Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)
zoeken in:
0
Lachende derde
geplaatst: 24 november 2020, 18:35 uur
Luister eens naar Supertzar met oren uit midden jaren '70.
0
Lachende derde
geplaatst: 24 november 2020, 18:35 uur
Niet met verwende hedendaagse oren. Blasé oren.
0
geplaatst: 24 november 2020, 20:39 uur
The Thrill of It All: lekker nummer, goeie Ozzy! 4
Supertzar: ik begrijp de lagere scores wel, hoor. Tweede deel van de track maakt dat ik een voldoende kwijt kan. 3
Supertzar: ik begrijp de lagere scores wel, hoor. Tweede deel van de track maakt dat ik een voldoende kwijt kan. 3
0
geplaatst: 24 november 2020, 22:04 uur
Lachende derde schreef:
Luister eens naar Supertzar met oren uit midden jaren '70.
Luister eens naar Supertzar met oren uit midden jaren '70.
Die heb ik en zijn dus juist (o.a.) geruïneerd door Black Sabbath
0
Zack
geplaatst: 25 november 2020, 04:59 uur
]Voorlopige Top 10 Classic Black Sabbath Songs :
1. Snowblind 4,80 (48/10)
2. Sabbath Bloody Sabbath 4,78 (43/9)
3. War Pigs 4 ,77 (62/13)
4. Black Sabbath 4,59 (78/17)
5. Sweet Leaf 4,54 (50/11)
6. Wheels of Confusion 4,50 (45/10)
Hole in the Sky 4,50 (45/10)
Megalomania 4,50 (45/10)
Sympton of the Universe. 4,50 (45/10)
7. N.I.B. 4,47 (76/17)
8. Paranoid 4,46 (58/13)
9. Fairies Wear Boots 4,46 (58/13) minder 5-en
10. Killing Yourself to Live. 4,44 (40/9)
1. Snowblind 4,80 (48/10)
2. Sabbath Bloody Sabbath 4,78 (43/9)
3. War Pigs 4 ,77 (62/13)
4. Black Sabbath 4,59 (78/17)
5. Sweet Leaf 4,54 (50/11)
6. Wheels of Confusion 4,50 (45/10)
Hole in the Sky 4,50 (45/10)
Megalomania 4,50 (45/10)
Sympton of the Universe. 4,50 (45/10)
7. N.I.B. 4,47 (76/17)
8. Paranoid 4,46 (58/13)
9. Fairies Wear Boots 4,46 (58/13) minder 5-en
10. Killing Yourself to Live. 4,44 (40/9)
0
Lachende derde
geplaatst: 25 november 2020, 08:09 uur
De overgang tussen Am I going insane en The Writ vind ik ook zo lekker naargeestig: dat krankzinnige gelach dat aanzwelt en overgaat in een langzaam wegstervend gekweld schreeuwen. Intussen sluipt The Writ binnen met zachte, rommelende bastonen en dan knalt Iommi er keihard in met een krijsende Ozzy.
0
geplaatst: 25 november 2020, 09:52 uur
Dat laatste is voor mij eigenlijk het probleem met de meeste nummers van Sabotage: Ozzy krijst te veel.
Am I Going Insane (Radio): 2*
The Writ: 3*
Am I Going Insane (Radio): 2*
The Writ: 3*
0
geplaatst: 25 november 2020, 12:00 uur
Am I going insane? : 4
The Writ: 4
Heerlijk sinister sfeertje tijdens die overgang tussen de twee nummers.
The Writ: 4
Heerlijk sinister sfeertje tijdens die overgang tussen de twee nummers.
2
Lachende derde
geplaatst: 25 november 2020, 15:28 uur
Voor wie het wat interesseert: ik heb onlangs Never Say Die en vandaag Technical Ecstasy uit het slop getrokken met een track-by-track bespreking. Kritiek erop is welkom, evenals instemming. Altijd leuk om inhoudelijk te discussiëren. Het mooie daarvan is dat je dan soms je mening bijstelt, en tot nieuwe inzichten komt.
1
geplaatst: 25 november 2020, 16:33 uur
Lachende derde schreef:
... dat krankzinnige gelach dat aanzwelt en overgaat in een langzaam wegstervend gekweld schreeuwen.
Dat is vast de Lachende derde die ik daar hoor. ... dat krankzinnige gelach dat aanzwelt en overgaat in een langzaam wegstervend gekweld schreeuwen.
Am I going insane? : 4
The Writ: 3
0
geplaatst: 25 november 2020, 18:16 uur
Am I Going Insane? Neen, ben ik al langer hoor. Voor de rest een prima nummer en nare (positief bedoeld) overgang naar het volgende nummer. 4
The Writ is een goeie afsluiter, al wordt het niveau van kant A niet gehaald. 4
The Writ is een goeie afsluiter, al wordt het niveau van kant A niet gehaald. 4
0
Zack
geplaatst: 25 november 2020, 18:53 uur
Na 6 albums stijgt Sabotage naar plek 3/4 in de BS albums met Ozzy .
0
Lachende derde
geplaatst: 25 november 2020, 19:27 uur
Sabotage is hun meesterwerk. En daarna wordt het - in weerwil van de mening van de goegemeente - niet veel slechter. Wel anders.
1
geplaatst: 25 november 2020, 19:43 uur
Als Sabbatholoog heb je die these bewezen en beargumenteerd
Live at Last is in de regel ook een verguisd album.
Bij genoeg belangstelling neem ik het na de eindstand over en trek de lijn door naar Born Again.
Live at Last is in de regel ook een verguisd album.
Bij genoeg belangstelling neem ik het na de eindstand over en trek de lijn door naar Born Again.
1
Lachende derde
geplaatst: 25 november 2020, 20:02 uur
Live at last klinkt als een bootleg. Dat is het probleem.
0
Zack
geplaatst: 26 november 2020, 05:04 uur
Top 10 Classic Black Sabbath Songs :
1. Snowblind 4,80 (48/10)
2. Sabbath Bloody Sabbath 4,78 (43/9)
3. War Pigs 4 ,77 (62/13)
4. Black Sabbath 4,59 (78/17)
5. Sweet Leaf 4,54 (50/11)
6. Wheels of Confusion 4,50 (45/10)
Hole in the Sky 4,50 (45/10)
Megalomania 4,50 (45/10)
Sympton of the Universe. 4,50 (45/10)
7. N.I.B. 4,47 (76/17)
8. Paranoid 4,46 (58/13)
9. Fairies Wear Boots 4,46 (58/13) minder 5-en
10. Killing Yourself to Live. 4,44 (40/9)
1. Snowblind 4,80 (48/10)
2. Sabbath Bloody Sabbath 4,78 (43/9)
3. War Pigs 4 ,77 (62/13)
4. Black Sabbath 4,59 (78/17)
5. Sweet Leaf 4,54 (50/11)
6. Wheels of Confusion 4,50 (45/10)
Hole in the Sky 4,50 (45/10)
Megalomania 4,50 (45/10)
Sympton of the Universe. 4,50 (45/10)
7. N.I.B. 4,47 (76/17)
8. Paranoid 4,46 (58/13)
9. Fairies Wear Boots 4,46 (58/13) minder 5-en
10. Killing Yourself to Live. 4,44 (40/9)
* denotes required fields.