Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2021, 12:15 uur
The Last Straw: 9,0
Mooi nummer van Fish; was ook wel even nodig na gisteren...
Mooi nummer van Fish; was ook wel even nodig na gisteren...

1
geplaatst: 14 maart 2021, 12:56 uur
Beste afsluiter ( remember Fugazi
) of niet, in ieder geval een happy ending 
9
) of niet, in ieder geval een happy ending 
9
0
geplaatst: 14 maart 2021, 13:37 uur
These Chains 6,5
Live Forever 3,5
Three Boats Down from the Candy 6
The Last Straw 9,2
Ik vrees al luisterend dat ik Fugazi teveel punten heb gegeven, want TLS vind ik simpelweg beter. Fugazi krijgt dan natuurlijk gewoon nog 9,0 punten, dus voor het gemiddelde maakt het niet veel uit.
Enne... de gitaarsolo op TLS is ook top 5 binnen de Marillion discografie. Vind ik dan ☺.
Live Forever 3,5
Three Boats Down from the Candy 6
The Last Straw 9,2
Ik vrees al luisterend dat ik Fugazi teveel punten heb gegeven, want TLS vind ik simpelweg beter. Fugazi krijgt dan natuurlijk gewoon nog 9,0 punten, dus voor het gemiddelde maakt het niet veel uit.
Enne... de gitaarsolo op TLS is ook top 5 binnen de Marillion discografie. Vind ik dan ☺.
1
geplaatst: 14 maart 2021, 19:21 uur
Bravejester schreef:
En als H era top naast Neverland toch wel This Strange Engine wat ik gewoon een top 10 nummer vind. Helaas vindt niet iedereen This Strange Engine even geslaagd; we zullen zien waar dit hier gaat eindigen
En als H era top naast Neverland toch wel This Strange Engine wat ik gewoon een top 10 nummer vind. Helaas vindt niet iedereen This Strange Engine even geslaagd; we zullen zien waar dit hier gaat eindigen
Script : Forgotten Sons
Fugazi : Fugazi
Misplaced Childhood. Vond het einde nooit zo geslaagd als Blind Curve.
CAS : The Last Straw
Seasons End : Het titelnummer had het moeten afsluiten.
HIE : 100 Nights. Prachtige afsluiter.
Brave : Vind Made Again wel een mooi nummer maar de hoogtepunten staan allemaal vroeger op het album. Het kan idd. best zijn dat TGE prachtig als afsluiter had kunnen fungeren.
AOS : King. Niet het beste nummer van het album. Maar wel een nummer dat het album naar een weergaloze climax pusht. Dit nummer is nog veel beter en komt nog beter tot zijn recht als concertafsluiter.
This Strange Engine. Ik vind die 15 min onzin erg jammer en onnodig. Als je em direct uitzet wanneer die TSE zelf eindigt is dit ook een weergaloze climax. (die tweede solo !! Kwijl !!)
Radiation : A Few Words From The dead. Wel het mooiste nummer, maar niet echt een climax.
.com. Misschien had Inferior Lulu het beter gedaan.
Anorak. Album eindigt met een het slechtste nummer van het album, terwijl het beste er net voor staat.
Marbles : CD1 einigt met Ocean Cloud, CD2 Met Neverlend. Dat ids bijna een overkil

