MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

Niet spannend.

4

Ik kende het nummer niet maar ben positief verrast! Bijna on-Marillion qua vibe voor mijn gevoel. Fijn nummer. Cijfer; 7,6

Mssr Renard
vielip schreef:
Ik kende het nummer niet maar ben positief verrast! Bijna on-Marillion qua vibe voor mijn gevoel. Fijn nummer. Cijfer; 7,6

Jij snapt het tenminste.

Soms moet je gewoon uit de Marillion-kaders stappen en een song zien voor wat het is.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Jij snapt het tenminste.

Soms moet je gewoon uit de Marillion-kaders stappen en een song zien voor wat het is.

Het is nu eenmaal een Marillion meter dus vergelijk ik dit nummer met andere Marillion nummers... en dan valt het voor mij op alle fronten tegen. Maar niet alleen in vergelijk met andere Marillion nummers maar ook met heel veel andere favoriete nummers van diverse artiesten is dit gewoon geen voldoende.

Dit begint met de tekst die mij niets doet; dan de zang met de effecten daarop.. Waarom als je een zanger hebt met een geweldige stem vraag ik me dan af?
Ook het gitaargeluid is niet waar ik echt van hou.

A Legacy: 7,3

Marillion.com en alle albums daaromheen heb ik in mijn leven vele malen gehoord. Ookal vond ik dit album ook bij eerste gehoor niet geweldig. Maar mijn toenmalige lief lag 's nachts volgens mij vaker van H te dromen dan van mij (inderdaad niet voor niks mijn toenmalige lief ) en Marillion stond dus heel vaak op. En dan graven nummers toch ergens in je systeem. Ik kan niet ontkennen dat dit nummer zo'n nummer is. Ik hoor het weer en ik herken het meteen weer. Mooi begin, gedragen door de stem van Hogarth. Lekker fel stuk na het middendeel en het fijne akoestische einde. Niks mis mee: 7,5

A legacy

7

Chelsea Monday 9,8
A Legacy 7,3

A Legacy: 7.2

Half Full Jam - 4,5
Chelsea Monday - 10
A Legacy - 8

Bravejester schreef:
Waarom als je een zanger hebt met een geweldige stem vraag ik me dan af?

Tsja, als ze die hadden oké. Maar persoonlijk vind ik de stem van H genietbaar op z'n best. Als ik hem te lang achter elkaar hoor dan haak ik toch echt af.

A legacy komt gemiddeld uit op 6,86 en bezet daarmee een 21e plaats. Belangrijker is echter dat de nagekomen stemmen ervoor gezorgd hebben dal Chelsea Monday voorlopig eerste is geworden.

1 Chelsea Monday (9,14/30 )
2 The Great Escape (9,11/32 )
3 White Russian (8,91/36 )
4 Easter (8,84/32 )
5 Hotel Hobbies (8,72/31 )
6 Splintering Heart (8,69/32 )
7 Forgotten Sons (8,61/35 )
8 Assassing (8,56/34 )
9 The New Kings (8,53/31 )
10 Runaway (8,5/35 )

18 The Bell in the Sea (7,08/34 )
19 Drilling Holes (7,05/32 )
20 Living in F E A R (6,96/36 )
21 A Legacy (6,86/24 )
22 Fruit of the Wild Rose (6,83/31 )
23 Cathedral Wall (6,75/31 )

Het aantal stemmen is inmiddels boven de 1000 uitgekomen, met een gemiddelde van 7,54

Vandaag: Fantastic Place

Marillion - Fantastic Place - YouTube

Fantastic Place: 8,7

Een van de sterkhouders van het prachtige Marbles album al haalt deze het net niet bij andere giganten aldaar.

Live is dit nummer muzikaal heel mooi maar erger ik me behoorlijk aan de hot patato manier van zingen van H. Soort van mijn kunstgebit zit niet helemaal goed maar ik moet door. Overigens gaat dit de laatste live opnames wel weer iets beter.

Maar goed Fantastic Place dus:

9

Mssr Renard
Fantastic Place, wat Vigil zegt eigenlijk.

Ik reserveer de 9 voor Angelina, dus ik ga hier iets eronder zitten.

8.9

Absoluut fantastisch nummer. Een van de nummers die me van Marbles destijds het eerste echt opviel en eentje die altijd is blijven imponeren. Ocean Cloud vergt wat meer draaibeurten
FP was wellicht ook een goede keuze geweest om uit te brengen als single.

Ook op With Friends From The Orchestra wordt dat nog even wederom duidelijk gemaakt. Schitterende arrangementen die het nog emotioneler maken.

Mooie opbouw ook. Prachtig subtiele solo van Rothers en later twee een beetje meer upbeat.

Reserveer de hogere cijfers voor het echte vuurwerk van Marbles.
Maar dit is zeker een goede 9 waard.

vigil schreef:
Live is dit nummer muzikaal heel mooi maar erger ik me behoorlijk aan de hot patato manier van zingen van H. Soort van mijn kunstgebit zit niet helemaal goed maar ik moet door. Overigens gaat dit de laatste live opnames wel weer iets beter.

Ik dacht / denk dat hij dit expres doet om extra cool over te komen, denk jij niet?

musicborst schreef:
(quote)

Ik dacht / denk dat hij dit expres doet om extra cool over te komen, denk jij niet?

Weet ik niet, misschien een goede vraag voor in de Marillion FB groep

Fantastic Place - 8,5

Fantastic Place: 7,5

Casartelli (moderator)
Op de twee knikkerstukjes na het minste nummer van Marbles' eerste cd. Maar dat zegt vooral veel over de rest. Op tweederde maakt Rothery ook hier nog een monumentje van.

8,3

Fantastic Place

Betoverend. 9.3

Fantastic Place: 9,4

A Legacy: 6,9
Fantastic Place: 9,3

A Legacy: 5,9
Fantastic Place: 7,1

9 , best fantastic

Tsjonge, net een hete aardappel gegeten dus zit mijn kunstgebit wat los en moet er nog gezongen worden ook ! hoe verzin je het ! Arme Hogarth, de ene keer snipverkouden, de andere keer murmelend en hier weer z’n bekkie verbrand.

De band heeft volgens mij ook wat zwaar getafeld. Het komt er niet echt uit.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.