Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2021, 12:54 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
Hadden we vandaag in de MuMeLadder Don't Bang The Drum en She Bangs the Drums, gaat onze Bono d'r nog even over heen met He Knows You Know en Now She'll Never Know
Van mijn kant was het onbewust

0
geplaatst: 6 mei 2021, 13:14 uur
Blind Curve 10
voice in the crowd 4
He Knows You Know 7,5
Now She'll Never Know 6,5
voice in the crowd 4
He Knows You Know 7,5
Now She'll Never Know 6,5
0
geplaatst: 6 mei 2021, 22:25 uur
• He Knows You Know
"He knows you know, but he's got problems...."
Wat een schijf he, jongens en meisjes?!! Nou!!!!
Een welverdiende 8!
• Now She'll Never Know
Eerlijk? Ik was deze track helemaal vergeten? Wat een onrecht, jandorie!
Zo machtig mooi.... ik word er gelijk stil van. Krop in de keel en zo van die dingen. Maar ja!
Oooh! Wat zingt H prachtig ook.... Zo pakkend.
Een dikke 9 toch!
• Story From a Thin Wall
Zo, zijn we weer aan demo's? Had deze nog niet eerder gehoord. Staat niet op de standaard versie van Clutching At Straws want die ken ik van binnen en van buiten
Het baadt de Clutching-sfeer uit. Jawel... En het is absoluut niet af.... Wat moet een mens hier mee?
Goh, ja een 6 dan toch, want je hoort wel dat dit iets heel sterks had kunnen worden... Die bas.. Die gitaar... Maar ja... Half werk..
He Knows You Know - 8
Now She'll Never Know - 9
Story From a Thin Wall - 6
"He knows you know, but he's got problems...."
Wat een schijf he, jongens en meisjes?!! Nou!!!!
Een welverdiende 8!
• Now She'll Never Know
Eerlijk? Ik was deze track helemaal vergeten? Wat een onrecht, jandorie!
Zo machtig mooi.... ik word er gelijk stil van. Krop in de keel en zo van die dingen. Maar ja!
Oooh! Wat zingt H prachtig ook.... Zo pakkend.
Een dikke 9 toch!
• Story From a Thin Wall
Zo, zijn we weer aan demo's? Had deze nog niet eerder gehoord. Staat niet op de standaard versie van Clutching At Straws want die ken ik van binnen en van buiten

Het baadt de Clutching-sfeer uit. Jawel... En het is absoluut niet af.... Wat moet een mens hier mee?
Goh, ja een 6 dan toch, want je hoort wel dat dit iets heel sterks had kunnen worden... Die bas.. Die gitaar... Maar ja... Half werk..
He Knows You Know - 8
Now She'll Never Know - 9
Story From a Thin Wall - 6
0
geplaatst: 7 mei 2021, 09:07 uur
9,3
In vergelijking met andere demo´s die al langs gekomen zijn klinkt dit al een stuk beter; vooral de muziek, de zang is nog niet op niveau wat het zou moeten zijn.
Maar met de muziek van Berlin en de hoofdlijnen van de tekst later gebruikt op Vigil In The Wilderness of Mirrors in het nummer Family Business hoor ik hier een toekomstig meesterwerk! Er hangt een duistere sfeer over dit nummer; ook al in deze fase van zijn ontwikkeling.
Dat is op Seasons End dan ook waar gemaakt
; Berlin staat in deze Marillionmeter op een mooie 7e plaats!
En aangezien ik Family Business ook een mooi nummer vind aarzel ik niet hier een hoog cijfer aan te geven.
In vergelijking met andere demo´s die al langs gekomen zijn klinkt dit al een stuk beter; vooral de muziek, de zang is nog niet op niveau wat het zou moeten zijn.
Maar met de muziek van Berlin en de hoofdlijnen van de tekst later gebruikt op Vigil In The Wilderness of Mirrors in het nummer Family Business hoor ik hier een toekomstig meesterwerk! Er hangt een duistere sfeer over dit nummer; ook al in deze fase van zijn ontwikkeling.
Dat is op Seasons End dan ook waar gemaakt
; Berlin staat in deze Marillionmeter op een mooie 7e plaats!En aangezien ik Family Business ook een mooi nummer vind aarzel ik niet hier een hoog cijfer aan te geven.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 12:19 uur
Story From A Thin Wall : 8.5
Sluit me aan bij Bravejester. Best goed voor een demo, sterker nog: met een beetje bijschaven hier en daar en een serieuze productie had dit best een succesvol nummer kunnen worden...
Sluit me aan bij Bravejester. Best goed voor een demo, sterker nog: met een beetje bijschaven hier en daar en een serieuze productie had dit best een succesvol nummer kunnen worden...

