Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 09:18 uur
Wederom 9 stemmen na 1 dag stemmen, aan het gemiddelde te zien (7.84) had Old Ways, als het was uitgebracht in 1983, het lang niet zo slecht gedaan als Geffen vreesde. Maar achteraf kijk je een koe in zijn kont. Van mij krijgt het nummer overigens een 8.5. Depression Blues staat voorlopig op een 107e plek.
Vandaag dus deel 2 van dit tweeluik, My Boy. Wat vaders met dochters hebben met het nummer van Marco Borsato, zullen Neil Young fans met een zoon hebben met dit nummer. My Boy was alweer het tweede nummer dat Young voor Zeke schreef (na Already One). Aan de in 1983 opgenomen versie werd niet veel versleuteld anno 1985, vermoedelijk alleen wat elektrische gitaar. Neil zelf had het volgende over het nummer te zeggen, toen het vorig jaar het 'Album of the Week' was op zijn site:
My Boy is probably the most soulful recording I have ever made.
Info Card op neilyoungarchives.com
Vandaag dus deel 2 van dit tweeluik, My Boy. Wat vaders met dochters hebben met het nummer van Marco Borsato, zullen Neil Young fans met een zoon hebben met dit nummer. My Boy was alweer het tweede nummer dat Young voor Zeke schreef (na Already One). Aan de in 1983 opgenomen versie werd niet veel versleuteld anno 1985, vermoedelijk alleen wat elektrische gitaar. Neil zelf had het volgende over het nummer te zeggen, toen het vorig jaar het 'Album of the Week' was op zijn site:
My Boy is probably the most soulful recording I have ever made.
Info Card op neilyoungarchives.com
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 15:00 uur
Bound for Glory - 4,5
Get Back to the Country - 4
Depression Blues - 7,5
My Boy - 7,5
Get Back to the Country - 4
Depression Blues - 7,5
My Boy - 7,5
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 19:43 uur
Tsja, meest soulvol? In ieder geval erg mooi en recht uit het hart. 8
1
geplaatst: 1 september 2021, 20:10 uur
Een paar weken druk geweest met werk, andere hobbies, en weinig tijd om achter een computer te zitten. Vandaag en gisteren mijn achterstand ingehaald:
Born to Run: 7,5
Hawaii: 7,5
Love And Only Love: 8,0
Western Hero: 6,5
Train Of Love: 6,0
World On A String: 8,5
Mellow My Mind: 9,0
For The Turnstiles: 8,0
Out On The Weekend: 9,5
Yonder Stands The Sinner: 7,5
Mansion On The Hill: 8,5
Everybody Knows This Is Nowhere: 7,5
The Last Trip To Tulsa: 7,0
Monday Morning: 8,5
Last Dance: 9,0
Unknown Legend: 7,5
I Believe In You: 8,0
Oh, Lonesome Me: 8,0
Everybody's Alone: 7,0
Twilight: 7,5
I'm Going: 6,5
Bound For Glory: 5,5
Get Back To The Country: 6,0
Depression Blues: 5,0
My Boy: 7,0
Born to Run: 7,5
Hawaii: 7,5
Love And Only Love: 8,0
Western Hero: 6,5
Train Of Love: 6,0
World On A String: 8,5
Mellow My Mind: 9,0
For The Turnstiles: 8,0
Out On The Weekend: 9,5
Yonder Stands The Sinner: 7,5
Mansion On The Hill: 8,5
Everybody Knows This Is Nowhere: 7,5
The Last Trip To Tulsa: 7,0
Monday Morning: 8,5
Last Dance: 9,0
Unknown Legend: 7,5
I Believe In You: 8,0
Oh, Lonesome Me: 8,0
Everybody's Alone: 7,0
Twilight: 7,5
I'm Going: 6,5
Bound For Glory: 5,5
Get Back To The Country: 6,0
Depression Blues: 5,0
My Boy: 7,0
0
geplaatst: 1 september 2021, 20:28 uur
Je bent weer helemaal bij wizard! in plaats van morgenvroeg post nu nu alvast het volgende nummer, welke dan weer tot vrijdagochtend blijft staan. Maar niet voordat ik de nieuwe tussenstand bekend heb gemaakt uiteraard! Als vader van twee zoons geef ik My Boy een 8.3, waarmee het na 12 stemmen op een mooie 7.34 staat, daarmee verslaat het de nummers van A Treasure (Grey Riders daargelaten) met gemak. Voorlopig staat het op een 163e plek:
161. Sea of Madness | 7.36 | 20 stemmen
162. Bound for Glory | 7.35 | 12 stemmen
163. My Boy | 7.34 | 12 stemmen
164. The Old Country Waltz | 7.34 | 24 stemmen
165. Slip Away | 7.34 | 19 stemmen
Zou Reprise Old Ways ook ‘too country’ hebben gevonden? In 1977 durfde ze zich in ieder geval niet te wagen aan een dergelijke opmerking voor kant A van American Stars ’n Bars. Toch staan er met nummers als Bite the Bullet en Hold back the Tears toch ernstig naar Country-(Rock) neigende nummers op deze plaatkant.
