Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
2
geplaatst: 5 maart 2021, 22:16 uur
#6. Gimme More - 85 punten
Blackout [2007]
De 'comeback' single van Britney na een moeilijke periode in haar leven kwam eigenlijk nog wat te vroeg. Dit kregen we te zien nadat ze de single live deed bij de MTV Awards. Ondanks een vrij moeizaam optreden overleefde de kwaliteit van de single.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273d3b8a9a296525b9c28575950
Heerlijke productie. Tot in de details verzorgd.
Blackout [2007]
De 'comeback' single van Britney na een moeilijke periode in haar leven kwam eigenlijk nog wat te vroeg. Dit kregen we te zien nadat ze de single live deed bij de MTV Awards. Ondanks een vrij moeizaam optreden overleefde de kwaliteit van de single.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273d3b8a9a296525b9c28575950
Heerlijke productie. Tot in de details verzorgd.
2
geplaatst: 5 maart 2021, 22:21 uur
#5. I'm a Slave 4 U - 132 punten
Britney [2001]
We maken een hele sprong qua punten en komen uit in de Top 5. Die begint met de lead-single van het derde album. De eerste keer dat Britney full-on sex-symbool ging. En wat paste dit haar goed! Geproduceerd door The Neptunes maakte Britney een statement: she is all grown up now. Het blijkt de hoogst genoteerde track die door geen enkele user op #1 is gezet.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273e64247f1dbf8412278073c80
Hier zat ze in haar fase “good girl gone bad”. The Neptunes voorzagen een moderne achtergrond met gekke, glijdende geluidjes en ophitsende achtergrondzang.
Britney [2001]
We maken een hele sprong qua punten en komen uit in de Top 5. Die begint met de lead-single van het derde album. De eerste keer dat Britney full-on sex-symbool ging. En wat paste dit haar goed! Geproduceerd door The Neptunes maakte Britney een statement: she is all grown up now. Het blijkt de hoogst genoteerde track die door geen enkele user op #1 is gezet.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273e64247f1dbf8412278073c80
Hier zat ze in haar fase “good girl gone bad”. The Neptunes voorzagen een moderne achtergrond met gekke, glijdende geluidjes en ophitsende achtergrondzang.
3
geplaatst: 5 maart 2021, 22:25 uur
#4. Everytime - 155 punten - #1 van ArthurDZ, Teunnis, catdog, Jizze, Titmeister, jordidj1, Gretz & Ast.
In the Zone [2003]
Maar liefst 8x op #1 gezet. Maar 1 minder dan de #1 en meer dan de helft dan de nummers #2 en #3. Deze derde single van In the Zone bleek een hit die met de jaren alleen maar meer en meer rijpt. Niet alleen door de persoonlijke tekst en video maar ook door die dromerige productie en het (ik zeg het weer) magistrale gebruik in de film Spring Breakers.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273a9e402bf336697ff15a7298f
Alternatieve top 20:
1. Everytime
2. Everytime
3. Everytime
4. Everytime
5. Everytime
6. Everytime
7. Everytime
8. Everytime
9. Everytime
10. Everytime
Spring break... Spring break forever, bitches! *pang* *pang*
Haar ballads spreken me over het algemeen zeker aan. Dit prachtnummer vind ik daarin wel haar beste. Dit kun je toch onmogelijk slecht vinden?
Britney antwoord op JT's Cry Me a River. Een gevoelige pianoballade, waarin Britney (voor het eerst?) de discutabele rol van de paparazzi in haar leven aan de kaak stelt. De sterf- en geboortescene aan het einde van de videoclip markeert de overgang van de oude Britney naar de nieuwe Britney.
In the Zone [2003]
Maar liefst 8x op #1 gezet. Maar 1 minder dan de #1 en meer dan de helft dan de nummers #2 en #3. Deze derde single van In the Zone bleek een hit die met de jaren alleen maar meer en meer rijpt. Niet alleen door de persoonlijke tekst en video maar ook door die dromerige productie en het (ik zeg het weer) magistrale gebruik in de film Spring Breakers.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273a9e402bf336697ff15a7298f
Alternatieve top 20:
1. Everytime
