MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Classic Black Sabbath (Songs)

zoeken in:
4* - Vind het titelnummer samen met Disturbing the Priest en Zero the Hero de beste tracks op een plaat waar het grootste deel van de tracks elkaar niet zoveel ontloopt. Nu ongeveer 35 jaar geleden zo'n elpee met knip in de hoes gekocht.

Lachende derde
Hot Line: 3*

Ook hier is een 3 op zijn plaats.

Van mij ook 3*.
De B-kant van Born Again is rock-ballad-rock-ballad, waarbij de beste nummers het eerst komen. Hot Line is een aardig nummer, maar weinig memorabel. Een van de weinige nummers ook waar Gillans gegil me tegen staat.

Keep It Warm

Lachende derde
Keep It Warm klinkt bijna als een aanstekerballad. De overduidelijke gospelinvloeden in het refrein maken dit een hele rare eend in de Sabbathbijt. Het is één van de meest verguisde Sabbathsongs. Ik kan er niks aan doen, vind dit een heerlijke song. Heeft ook met herinneringen te maken. Genoeg excuses: 5*

Hot Line: 5
Keep It Warm: 5

Deze vind ik helaas wel erg slap beginnen. Het tweede deel van de song ligt me wel wat beter, maar dit vind ik één van de mindere songs van Sabbath.

2

Keep It Warm 3* - moet Gillan voor zijn vrouw geschreven hebben.

Digital Bitch 3.28 (7/23)
Born Again 4.33 (6/26)
Hot Line 3.33 (6/20)

Nou is het nog kort na nieuwjaarsdag en komt het reguliere leven pas weer op gang, maar anders zitten we op een punt waar publiek de zaal verlaat en alleen een handvol enthousiastelingen overblijft.

Zeven stemmen vind ik wel een ondergrens voor de laatste top 10. Misschien moeten we erkennen dat het voor veel mensen na Mob Rules over and over was/is en is het een idee om vanaf Born Again een nieuw klassement te beginnen.

Het officiële Black Sabbath-kanaal op YouTube heeft alleen Seventh Star, Eternal Idol, Dehumanizer en 13. Maar het lijkt me sterk dat het gros van Headless Cross, Tyr, Cross Purposes en Forbidden niet op YT te vinden valt. De uitkomst van een derde klassement laat zich moeilijk voorspellen, al tip ik When Death Calls.

Born Again: 4
Hot Line: 3
Keep It Warm: 4

In for the Kill

Lekkere, stampende opener: 4.0

Lachende derde
Inderdaad, heerlijk: 4*

Degelijk nummertje. Hughes is best een goeie zanger!

3

Keep it Warm: 3*

2

Die zanger is nog minder m'n ding Maar ik blijf braaf meeluisteren hoor!

Lachende derde
Maar je vindt het dus niks.

In for the Kill: 3.

B.Robertson schreef:

Update top 10:

1. The Sign of the Southern Cross 4.88 (9/44)
2. Heaven and Hell 4.80 (10/48)
3. Die Young / Falling Off the Edge of the World 4.50 (10/45)
4. Neon Knights 4.40 (10/44)
5. The Mob Rules 4.36 (11/48)
6. Lonely is the Word 4.25 (8/34)
7. Children of the Sea 4.20 (10/42)
8. Turn Up the Night / Voodoo 4.10 (10/41)
9. Dirty Women 4.00 (10/40)
10. Over and Over 4.00 (9/36)

Ik stel voor dat Born Again de startlijst wordt voor wat nog komen gaat.

1. Born Again 4.28 (7/30)
2. The Dark / Zero the Hero 4.14 (7/29)
3. Trashed 4.00 (8/32)
4. Stonehenge 3.85 (7/27)
5. Disturbing the Priest 3.71 (7/26)
6. Keep It Warm 3.42 (7/24)
7. Digital Bitch / Hot Line 3.28 (7/23)

Een mooie top 10!
Even vooruit lopen:
No Stranger to Love: 4.0
Een mooie rockballad met goed gitaarwerk van Iommi.

In for the Kill 4*

No Stranger to Love

4.0 dus.

In For the Kill: 4*
No Stranger to Love: 4*

Overtuigend begin van Seventh Star. Iommi en Hughes verschieten zo'n beetje alle kruid op deze twee nummers.

Wederom pure degelijkheid. Behoorlijk groots van opzet, dit nummer, en dat pak best goed uit met een Iommi op gitaar.

3

Gast
geplaatst: vandaag om 21:32 uur

geplaatst: vandaag om 21:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.