0
geplaatst: 7 mei 2021, 13:01 uur
Het is vrij goed. Ik vind het alleen raar dat demo's als afzonderlijke nummers worden gezien. Zeker omdat het bulk ervan later is gebruikt in wel officiële nummers.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 13:12 uur
Rich: 6,8
Paper Lies: 7,1
Blind Curve: 9,2
Voice In the Crowd: 6,7
He Knows You Know: 6,6
Now She'll Never Know: 6,7
Story From A Thin Wall: 9
Als ik mij niet vergis is Story From A Thin Wall later voor een aardig deel verwerkt in Living With The Big Lie. Beide zijn prachtig.
Paper Lies: 7,1
Blind Curve: 9,2
Voice In the Crowd: 6,7
He Knows You Know: 6,6
Now She'll Never Know: 6,7
Story From A Thin Wall: 9
Als ik mij niet vergis is Story From A Thin Wall later voor een aardig deel verwerkt in Living With The Big Lie. Beide zijn prachtig.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 13:15 uur
daniel1974nl schreef:
Het is vrij goed. Ik vind het alleen raar dat demo's als afzonderlijke nummers worden gezien. Zeker omdat het bulk ervan later is gebruikt in wel officiële nummers.
Ik ben het in grote lijnen eens met je en de meeste demo´s die langs zijn geweest vond ik ook niet best. Wel heb ik daarbij Beaujolais Day wel wat te laag beoordeeld vind ik achteraf. Net te slechte kwaliteit welke in mijn herinnering beter was.
Nu vind ik de demo´s van CaS ook interessant juist omdat dit mogelijk op een volgend album met Fish terecht was gekomen en geeft wel een mooi beeld waarmee ze bezig waren. En deze laatste nu vind ik wat betreft ook echt buitencategorie!
0
geplaatst: 7 mei 2021, 13:25 uur
Maar nog steeds ook de demo's van CAS. Alle bits & Pieces zijn later of op Season's End of Vigil terechtgekomen. Het geeft inderdaad een mooi beeld van waar ze mee bezig waren, en soms om te zien dat tekst en muziek op een compleet andere manier zijn toegepast.
Het geeft een kijkje in de keuken van het creatieproces achter de nummers / albums. Ook niet meer dan dat. En als je dat leuk vind zijn er van vele albums soort van Making Off's op CD verschenen. En ook hier zie je soms ook sterke afwijkingen. Al zou ik dat ook niet meteen als afzonderlijke nummers willen opvatten.
Het geeft een kijkje in de keuken van het creatieproces achter de nummers / albums. Ook niet meer dan dat. En als je dat leuk vind zijn er van vele albums soort van Making Off's op CD verschenen. En ook hier zie je soms ook sterke afwijkingen. Al zou ik dat ook niet meteen als afzonderlijke nummers willen opvatten.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 15:49 uur
Volgens mij heb ik Berlin al een cijfer gegeven, dus ik pas hierbij.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 16:04 uur
Fam Business zou zeker 9+ scoren net zoals Berlin bij mij gedaan heeft dus de mengeling daarvan zou in een volledig geproduceerde versie daar ook op uit moeten komen maar dat is (helaas?) nooit gebeurd.
Blijft wel goed natuurkijk
8,0
8,0
0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:12 uur
Outlaw104 schreef:
Ben ik nog even benieuwd wat je Family Business vindt; niet gekeken of je het nummer kent overigens.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 16:17 uur
vigil schreef:
Fam Business zou zeker 9+ scoren net zoals Berlin bij mij gedaan heeft dus de mengeling daarvan zou in een volledig geproduceerde versie daar ook op uit moeten komen maar dat is (helaas?) nooit gebeurd.
8,0
8,0
Ik heb altijd het gevoel gehad dat het een belangrijk nummer op hun volgende album was geworden.
Het had me overigens ook niet verbaast als in het uiteindelijke eindresultaat net als bij Bitter Suite en Blind Curve ook een gesproken stuk tekst had gezeten. B.v. zoiets als een nieuwsbericht over een familie tragedie in een anoniem flatgebouw.
De muziek zoals in Berlin gebruikt leent zich daar volgens mij wel prima voor!
1
geplaatst: 7 mei 2021, 16:23 uur
Bravejester schreef:
Ben ik nog even benieuwd wat je Family Business vindt; niet gekeken of je het nummer kent overigens.
Zeker ken ik het solowerk van Fish, alleen ik ben hopeloos inconsequent wat betreft stemmen geven aan albums, dat is meer willekeur geworden, dus daaraan kun je dat niet zien.Ben ik nog even benieuwd wat je Family Business vindt; niet gekeken of je het nummer kent overigens.
Family Business zou overigens een mooie 8 scoren. Zo, ben je weer op de hoogte

De muzikale omlijsting van Story.. is voor mij zo'n blauwdruk van Berlin, dat ik besloten heb te passen met uw welbevinding.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 16:29 uur
Outlaw104 schreef:
Family Business zou overigens een mooie 8 scoren. Zo, ben je weer op de hoogte
De muzikale omlijsting van Story.. is voor mij zo'n blauwdruk van Berlin, dat ik besloten heb te passen met uw welbevinding.
(quote)
Zeker ken ik het solowerk van Fish, alleen ik ben hopeloos inconsequent wat betreft stemmen geven aan albums, dat is meer willekeur geworden, dus daaraan kun je dat zien.Family Business zou overigens een mooie 8 scoren. Zo, ben je weer op de hoogte

Die link is inderdaad niet te missen met Berlin; bij sommige andere nummers van CaS 2nd cd heb ik daar toch meer moeite mee. Klinkt dan wel bekend maar ik kan het lang niet altijd plaatsen.
Prima uiteraard als jij er voor kiest niet te stemmen; ik had al vroeg besloten gewoon op alles te stemmen wat bonothecat uitkiest; zelfs zoiets als Half Full Jam ( wat van mij dan ook een 1 kreeg ).
* denotes required fields.