2. Everytime
3. Everytime
4. Everytime
5. Everytime
6. Everytime
7. Everytime
8. Everytime
9. Everytime
10. Everytime
Spring break... Spring break forever, bitches! *pang* *pang*
Haar ballads spreken me over het algemeen zeker aan. Dit prachtnummer vind ik daarin wel haar beste. Dit kun je toch onmogelijk slecht vinden?
Britney antwoord op JT's Cry Me a River. Een gevoelige pianoballade, waarin Britney (voor het eerst?) de discutabele rol van de paparazzi in haar leven aan de kaak stelt. De sterf- en geboortescene aan het einde van de videoclip markeert de overgang van de oude Britney naar de nieuwe Britney.
2
geplaatst: 5 maart 2021, 22:30 uur
2
geplaatst: 5 maart 2021, 22:31 uur
#3. Oops!... I Did It Again - 157 punten - #1 van MIAB, Arno, laxus11 & EttaJamesBrown
Oops!... I Did it Again [2000]
Het was de hele tijd wisselen tussen Oops! en Everytime. Uiteindelijk, door het laatste lijstje, weet Oops! toch net 2 punten meer te ontvangen en bereikt het de Top 3. Deze eerste single van het tweede album werd de 3e #1 hit voor Britney.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2736be37364a38e0c1ffae03db2
Nog meer Baby One More Time. Kom maar op, dit kan ik echt goed hebben. Herhaling? Zal vast, interesseert me niets.
Als iemand zichzelf plagieert en dat verpakt als ' Oops, I did it again' kan die persoon bij mij al niet meer stuk. Popmuziek op metaniveau. Je moet het wel willen horen.
Oops!... I Did it Again [2000]
Het was de hele tijd wisselen tussen Oops! en Everytime. Uiteindelijk, door het laatste lijstje, weet Oops! toch net 2 punten meer te ontvangen en bereikt het de Top 3. Deze eerste single van het tweede album werd de 3e #1 hit voor Britney.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2736be37364a38e0c1ffae03db2
Nog meer Baby One More Time. Kom maar op, dit kan ik echt goed hebben. Herhaling? Zal vast, interesseert me niets.
Als iemand zichzelf plagieert en dat verpakt als ' Oops, I did it again' kan die persoon bij mij al niet meer stuk. Popmuziek op metaniveau. Je moet het wel willen horen.
4
geplaatst: 5 maart 2021, 22:34 uur
1
geplaatst: 5 maart 2021, 22:37 uur
#2. ...Baby One More Time - 201 punten - #1 van SBube, Brunniepoo & JoaMuse
...Baby One More Time [1998]
Daar was ze dan. Als 17-jarige meisje in haar school outfit. Wat een kenmerkende video en wat een pop-perfectie. Max Martin verdient natuurlijk niets meer dan lof maar de persoonlijk die Britney al in haar debuutsingle legt is toch ongekend. Guilty pleasure? Welnee joh, dit is gewoon pop zoals pop hoort te klinken!
https://i.scdn.co/image/ab67706c0000bebba4b64963df52c87d77f7b1fd
Tja wat een binnenkomer/debuut was me deze single, zeg. Enorm catchy track en dan die looks. Ik durf het ook nu nog wel te stellen dat die schoolmeisjes look me enorm beviel.
Haar grote doorbraak en een van de ultieme teenboppers. De melodie vloeit op natuurlijke wijze voort uit dat motiefje in de intro. De videoclip is legendarisch.
Legendarische pianoriff is legendarisch. Max Martin is een genie.
...Baby One More Time [1998]
Daar was ze dan. Als 17-jarige meisje in haar school outfit. Wat een kenmerkende video en wat een pop-perfectie. Max Martin verdient natuurlijk niets meer dan lof maar de persoonlijk die Britney al in haar debuutsingle legt is toch ongekend. Guilty pleasure? Welnee joh, dit is gewoon pop zoals pop hoort te klinken!
https://i.scdn.co/image/ab67706c0000bebba4b64963df52c87d77f7b1fd
Tja wat een binnenkomer/debuut was me deze single, zeg. Enorm catchy track en dan die looks. Ik durf het ook nu nog wel te stellen dat die schoolmeisjes look me enorm beviel.
Haar grote doorbraak en een van de ultieme teenboppers. De melodie vloeit op natuurlijke wijze voort uit dat motiefje in de intro. De videoclip is legendarisch.
Legendarische pianoriff is legendarisch. Max Martin is een genie.
5
geplaatst: 5 maart 2021, 22:42 uur
#1. Toxic - 249 punten - #1 esteban, Emichel, Superbitch, Edgar18, Rumour, Hedser, Simon77, Choconas & Dance Lover
