat jij enkel hier "jouw" artiesten te vuur en te zwaard verdedigde , maar jij gaat blijkbaar wereldwijd

Dit is geen liefdesverklaring, maar eerder gewoon een objectief informatief schrijfsel over een Canadese popartieste. Ik herhaal: dit is geen liefdesverklaring. Ach, laat ook maar.

https://redefined.s3.us-east-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2019/08/07055658/CarlyRaeJepsenFeat1_CreditKellyFox.jpg

Carly Bae Jepsen. Eigenlijk behoeft deze QU·E·EN toch geen introductie meer? Want Call Me Maybe enzo…

Ho wacht, stop maar. Jazeker, wij van PBH zijn van die whiney wusses die triggered zijn wanneer Carly wordt neergezet als ‘die van Call Me Maybe enzo’. Is dat omdat zij ons zelf ook nog niet gebeld heeft? Of is het gewoon omdat ze simpelweg een veel te grote popgoddess is om aan keer op keer aan één en hetzelfde nummer gelinkt te worden? Het antwoord hierop kun je nu lezen in mijn 149 pagina lange essay. Nee, zonder gekkigheid, dat niveau diehard halen wij hier niet. Maar dat er op deze aardkloot wel degelijk mensen bestaan die wél deze bergen verzetten maken wel iets duidelijk over de impact die Carly Rae Jepsen al heeft nagelaten aan Popsaland, hiermee al miljoenen mensen op de jongens-meisjesschaal voor haar in katzwijm doen vallen. En voor degenen die deze week op de drempel staan hetzelfde te overkomen, toch nog maar even een korte introductie.

Of we het verdiend hebben of niet, de wereld besloot ons het Geschenk Carly Rae Jepsen aan te bieden op 21 november 1985 (exact tien jaar later schonk diezelfde wereld ons trouwens Jerry Williams, kjoel he? Reden genoeg om 21-11 om te dopen tot internationale feestdag me dunkt) in Mission, Canada, het land waar een muts een toque genoemd wordt. Haar missie was al snel duidelijk: trouwen met haar pen, haar gitaar en het podium. Als klein bouncy meisje van 7 stond ze al in mic nights de show te stelen met Eternal Flame, en nagenoeg tegelijkertijd begon ze ook zelf gedichtjes en liedjes neer te pennen. Haar eerste nummer schreef ze over hoe naar mensen met de grote bomen omgaan. Toen al een idealist, het kon niet anders dan dat deze meid spoedig world fame zou verwerven. Haar eerste carrièreboost kwam echter pas op haar 21e, in 2007, toen ze meedeed aan Canadian Idol en vijfde werd. Het jaar daarop bracht ze met Tug Of War haar eerste album uit. Muzikaal gezien een vrij typisch ingestoken Noord-Amerikaans-meisje-met-akoestische-gitaaralbum, maar qua songwriting zette ze daar al het fundament neer voor de rode draad die nu, twaalf jaar na dato, nog steeds actief is. In het eerder aangehaalde essay A scar no one else can see ontleedt Max Landis - schijnt verder niet de meest kosjere dude te zijn maar dit heeft ie goed gedaan, daarom alsnog mijn kudos voor dit werkje - in niet minder dan 149 pagina’s Jepsens songteksten en pint letterlijk AL haar nummers vast op slechts een paar thema’s die eigenlijk ook nog allemaal rond hetzelfde draaien: Carly is op een hopeloze queeste voor liefde die ze van de persoon in kwestie niet gaat krijgen. wtf, persoon in kwestie, hoe dan? Misschien dat CRJ daarom zo goed resoneert met de hopeloze gevoelige romantici die Geert en ik toch zijn. Stiekem zijn we allemaal een beetje Carly. Maar goed, twaalf jaar lang hetzelfde gevoel telkens met een andere lichtinval beschijnen is echt weergaloos knap. En lees dat essay plz, het is echt geweldig.

Na Tug of War werd het eigenlijk eventjes stil rond Carly. Het bleek een stilte voor de storm te zijn.

En Toen. We schrijven eind 2011, 2012.

Nummer 1 in Australië, Canada, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Finland, Hongarije, Ierland, Luxemburg, Nieuw-Zeeland, Slowakije, Zuid-Korea, Venezuela, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en de VS. Podium in Oostenrijk, België, Duitsland, Israel, Japan, Nederland, Noorwegen en Zweden. X -keer platinumstatus in twaalf landen. Memes. Best verkopende single van 2012. Meer memes. Televisieoptredens. Coverversies. MTV Song van het jaar 2012. Opgenomen in Billboard’s All Time Essentials. Platencontract van Scooter Brown.

