MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Shadows on the Barley: 6

Shadows on the Barley: 6,5

Shadows on the Barley : 7

Now She'll Never Know: 6
Story From A Thin Wall: 7
Ocean Cloud: 10, een hele dikke
Shadows on the Barley: 7

Casartelli (moderator)
Now She'll Never Know

Dit is wel in orde, al merk ik ook bij de Radiation-nummers dat het toch wel voordelig is voor de waardering om het gehele album te beluisteren in plaats van zo'n nummertje los.

7,0

Story from a Thin Wall

Lastig om hier iets van te vinden. Fijn dat Berlin en Family Business beide geworden zijn wat ze geworden zijn. De muzikale elementen die Berlin zo'n prachtnummer maken zitten hier ook gewoon in, al blijft het wat raar om hier Fish te horen zingen.

8,0

Ocean Cloud

Goede wijn behoeft geen krans.

9,3

Shadows on the Barley

Zoals al opgemerkt: een beetje onaf. Het had wat kunnen worden.

6,8

Ocean Cloud - 10
Shadows on the Barley - 7,5

Ocean Cloud: 9

Ocean Cloud: 10
Shadows on the Barley : 6

Shadows on the Barley : 7

Shadows on the Barley: 6,2

Casartelli schreef:

Shadows on the Barley

Zoals al opgemerkt: een beetje onaf. Het had wat kunnen worden.

6,8

Dat heb ik nu net bij Story from a Thin Wall .

Vandaag: The Wound

The Wound - 7,5

Ocean Cloud: 8
Shadows on the Barley : 6
The Wound: 7,5

Shadows on the Barley : 6,1
The Wound: 6,5

Leptop schreef:
(quote)

Dat heb ik nu net bij Story from a Thin Wall .

Afgezien van het feit dat Story from a Thin Wall 3x zo lang is dan Shadows on the Barley maakt ook Berlin erg duidelijk dat dit in ieder geval wat betreft muziek iets moois is geworden!

Ocean Cloud
Wat een prachtig verhaal, wat een tekst. Maar vooral: wat een compositie zeg! Een van de allerbeste epics van deze band, en natuurlijk kan een mens hier niet minder dan een 10 aan geven. Toch?
Ongelooflijk knap. Wat een opbouw... wat een sfeer... Wat een muzikaliteit. Iemand had het over puzzels?
Wel: hier, in deze compositie, past elk stukje van de puzzel perfect en het geheel is van magistrale grootsheid.
Amen!

Shadows on the Barley
En dan komen we weer opnieuw bij het verhaal van: wat moet ik hier nu mee...
Nog eens een demo... vooruit dan maar...
Maar het demo-gehalte stoort hier minder natuurlijk om het een stuk korter is dan Story From a Thin Wall van dezelfde sessies... En ook hier geldt: er zit zéker potentieel in...
Vreemd natuurlijk dat het resultaat er uiteindelijk kwam zonder Fish...
Toch een 6 waar ook...

The Wound
Ik heb het al tot vervelens toe gemeld vrees ik: maar Somewhere Else en ik zullen niet meteen de beste vriendjes worden. Ik geef wel toe dat The Wound minder verkeerd klinkt dan ik me dat herinnerde (nee ik draai Somewhere Else echt niet vaak, enfin amper), al is het vrij simpel doorsnee rock, heeft het toch wel zijn momentjes.. zeker vanaf minuut 3 of zo.... Enfin, dat middenstuk, dat dan geen middenstuk blijkt want dan blijft het verder kabbelen... Dat is dan weer wat minder...
Zonder dit nog eens te luisteren had ik gewoon een 5,5 neergekwakt allicht, of misschien nog een 6.
Als ik vandaag luisteren vind ik toch wel dat het een 6,5 of nee een (nipte!) 7 waard is. Echt zo slecht is het nu toch niet. Tot mijn favoriet nummers ga ik het niet gaan rekenen, maar best wel ok toch, als ik eerlijk ben.
Enfin - 7 dus!

Also:
- Ocean Cloud - 10 !
- Shadows on the Barley - 6
- The Wound - 7

The Wound: 7,3

7

6,9

The Wound: 7

The Wound: 6

The Wound : 7

Shadows on the Barley : 8.2
The Wound : 7
Ocean Cloud : 9.0

The Wound: 7,9

Prima nummer, afwisselend en boeiend!

The Wound: 7,5

The Wound: 7

Vandaag: Incommunicado

Incommunicado - 8 (met name dankzij het einde)

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.