Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2020, 19:41 uur
Prachtig nummer, bijna hypnotiserend door de herhaling van de baslijn. 9,0
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2020, 20:26 uur
Ik denk wel het op-een-na-beste nummer van hun eerste langspeler.
9,3
9,3
2
geplaatst: 5 december 2020, 23:04 uur
Laat ik dan de twee bandleden noemen die nog niet bij naam zijn genoemd in dit meesterwerk: Pete Trewavas en Mark Kelly leggen hier toch wel even een prachtige sfeer neer. Tuurlijk pakken Fish en Rothery de hoofdrol, maar het geheel als nummer is waar ik zo van hou. Wanneer muziek zo goed is als Chelsea Monday, hoeven er wat mij betreft geen instrumenten of bandleden apart beoordeeld te worden. Het nummer klinkt als een klok. En dat verdient wat mij betreft een
9,6
9,6
0
geplaatst: 5 december 2020, 23:09 uur
El StepperiƱo schreef:
Laat ik dan de twee bandleden noemen die nog niet bij naam zijn genoemd in dit meesterwerk: Pete Trewavas en Mark Kelly leggen hier toch wel even een prachtige sfeer neer. Tuurlijk pakken Fish en Rothery de hoofdrol, maar het geheel als nummer is waar ik zo van hou. Wanneer muziek zo goed is als Chelsea Monday, hoeven er wat mij betreft geen instrumenten of bandleden apart beoordeeld te worden. Het nummer klinkt als een klok. En dat verdient wat mij betreft een
9,6
9,6
Klopt uiteraard wat je hier zegt; alle bandleden spelen hun rol en oh zo fijn voor hun en voor ons dat ze dat nog steeds doen!
0
geplaatst: 6 december 2020, 00:54 uur
En toen lanceerde ons aller Bono The Cat een van mijn favoriete Derek Dick-Marillion-songs !
Oh my!.....
Dus.....
Een vette..... 9,5
Chelsea Monday - 9;5
Oh my!.....
Dus.....
Een vette..... 9,5
Chelsea Monday - 9;5
0
geplaatst: 6 december 2020, 12:14 uur
Chelsea Monday komt voorlopig binnen op de 2e plaats. Ben benieuwd of eventuele nagekomemde stemmen hier nog iets aan veranderd.
1 The Great Escape (9,11/32 )
2 Chelsea Monday (9,08/28 )
3 White Russian (8,91/36 )
4 Easter (8,84/32 )
5 Hotel Hobbies (8,72/31 )
6 Splintering Heart (8,69/32 )
7 Forgotten Sons (8,61/35 )
8 Assassing (8,55/32 )
9 The New Kings (8,53/31 )
10 Runaway (8,48/34 )
Vandaag: A Legacy
A Legacy - YouTube
1 The Great Escape (9,11/32 )
2 Chelsea Monday (9,08/28 )
3 White Russian (8,91/36 )
4 Easter (8,84/32 )
5 Hotel Hobbies (8,72/31 )
6 Splintering Heart (8,69/32 )
7 Forgotten Sons (8,61/35 )
8 Assassing (8,55/32 )
9 The New Kings (8,53/31 )
10 Runaway (8,48/34 )
Vandaag: A Legacy
A Legacy - YouTube
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 december 2020, 12:26 uur
De strijd om de titel "zwakste Marillionalbum" gaat tussen Holidays in Eden, Somewhere Else en deze marillion.com (die er waarschijnlijk uiteindelijk met de loden bokaal vandoor gaat). Maar zoals ik eerder al schreef: ik heb hem een tijdlang best veel gedraaid en best gewaardeerd. Een beetje in-your-face openingsnummer helpt daarbij en A Legacy levert, wat dat aangaat. Hogarths zang zit niet in de weg, al valt bij herbeluistering ook wel weer op dat de zangpartijen - het liedje, zeg maar, ook weer niet echt veel om het lijf hebben. De altrock gitaarwendingen dragen, in dit geval, het nummer. For old times' sake:
7,0
7,0
0
geplaatst: 6 december 2020, 12:37 uur
Mijn zwakste albumbokaal is al lang vergeven aan .com. Ik moet zeggen, de blauwe HitR doet wel een heel dappere poging.
Die lage beoordeling komt niet perse op naam van deze track al zou die op een hoop albums het minste nummer zijn hier behoort... je snapt 'm.
6,8
Die lage beoordeling komt niet perse op naam van deze track al zou die op een hoop albums het minste nummer zijn hier behoort... je snapt 'm.
