MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
vigil schreef:
Als ik er doorheen scroll en de punten bekijk gaat die het wel redden zo te zien. Al heeft een enkeling 'm achter Wende geplaatst zie ik. Maar goed diegene zal het "Blinde Curve hoge punten feestje" hier binnenkort ook wel wat verstieren heb ik t idee...
Het mod niet gekker worden

Blind Curve: 9,0.

Paper Lies: 7
Blind Curve: 8,5

Blind Curve een 9

Vandaag: voice in the crowd

Demo van Clutching..., welke voor Seasons End werd 'herschreven' en als zodanig in de vorm van After Me op het album terecht kwam.

Voice in the Crowd: 6,5

Blind Curve : 9.5

Blind Curve: 9,5

Voice In The Crowd: 5,5

Voice in the Crowd: 5

Blind Curve: 9,3
Voice in the Crowd: 4

Blind Curve: 8.5
Voice in the Crowd: 5

Tjeezus, die laatste is wel een heel slecht (voor Marillion begrippen) "nummer", sorry...

Goh. Moet ik nu echt een onvoldoende geven, voor een "nummer" (nou ja) dat uitgerekend van de sessies stamt van mijn absolute favoriete Marillion-album? Ik ga niet anders kunnen...

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat we ons ook uistpreken over demo's en halve nummers...

Voice In The Crowd dus.
Mja.

Je hoort, dat het iets moois gaat worden... je voelt wel de donkere sfeer van Clutching At Straws...
Maar... dat is het dan ook ....
Het is duidelijk niet af, en gaat eigenlijk nergens naar toe...

Goed, als we dit dan toch 'meenemen', geef ik die onvoldoende :-o

Een krappe 4, ... meer kan ik hier echt niet aan geven, hoor..

Voice in the Crowd - 4

Voor mij hoeven dit soort nummers niet echt. Complete nummers geen probleem, elke officieel uitgegeven B Kant, losse singles, extra nummer op een best of kom maar op...maar demo's van een bonusdisc hoe interessant soms ook.. het is toch onaf. Maar goed we zijn bijna klaar en ze doen mee.

5,5

Casartelli (moderator)
Cinderella Search

De Fishperiode is wat mij betreft toch in de eerste plaats Script, Fugazi en Clutching... dan Market Square Heroes... en dan was er nog een album en wat los spul. Uit die laatste categorie is dit eigenlijk wel een bovengemiddelde, niet in de laatste plaatst dankzij de overgang halverwege.

8,0

Rich

Ah, het Madonnanummer! Ja, hier zit iets guilty pleasure-achtigs in. En "Failure isn't about falling down, failure isn't about staying down", dat komt toch in de buurt van "It's nice to be important, but it's more important to be nice". Enfin, alle gekheid op een stokje, er zit nogal wat lelijke schreeuwzang in dit nummer en het eigenlijke refrein (dus niet het tumtiedum gedeelte) heeft ook niet veel om het lijf. Gelukkig hebben we de tumtiedum nog.

6,8

Paper Lies

Het is ontegenzeglijk een wat vreemde eend in de bijt op Brave (je zou bijna zeggen dat ze een demo uit het solowerk van hun oude zanger cadeau kregen), maar ik heb dit eigenlijk altijd wel een lekker nummer gevonden. Hier en daar had het nog net wat puntiger gemogen. Ik lees echter diverse keren "Minste nummer"... komaan, Made Again en het titelnummer zijn er ook nog...

7,5

Blind Curve

Jongens, what's the fuzz...? Het laatste deel redt het nog enigszins, maar vooral die tamme eerste vijf minuten zijn echt helemaal niet mijn ding.

6,5

Voice in the Crowd

Een halve vingeroefening voor After Me waar je ook even door de brakke geluidskwaliteit heen moet luisteren. Hier had best iets moois op zichzelf staands van gemaakt kunnen worden, maar dat is dus niet gebeurd. Vooral het einde komt nogal abrupt.

5,8

Voice In The Crowd : 5

Voice in the Crowd - 5,5

Paper Lies: 8,5
Blind Curve: 10
Voice in the Crowd: 5,5

Cinderella Search: 8,5
Rich: 6,5
Paper Lies: 6,5
Blind Curve: 9
voice in the crowd: 5

En ik ben weer bij

Casartelli schreef:

Rich

Ah, het Madonnanummer! Ja, hier zit iets guilty pleasure-achtigs in. En "Failure isn't about falling down, failure isn't about staying down", dat komt toch in de buurt van "It's nice to be important, but it's more important to be nice"

Respect to the man in the ice cream van!

Maar volgens mij bestaat de halve tekst van Rich uit quotes van allerlei beroemdheden? Niet dat de bovengenoemde quote er direct sterker door wordt, maar het geeft het toch een andere context =p

Casartelli (moderator)
Dat was mij dan weer niet bekend. Deze specifieke regel valt me echter wel elke keer op.

Voice in the Crowd: 6

crosskip schreef:
(quote)

Respect to the man in the ice cream van!

Maar volgens mij bestaat de halve tekst van Rich uit quotes van allerlei beroemdheden? Niet dat de bovengenoemde quote er direct sterker door wordt, maar het geeft het toch een andere context =p

Een paar van de quotes lijken daar inderdaad wel ja; en dat wordt hier bevestigd : Marillion - Explanations of Song Elements: Rich

Paper Lies: 7,3
Blind Curve: 8,5
Voice in the Crowd: 6,5

Nog krap aan anderhalf uur om The Great Escape die laatste stevige duwtjes te geven om in de lijst te komen van MuMeLadder 2021 [De Top 2000 van MusicMeter]

Outlaw104 schreef:
Nog krap aan anderhalf uur om The Great Escape die laatste stevige duwtjes te geven om in de lijst te komen van MuMeLadder 2021 [De Top 2000 van MusicMeter]

Done

Casartelli (moderator)
Outlaw104 schreef:
Dank voor de herinnering. Toen ik even ging kijken hoe het ervoor stond, kwam ik erachter dat de stem, waarvan ik toch vrijwel zeker wist dat ik die geplaatst had*... er niet stond. Bij deze alsnog.

* Altijd de Nederlandstalige Ladder, de MuMeLadder, de Prog Ladder en de Witte Trui direct na elkaar, om het risico dat ik er een vergeet te minimaliseren.

Zo'n plus minus 100 extra punten erbij sinds vorig bericht, TGE gaat de lijst halen!

Outlaw104 schreef:
Zo'n plus minus 100 extra punten erbij sinds vorig bericht, TGE gaat de lijst halen!

Congrats! Zo ruim als jij doet vermoeden was t uiteindelijk niet (al zit er best wat puntverschil tussen) maar hé hij zit er in

Gast
geplaatst: vandaag om 01:26 uur

geplaatst: vandaag om 01:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.