Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 11 juli 2021, 00:05 uur
Nog bedankt voor dit inspirerende weekje Tropicália, herman, ik heb ervan genoten en weer een hoop bijgeleerd.
5
geplaatst: 11 juli 2021, 01:33 uur
GREATEST HITS OF BEACH HOUSE 🇺🇸

https://baltimorefishbowl.com/wp-content/uploads/2012/06/beachhouse.jpg
https://i.vgy.me/j5ChuL.jpg
Deze week besteden we zoveel mogelijk aandacht aan het beste dreampopduo ooit
en tevens de band die voor 1/3 de naamgever is van Plastic Bitch House
Voor de gemiddelde MuMe'er vast geen grote onbekende, want de nummers moderne klassiekers van Beach House zijn in de grote Ladderspellen sinds jaar en dag volop aanwezig.
Zangeres Victoria Legrand (1981), geboren Française maar op jonge leeftijd met haar familie naar Amerika geëmigreerd, ontmoette gitarist Alex Scally (1982) in 2004 in de lokale indie scene van Baltimore. Het klikte tussen de muzikale soulmates en ze begonnen samen lo-fi dreampopmuziek te schrijven, waarbij Legrands orgel, Scally's gitaarmuren en de drumcomputer een prominente rol kregen.
Ze wilden hun band eigenlijk een intellectuelere, fancy naam geven, maar het lukte maar niet om iets leuks te verzinnen. Toen ze het bijna hadden opgegeven kwamen ze alsnog met de geniale ingeving en was Beach House geboren.
Het nummer Apple Orchard was in augustus 2006 het eerste wapenfeit. Pitchfork zette het op hun MP3-mixtape waarmee er direct buzz was. In oktober van hetzelfde jaar volgde het volledige (self-titled) debuutalbum. P4K was meer dan lyrisch over de grootste dreampopbelofte sinds mensenheugenis (CT?) en zette de plaat hoog in hun eindejaarlijst (het zou echter nog tot Teen Dream duren voordat Beach House een hele grote naam werd in de alternatieve muziekscene).
In de jaren na het debuut werden we nog getrakteerd op zes langspelers en een B-sides verzameling, waarvan 7 (2018) voorlopig de laatste worp is. In de onderstaande startlijst zijn ze allen in evenredige hoeveelheid van de partij:
Apple Orchard (2006)
Master of None (2006)
Gila (2008)
Turtle Island (2008)
You Came to Me (2008)
Zebra (2010)
Norway (2010)
Walk in the Park (2010)
Myth (2012)
Lazuli (2012)
Wishes (2012)
Sparks (2015)
Space Song (2015)
PPP (2015)
Elegy to the Void (2015)
All Your Yeahs (2015)
Majorette (2015)
Lemon Glow (2018)
Black Car (2018)
Dive (2018)
Albumverdeling:
3x Devotion
3x Teen Dream
3x Bloom
3x Depression Cherry
3x Thank Your Lucky Stars
3x 7
2x Beach House
RONDE 1 - NOMINATIE:
Kies nu uit de volledige discografie van Beach House maximaal 10 favoriete nummers die ontbreken in de startlijst. Covers mogen genomineerd worden als ze officieel zijn uitgebracht. Alle nummers waar je (nog) uit kunt kiezen staan in de spotifyplaylist.
Deadline: maandag 12 juli 23:00
Greatest Hits of Beach House 🇺🇸
R1 - Nominatie
spotify:playlist:08bTZZVDhMy4vY0fcAKAMb
Zou brajoapau, Casartelli, cosmic kid of Soledad de topictitel kunnen aanpassen naar Beach House? Alvast dank!

https://baltimorefishbowl.com/wp-content/uploads/2012/06/beachhouse.jpg
https://i.vgy.me/j5ChuL.jpg
Deze week besteden we zoveel mogelijk aandacht aan het beste dreampopduo ooit
en tevens de band die voor 1/3 de naamgever is van Plastic Bitch HouseVoor de gemiddelde MuMe'er vast geen grote onbekende, want de nummers moderne klassiekers van Beach House zijn in de grote Ladderspellen sinds jaar en dag volop aanwezig.
Zangeres Victoria Legrand (1981), geboren Française maar op jonge leeftijd met haar familie naar Amerika geëmigreerd, ontmoette gitarist Alex Scally (1982) in 2004 in de lokale indie scene van Baltimore. Het klikte tussen de muzikale soulmates en ze begonnen samen lo-fi dreampopmuziek te schrijven, waarbij Legrands orgel, Scally's gitaarmuren en de drumcomputer een prominente rol kregen.
