MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
Weet je wat ik ook saai vind? Een muisstil topic!

Pepino schreef:
Weet je wat ik ook saai vind? Een muisstil topic!

ArthurDZ moet wellicht nog bekomen van de Jordy's? Wellicht kan esteban nog enkele fijne anekdotes/weetjes opdiepen?

AOVV schreef:
(quote)

ArthurDZ moet wellicht nog bekomen van de Jordy's? Wellicht kan esteban nog enkele fijne anekdotes/weetjes opdiepen?

Je bent zelf saai, AOVV! Dit nummer had zo op Jordan: The Comeback van Prefab Sprout gekunnen, 7.5 krijgt deze van mij.

Naast het feit dat ik inderdaad moet bekomen van dit weekend, ben ik sinds gisteren ook met een nieuwe job begonnen en de opstart is wat hectisch

Ja ja, uitleggen en petekes tekenen 
Oh wacht, da's mijn job.

AOVV schreef:
(quote)

Wellicht kan esteban nog enkele fijne anekdotes/weetjes opdiepen?

Altijd van zodra het kan. Maar we hebben natuurlijk nog 150 (!) nummers te gaan, ik mag niet vroegtijdig door de voorraad heen zijn.

[quote=Danny Verbiest]
Ja ja, met mijn hand in een pop urenlang stilzitten in de meest ongemakkelijke posities
Oh wacht, da's mijn job. [/quote]

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
#31 - Olé Pistolé (2002, Samson & Gert 12)

Genoeg gelachen, nu humor. Het hangt in een boom en het zegt altijd: Ik ben een appeltje, ik ben een appeltje. Weet jij wat het is? Een heel dom peertje! Hupsakee! Alvorens we de tweede keer alle albums en singles gehad hebben, rest ons nog een nummer uit het album Oh La La La! Lachen, gieren, brullen met de fratsen uit Olé Pistolé!

PS: Inhaalbewegingen zijn achterwege gebleven. De huidige TOP 30 volgt nog.

Aha, weer met de 6-Teens

Eigenlijk heb ik dit liedje altijd leuk gevonden. De clip is duidelijk reclame voor het pas geopende Plopsaland, maar.... ja, het is gewoon leuk

Over Plopsaland gesproken: Gert Verhulst liep eens met mijn vader door Plopsaland toen het pretpark nog in aanbouw was. Mijn vader is fotograaf, en er moest al wat beeldmateriaal zijn. Diezelfde avond had Verhulst mijn vader gebeld op de huistelefoon (gsm was er al, maar de telefoon thuis werd nog gretig gebruikt). Ik kon niet geloven dat mijn vader zat te bellen met de enige echte Gertje. "Dag Gert", zei hij. Nu nog ben ik er wat ondersteboven van

7

Pepino schreef:
Over Plopsaland gesproken: Gert Verhulst liep eens met mijn vader door Plopsaland toen het pretpark nog in aanbouw was. Mijn vader is fotograaf, en er moest al wat beeldmateriaal zijn. Diezelfde avond had Verhulst mijn vader gebeld op de huistelefoon (gsm was er al, maar de telefoon thuis werd nog gretig gebruikt). Ik kon niet geloven dat mijn vader zat te bellen met de enige echte Gertje. "Dag Gert", zei hij. Nu nog ben ik er wat ondersteboven van

Wat een anekdote! Je zou voor minder starstruck zijn!

Pepino schreef:
En ging het telefoongesprek dan zo:

Gert: "En ook met Samson!
Vader Pepino: "En ook met Pepino!"

Leuk liedje! Toffe grappen ook van Samson, wat een olijk diertje is dat toch!

7

5

Nooit veel aan gevonden

Over flauwe mopjes gesproken, wie heeft dit boekje in huis?
https://i.imgur.com/gYi7ALu.jpg

6,5

Haha Samson amuseert zich wel hier.

Nog een 4 voor dat saaie sterrenlied.

