Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 29 oktober 2021, 10:36 uur
7.8
Moet bij de studioversie altijd een beetje aan Disney-muziek denken, en dat bedoel ik positief
En ik hoor ook echo's van dit nummer in "The Dark is Rising" van Mercury Rev, maar dit volledig terzijde...
Moet bij de studioversie altijd een beetje aan Disney-muziek denken, en dat bedoel ik positief

En ik hoor ook echo's van dit nummer in "The Dark is Rising" van Mercury Rev, maar dit volledig terzijde...
0
geplaatst: 29 oktober 2021, 11:42 uur
The Painter is één van mijn favoriete "recente" liedjes van Neil Young: 9,5
There's a World is nooit mijn favoriet nummer van Harvest geweest. Deze ingetogen versie kan iets meer bekoren: 8
There's a World is nooit mijn favoriet nummer van Harvest geweest. Deze ingetogen versie kan iets meer bekoren: 8
0
geplaatst: 29 oktober 2021, 23:16 uur
The Painter: 8,2
There's a World: 7 (de Harvest-versie zou nog lager scoren denk ik).
There's a World: 7 (de Harvest-versie zou nog lager scoren denk ik).
0
geplaatst: 30 oktober 2021, 10:02 uur
The Painter maakt nog een flinke sprong als gevolg van enkele nagekomen, zeer hoge stemmen, het verslaat There's a World met gemak, dat na 11 stemmen, inclusief een 8.3 van mezelf op een 7.89 uitkomt. Toch nog goed voor een voorlopige 117e plek.
Thematisch lijkt There’s a World dus aardig op The Restless Consumer, van Living with War uit 2006. Weinig verbeterd dus in 35 jaar. Ze hebben althans niet naar Young geluisterd, want volgens hem zijn ze alleen maar meer TV gaan kijken en materialistischer geworden van alle reclame. Het leegte van je bestaan vullen met het kopen van spullen.
Ondertussen zijn ze blind voor de wereld om hun heen. Mensen gaan dood van de honger, landen worden onder valse voorwendselen binnengevallen om daar een regering te installeren die wél goede deals wil maken voor de handel in olie. En het volk wordt voorgelogen, niet in de laatste plaats de soldaten die hun leven verliezen. Het zat Neil nogal hoog anno 2006.
Thematisch lijkt There’s a World dus aardig op The Restless Consumer, van Living with War uit 2006. Weinig verbeterd dus in 35 jaar. Ze hebben althans niet naar Young geluisterd, want volgens hem zijn ze alleen maar meer TV gaan kijken en materialistischer geworden van alle reclame. Het leegte van je bestaan vullen met het kopen van spullen.
Ondertussen zijn ze blind voor de wereld om hun heen. Mensen gaan dood van de honger, landen worden onder valse voorwendselen binnengevallen om daar een regering te installeren die wél goede deals wil maken voor de handel in olie. En het volk wordt voorgelogen, niet in de laatste plaats de soldaten die hun leven verliezen. Het zat Neil nogal hoog anno 2006.
0
geplaatst: 30 oktober 2021, 12:47 uur
The Restless Consumer 8
Het nadeel met Living With War is voor mij dat ik het echt aan die periode link. En dus ook op dit moment het album anders beluister. Het doet me niet zoveel meer. Waar ik bij een track als Ohio dat ook in die tijd kan plaatsen en het mij minder stoort heb ik met de tracks van het album LWW het gevoel dat de urgentie mist anno 2021.Een product van die periode en nu in mijn beleving achterhaald. Geheel mijn beleving hoor en moet zeggen als losse tracks komen ze nog weleens voorbij en dan blijft het prima stampwerk.
Het nadeel met Living With War is voor mij dat ik het echt aan die periode link. En dus ook op dit moment het album anders beluister. Het doet me niet zoveel meer. Waar ik bij een track als Ohio dat ook in die tijd kan plaatsen en het mij minder stoort heb ik met de tracks van het album LWW het gevoel dat de urgentie mist anno 2021.Een product van die periode en nu in mijn beleving achterhaald. Geheel mijn beleving hoor en moet zeggen als losse tracks komen ze nog weleens voorbij en dan blijft het prima stampwerk.
0
geplaatst: 30 oktober 2021, 15:20 uur
Twinpeaks schreef:
The Restless Consumer 8
The Restless Consumer 8
Delen van het album zijn nog steeds van toepassing, de geschiedenis herhaalt zichzelf, leert de ervaring. We offeren nog steeds dingen op ten behoeve van welvaart. En After the Garden en Looking for a Leader zijn nog steeds actueel, met wat kleine aanpassingen.