Ze wilden hun band eigenlijk een intellectuelere, fancy naam geven, maar het lukte maar niet om iets leuks te verzinnen. Toen ze het bijna hadden opgegeven kwamen ze alsnog met de geniale ingeving en was Beach House geboren.
Het nummer Apple Orchard was in augustus 2006 het eerste wapenfeit. Pitchfork zette het op hun MP3-mixtape waarmee er direct buzz was. In oktober van hetzelfde jaar volgde het volledige (self-titled) debuutalbum. P4K was meer dan lyrisch over de grootste dreampopbelofte sinds mensenheugenis (CT?) en zette de plaat hoog in hun eindejaarlijst (het zou echter nog tot Teen Dream duren voordat Beach House een hele grote naam werd in de alternatieve muziekscene).
In de jaren na het debuut werden we nog getrakteerd op zes langspelers en een B-sides verzameling, waarvan 7 (2018) voorlopig de laatste worp is. In de onderstaande startlijst zijn ze allen in evenredige hoeveelheid van de partij:
Apple Orchard (2006)
Master of None (2006)
Gila (2008)
Turtle Island (2008)
You Came to Me (2008)
Zebra (2010)
Norway (2010)
Walk in the Park (2010)
Myth (2012)
Lazuli (2012)
Wishes (2012)
Sparks (2015)
Space Song (2015)
PPP (2015)
Elegy to the Void (2015)
All Your Yeahs (2015)
Majorette (2015)
Lemon Glow (2018)
Black Car (2018)
Dive (2018)
Albumverdeling:
3x Devotion
3x Teen Dream
3x Bloom
3x Depression Cherry
3x Thank Your Lucky Stars
3x 7
2x Beach House
RONDE 1 - NOMINATIE:
Kies nu uit de volledige discografie van Beach House maximaal 10 favoriete nummers die ontbreken in de startlijst. Covers mogen genomineerd worden als ze officieel zijn uitgebracht. Alle nummers waar je (nog) uit kunt kiezen staan in de spotifyplaylist.
Deadline: maandag 12 juli 23:00
Greatest Hits of Beach House 🇺🇸
R1 - Nominatie spotify:playlist:08bTZZVDhMy4vY0fcAKAMb
Zou brajoapau, Casartelli, cosmic kid of Soledad de topictitel kunnen aanpassen naar Beach House? Alvast dank!
1
geplaatst: 11 juli 2021, 09:48 uur
Wat een band inderdaad
Ik wilde Irene en Chariot ook nog heel graag noemen maar de plaatsen waren op
Dark Spring
Levitation
Lose Your Smile
Other People
Pay No Mind
Take Care
The Hours
The Traveller
Used to Be
Wild
Ik wilde Irene en Chariot ook nog heel graag noemen maar de plaatsen waren op
Dark Spring
Levitation
Lose Your Smile
Other People
Pay No Mind
Take Care
The Hours
The Traveller
Used to Be
Wild
1
geplaatst: 11 juli 2021, 10:20 uur
Auburn and Ivory
Dark Spring
Irene
L'Inconnue
Lover of Mine
Pay No Mind
Silver Soul
Take Care
The Traveller
Used to Be
Dark Spring
Irene
L'Inconnue
Lover of Mine
Pay No Mind
Silver Soul
Take Care
The Traveller
Used to Be
1
geplaatst: 11 juli 2021, 11:43 uur
Used to be
Silver soul
10 Mile Stereo
Irene
The Hours
Take Care
Troublemaker
Levitation
Wild
Beyond love
Silver soul
10 Mile Stereo
Irene
The Hours
Take Care
Troublemaker
Levitation
Wild
Beyond love
0
geplaatst: 11 juli 2021, 14:53 uur
10 Mile Stereo
Chariot
Dark Spring
Drunk in L.A.
Irene
Levitation
Other People
Silver Soul
The Hours
Used to Be
Chariot
Dark Spring
Drunk in L.A.
Irene
Levitation
Other People
Silver Soul
The Hours
Used to Be
1
geplaatst: 11 juli 2021, 15:00 uur
Auburn and Ivory
Chariot
Dark Spring
Drunk in L.A.
Levitation
Other People
Silver Soul
Take Care
Wedding Bell
Wild
Niet. Te. Doen. Geert! Mag ik er geen 17 noemen, ter compensatie met het karige lijstje van Gyzzz? Beach House is uitgegroeid tot één van m'n all time faffie bandjes, zie m'n top 10.
Chariot
Dark Spring
Drunk in L.A.