Na Call Me Maybe zou Carly’s leven nooit meer hetzelfde zijn. De wereld was om: Carly Rae Jepsen had een verfrissende girl-next-door-vibe met een onweerstaanbaar knuffelgehalte. Ze skyrockette de mainstream in en ook de hieropvolgende single Good Time werd een smash. Het album Kiss bracht haar echter niet de bevestiging die ze misschien ook wel helemaal niet wilde. En daarna had de wereld het wel snel gezien, deels door de foute singlekeuzes (grrrr Scooter) maar denk ik ook wel vooral omdat Carly er zelf gewoon niet naar op zoek was. Ze freewheelt er lekker tussendoor en doet gewoon haar eigen ding met dat kinderlijke enthousiasme dat ze inmiddels halverwege haar thirties nog steeds heeft. Veel bubblegum, ballonnen, liefdesverlangens en knalparty’s. Eeuwige jeugd heeft die meid. Als gevolg heeft ze wel een nalatenschap dat er mag zijn: samenwerkingen met o.a. Blood Orange, Jack Antonoff, Max Martin, Shellback, Sia, Greg Kurstin, Rostam Batmanglij en Charli XCX, oh my; een verworven status als godin bij de steeds meer uitdijende queer community, you go grrlll; allemaal van die supercute interviews die overal en nergens op internet te vinden zijn, ahhww; de wisselwerking tussen haar en haar fanbase (DE JEPSIES n’aaaahw) met extra releases van B-sides initiatieven zoals een heerlijke lockdownkaraoke/lipsyncsessie, kijk dit het is echt het vrolijkste ooit; maar bovenal is haar muzikale legacy van een bijzonder hoor niveau. Daamn wat een songzzz. En dan te bedenken dat er ergens, in een kluis te Midden-Aarde, vermoedelijk nog honderden onuitgebrachte songs stilletjes liggen te shinen. Het laatste hebben we nog niet van haar gehoord, zo bewees ze in 2019+20 nog met heeeuuul sterke Dedicated tweeluik. Ik hoor je al denken: Niek, ga je het nou niet over E·MO·TION hebben, het beste album ooit gemaakt? Oh wees maar niet bang hoor. Dit drie kwartier durende geluid van de hemel heeft zich semi-underground inmiddels bevestigd als één van de alom meest gewaardeerde popalbums uit de jaren 10, ook onder de muzieksnobs. Op RYM hoef je CRJ niet meer te pushen, daar weten ze het zelf ook al. Daar wel x. Inderdaad Carly, daar.
https://i.vgy.me/qYuFVQ.gif

Tijd om ook hier op MuMe ook even het stigma van ‘de Call Me Maybe-meid’ omver te werpen. Het is onze missie om iedereen te bekeren voor deze Godin, deze Heldin, dit Icoon. Laat dit het begin zijn van iets moois. Welkom bij de Raetest Hits of Carly Rae Jepsen, droppies.

Het concept is inmiddels bekend: in een week tijd gaan we uit haar discografie een rangschikking maken die de boeken ingaat op de MuMe-wiki van onze MuMeDaddy. We beginnen met een startlijst van twintig nummers, op basis van albumfavorieten, de hitjes en hier en daar nog wat persoonlijke voorkeur. Collabs, B-Sides, alles wat je naar liefde snakkende hartje begeert.

De startlijst:
Tug Of War (2008)
Call Me Maybe (2011)
This Kiss (2012)
Curiosity (2012)
I Really Like You (2015)
E·MO·TION (2015)
Run Away With Me (2015)
Warm Blood (2015)
Your Type (2015)
Higher (2016)
Fever (2016)
Super Natural (Danny L Harle feat. Carly Rae Jepsen) (2016)
Backseat (Charli XCX feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
Cut To The Feeling (2017)
Party For One (2019)
Now That I Found You (2019)
Julien (2019)
Too Much (2019)
This Love Isn't Crazy (2020)
Comeback (feat. Bleachers) (2020)

Albumverdeling:
5x E·MO·TION
4x Dedicated
3x Kiss
3x Singles Releases
2x E·MO·TION SIDE B
2x Dedicated Side B
1x Tug of War

Staat jouw fafje er niet tussen? Geen probleem, in de eerste ronde mag je tien (10) nummers selecteren. Wij snappen dat dat best een geharrewarly wordt want ja, hoe maak je uit zo’n bizarly fantastische discografie nou weer zo’n smalle selectie? Om jullie een beetje op weg te helpen hebben we al haar nummers gebundeld in een Spotifylijst.