Ook al zijn de teksten wat lomp, ik vind ze stukken scherper en spitsvondiger dan wat hij bijvoorbeeld op Monsanto Years heeft laten horen.
0
geplaatst: 30 oktober 2021, 15:25 uur
Je hebt zeker een punt , maar het is ook totaal mijn beleving , hoor. Ook een Needle & The Damage Done heeft in deze tijd nog een betekenis . Ik merk alleen aan mijzelf dat ik het heel makkelijk wegschrijf als zijnde "geweest" terwijl ik dat met andere maatschappijkritische songs niet heb.
1
geplaatst: 31 oktober 2021, 21:00 uur
Gallows Pole: 6,5 (doe mij de versie van Led Zeppelin maar)
Burned: 7,0
Out Of My Mind:6,5
One Of These Days: 8,0
No More: 8,5
Kansas (Homegrown): 7,0
Kansas (CH): 7,5
Cryin'Eyes: 7,5
Too Lonely: 7,0
Bandit: 8,0
The Painter: 7,5
There's A World: 8,5 (inderdaad veel mooier dan de Harvestversie)
The Restless Consumer: 8,0
Burned: 7,0
Out Of My Mind:6,5
One Of These Days: 8,0
No More: 8,5
Kansas (Homegrown): 7,0
Kansas (CH): 7,5
Cryin'Eyes: 7,5
Too Lonely: 7,0
Bandit: 8,0
The Painter: 7,5
There's A World: 8,5 (inderdaad veel mooier dan de Harvestversie)
The Restless Consumer: 8,0
1
geplaatst: 1 november 2021, 08:31 uur
Bandit 7
The Painter 9
There's A World 9
The Restless Consumer 8
Lekkere reeks met nummers
The Painter 9
There's A World 9
The Restless Consumer 8
Lekkere reeks met nummers

0
geplaatst: 1 november 2021, 08:59 uur
Voor mij één van de betere nummers van Living with War dat lang niet zo achterhaald is als men zou vermoeden; het stukje
kan natuurlijk prima over het Covid vaccin gaan, aangezien slechts 3% van de mensen in arme landen is gevaccineerd.
Het koor van 100 stemmen vind ik hier erg goed uitpakken in de vraag en antwoord vorm, sowieso vind ik harmoniezang goed contrasteren met het gitaargeweld van Young. van mij krijgt het nummer dan ook een 9, waarmee het na 8 stemmen op een 7,66 staat, goed voor een voorlopige 152e plek.
People from around the world
Need someone to listen
We're starving and dying from our disease
We need your medicine
How do you pay for war
And leave us dyin' ?
When you could do so much more
You're not even tryin'
Need someone to listen
We're starving and dying from our disease
We need your medicine
How do you pay for war
And leave us dyin' ?
When you could do so much more
You're not even tryin'
kan natuurlijk prima over het Covid vaccin gaan, aangezien slechts 3% van de mensen in arme landen is gevaccineerd.
Het koor van 100 stemmen vind ik hier erg goed uitpakken in de vraag en antwoord vorm, sowieso vind ik harmoniezang goed contrasteren met het gitaargeweld van Young. van mij krijgt het nummer dan ook een 9, waarmee het na 8 stemmen op een 7,66 staat, goed voor een voorlopige 152e plek.
0
geplaatst: 1 november 2021, 09:02 uur
Make Love, Not War. Van dat hippiesentiment was anno 1995 weinig over. De wereld raakte steeds meer gepolariseerd en mensen raken vervreemd van elkaar. Waar het allemaal begint? Young had daar het volgende over te zeggen in een interview met Dave Marsh:
DM: But one of the clearest and most direct statements on the record is the next thing we're going to hear which is Throw You Hatred Down, which I understand was originally called Throw Your Weapons down.
NY: Yeah, I sometimes mess around with titles for a while and i couldn't figure out which one to use, so I thought I'd just wait until I sang it and see which one I sang first. Because when you're playing, some words work better than others and it's never done and until it's over, you know, it's never finished. And even then, it's not finished because I keep changing it after that anyway.
DM: Yeah, well, Throw Your Hatred Down talks about people being divided by their dreams and I think that goes back to the kind of 60s versus 90s versus 70s and 80s or the 60s and the 90s versus the 70s, you know, connecting up to the 70s and 80s sensibility. Am I right about that?