In the Zone [2003]
Maar liefst 249 punten! Een wijde voorsprong op de rest. Bij de eerste paar lijstjes was het nog een worsteling tussen Slave en Everytime maar dat werd al snel anders en Toxic liet de #1 niet meer los. ...Baby zat het nog eventjes op de hielen tot er een eindspurt werd ingezet. Zeg je Britney, zeg je Toxic. Als we het over pop-perfectie hebben: het staat zelfs in onze MuMe Ladder. Bril-jante single.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273731c9fa26bf77801015e29b3
Dit is wellicht haar meest theatrale nummer, waarin ze zich ontpopt tot gifgroene verleidster. Het is mooi gemixt met strijkers, een gitaar met echo en elektronische effecten. Songwriter Cathy Dennis heeft wel meer kleppers op haar naam staan.
De duidelijke nummer één, pop perfectie in optima forma. En Britney in die clip
Nooit verwacht dat ze er in die tijd nog een paar regelrechte toppers uit zou kunnen gooien (inclusief Everytime dan he). Fantastisch nummer.
Popperfectie.
In the Zone [2003]
Maar liefst 249 punten! Een wijde voorsprong op de rest. Bij de eerste paar lijstjes was het nog een worsteling tussen Slave en Everytime maar dat werd al snel anders en Toxic liet de #1 niet meer los. ...Baby zat het nog eventjes op de hielen tot er een eindspurt werd ingezet. Zeg je Britney, zeg je Toxic. Als we het over pop-perfectie hebben: het staat zelfs in onze MuMe Ladder. Bril-jante single.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b273731c9fa26bf77801015e29b3
Dit is wellicht haar meest theatrale nummer, waarin ze zich ontpopt tot gifgroene verleidster. Het is mooi gemixt met strijkers, een gitaar met echo en elektronische effecten. Songwriter Cathy Dennis heeft wel meer kleppers op haar naam staan.
De duidelijke nummer één, pop perfectie in optima forma. En Britney in die clip
Nooit verwacht dat ze er in die tijd nog een paar regelrechte toppers uit zou kunnen gooien (inclusief Everytime dan he). Fantastisch nummer.
Popperfectie.
8
geplaatst: 5 maart 2021, 22:45 uur
En dit was het dan! Britney dankt u. Ik dank u! Het was een heerlijke week wat mij betreft. Ik heb onwijs veel enthousiasme en animo gezien. Veel meer dan ik van tevoren verwacht had. We mogen toch wel zeggen dat Britney een echt icoon is inmiddels?
1. Toxic – 249 punten
2. …Baby One More Time – 201 punten
3. Oops!... I Did It Again – 157 punten
4. Everytime – 155 punten
5. I’m a Slave 4 U – 132 punten
6. Gimme More – 85 punten
7. Break the Ice* – 80 punten
8. Born to Make You Happy* – 78 punten
9. (You Drive Me) Crazy – 77 punten
10. Womanizer – 76 punten
11. Circus – 75 punten
12. Stronger – 75 punten
13. Sometimes – 74 punten
14. Overprotected – 57 punten
15. Piece of Me – 52 punten
16. Boys [The Co-Ed Remix] (feat. Pharrell Williams)* – 41 punten
17. Till the World Ends – 30 punten
18. I’m Not a Girl, Not Yet a Woman* – 27 punten
19. I Wanna Go* – 24 punten
20. 3* – 15 punten
https://64.media.tumblr.com/1b537483d13ef5daeafb4d5ff9dcc6b9/tumblr_mia0mhQd1R1qbntx9o1_500.gif
1. Toxic – 249 punten
2. …Baby One More Time – 201 punten
3. Oops!... I Did It Again – 157 punten
4. Everytime – 155 punten
5. I’m a Slave 4 U – 132 punten
6. Gimme More – 85 punten
7. Break the Ice* – 80 punten
8. Born to Make You Happy* – 78 punten
9. (You Drive Me) Crazy – 77 punten
10. Womanizer – 76 punten
11. Circus – 75 punten
12. Stronger – 75 punten
13. Sometimes – 74 punten
14. Overprotected – 57 punten
15. Piece of Me – 52 punten
16. Boys [The Co-Ed Remix] (feat. Pharrell Williams)* – 41 punten
17. Till the World Ends – 30 punten
18. I’m Not a Girl, Not Yet a Woman* – 27 punten
19. I Wanna Go* – 24 punten
20. 3* – 15 punten
https://64.media.tumblr.com/1b537483d13ef5daeafb4d5ff9dcc6b9/tumblr_mia0mhQd1R1qbntx9o1_500.gif
1
geplaatst: 5 maart 2021, 22:54 uur
I did it again 
Maar haar cover van One Hundred Years van The Cure is helemaal om op weg te zwijmelen

