Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2022, 14:59 uur
Rocking In The Free World: 8,0
Mother Earth (Natural Anthem): 6,0
De rest komt later.
Mother Earth (Natural Anthem): 6,0
De rest komt later.
0
geplaatst: 27 januari 2022, 16:11 uur
7
Blaast me zeker niet omver, maar wel mooi dat de ene meester gewoon de andere covert natuurlijk.
Blaast me zeker niet omver, maar wel mooi dat de ene meester gewoon de andere covert natuurlijk.

1
geplaatst: 28 januari 2022, 08:54 uur
Ook voor mij haalt Blowin' in the Wind vaak een beetje de vaart eruit op Weld, maar binnen de context past het prima. Derhalve een 7.5, wat het nummer na 9 stemmen op een 6.87 brengt, goed voor een voorlopige 295e plaats.
Wie Bob zegt, moet ook Dylan zeggen. Eerder in deze meter kwam All Along the Watchtower, gespeeld tijdens Bob Dylan's 30th Aniversary Concert al aan de beurt. Het is misschien wel Young bekendste cover van een Bob Dylan nummer, maar hij speelde die avond ook nog Just Like Tom Thumb’s Blues. Grappig weetje, een maand eerder had hij het nummer ook al gespeeld bij een van zijn solo-concerten, wellicht als generale repetitie?
Wat wél opvalt is hoe de opening wel erg klinkt als Barstool Blues.
George Harrison, die ook aanwezig was bij het concert was minder enthousiast over het werk van Young (ik vermoed dat het over My Back Pages gaat):
Het clipje waar Harrison zijn beklag over Young doet staat overigens ook op YouTube: GEORGE HARRISON - DAVE STEWART - BOB GELDOF - CHUCHO MERCHAN - RECORDING STUDIO - YouTube (vanaf ca. 14:00)
Wie Bob zegt, moet ook Dylan zeggen. Eerder in deze meter kwam All Along the Watchtower, gespeeld tijdens Bob Dylan's 30th Aniversary Concert al aan de beurt. Het is misschien wel Young bekendste cover van een Bob Dylan nummer, maar hij speelde die avond ook nog Just Like Tom Thumb’s Blues. Grappig weetje, een maand eerder had hij het nummer ook al gespeeld bij een van zijn solo-concerten, wellicht als generale repetitie?
George Harrison, die ook aanwezig was bij het concert was minder enthousiast over het werk van Young (ik vermoed dat het over My Back Pages gaat):
Geldof then probes him if he had heard Neil Young’s ‘Around The World’, which provoked an unexpected response from Harrison: “I’m not a Neil Young fan,” he replied. Geldof then went on to wax lyrical about Young’s immense guitar playing which saw the former Beatle interrupt him by bluntly stating: “I hate it, yeah I can’t stand it”.
Harrison then mimicked Young playing the guitar before adding: “It’s good for a laugh. We did this show with him, I saw it from the other side of the stage and looked around, I looked at Eric and said ‘what’s going on?’ He did the solo in the middle then he kind of looked at me like – ‘don’t look at me, it’s not me’.”
The Boomtown Rats man goes on to state how much he likes Russ Never Sleeps by Crazy Horse & Neil Young before Harrison added: “It’s mainly his voice, I liked some of his songs but I hated the sound of his voice, his singing is even worse than me.”
Harrison then mimicked Young playing the guitar before adding: “It’s good for a laugh. We did this show with him, I saw it from the other side of the stage and looked around, I looked at Eric and said ‘what’s going on?’ He did the solo in the middle then he kind of looked at me like – ‘don’t look at me, it’s not me’.”
The Boomtown Rats man goes on to state how much he likes Russ Never Sleeps by Crazy Horse & Neil Young before Harrison added: “It’s mainly his voice, I liked some of his songs but I hated the sound of his voice, his singing is even worse than me.”
Het clipje waar Harrison zijn beklag over Young doet staat overigens ook op YouTube: GEORGE HARRISON - DAVE STEWART - BOB GELDOF - CHUCHO MERCHAN - RECORDING STUDIO - YouTube (vanaf ca. 14:00)
0
geplaatst: 28 januari 2022, 12:26 uur
Deze staat overigens nog wél op Spotify:
Wat speurwerk leverde me ook op dat zijn nummers met CSNY er ook gewoon nog op staan. Zelfde zal gelden voor Buffalo Springfield.
Wat speurwerk leverde me ook op dat zijn nummers met CSNY er ook gewoon nog op staan. Zelfde zal gelden voor Buffalo Springfield.
0
geplaatst: 28 januari 2022, 15:36 uur
Rockin' in the Free World (Acoustic): 8,0
Mother Earth: 6,5
You and Me: 7,5
Blowin' in the Wind (Live): 7,0
Just Like Tom Thumb's Blues: 7,5
Mother Earth: 6,5
You and Me: 7,5
Just Like Tom Thumb's Blues: 7,5
0
geplaatst: 28 januari 2022, 17:24 uur
Blowin' in the Wind (Live): 6,5
Just Like Tom Thumb's Blues: 7
Just Like Tom Thumb's Blues: 7
0
geplaatst: 28 januari 2022, 19:00 uur
harm1985 schreef:
Jup.

