MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
State of mind : 6
An accidental man: 7

En nu we 100 nummers hebben gehad ook wel weer tijd voor een tussenstand van de gemiddelde album ratings.

Daar draait het hier natuurlijk niet om maar kan wel mooi laten zien op welke albums de meeste geliefde nummers staan.

En het maakt heel goed duidelijk welke albums minder geliefd zijn.

8,79 Clutching At Straws
8,59 Script for a Jester's Tear
8,57 Seasons End
8,32 Brave
8,23 Misplaced Childhood
8,06 Afraid Of Sunlight
8,00 Fugazi
7,92 F.E.A.R.
7,87 Market Square Heroes
7,76 Holidays In Eden
7,51 Anoraknophobia
7,50 B-Sides Themselves
7,22 Sounds that can´t be Made
7,15 Marbles
7,01 This Strange Engine
6,71 Happiness is the Road
6,64 Marillion.com
6,36 Radiation
5,96 Somewhere Else

Als 2 voorspellingen de toekomst van Marbles en de uiteindelijke nummer 1 in deze lijst van albums:

Marbles heeft uiteraard nog 2 zeer sterke troeven in de hand met de volgende 93 nummers en ik verwacht dat het spannend gaat worden of Marbles de top 10 gaat halen. Ik denk dat het close wordt maar dat het net gaat lukken!

Clutching At Straws heeft voor mijn nog 1 buitencategorie kanshebber op een hele hoge notering en geen nummers waar ik een hele lage score verwacht. Ik denk dan ook dat CaS op nummer 1 blijft staan!

An Accidental Man: 6,5

Bravejester Interessant om te zien idd. Zeker ook omdat uit de losse nummers lijkt of het H werk hoger gewaardeerd wordt zie je hier het tegenovergestelde.

Van Script moeten daarnaast Script zelf en Hé Knows You Know nog worden beoordeeld. De eerste wordt wederom een tienen regen. De tweede weet ik niet. Van CAS is de enige tienen scoorden nog over The Last Straw. Al vind ik persoonlijk Torch Song en Just For The Record ook erg sterk, weet ik niet of die mening breed gedeeld wordt. Daarnaast verwacht ik dat Fugazi met Incubus, SC en Fugazi nog in de race nog een stuk gaat klimmen. Als mede MC omdat er op het beste nummer : Blind Curve nog moet worden gestemd. En van AOS Afraid Of Sunlight zelf nog, Beautiful en het niemendalletje Afraid Of Sunrise. Het lot van Seasons end lijkt bezegeld en van Brave ook.

De score van Marbles verbaast me. Al is het universeel een van de meest geliefde albums, hier lijkt het zo eerder dat het in de lagere regionen valt. Maar dan Invisible Man en Ocean Cloud zijn nog niet voorbij gekomen. Ik verwacht immers niet dag You’re gone of Don’t Hurt Yourself hele hoge ogen gaan gooien.

Verder is de score van FEAR indrukwekkend te noemen aangezien op The Leavers en El Dorado nog moet worden gestemd.

Ik vermoed dat de top 3 ongewijzigd blijft en dat er verder nog wel een en ander gaat worden gerommeld.
De laatste 4 blijven denk ik ook ongewijzigd en TSE gaat nog wel een stuk omhoog door de titelsong.

An Accidental Man: 7.5

Leuk nummer; kende ik nog niet...

daniel1974nl schreef:
Bravejester Interessant om te zien idd. Zeker ook omdat uit de losse nummers lijkt of het H werk hoger gewaardeerd wordt zie je hier het tegenovergestelde.

Van CAS is de enige tienen scoorden nog over The Last Straw.
Daarnaast verwacht ik dat Fugazi met Incubus, SC en Fugazi nog in de race nog een stuk gaat klimmen.
Als mede MC omdat er op het beste nummer : Blind Curve nog moet worden gestemd.

De score van Marbles verbaast me. Al is het universeel een van de meest geliefde albums, hier lijkt het zo eerder dat het in de lagere regionen valt. Maar dan Invisible Man en Ocean Cloud zijn nog niet voorbij gekomen. Ik verwacht immers niet dag You’re gone of Don’t Hurt Yourself hele hoge ogen gaan gooien.

Verder is de score van FEAR indrukwekkend te noemen aangezien op The Leavers en El Dorado nog moet worden gestemd.

Ik vermoed dat de top 3 ongewijzigd blijft en dat er verder nog wel een en ander gaat worden gerommeld.
De laatste 4 blijven denk ik ook ongewijzigd en TSE gaat nog wel een stuk omhoog door de titelsong.