Levitation
Other People
Silver Soul
Take Care
Wedding Bell
Wild
Niet. Te. Doen. Geert! Mag ik er geen 17 noemen, ter compensatie met het karige lijstje van Gyzzz? Beach House is uitgegroeid tot één van m'n all time faffie bandjes, zie m'n top 10.
1
geplaatst: 11 juli 2021, 15:22 uur
Auborn and Ivory
Chariot
Saltwater
Irene
Lover of Mine
On The Sea
Real Love
Silver Soul
Used To be
Wedding Bell
Chariot
Saltwater
Irene
Lover of Mine
On The Sea
Real Love
Silver Soul
Used To be
Wedding Bell
1
geplaatst: 11 juli 2021, 16:28 uur
Even nog een aantal potentieel belangstellenden taggen:
Cor,kaj_666,HungUp,Arrie,riiiiiiiii,sillus,staralfur,Ploppesteksel,catdog,coldwarkids,nelis,RadioMad,Karl,musicfriek,Dance Lover,iemand74,dix,dynamo d,-SprayIt-,blur8,Koenr,GrafGantz,thetinderstick,WhyNotSmile,Hedser,ArthurDZ,Sandokan-veld,Arno,Strangeways,stardust_be,Teunnis,Dwejkk_,Marco dB,dazzler,Mjuman,dumb_helicopter,starbright boy,gerre,Sparks,prca,Rudi S,Dikkop,chevy93,Eriktm25,johan de witt,AOVV,zaaf
johannesA,Yann Samsa,jordidj1,herman,panjoe,DjFrankie,legian,bart1989,WesleyX16,aerobag,Sunderland,hoi123,Ataloona,Editoor,stoepkrijt,Choconas,aERodynamIC,Don Cappuccino,Snoeperd,harencoor,nico1616,Silent_shout,jassn,Pepino,Edgar18,curufin,arcade monkeys,Mathough,Sfeermaker,luigifort,Norrage,AstroStart,Superbitch,WillemPosthumus,Finidi,MRDammann,Rvdz,Poek,VladTheImpaler,EttaJamesBrown,SanderT,Simon77,ranja,Prime,gsmaster,123poetertjes,TornadoEF5,Mausie,Perpetual,marsupilami,joko150,Verweggistan,Barney Rubble,Frank West,forzautregivo,esteban,Guessmaker,madmadder,starsailor,Grafmat,motel matches,Maartenn,yeahyeahyeah, davyvdp, Chameleon Day
Cor,kaj_666,HungUp,Arrie,riiiiiiiii,sillus,staralfur,Ploppesteksel,catdog,coldwarkids,nelis,RadioMad,Karl,musicfriek,Dance Lover,iemand74,dix,dynamo d,-SprayIt-,blur8,Koenr,GrafGantz,thetinderstick,WhyNotSmile,Hedser,ArthurDZ,Sandokan-veld,Arno,Strangeways,stardust_be,Teunnis,Dwejkk_,Marco dB,dazzler,Mjuman,dumb_helicopter,starbright boy,gerre,Sparks,prca,Rudi S,Dikkop,chevy93,Eriktm25,johan de witt,AOVV,zaaf
johannesA,Yann Samsa,jordidj1,herman,panjoe,DjFrankie,legian,bart1989,WesleyX16,aerobag,Sunderland,hoi123,Ataloona,Editoor,stoepkrijt,Choconas,aERodynamIC,Don Cappuccino,Snoeperd,harencoor,nico1616,Silent_shout,jassn,Pepino,Edgar18,curufin,arcade monkeys,Mathough,Sfeermaker,luigifort,Norrage,AstroStart,Superbitch,WillemPosthumus,Finidi,MRDammann,Rvdz,Poek,VladTheImpaler,EttaJamesBrown,SanderT,Simon77,ranja,Prime,gsmaster,123poetertjes,TornadoEF5,Mausie,Perpetual,marsupilami,joko150,Verweggistan,Barney Rubble,Frank West,forzautregivo,esteban,Guessmaker,madmadder,starsailor,Grafmat,motel matches,Maartenn,yeahyeahyeah, davyvdp, Chameleon Day
1
geplaatst: 11 juli 2021, 16:54 uur
In de finale misschien. Ondertussen ken ik wel wat songs van Beach House, maar om de één of andere reden is die groep ietwat aan mij voorbij gegaan destijds.