Goeie cover vind ik het wel. Klinkt best geïnspireerd, en dat zwijmelende van Neil heeft ook wel wat.
7,5
0
geplaatst: 28 januari 2022, 21:40 uur
Just Like Tom Thumb's Blues: 8.5
Just Like Tom Thumb's Blues: 8.5
0
geplaatst: 28 januari 2022, 22:27 uur
Interessante link met Barstool Blues, had ik nooit zo bekeken. Dit nummer past beter bij Youngs stijl dan 'Blowing in the Wind'. 7,3
0
geplaatst: 29 januari 2022, 07:57 uur
Volgende week de laatste week van deze meter. Ik had nog onder andere Hard Luck Stories en Farmer John staan, maar ik wil het afgerond hebben en ik verwacht niet dat ze heel hoog gaan scoren. Dus die komen te vervallen.
0
geplaatst: 29 januari 2022, 12:23 uur
Rockin' in the Free World (acoustic) 9,3
Mother Earth 6,8
You and Me 8,8
Blowin' in the Wind (Live) 6,6
Just Like Tom Thumb's Blues 8,0
Mother Earth 6,8
You and Me 8,8
Blowin' in the Wind (Live) 6,6
Just Like Tom Thumb's Blues 8,0
0
geplaatst: 29 januari 2022, 12:32 uur
Totaal geen tijd meer gehad voor dit topic afgelopen jaar. Zonde.
Misschien maak ik nog een inhaalslag.
Blowin' In The Wind (Live) 8,0 (veel beter dan die kraai van een Dylan, met zijn irritante en vervelende zangstem)
Just Like Tom Thumb’s Blues (Live) 7,4
Misschien maak ik nog een inhaalslag.
Blowin' In The Wind (Live) 8,0 (veel beter dan die kraai van een Dylan, met zijn irritante en vervelende zangstem)
Just Like Tom Thumb’s Blues (Live) 7,4
0
geplaatst: 29 januari 2022, 18:11 uur
Je hebt nog even de tijd. Volgende week vrijdag het laatste reguliere nummer. Na het weekend wellicht nog wat uit de schuur van meneer Young 
Daarna neem ik even de tijd om de zaak uit te werken. Moet vanaf de 11e ook nog een paar dagen offshore voor mijn werk, dus probeer de 10e de eindlijst te publiceren met wat statistieken.

Daarna neem ik even de tijd om de zaak uit te werken. Moet vanaf de 11e ook nog een paar dagen offshore voor mijn werk, dus probeer de 10e de eindlijst te publiceren met wat statistieken.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 08:53 uur
Just Like Tom Thumb's Blues scoort beduidend beter dan Blowin' in the Wind, maar haalt het niet bij die andere Bob Dylan cover, All Along the Watchtower. Na 14 stemmen staat het op een 178e plek met een 7.64 gemiddeld. Ikzelf heb een 8 over voor deze wat onderbelichte cover.
We draaien de klok weer een paar jaartjes terug, voor Freedom. Dat album een allegaartje noemen is wat flauw, want je zou hetzelfde kunnen zeggen van Harvest, On The Beach en After the Gold Rush. Het album is over de periode van een jaar of anderhalf opgenomen en bevat nummers met The Bluenotes (o.a. Someday, dat tussen de sessies van American Dream met CSNY in is opgenomen), the Restless (o.a. El Dorado van eind 1988), Young Solo (Rockin’ in the Free World Live) en de ‘Freedom Band’, ofwel the Restless aangevuld met Frank Sampedro en Ben Keith. Hangin’ on a Limb is dan weer een duet van Neil Young en Linda Ronstadt:
Een solo versie is te horen op Summer Songs, in feite dezelfde take als op Freedom, maar dan zonder overdubs; opgenomen in de zomer van 1987. Leuk om te horen, maar Young had gelijk wat Ronstadt betreft.
Heeft qua stijl wel wat weg van You & Me, nietwaar teus?
We draaien de klok weer een paar jaartjes terug, voor Freedom. Dat album een allegaartje noemen is wat flauw, want je zou hetzelfde kunnen zeggen van Harvest, On The Beach en After the Gold Rush. Het album is over de periode van een jaar of anderhalf opgenomen en bevat nummers met The Bluenotes (o.a. Someday, dat tussen de sessies van American Dream met CSNY in is opgenomen), the Restless (o.a. El Dorado van eind 1988), Young Solo (Rockin’ in the Free World Live) en de ‘Freedom Band’, ofwel the Restless aangevuld met Frank Sampedro en Ben Keith. Hangin’ on a Limb is dan weer een duet van Neil Young en Linda Ronstadt:
Hangin’ on a Limb” on the Freedom album is beautiful because Linda [Ronstadt] played such a part in it.
Een solo versie is te horen op Summer Songs, in feite dezelfde take als op Freedom, maar dan zonder overdubs; opgenomen in de zomer van 1987. Leuk om te horen, maar Young had gelijk wat Ronstadt betreft.
Heeft qua stijl wel wat weg van You & Me, nietwaar teus?
0
geplaatst: 31 januari 2022, 09:32 uur
Mooi duet inderdaad, Linda Ronstadt's zoete stem gaat goed samen met een fragiel, kwetsbaar klinkende Neil Young, en het intieme karakter van de song.
8
8
0
geplaatst: 31 januari 2022, 11:53 uur
harm1985 het heb idd que stijl wel wat in de richting You and Me
9
9
* denotes required fields.