NY: Well, I was thinking about the kids in the schoolyard who are fighting - like just the different ways to go and they're started right there. Just how ... where does it start ... where do we start the conflict? You know, where does it begin? It must begin at birth or something, because conflict is always there. It seems part of our nature, as sad as it sounds. I mean it must just be there ... and I just, you know ... was drifting around in my head trying ... I just had all these images of this ... conflict and people planning ways to overcome evil and evil planning ways to encroach on good.
NY: Yeah, I sometimes mess around with titles for a while and i couldn't figure out which one to use, so I thought I'd just wait until I sang it and see which one I sang first. Because when you're playing, some words work better than others and it's never done and until it's over, you know, it's never finished. And even then, it's not finished because I keep changing it after that anyway.
DM: Yeah, well, Throw Your Hatred Down talks about people being divided by their dreams and I think that goes back to the kind of 60s versus 90s versus 70s and 80s or the 60s and the 90s versus the 70s, you know, connecting up to the 70s and 80s sensibility. Am I right about that?
NY: Well, I was thinking about the kids in the schoolyard who are fighting - like just the different ways to go and they're started right there. Just how ... where does it start ... where do we start the conflict? You know, where does it begin? It must begin at birth or something, because conflict is always there. It seems part of our nature, as sad as it sounds. I mean it must just be there ... and I just, you know ... was drifting around in my head trying ... I just had all these images of this ... conflict and people planning ways to overcome evil and evil planning ways to encroach on good.
1
geplaatst: 1 november 2021, 09:30 uur
Denk je dat je bij bent, komt er binnen een paar minuten weer een nieuw nummer
:
Throw Your Hatred Down: 7,7
:Throw Your Hatred Down: 7,7
0
geplaatst: 1 november 2021, 10:05 uur
bonothecat schreef:
:
Throw Your Hatred Down: 7,7
:Throw Your Hatred Down: 7,7
Ik zag je post met nog twee in te vullen stemmen al staan

0
geplaatst: 1 november 2021, 17:59 uur
The Painter 8,3
There's a World 7,3
The Restless Consumer 8,5
Throw Yoir Hatred Down 8,2
There's a World 7,3
The Restless Consumer 8,5
Throw Yoir Hatred Down 8,2
0
geplaatst: 2 november 2021, 09:28 uur
Throw Your Hatred Down doet het beter dan ik had verwacht, maar verslaat net niet Scenery; na 10 stemmen, inclusief een 8.7 van mijzelf, komt het nummer uit op een 8.03, goed voor een voorlopige 95e plek.
In 1998 zong Young Throw Your Hatred Down tijdens het Bridge School Benefit Concert van dat jaar. Twee nummers maakten die dag hun debuut; Looking Foward en Distant Camera. Distant Camera is opgenomen op 2 november 1998, met Jim Keltner (drums), Duck Dunn (bas), Spooner Oldham (Orgel) en Ben Keith (pedal steel).
De mix van het nummer die op de plaat is gekomen zit Young nog steeds dwars. Oorspronkelijk zat er een kickdrum in, maar de beat die dat ding gaf kon niemand bekoren, behalve Young, dus wisten de anderen hem te overtuigen om het te schrappen, tot zijn grote spijt:
Misschien in Archives Vol. V?
In de bonus, een live versie uit 1999:
In 1998 zong Young Throw Your Hatred Down tijdens het Bridge School Benefit Concert van dat jaar. Twee nummers maakten die dag hun debuut; Looking Foward en Distant Camera. Distant Camera is opgenomen op 2 november 1998, met Jim Keltner (drums), Duck Dunn (bas), Spooner Oldham (Orgel) en Ben Keith (pedal steel).
De mix van het nummer die op de plaat is gekomen zit Young nog steeds dwars. Oorspronkelijk zat er een kickdrum in, maar de beat die dat ding gaf kon niemand bekoren, behalve Young, dus wisten de anderen hem te overtuigen om het te schrappen, tot zijn grote spijt:
There was one thing I let go on this album. It's on this song and it still bothers me. There was a misplaced beat and nobody liked it but me and I wanted to leave it in because that's just the way it had happened originally. But I took it out and to this day, whenever I hear this song I think about that kick drum. And I probably always will. That's just the way my mind works.
Misschien in Archives Vol. V?
In de bonus, een live versie uit 1999:
* denotes required fields.