En 7 voor Olé Pistolé.

esteban schreef:
(afbeelding)

Op basis van de humor op de cover ben ik blij dat ik dit boek niet ken.

6.5

Plezant liedje hoor, no doubt, maar de Plop-achtige sound van de muziek (vooral duidelijk te horen bij de intro) ligt mij minder. Dan liever een ietwat gekkig liedje met de échte Samson-sound. Zoals ...

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
#32 - Vandaag is het zo'n dag (1993, Samson & Gert 3)

Gisteren was het de Dag van de Muziekvrijheid. En vandaag is het zo'n dag waarop we dat eren met het meest geschikte Samson nummer. Zo luid, hoog, laag, vals of gek als je maar kan. Laat jullie maar eens gaan.

Geen videoclip voor deze, wel dit (lichtjes afwijkende) fragment uit de Kerstshow. De album-versie valt, zoals jullie ondertussen wel weten, in de playlist te beluisteren.

Ik snap wat ze proberen, maar toch klinkt het teveel als een albumfiller. Ze hebben toch wel betere lalala-nummers. Muzikaal is het ook wat flets.

6

Nee, dan is Olé Pistolé een stuk beter. Vlotte single. En ik vond dat cowboywmeisje stiekem wel leuk, ja. Ik was 9, ja?!

7

esteban schreef:
(afbeelding)
Overigens ben ik helemaal niet van de S&G-merch, maar ik vind het wel heel leuk om jouw enthousiasme (en die van anderen) te lezen. Dus ga vooral daar ook mee door.

chevy93 schreef:
En ik vond dat cowboywmeisje stiekem wel leuk, ja. Ik was 9, ja?!

Je was er vroeg bij. Samen met de andere leden van dat groepje, zal het cowboymeisje zeker nog wel eens aan bod komen bij de Samson-weetjes. Benieuwd of ze jouw hartje nog sneller doet kloppen.

Ik kan me herinneren dat ze deze zongen tijdens diezelfde kerstshow die ik eerder noemde. Het publiek moest opspringen als de "LA" een toontje hoger ging. Dus: lalalala lala LA (iedereen omhoog) lala lalalala. En dan zegt Gertje "pas op, want dat zijn klapstoelen he".

Maar... Ja, als kind en nu nog vind ik dit liedje niet zo bijzonder. Een zesje.

Hm. *wrijft over onbestaand sikje* De scores verrassen mij. Onder mijn generatie is dit toch wel een klassieker -denk ik- en ik heb het als kind dan ook altijd heel fijn gevonden om deze mee te zingen. Het ... eh ... luie ritme vind ik ook best wel wat hebben. Dit dit blijkbaar lager gaat scoren dan het nogal Plopachtige Olé Pistolé klinkt een beetje gek in m'n hoofd. Héhé.

7.5

Zeg, ik kan zijn naam niet terugvinden in de credits, maar tijdens het La-la-la-la-laaa refrein hoor je duidelijk Koen Crucke meezingen, toch? Die stem is zó herkenbaar. Honderd procent zeker van.

Pepino schreef:
Ik kan me herinneren dat ze deze zongen tijdens diezelfde kerstshow die ik eerder noemde. Het publiek moest opspringen als de "LA" een toontje hoger ging. Dus: lalalala lala LA (iedereen omhoog) lala lalalala. En dan zegt Gertje "pas op, want dat zijn klapstoelen he".
Grappig, die herinnering staat mij juist bij met De Trampoline.

esteban schreef:
Dit dit blijkbaar lager gaat scoren dan het nogal Plopachtige Olé Pistolé klinkt een beetje gek in m'n hoofd. Héhé.
Is het te makkelijk dit te schuiven op de leeftijd?

chevy93 schreef:
(quote)
Is het te makkelijk dit te schuiven op de leeftijd?

Ja. Want ik durf toch wel stellen dat ik liedjes uit álle periodes kan waarderen. Ook uit de jaren waar de late twintigers hun neus durven voor op trekken. En dat zeker niet alle nummers uit mijn eigen jeugd heel goed scoren.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.