Maar haar cover van One Hundred Years van The Cure is helemaal om op weg te zwijmelen

3
geplaatst: 5 maart 2021, 22:55 uur
catdog schreef:
En dit was het dan! Britney dankt u. Ik dank u!
En dit was het dan! Britney dankt u. Ik dank u!
En wij danken de grote

, wat een heerlijke week was het idd!
https://media.giphy.com/media/l1Jojl4Jo8xi6mEUw/giphy.gif
3
geplaatst: 5 maart 2021, 22:57 uur
En als beloning voor Britney's deelname aan dit spel mag ze onder het gezag van haar vader vandaan 

3
geplaatst: 5 maart 2021, 22:58 uur
catdog bedankt voor de organisatie van de Greatest Hits van Britney!
Gaan we gelijk door naar een op veler verzoek - nou ja, het was vooral esteban, maar goed - last-minute ingeplande Greatest Hits-versie van de heren Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo, ook wel bekend als het Franse kosmische discoduo Daft Punk.
Vorige week maandag werd bekend dat het tweetal na 28 jaar heeft besloten te stoppen. Komende week eren wij deze invloedrijke dance-artiest door hun grootste hits te selecteren.
Voordat ik de startlijst presenteer, eerst even anticiperen op twee mogelijke vragen:
1. Remixen, solo- en zijprojecten zijn toegestaan;
2. De nummers van Alive 07 zijn dermate geremixt dat ze wmb als aparte nummers genomineerd mogen worden, al heb ik ze niet in de startlijst opgenomen.
De startlijst:
Aerodynamic
Around the World
Da Funk
Derezzed
Digital Love
Get Lucky (feat. Pharrell Williams & Nile Rodgers)
Giorgio by Moroder (feat. Giorgio Moroder)
Harder, Better, Faster, Stronger
Human After All
I Feel It Coming (feat. The Weeknd)
Instant Crush (feat. Julian Casablancas)
Lose Yourself to Dance (feat. Pharrell Williams)
Music Sounds Better With You (Stardust)
One More Time (feat. Romanthony)
Revolution 909
Robot Rock
Rollin' & Scratchin'
Starboy (feat. The Weeknd)
Technologic
TRON Legacy (End Titles)
Greatest Hits of Daft Punk - playlist by Heiko Tit | Spotify - open.spotify.com
Nomineer nu maximaal 10 nummers!
Gaan we gelijk door naar een op veler verzoek - nou ja, het was vooral esteban, maar goed - last-minute ingeplande Greatest Hits-versie van de heren Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo, ook wel bekend als het Franse kosmische discoduo Daft Punk.
Vorige week maandag werd bekend dat het tweetal na 28 jaar heeft besloten te stoppen. Komende week eren wij deze invloedrijke dance-artiest door hun grootste hits te selecteren.
Voordat ik de startlijst presenteer, eerst even anticiperen op twee mogelijke vragen:
1. Remixen, solo- en zijprojecten zijn toegestaan;
2. De nummers van Alive 07 zijn dermate geremixt dat ze wmb als aparte nummers genomineerd mogen worden, al heb ik ze niet in de startlijst opgenomen.
De startlijst:
Aerodynamic
Around the World
Da Funk
Derezzed
Digital Love
Get Lucky (feat. Pharrell Williams & Nile Rodgers)
Giorgio by Moroder (feat. Giorgio Moroder)
Harder, Better, Faster, Stronger
Human After All
I Feel It Coming (feat. The Weeknd)
Instant Crush (feat. Julian Casablancas)
Lose Yourself to Dance (feat. Pharrell Williams)
Music Sounds Better With You (Stardust)
One More Time (feat. Romanthony)