Bedankt voor je reactie; altijd leuk om te lezen!

De lage score van Marbles snap ik wel; dat komt voornamelijk door 4 kleine knikkertjes.... Die halen het gemiddelde flink omlaag! The Damage en Drilling Holes zitten er ook niet ver vanaf.

Bij Clutching At Straws denk je mogelijk dat Sugar Mice al langs is geweest maar nee, die moet ook nog komen! Of je moet het nummer natuurlijk geen 10 waard vinden
Ik zelf denk dat Sugar Mice behoorlijk boven The Last Straw gaat uitkomen ( voor mij overigens alle 2 een 10! ) en een top 5 op het einde lijkt me best mogelijk voor Sugar Mice.

Fugazi zou samen met F.E.A.R. de grote verassing kunnen worden ook al zijn de meningen over She Chameleon volgens mij flink verdeeld over het algemeen.

Op Misplace Childhood krijgen we natuurlijk ook nog Pseudo Silk Kimono, Waterhole, Lords of the Backstage en Heart of Lothian. De stijging van MC gaat helaas tegenvallen verwacht ik of HoL moet het heel erg goed doen.

We gaan het allemaal zien de komende 3 maanden; wordt wel een extra iets om in de gaten te houden welk album gaat stijgen en welke dalen!

A State Of Mind : 7,5
An Accidental Man: 7,5

Bravejester totale heiligschennis. Sugar Mice was ik compleet vergeten. Schande op mij. Idd die twee samen zorgen er overduidelijk voor dat de positie van CAS onaantastbaar wordt.

Idd. Het zijn de knikkers die Marbles de das om doen. absolute hoogtepunten en dieptepunten op 1 album.
Dat wreekt zich. Over Fugazi. De meningen over She Chameleon zijn verdeeld. Over Incubus en Fugazi niet. Maar wat The Leavers en El Dorado gaan doen wordt de vraag. En MP de nummers die nu nog komen (Blind Curve uitgezonderd) gaan geen hoge scores opleveren.

We zullen het gaan zien. Maar vooralsnog een mooie eerste tussenstand.

An Accidental Man:7

An Accidental Man : 8

An Accidental Man 7

An Accidental Man: 8,1

daniel1974nl schreef:

Idd. Het zijn de knikkers die Marbles de das om doen. absolute hoogtepunten en dieptepunten op 1 album.

Tja de scores tel je voor 100% mee, dat is precies net zo hoog als bv een Ocean Cloud. Of te wel een tussendoortje van anderhalf minuut wordt op deze manier net zo zwaar gewogen als een Epic van 18 minuten. Marbles is de enige die dit zo heeft en dan gelijk in kwartetvorm. Dat gaat je niet meer redden ook niet met Invisible Man en diezelfde Ocean Cloud nog voor de boeg.

Er is nog maar weinig gestemd op An Accidental man. Daar heb ik zelf ook nog niet echt aan meegeholpen

Vandaag: El Dorado

An accidental man : 8

10

Mooie teksten en ook nog eens gezongen met de juiste dosis emotie en boosheid op hoe onze wereld in elkaar steekt. En dat gecombineerd met voor in The Gold zeer fraai gitaarwerk maakt dit voor mij een topnummer!

El dorado: 10

El Dorado: 9,5

vigil schreef:
(quote)

Tja de scores tel je voor 100% mee, dat is precies net zo hoog als bv een Ocean Cloud. Of te wel een tussendoortje van anderhalf minuut wordt op deze manier net zo zwaar gewogen als een Epic van 18 minuten. Marbles is de enige die dit zo heeft en dan gelijk in kwartetvorm. Dat gaat je niet meer redden ook niet met Invisible Man en diezelfde Ocean Cloud nog voor de boeg.

Dat zeker inderdaad.

Marbles heb ik zelf op 4,5* staan, weliswaar is dat wat naar boven afgerond. Kijk ik naar de losse nummers dan zijn dat 1 tien, drie nummers rond de 9,5 en elf nummers tussen circa 5,5 en maximaal 7,5. Daar rolt dan dus een gemiddelde uit dat veel lager is dan mijn waardering voor het album. Voor mij is Marbles echt een album met vier enorme pieken en de rest kan me redelijk gestolen worden. Die vier nummers duren bij elkaar wel vijftig minuten, dus een vol album.

Bij vermoedelijk alle andere albums is het verschil minder extreem.