6,8
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2020, 12:37 uur
Heerlijke Beatlesque bijna Tears for Fears-esque song met een duh-duh-dum-duh-tussenstuk dat wat doet denken aan mijn helden Barclay James Harvest. Tel daarbij op een heerlijkes slidegitaar, een mooie, heldere productie en we hebben hier een pracht van een funky pop-progsong, waarvan ik hoopte dat Marillion meer zou maken. Gelukkig heb ik juist deze plaat en Somewhere Else om op terug te grijpen, want juist dít is wat ik graag van de band hoor. Zelfs Hogarth is goed bij stem. En dan ook nog een Uriah Heepesque wah-wah-solo. Echt een wereldsong (enige punten aftrek voor het wat flauwe einde)
8,5
8,5
1
geplaatst: 6 december 2020, 13:24 uur
Soms roei ik al eens tegen de stroom in. Niet omdat ik dat persé wil hoor, maar het blijkt zo te zijn...
Zo ben ik bij de weinigen die niet in zwijm vallen voor Brave, en zal ik de quasi enige zijn die het album Marillion.com écht weet te waarderen, nog steeds.
Ik schreef 'toen' bij het album:
"Het wordt bijna "cult" en vraag is of ik er fier op mag zijn... Maar.. ben ik nu echt de enige die van dit album kan genieten?"
Nog steeds behoorlijk blij met marillion.com, moet ik zeggen. Die plaat opent bijzonder sterk met A Legacy, dat vandaag in Bono The Cat's poll zit.
Ik kan mij met grote graagte aansluiten bij wat Mssr Renard schrijft over A Legacy trouwens!,
Dus nog iemand die Marillion.com weet te waarderen (bij zijn ode aan Somewhere Else kan ik me helaas niét aansluiten).
Ik geef wel een halfje minder dan Mssr Renard, maar de volle 8 is wel dik verdiend.
A Legacy: 8
Zo ben ik bij de weinigen die niet in zwijm vallen voor Brave, en zal ik de quasi enige zijn die het album Marillion.com écht weet te waarderen, nog steeds.
Ik schreef 'toen' bij het album:
"Het wordt bijna "cult" en vraag is of ik er fier op mag zijn... Maar.. ben ik nu echt de enige die van dit album kan genieten?"
Nog steeds behoorlijk blij met marillion.com, moet ik zeggen. Die plaat opent bijzonder sterk met A Legacy, dat vandaag in Bono The Cat's poll zit.
Ik kan mij met grote graagte aansluiten bij wat Mssr Renard schrijft over A Legacy trouwens!,
Dus nog iemand die Marillion.com weet te waarderen (bij zijn ode aan Somewhere Else kan ik me helaas niét aansluiten).
Ik geef wel een halfje minder dan Mssr Renard, maar de volle 8 is wel dik verdiend.
A Legacy: 8
0
geplaatst: 6 december 2020, 14:09 uur
Mijn zwakste albumbokaal gaat ook zeker naar .com; Somewhere Else en HITR -The Hard Shoulder hebben allebei nummers die hun redden.
Nu weer een flink deel van het album geluisterd om alvast in te schatten wat de score zo ongeveer gaat worden.
Aangezien ik van de Marillionmeter zelf ook een excelbetand bij hou met daarin o.a. alle nummers tot nu toe gesorteerd op mijn score zie ik al snel tussen welke nummers deze hoort voor mij. Deze komt net onder Montreal uit.
4,9
Nu weer een flink deel van het album geluisterd om alvast in te schatten wat de score zo ongeveer gaat worden.
Aangezien ik van de Marillionmeter zelf ook een excelbetand bij hou met daarin o.a. alle nummers tot nu toe gesorteerd op mijn score zie ik al snel tussen welke nummers deze hoort voor mij. Deze komt net onder Montreal uit.
4,9
0
geplaatst: 6 december 2020, 14:19 uur
Een 6 plusje. Ondanks een fraai middengedeelte beklijft het niet:
6,3
6,3
0
geplaatst: 6 december 2020, 15:33 uur
Bravejester schreef:
Ik hou voor mezelf ook een lijstje bij met de gegeven scores. Wel zo makkelijk.
A Legacy voor mij 6,5
1
geplaatst: 6 december 2020, 15:55 uur
Zeker, een lijstje van de gegeven scores is handig. Maar ik heb hem in dat bestand ook op volgorde van de meter; eigen score dus; gemiddelde score; op jaar en op track titel.
En dan alvast in laatste tab scores die ik verwacht te gaan geven voor diverse nummers. Ik hou me wel bezig tijdens deze winter!
En dan alvast in laatste tab scores die ik verwacht te gaan geven voor diverse nummers. Ik hou me wel bezig tijdens deze winter!
* denotes required fields.