Belangrijke bijdrage aan de country-sound van deze nummers is de viool van Carole Mayedo. Tot die tijd was de viool slechts sporadisch aanwezig op Young’s albums. Buiten Running Dry van Everybody Knows this is Nowhere, Ambulance Blues van On the Beach en Deep Forbidden Lake kan ik in ieder geval niet veel nummers opnoemen.
De band die op deze nummers speelt heet The Bullets en is feitelijk Crazy Horse aangevuld met Ben Keith (wie anders) op Steel Guitar en de eerder genoemde Mayedo. Op harmoniezang zowel Linda Ronstadt als Nicolette Larson. Op zich is het ook niet heel vreemd dat Neil Bite the Bullet opnam met deze hybride versie van The Horse, hij speelde het live ook al in 1976. Ook in 1990 speelde hij het tweemaal, waarvan één uitvoering op Way Down in the Rust Bucket te horen is.
161. Sea of Madness | 7.36 | 20 stemmen
162. Bound for Glory | 7.35 | 12 stemmen
163. My Boy | 7.34 | 12 stemmen
164. The Old Country Waltz | 7.34 | 24 stemmen
165. Slip Away | 7.34 | 19 stemmen
Zou Reprise Old Ways ook ‘too country’ hebben gevonden? In 1977 durfde ze zich in ieder geval niet te wagen aan een dergelijke opmerking voor kant A van American Stars ’n Bars. Toch staan er met nummers als Bite the Bullet en Hold back the Tears toch ernstig naar Country-(Rock) neigende nummers op deze plaatkant.
Belangrijke bijdrage aan de country-sound van deze nummers is de viool van Carole Mayedo. Tot die tijd was de viool slechts sporadisch aanwezig op Young’s albums. Buiten Running Dry van Everybody Knows this is Nowhere, Ambulance Blues van On the Beach en Deep Forbidden Lake kan ik in ieder geval niet veel nummers opnoemen.
De band die op deze nummers speelt heet The Bullets en is feitelijk Crazy Horse aangevuld met Ben Keith (wie anders) op Steel Guitar en de eerder genoemde Mayedo. Op harmoniezang zowel Linda Ronstadt als Nicolette Larson. Op zich is het ook niet heel vreemd dat Neil Bite the Bullet opnam met deze hybride versie van The Horse, hij speelde het live ook al in 1976. Ook in 1990 speelde hij het tweemaal, waarvan één uitvoering op Way Down in the Rust Bucket te horen is.
0
geplaatst: 2 september 2021, 09:11 uur
Misschien moet ik het wat langer van tevoren aankondigen als ik een nummer 's avonds plaats 

0
geplaatst: 2 september 2021, 10:52 uur
Geen uitgesproken favoriet maar wel een lekker nummer. Gitaarsolo tilt het over de acht heen.
Bite The Bullet 8,3
Bite The Bullet 8,3
0
geplaatst: 2 september 2021, 17:01 uur
Bite The Bullet : 7.2 Gewoon een goed nummer , niks bijzonders . Al is de live uitvoering wel wat fijner .