Moet zeggen dat het gemiddelde van .Com en Somewhere Else me nog heel erg meevalt. Leuk overigens dat je dit bijhoudt, Bravejester!

Speak of the devil. Het eerste nummer dat ik van FEAR hoorde. Dit keer had ik de eerste luisterbeurt van The New Kings op You Tube overgeslagen om me dit keer echt volledig te laten verassen (of niet). Dat werd al gauw een wel. Wat een verschrikkelijk mooi nummer en afwisselend nummer en wat een nummer om een album mee te openen. Als je dan als Marillion nog niet van je stuk wordt geblazen

Ik weet niet wel deel ik beter vind uit dit nummer, maar vind The Gold echt bloedstollend mooi en vooral een mooi gezongen en een prachtige tekst heeft het deel daarna : 'And as I stand here wondering why A man beheaded on a smartphone Falls into my pocket from the sky Modern life Everything is everywhere .'know what I mean? Handy. And obscene.', prachtig aanzwellend toetsenwerk en ontzettend mooi gitaarwerk. Prachtige solo in The Gold weer ook. En ook erg mooi is het einde : 'We are the grandchildren of apes, not angels But only we are gifted with the eyes to see
on days without f e a r, when our heads are clear That angels, we could be
.' Wat behoorlijk diepzinnige teksten hier.

Prachtige live ervaring ook. En ik moet zeggen. De RAH versie van All One Tonight is nog veel beter dan de studio uitvoering omdat ie net iets rauwer klinkt.

El Dorado : 10 (een dikke)

Absoluut epic !!

An Accidental Man: 7,5
El Dorado: 8,3 sterk begin, maar zakt weg vanaf FEAR.

El Dorado: 9

El Dorado, een prachtig nummer van een prachtig album. Hier laat Marillion zien dat ze na al die jaren nog steeds geweldige muziek kunnen maken. Dit is waarom ik Marillion zo geweldig vind.

El Dorado Een dikke 10

An Accidental Man is een fijne pop song van This Strange Engine, met een sterke tekst. Het lijkt wel of de band, hun tijd ver vooruit, toen al het gender topic aan wou snijden in deze song...
H zingt erg goed. Gewoon een simpele en degelijke poprock song en daar is helemaal niks mis mee.
Zeker een 7!

Ik ga hier spijt van krijgen, het misschien niet overleven, of... wie zal het zeggen - maar...
Eigenlijk vind ik eerlijk gezegd El Dorado best wel goed maar helemaal niet de geweldige goede die ik zou verhopen. Oei/oef, het hoge woord is er uit!!
Breng nu maar pek en veren ! Kruisig Mij... zo van die dingen

De tekst is natuurlijk heel erg goed en sterk, er zitten absoluut sterke stukken in, maar het kan mij vreemd genoeg niet blijven boeien, ergens voor of vanaf Fear zakt het allemaal wat ineen....
En het pakt me niet voldoende waar het dat wel zou moeten doen.
Als ik de hoge scores hier zie, denk ik dat het volledig aan mij ligt dus...

Maar zeker toch nog een 8 waard hoor..

An Accidental Man - 7
El Dorado - 8

c-moon schreef:

De tekst is natuurlijk heel erg goed en sterk, er zitten absoluut sterke stukken in, maar het kan mij vreemd genoeg niet blijven boeien, ergens voor of vanaf [i]Fear
zakt het allemaal wat ineen....
En het pakt me niet voldoende waar het dat wel zou moeten doen.
Als ik de hoge scores hier zie, denk ik dat het volledig aan mij ligt dus...

Maar zeker toch nog een 8 waard hoor..

An Accidental Man - 7
El Dorado - 8

Zo wordt weer duidelijk dat er veel verschillende belevingen zijn van hetzelfde nummer. Ik vind juist het stuk Fear na The Gold behorend tot de top van dit nummer ( en album )!

Hoe kun je vakantie nu beter beginnen dan met Marillion inhalen!

Berlin 9,2
The Last Century for Man 5,2
The Web 9,5
This Town 6,9
The Rake's Progress 7,3
100 Nights 8,4
This is the 21st Century 8,3
A State of Mind 6,8
An Accidental Man 7,0
El Dorado 9,7

El Dorado: 8 vooral dankzij het ijzersterke 2e deel

El Dorado: 9.5

Top, zoals het hele album !

Gast
geplaatst: vandaag om 19:20 uur

geplaatst: vandaag om 19:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.