Somewhere Else had ook moeten eindigen et het titelnummer (ook omdat het een prachtige climax heeft)
HITR : Beide laatste nummers vind ik ongeslaagd.
STCBM : Ik snap the keuze voor The Sky Above The Rain, maar het titelnummer werk mooier naar een climax toe.
FEAR : Als je Tomorrow's New Country even niet meetelt als nummer, is dit ook een perfecte afsluiter. Beste nummer van het album en een van de beste nummers die ze in het algemeen hebben gemaakt. Als dit hun zwanenzang zou zijn dan hoeven ze zich nergens voor te schamen.
Dus als balans denk ik dat er verschillende keren voor prachtige afsluiters is gekozen. Een paar keer is ook de plank compleet misgeslagen.
1
geplaatst: 14 maart 2021, 20:39 uur
De 10+ op deze plaat blijft voorbehouden voor Sugar Mice, en het hele geniale Clutching At Straws is natuurlijk een vette 10+ waard, niet voor niets een van de albums uit mijn top 10 alsook favoriete Marillion-album, fish era en tout court!
Dus, dan moet deze bijzonder knappe afsluiter van een fenomenaal goede plaat wel een nét geen 10 krijgen, een hele dikke 9,99 dan 'maar'!!!
Wat is het genieten van de dreigende neergeslagen sfeer, met die heerlijke gitaren.... die keys... die snijdende zang van Fish.... die tekst !!!!
Ik krijg altijd weer kippenvel van die passage "We're clutching at straws, We 're still drowning", eerst wanneer Fish dat brengt maar ook al de dame voluit gaat..... SLIK.
The Last Straw / Happy Ending - 9,99
Dus, dan moet deze bijzonder knappe afsluiter van een fenomenaal goede plaat wel een nét geen 10 krijgen, een hele dikke 9,99 dan 'maar'!!!
Wat is het genieten van de dreigende neergeslagen sfeer, met die heerlijke gitaren.... die keys... die snijdende zang van Fish.... die tekst !!!!
Ik krijg altijd weer kippenvel van die passage "We're clutching at straws, We 're still drowning", eerst wanneer Fish dat brengt maar ook al de dame voluit gaat..... SLIK.
The Last Straw / Happy Ending - 9,99
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 maart 2021, 22:02 uur
c-moon schreef:
Die dame houdt het nummer voor mij nét van de tien af, maar dat eerste deel is mij uit het hart gegrepen.Ik krijg altijd weer kippenvel van die passage "We're clutching at straws, We 're still drowning", eerst wanneer Fish dat brengt maar ook al de dame voluit gaat..... SLIK.
0
geplaatst: 14 maart 2021, 22:19 uur
The Last Straw is door de meesten van jullie stevig vastgegrepen.
Vandaag: Half the World
Vandaag: Half the World
1
geplaatst: 14 maart 2021, 22:38 uur
Casartelli schreef:
Die dame is voor mij ook een behoorlijk minpunt. Kan er niks aan doen en de vergelijking slaat nergens op, maar ik krijg hier een soort Tears for Fears déjà vu gevoel van.(quote)
Die dame houdt het nummer voor mij nét van de tien af, maar dat eerste deel is mij uit het hart gegrepen. Half the World: 6,3
0
geplaatst: 14 maart 2021, 22:58 uur
3.9
Als dit is wat ze waardig vinden om op een album te zetten als ze Happiness ervaren hoor ik ze toch veel liever als ze boos op de wereld zijn.
Als dit is wat ze waardig vinden om op een album te zetten als ze Happiness ervaren hoor ik ze toch veel liever als ze boos op de wereld zijn.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 maart 2021, 23:04 uur
O ja, deze. Als-ie draait, klinkt-ie wel weer (een beetje) bekend. Een poging tot catchy liedje die Marillion net niet past. Best lullig refreintje ook. Er zitten muzikaal ook wel weer aardige stukken in. Laat ik het neutraal afmaken op een
6,0
6,0
0
geplaatst: 15 maart 2021, 08:32 uur
Three Boats Down from the Candy - 9
The Last Straw - 8,5
Half the World - 7
The Last Straw - 8,5
Half the World - 7
0
geplaatst: 15 maart 2021, 08:37 uur
Three Boats Down from the Candy - 7,5
The Last Straw - 8
Half the World - 7
The Last Straw - 8
Half the World - 7
0
geplaatst: 15 maart 2021, 09:16 uur
Three Boats Down from the Candy: 8
The Last Straw: 9,5
Half the World: 7
Half the World: 7
0
geplaatst: 15 maart 2021, 10:33 uur
Valt me op, dat we ons misschien wel grootste Marillion fan al een aantal dagen hier niet meer hebben gezien. Is vigil soms naar een secret Marillion weekend geweest?
0
geplaatst: 15 maart 2021, 12:47 uur
Outlaw104 schreef:
Valt me op, dat we ons misschien wel grootste Marillion fan al een aantal dagen hier niet meer hebben gezien. Is vigil soms naar een secret Marillion weekend geweest?
Prive concert / Live in your living room experience. All very hush hush.
Extreem moeilijk om kaarten voor te krijgen.
Alleen voor the cream of the crop.
Or so I heard

0
geplaatst: 15 maart 2021, 14:07 uur
Three Boats Down from the Candy: 6,7
The Last Straw: 9,3
Half the World: 6,9
The Last Straw: 9,3
Half the World: 6,9
0
geplaatst: 15 maart 2021, 19:45 uur
Half the World: 6
Hierboven al een beetje vervelend en lullig nummer genoemd; I rest my case...
Hierboven al een beetje vervelend en lullig nummer genoemd; I rest my case...

0
geplaatst: 15 maart 2021, 20:04 uur
Nu beschouw ik Happiness is the World als een goed album... En ook al speel ik hem toch geregeld, er zijn er toch een paar nummers op de dubbelaar die ik tijdens het luisteren nooit in me 'opneem'. Zoals deze Half the World; Dat ik vandaag beluisterde en precies nog niet kende. En het is ook alweer bijna uit mijn hoofd...
Het is niet slecht, het is goed gedaan, maar het is ook niet goéd.... vulsel eigenlijk....
Ik onthoud eigenlijk alleen het bloedloze eindeloze repetitieve flauwe refrein...
Ik zou haast tegen de stereo roepen: 'stop met janken, H'
Goh. Het heeft potentieel hoor... het zit er in. Maar het komt er niet uit....
Toch nog een 5!
Half the World - 5
Het is niet slecht, het is goed gedaan, maar het is ook niet goéd.... vulsel eigenlijk....
Ik onthoud eigenlijk alleen het bloedloze eindeloze repetitieve flauwe refrein...
Ik zou haast tegen de stereo roepen: 'stop met janken, H'
Goh. Het heeft potentieel hoor... het zit er in. Maar het komt er niet uit....
Toch nog een 5!
Half the World - 5
0
geplaatst: 15 maart 2021, 22:46 uur
Three Boats Down from the Candy: 7
Half the World: 5
Half the World: 5
* denotes required fields.