MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)

zoeken in:
Dirty Women: 4

Lachende derde schreef:
(quote)

Daar heb je gelijk in. Ik ben niet redelijk. Excuses.

Dirty Women: 5.

Dat is goed, 't wordt idd. niet zo levendig gehouden zoals Zack dat deed, wat van mijn kant o.m. te maken heeft met de aandacht voor een hoge instroom van toevoegingen en correcties, waardoor er ik hier niet echt opzit. Voorlopige tussenstand verwacht ik uiterlijk morgenavond, wat overlapt met opvolgend album. Moet sowieso nog wat rekenwerk verrichten. Volgens OORs Pop-encyclopedie ging het commercieel nog wel voor de wind ten tijde van Technical Ecstasy maar vielen ze over het artistieke aspect.

Voorlopige tussenstand tot nu toe:

1. You Won't Change Me 3.90 (10/39)
2. Wicked World 3.70 (10/37)
Back Street Kids 3.70 (10/37)
3. All Moving Parts (Stand Still) 3.50 (8/28)
4. Gypsy 3.44 (9/31)
5. Rock 'n' Roll Doctor 3.25 (8/26)
6. She's Gone 3.22 (9/27)
7. It's Allright 2.71 (7/19)

Dirty Women : 4

Beste nummer van het album.

4

Inderdaad de klapper van het album,

4

Zie dat de score van She's Gone niet helemaal klopt, dat waren 29 punten.
B-kant van de single Never Say Die, welke aankoop goed 30 jaar geleden een tip van de sluier voor mij oplichtte.

Dirty Women 4.12 (8/33) - Duidelijk het hoogst gewaardeerd tot dusver, stemmen mag naderhand nog, overlappingen met volgend album geen bezwaar dus is het volgens planning tijd voor Never Say Die!

Never Say Die

Kan me nog vaag herinneren dat dit album uit 1978 niet spraakmakend was.
Never Say Die is toch best wel een fijne opener.

4.

Dirty Women: 3*
Never Say Die: 3*

Best een toffe opener, maar bepaald geen hoogvlieger binnen het oeuvre van Sabbath, natuurlijk.

3

Joel McIver schrijft in Sabbath Bloody Sabbath dat Never Say Die (het album) deels geschreven is met de zanger Dave Walker, die Ozzy tussen het najaar '77 en begin '78 verving. Ozzy was opgestapt wegens problemen tussen hem en de rest van de band, en om bij zijn terminaal zieke vader te kunnen zijn. Na het overlijden van Jack Osbourne keerde Ozzy weer terug. Hij wilde echter geen teksten zingen die met Dave Walker waren geschreven.
Het album werd om belastingtechnische redenen opgenomen in Toronto, in een ijskoude studio. Ozzy had z'n problemen en verslavingen, Bill was aan de drank, en Tony en Geezer waren ook niet geheel vrij van roesmiddelen, dus alle omstandigheden om tot een matig album te komen waren op z'n plek.

Never say die: 4

Bill moest op het laatst live ook een fles drank bij het drumstel hebben staan, ooit eens gelezen op vermoedelijk Wiki. Heb die Never Say Die DVD wel eens gezien met opnamen uit juni 1978 in Hammersmith Odeon (video 1980, DVD 2004). Iommi stond toen in het midden en Ozzy vanuit het publiek gezien rechts. Dit was om Ozzy's capriolen te ontwijken aldus de officiële lezing. Een heel verschil met de bootleg-DVD Paris, Olympia 1970 die ik heb.

Die NSD-film heb ik ook weleens gezien. De band ziet er daar nogal uitgeblust uit, vind ik.

Never Say Die 3

Dirty Women 4.00 (10/36) daalt iets qua stemgemiddelde maar nog steeds het hoogst gewaardeerd.

Johnny Blade

Johnny Blade: 4*

Niet zo imponerend als de vorige.

Johnny Blade: 3

Johnny Blade 4

Junior's Eyes

Johnny Blade - 2
Junior's Eyes - 3

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.