MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:
8,5

Old King: 7
He Was the King: 7,5
I Am A Child: 7
Expecting to Fly: 9

Expecting To Fly : Ik zat in dienst in 1989 en werd door een middenvoetsbeentjesbreuk geplaatst in Crailo . Dat was toen een kazerne waar voornamelijk mensen op herhaling moesten. Aangezien ik door die breuk geen actieve dienst kon lopen werd ik tijdelijk administrateur voor de kolonel. Een gezellige vijftiger , die meer op de tennisbaan te vinden was dan, dat hij pogingen deed om het land te verdedigen. De keren dat hij er wel was draaide hij altijd muziek vanaf een oude draaitafel. Aangezien deze man er een informele sfeer op na hield zat ik bij hem in zijn werkkamer. En zo kreeg ik dus vooral in die periode Decade mee. Steeds als Expecting To Fly voorbijkwam ging de stereo harder, en begon hij over de aparte structuur van dit nummer. Dat is mij altijd bijgebleven. Het maakte voor mij de diensttijd meer dan bijzonder en dit nummer als uitschieter . 9.8

Expecting to Fly: 10!!.....(uiteraard)

Wonderin': 6,8
Kinda Fonda Wanda: 4,5
Payola Blues: 4,5
Cry Cry Cry: 5
Old King: 6
He Was the King: 6,5
I Am A Child: 9,5
Expecting to Fly: 7,2

Heerlijk nummer, misschien wel m'n favoriet van Buffalo Springfield.. Hoewel deze, zoals Harm zegt, natuurlijk vooral op conto van Young komt.

9,6

Kinda Fonda Wanda: 6
Payola Blues: 6
Cry, Cry, Cry: 6

He Was the King: 7

I Am A Child: 9,5

Expecting to fly 6,5

I Am A Child: 9

Expecting to Fly: 8,5

Expecting to Fly: 7

Expecting to Fly, zou eigenlijk niet weten wat ik hier op zou kunnen aanmerken. 10

Twee keer een 10 en liefst 16 stemmen voor Expecting to Fly brengt het nummer naar een 8.81 gemiddeld! Van mij krijgt het nummer overigens een 9.5.

Expecting to Fly werd voorlopig voor het laatst gespeeld op 17 mei 2019. Hij opende het concert met Think of Me dat hij krap een maand eerder had opgenomen met Crazy Horse voor het album Colorado. In mijn recensie bij het album heb ik me niet al te positief uitgelaten over dit album, dat net als zijn voorgangers wat te prekerig is ten aanzien van het onderwerp milieu. Natuurlijk moeten we allemaal ons steentje bijdragen om deze aarde over te dragen aan een volgende generatie, maar om daar nu 5 albums over vol te zingen gaat me wat ver, temeer omdat de teksten lang meer niet zo poëtisch zijn als in zijn hoogtijdagen (of zelfs Greendale, zo je wil). Jammer, want muzikaal is het album best interessant (al zaagt She Showed me Love wel erg lang door).

Positieve uitzondering is Think of Me, dat qua sound veel wegheeft van het album Prairie Wind. Het lijkt geschreven vanuit het perspectief van de dieren. Het album is opgenomen in Colorado, waar hij tegenwoordig woont met vrouwlief Daryl Hannah, in zijn eigen Studio in the Clouds. De opnames van het album zijn vastgelegd voor de film Mountaintop, geregisseerd door Hannah, die ook Paradox en Timeless Orpheum heeft geregisseerd.

Info Card op neilyoungarchives.com

7,5

Think Of Me : De lyrics worden een beetje in het nummer geperst lijkt wel.Niet zo heel erg bijzonder, maar toch wel het aanhoren waard. 7

He Was the King: 7

Think Of Me: 7

1 van de betere nummers van Colorado.

7,5

I Am A Child: 8
Gelukkig stemmen we op de Massey Hall versie, de studio-uitgave zou minstens een punt lager hebben gescoord.

Expecting To Fly: 8
Think Of Me: 7,5

6.5

Think Of Me: 7.5

Think of Me, wel oké, 7

Think Of Me: 6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.