Dus pak je muzikale boodschappenkarly er maar bij en ga maar shoppen. Tien nummers. Wijk je daarvan af, helemaal prima maar dan gaat de VARly dat sowieso overrulen. Demo’s en MATBITB staan niet op Spotify (sadface) dus die moeten jullie zelf maar opzoeken doen (happyface). Aan allen die gekomen zijn: CARLYWEEK IS GEOPEND! REN WEG MET ME

ECHT HEEL ERG LEUK!!1!1!!!!1!!!

We hopen dat jullie allemaal meespelen (en natuurlijk doen jullie dat, anders onthouden jullie jezelf van een briljante artieste x):
-SprayIt-, aerobag, aERodynamIC, AOVV, arcade monkeys, Arno, Arrie , ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Azzurro, Barney Rubble, bart1989, bjokeshe, blur8, cantforgetyou, catdog, Choconas, creep, curufin, Dance Lover, dazzler, Dikkop, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Editoor, Emile93, Ericos, erwinz, esteban, EttaJamesBrown, forzautregivo, Frank West, Gaarthuis, gerre, gorbeh, GrafGantz, Guessmaker, hallo!, herman, hoi123, HungUp, iamsander, iemand74, jassn, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marrly Rae Jepsen, joko150, jordidj1 , Joren999, kaj_666, Karl, kemm, Kobold, Koenr, luigifort, Maartenn, madmadder, Marco dB, marsupilami, Mausie, MIAB, Morning-after-pi, Morpheus19, MRDammann, musicfriek, Near, NewYorkCityLight, nico1616, Norrage, panjoe, Pepino, Perpetual, Ploppesteksel, Poeha, Poek, RadioMad, ranja, riiiiiiiii, Rudi S, Rvdz, SanderT, Sandokan-veld, SBube, Sfeermaker, Silent_shout, Snoeperd, staralfur, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Strangeways, Sunderland, Superbitch, Teunnis, The Eraser, Titmeister, Verweggistan, VladTheImpaler, waterkoker, WhyNotSmile, XeeGen, Yann Samsa, yeahyeahyeah, zaaf

See you on the other side, lieve Jepsie in opleiding
https://i.vgy.me/hdqGLQ.gif

Deadline: maandagavond 1 februari 20:00

En ja, Good Time ontbreekt. Die vonden Geert en ik allebei kut. Dus daarom. Nu jullie weer

Er ontbreekt voor mij maar een nummer:

Roses

Is Call Me Maybe al genoemd?

Raetest Hits , echt he

Misschien dat ik aan haak in de finale. Kwartje is tot nu toe niet echt gevallen (alleen Run Away With Me komt hier op 3,5* en CMM is natuurlijk een klassieker), maar ik sluit niet uit dat dat alsnog gebeurt.

Damn ik had een zonnebril moeten opzetten voordat ik begon te lezen... Ik zie er nu nog vlekken van.

Heerlijk leesvoer voor de zaterdag! Ik ken het werk van mevrouw Jepsen nauwelijks en de kans is eerlijk gezegd klein dat het er deze week van komt daar verandering in te brengen, maar geniet ervan, jongens <--> meisjes!

Is er niet een paar maanden terug al een Greatest Hits of iets van haar geweest? Of ben ik in de war?

Anwyay, ik ben wel geïnteresseerd. Ken haar werk niet goed, maar ik heb de laatste tijd wel een paar leuke singles leren kennen, dus wie weet haak ik wel aan hier.

stoepkrijt schreef:
Is er niet een paar maanden terug al een Greatest Hits of iets van haar geweest? Of ben ik in de war?

Nope, maar zij zat natuurlijk wel In die Jack Antonoff editie.

Rudi S schreef:
(quote)

Nope, maar zij zat natuurlijk wel In die Jack Antonoff editie.
Dat kan het zijn geweest ja. En natuurlijk het feit dat Carly op deze site voortdurend wordt geplugd door de heren van PBH. (Nou ja, één iemand in het bijzonder.)