0
geplaatst: 2 september 2021, 19:10 uur
Twinpeaks schreef:
Bite The Bullet : 7.2 Gewoon een goed nummer , niks bijzonders . Al is de live uitvoering wel wat fijner .
Ik vind de harmoniezang op Rust Bucket niet helemaal geslaagd.
0
geplaatst: 3 september 2021, 06:59 uur
Daar valt idd iets over te zeggen , maar ze spelen hem wel verdomd strak.
1
geplaatst: 3 september 2021, 07:51 uur
Je zou zeggen dat het nu moet gaan lukken om hier gewoon bij te blijven nu de Prog en NLstalige Ladder klaar zijn, maar ik kan niets beloven 
Everybody's Alone 8,4
Twilight 7,2
I'm Going 6,7
Bound for Glory 8,0
Get Back to the Country 8,2
Depression Blues 8,5
My Boy 8,2
Bites the Bullet 7,3

Everybody's Alone 8,4
Twilight 7,2
I'm Going 6,7
Bound for Glory 8,0
Get Back to the Country 8,2
Depression Blues 8,5
My Boy 8,2
Bites the Bullet 7,3
0
geplaatst: 3 september 2021, 09:47 uur
Ik krijg naar mate de jaren vorderen steeds meer waardering voor American Stars 'n' Bars. Waar ik het eerst nog zonde vond dat Like a Hurricane verloren was gegaan aan dit album, stijgt het steeds meer in mijn achting. Bite the Bullet is één van mijn favorieten van kant A, derhalve krijgt het van mij ook een 9, had hij mar wat meer met The Bullets opgenomen! Na 10 stemmen staat het nummer op een voorlopige 137e plaats met een 7.63 gemiddeld:
135. I'm the Ocean | 7.66 | 18 stemmen
136. Ride my Llama (Dume) | 7.64 | 19 stemmen
137. Bite the Bullet | 7.63 | 10 stemmen
138. Depression Blues | 7.62 | 13 stemmen
139. Here We Are in the Years | 7.61 | 21 stemmen
Hold back the Tears, ook van kant A van Stars 'n' Bars, werd pas voor het eerst in 1984 live gespeeld en dan nog slechts een handvol keren. In 2015 en 2016 maakte het nummer een volwaardige terugkeer, met Promise of the Real speelde hij het regelmatig, zo ook in de Ziggo Dome.
Het nummer is in 1976 geschreven; Young had het zelfs al een keer eerder opgenomen en was kandidaat voor het niet uitgebrachte album Chrome Dreams, welke al enige tijd als botleg de roodte doet. Ik verwacht dat deze versie in Archives Vol. III zal zitten, dat in 2022 uit zou moeten komen (maar met Young weet je het maar nooit).
In de bonus, de Chrome Dreams versie:
135. I'm the Ocean | 7.66 | 18 stemmen
136. Ride my Llama (Dume) | 7.64 | 19 stemmen
137. Bite the Bullet | 7.63 | 10 stemmen
138. Depression Blues | 7.62 | 13 stemmen
139. Here We Are in the Years | 7.61 | 21 stemmen
Hold back the Tears, ook van kant A van Stars 'n' Bars, werd pas voor het eerst in 1984 live gespeeld en dan nog slechts een handvol keren. In 2015 en 2016 maakte het nummer een volwaardige terugkeer, met Promise of the Real speelde hij het regelmatig, zo ook in de Ziggo Dome.
Het nummer is in 1976 geschreven; Young had het zelfs al een keer eerder opgenomen en was kandidaat voor het niet uitgebrachte album Chrome Dreams, welke al enige tijd als botleg de roodte doet. Ik verwacht dat deze versie in Archives Vol. III zal zitten, dat in 2022 uit zou moeten komen (maar met Young weet je het maar nooit).
In de bonus, de Chrome Dreams versie:
0
geplaatst: 3 september 2021, 13:18 uur
We stemmen overigens inmiddels op het 246e nummer, dus in de loop van de volgende week post ik een nieuwe tussenstand van de gehele top 250.
* denotes required fields.