1
geplaatst: 11 juli 2021, 16:55 uur
BH plus:
Last Ride
Rough Song
Somewhere Tonight
Wildflower
Bluebird
The Hours
Wild
New Year
Used to Be
Irene
10x onbebegrijkelijk niet in de eerste selectie, hopen op zo weinig mogelijk teleurstelingen:
Last Ride
Rough Song
Somewhere Tonight
Wildflower
Bluebird
The Hours
Wild
New Year
Used to Be
Irene
10x onbebegrijkelijk niet in de eerste selectie, hopen op zo weinig mogelijk teleurstelingen:
0
geplaatst: 11 juli 2021, 17:24 uur
blur8 schreef:
Ik ben voornamelijk uitgegaan van de voorkeursstemmen bij de albums. Bij gelijk aantal stemmen (kwam meerdere keren voor) heb ik voor de single gekozen. Uiteraard is 3 nummers slechts per album aan de krappe kant
1
geplaatst: 11 juli 2021, 17:28 uur
Johnny Marr schreef:
Haha, dat zouden we allemaal wel willen. Ik moet streng zijn

1
geplaatst: 11 juli 2021, 18:20 uur
Beach House is wat mij betreft vooral een band die in de breedte erg goed is, met slechts een paar uitschieters. Die uitschieters zitten eigenlijk allemaal al in de startlijst, behalve het nummer dat dit spelletje zou moeten winnen, Take Care (maar dat niet gaat doen).
Dus:
Take Care
Used to Be
Wild
Other People
Troublemaker
She's So Lovely
Somewhere Tonight
Dark Spring
Pay No Mind
Drunk In L.A.
Dus:
Take Care
Used to Be
Wild
Other People
Troublemaker
She's So Lovely
Somewhere Tonight
Dark Spring
Pay No Mind
Drunk In L.A.
1
geplaatst: 11 juli 2021, 18:22 uur
10 Mile Stereo
Auburn and Ivory
Beyond Love
Chariot
Dark Spring
Irene
Last Ride
Silver Soul
Take Care
Wild
Auburn and Ivory
Beyond Love
Chariot
Dark Spring
Irene
Last Ride
Silver Soul
Take Care
Wild
0
geplaatst: 11 juli 2021, 18:24 uur
Finidi schreef:
het nummer dat dit spelletje zou moeten winnen, Take Care (maar dat niet gaat doen).
het nummer dat dit spelletje zou moeten winnen, Take Care (maar dat niet gaat doen).
Ik zou het toejuichen (al heb ik nog wel wat sterkere favo’s zoals Irene en Auburn and Ivory).
0
geplaatst: 11 juli 2021, 18:42 uur
Helaas heb ik niet zo'n klik met Beach House, dus ik sla even over.
0
geplaatst: 11 juli 2021, 22:11 uur
Ik hou zeker veel van de muziek van Beach House. Maar ik weet te weinig titels. Bloom vind ik geweldig album met oa. Myth en Troublemaker.
1
geplaatst: 12 juli 2021, 10:25 uur
Wat een prachtige muziek, waar kun je fijner op wegdromen ?
Lucky stars is toch wel mijn favoriete album en dus moet het heerlijk walsende Somewhere Tonight (Wat klinkt als een lied uit vervlogen tijden) mee maar vooral She's So Lovely ( Wat helaas bij het album ook al bijna geen stemmen krijgt).
Beyond Love
Chariot
Dark Spring
Irene
Last ride
Levitation
L'Inconnue
She's So Lovely
Silver Soul
Somewhere Tonight
Lucky stars is toch wel mijn favoriete album en dus moet het heerlijk walsende Somewhere Tonight (Wat klinkt als een lied uit vervlogen tijden) mee maar vooral She's So Lovely ( Wat helaas bij het album ook al bijna geen stemmen krijgt).
Beyond Love
Chariot
Dark Spring
Irene
Last ride
Levitation
L'Inconnue
She's So Lovely
Silver Soul
Somewhere Tonight
1
geplaatst: 12 juli 2021, 10:47 uur
Rudi S schreef:
Op de rushes van Dumfries

1
geplaatst: 12 juli 2021, 11:45 uur
dumb_helicopter schreef:
De finale durf ik nog wel eens meedoen.
De finale durf ik nog wel eens meedoen.
Als Gert-Jan de finale meedoet, dan durf ik ook wel
1
geplaatst: 12 juli 2021, 11:55 uur
Ik zou zeggen als toevoegingen aan de startlijst (ben zelf groot fan van 7).
The Hours
Other People
Silver Soul
Take Care
Woo
Girl of the Year
Lose your smile
Last ride
Pay no mind
The traveller
The Hours
Other People
Silver Soul
Take Care
Woo
Girl of the Year
Lose your smile
Last ride
Pay no mind
The traveller
3
geplaatst: 12 juli 2021, 12:12 uur
Ik haak later wel aan, vooral in ronde 2 moet het geen probleem zijn om met tien nummers op de proppen te komen x
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.