Mausie schreef:
Er ontbreekt voor mij maar een nummer:

Roses
Staat genoteerd! Prachtnummer Mocht je een dezer dagen nog iets ontdekt hebben dat je wilt nomineren roept u maar

En ja, ik ben vol wanhoop stemmers aan het ronselen, laat me plz

Ik wil graag Good Time nomineren. Is helemaal niet kut

Leuke intro-tekst Poetertjes.

Helaas ken ik haar muziek amper, geen kans om echt te gaan luisteren. Maar die grote hit daar, die kon mij wel bekoren.

Haha, mijn complimenten voor de introtekst!

Als ik het goed begrijp mag ik nog 10 extra nummers nomineren? Ik ben zo vrij geweest

All That (E·MO·TION, 2015)
Cry (E·MO·TION: Side B, 2016)
Happy Not Knowing (Dedicated, 2019)
When I Needed You (E·MO·TION, 2015)
Let's Get Lost (E·MO·TION, 2015)
Want You in My Room (Dedicated, 2019)
No Drug Like Me (Dedicated, 2019)
Love Me Like That - The Knocks feat. Carly Rae Jepsen (55, 2016)
OMG - Gryffin feat. Carly Rae Jepsen (Gravity, 2019)
Let’s Be Friends (single, 2020)

Jeetje, nu al een boel favorieten moeten schrappen, dat belooft wat

Karl schreef:
Haha, mijn complimenten voor de introtekst!

Als ik het goed begrijp mag ik nog 10 extra nummers nomineren? Ik ben zo vrij geweest
Jupp, helemaal correct! Leuk dat je meespeelt

Onder het mom van 'snelle pijn is het eerst over' post ik mijn tiental ook maar nu. Voel me nu al schuldig voor alles dat ik niet meer kan nomineren, dus noem ik ze toch maar eventjes (hoi Roses, Let's Sort The Whole Thing Out, Luck In Love, Gimmie Love, LA Hallucinations, More Than a Memory, Happy Not Knowing...)

Boy Problems (2015)
Cry (2016)
Felt This Way (2020)
I'll Be Your Girl (2019)
Love Again (2015)
Me And The Boys In The Band (2020)
Summer Love (2020)
Tiny Little Bows (2012)
Want You In My Room (2019)
When I Needed You (2015)

Mag ik ook mijn dochter van 14 vragen om mij te helpen? Ik vraag het voor een vriend.

Oeh das best een fijn idee eigenlijk, een Greatest-Hitseditie speciaal gemaakt voor de dochters van users. Af en toe is het goed om even stil te staan bij de toekomst van MuMe

All That
Boy Problems
Fake Mona Lisa
Hurt So Good
Love Me Like That (met The Knocks)
Making the Most of the Night
No Drug Like Me
Part of Your World
Right Words Wrong Time
Want You in My Room

Nog bedankt voor de Townes-editie, Edgar18! Ben mede hierdoor weer in een enorme Townes-fase en ben diep aan het duiken in zijn discografie d.m.v. deze schitterende box die ik al heel wat jaren in m'n bezit heb: Townes Van Zandt - Texas Troubadour (2002) - MusicMeter.nl. Geweldig en aan een zeer faire prijs te verkrijgen!

Ik doe mee! Dit zijn mijn toevoegingen.

EMOTION SIDE B [2016]
Cry

Kiss [2012]
More Than A Memory
Drive
Hurt So Good

EMOTION [2015]
Black Heart
Gimmie Love
Let's Get Lost
Making the Most of the Night

Dedicated Side B [2020]
Felt this way
Stay Away

Johnny Marr schreef:
Nog bedankt voor de Townes-editie, Edgar18!
Graag gedaan! Mooi dat je Texas Troubadour al in bezit had. Een schitterend instapdocument in de wereld van Townes van Zandt. Als je over een poos je deze muziek eigen hebt gemaakt dan zou je eens de livealbums Live at the Old Quarter, Houston, Texas (1977) en Rear View Mirror (1993) kunnen proberen. Die eerste is een van de beste live-albums ooit, terwijl het bijzondere aan Rear View Mirror is dat Townes (zeer fraai) wordt begeleid door een extra gitaar en violist wat de muziek een extra dimensie geeft.

Geniet van je reis Jeffrey!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:48 uur

geplaatst: vandaag om 21:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.