Revolution 909
Robot Rock
Rollin' & Scratchin'
Starboy (feat. The Weeknd)
Technologic
TRON Legacy (End Titles)
Greatest Hits of Daft Punk - playlist by Heiko Tit | Spotify - open.spotify.com
Nomineer nu maximaal 10 nummers!
0
geplaatst: 5 maart 2021, 23:01 uur
Even het taglijstje lenen van de Party KO:
123poetertjes aerobag aERodynamIC andré Arno Arrie ArthurDZ catdog corn1holio1 curufin Dance Lover Edgar18 esteban GrafGantz Gretz Gyzzz herman inquestos Johnny Marr jordidj1 Koenr laxus11 Mausie musicfriek MVWpanjoe Ploppesteksel Poeha pureshores remcodulac SanderT SBube Silent_shout sj0n88 Snoeperd stoepkrijt Teunnis vigil wibro yeahyeahyeah
Tot slot een verzoek aan brajoapau, cosmic kid, Soledad of kersverse mod Casartelli of ze de topictitel aan kunnen passen? Bij voorbaat dank!
123poetertjes aerobag aERodynamIC andré Arno Arrie ArthurDZ catdog corn1holio1 curufin Dance Lover Edgar18 esteban GrafGantz Gretz Gyzzz herman inquestos Johnny Marr jordidj1 Koenr laxus11 Mausie musicfriek MVWpanjoe Ploppesteksel Poeha pureshores remcodulac SanderT SBube Silent_shout sj0n88 Snoeperd stoepkrijt Teunnis vigil wibro yeahyeahyeah
Tot slot een verzoek aan brajoapau, cosmic kid, Soledad of kersverse mod Casartelli of ze de topictitel aan kunnen passen? Bij voorbaat dank!
1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:14 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik begin een patroon te zien in afschuwelijke single covers.
Ik begin een patroon te zien in afschuwelijke single covers.
Had je iets anders verwacht?

1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:17 uur
Geen tijd gehad om Britney te luisteren, maar het doet me goed dat Break The Ice zo hoog is geëindigd. Altijd mijn favoriete albumtrack van haar geweest.
Vandaag is toevallig deze nieuwe remix van 'Daft Punk' uitgekomen. Ik was blij verrast, maar het bleek helaas een dode mus.
I Gotta Try You Girl - Daft Punk Edit - song by Junior Kimbrough, Daft Punk | Spotify - open.spotify.com
Vandaag is toevallig deze nieuwe remix van 'Daft Punk' uitgekomen. Ik was blij verrast, maar het bleek helaas een dode mus.
I Gotta Try You Girl - Daft Punk Edit - song by Junior Kimbrough, Daft Punk | Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:20 uur
Alive
Indo Silver Club
Together (Falcon & Bangalter)
Outrage (Thomas Bangalter)
Outrun (Thomas Bangalter)
Veridis Quo
Musique
Indo Silver Club
Together (Falcon & Bangalter)
Outrage (Thomas Bangalter)
Outrun (Thomas Bangalter)
Veridis Quo
Musique
1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:21 uur
Bedankt catdog was een heerlijke trip down popmemory lane, achteraf makkelijk altijd toegeven dat ze heel wat heeft neergezet (ik vond haar eerste twee jaar overexposure onontkoombaar maar toen wisten we natuurlijk niet dat dit heel lang mocht gaan duren)
1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:25 uur
Het oeuvre van Daft Punk kan ik wel dromen:
Musique
Fresh
Indo Silver Club
Alive
(een van hun beste grooves toch wel, deze mag wel een uur doorgaan)
Superheroes
Veridis Quo
Face to Face
The Game of Love
Within
Touch

Musique
Fresh
Indo Silver Club
Alive
(een van hun beste grooves toch wel, deze mag wel een uur doorgaan)Superheroes
Veridis Quo
Face to Face

The Game of Love

Within
Touch

1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:30 uur
Alive
Burnin'
Daftendirekt
Fresh
High Fidelity
Indo Silver Club
Musique
Phoenix
Rock & Roll
Teachers
Burnin'
Daftendirekt
Fresh
High Fidelity
Indo Silver Club
Musique
Phoenix
Rock & Roll
Teachers
0
geplaatst: 5 maart 2021, 23:48 uur
Ah, nice, Daft Punk! Paar jaar terug zelf nog een GH van georganiseerd 
Even door dat archief spitten en dan kom ik van het weekend met een nominatielijstje.

Even door dat archief spitten en dan kom ik van het weekend met een nominatielijstje.
1
geplaatst: 5 maart 2021, 23:53 uur
Alive
Burnin'
Crescendolls
Daftendirekt
Face to Face
High Fidelity
Phoenix
Steam Machine
Superheroes
Touch
Burnin'
Crescendolls
Daftendirekt
Face to Face
High Fidelity
Phoenix
Steam Machine
Superheroes
Touch
1
geplaatst: 6 maart 2021, 00:27 uur
Beyond
Contact
Doin' It Right
Fragments of Time
Give Life Back to Music
Musique
Something About Us
Television Rules the Nation
The Game of Love
Veridis Quo
Contact
Doin' It Right
Fragments of Time
Give Life Back to Music
Musique
Something About Us
Television Rules the Nation
The Game of Love
Veridis Quo
1
geplaatst: 6 maart 2021, 00:30 uur
catdog bedankt voor de organisatie van de leuke Britney greatest hits. Ik heb er weer een weekje non-stop Britney op zitten en ik vond het heerlijk! Dank!
2
geplaatst: 6 maart 2021, 02:58 uur
Merci, catdog! Eigenlijk toch wel een beetje een (her)ontdekking voor mij bij enkele songs.
Whoopie Titmeister! C'est incroyable!
Volgens mij is Pepino ook wel zeer geïnteresseerd in Daft Punk.
Whoopie Titmeister! C'est incroyable!

Volgens mij is Pepino ook wel zeer geïnteresseerd in Daft Punk.
1
geplaatst: 6 maart 2021, 07:20 uur
Mooie presentatie, catdog. Een verwachte, maar logische uitslag.
0
geplaatst: 6 maart 2021, 07:23 uur
Ik zal zondag eens een lijstje samenstellen. Alive komt daar sowieso op, precies wat herman zegt 

0
geplaatst: 6 maart 2021, 07:48 uur
Niet zo gek toch? Was geen single, noch bij de populairste 4 tracks van RAM hier op de site... Of dat terecht is, is een tweede, was voor mij ook een van de eersten op mijn nominatielijstje.
Alive
Burnin'
Contact
Crescendolls / Television Rules the Nation (Alive 07)
Doin' It Right (feat. Panda Bear)
Face to Face (feat. Todd Edwards)
Musique
Phoenix
Teachers
Veridis Quo
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.