Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2021, 10:23 uur
1
geplaatst: 2 maart 2021, 11:44 uur
AOVV schreef:
ArthurDZ moet wellicht nog bekomen van de Jordy's? Wellicht kan esteban nog enkele fijne anekdotes/weetjes opdiepen?
(quote)
ArthurDZ moet wellicht nog bekomen van de Jordy's? Wellicht kan esteban nog enkele fijne anekdotes/weetjes opdiepen?
Je bent zelf saai, AOVV! Dit nummer had zo op Jordan: The Comeback van Prefab Sprout gekunnen, 7.5 krijgt deze van mij.
Naast het feit dat ik inderdaad moet bekomen van dit weekend, ben ik sinds gisteren ook met een nieuwe job begonnen en de opstart is wat hectisch

0
geplaatst: 2 maart 2021, 18:40 uur
Altijd van zodra het kan. Maar we hebben natuurlijk nog 150 (!) nummers te gaan, ik mag niet vroegtijdig door de voorraad heen zijn.

0
geplaatst: 2 maart 2021, 18:44 uur
[quote=Danny Verbiest]
Ja ja, met mijn hand in een pop urenlang stilzitten in de meest ongemakkelijke posities
Oh wacht, da's mijn job. [/quote]
Ja ja, met mijn hand in een pop urenlang stilzitten in de meest ongemakkelijke posities
Oh wacht, da's mijn job. [/quote]
1
geplaatst: 2 maart 2021, 20:33 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
Genoeg gelachen, nu humor. Het hangt in een boom en het zegt altijd: Ik ben een appeltje, ik ben een appeltje. Weet jij wat het is? Een heel dom peertje! Hupsakee! Alvorens we de tweede keer alle albums en singles gehad hebben, rest ons nog een nummer uit het album Oh La La La! Lachen, gieren, brullen met de fratsen uit Olé Pistolé!
PS: Inhaalbewegingen zijn achterwege gebleven. De huidige TOP 30 volgt nog.
#31 - Olé Pistolé (2002, Samson & Gert 12)
Genoeg gelachen, nu humor. Het hangt in een boom en het zegt altijd: Ik ben een appeltje, ik ben een appeltje. Weet jij wat het is? Een heel dom peertje! Hupsakee! Alvorens we de tweede keer alle albums en singles gehad hebben, rest ons nog een nummer uit het album Oh La La La! Lachen, gieren, brullen met de fratsen uit Olé Pistolé!

PS: Inhaalbewegingen zijn achterwege gebleven. De huidige TOP 30 volgt nog.
0
geplaatst: 2 maart 2021, 21:03 uur
Aha, weer met de 6-Teens
Eigenlijk heb ik dit liedje altijd leuk gevonden. De clip is duidelijk reclame voor het pas geopende Plopsaland, maar.... ja, het is gewoon leuk
Over Plopsaland gesproken: Gert Verhulst liep eens met mijn vader door Plopsaland toen het pretpark nog in aanbouw was. Mijn vader is fotograaf, en er moest al wat beeldmateriaal zijn. Diezelfde avond had Verhulst mijn vader gebeld op de huistelefoon (gsm was er al, maar de telefoon thuis werd nog gretig gebruikt). Ik kon niet geloven dat mijn vader zat te bellen met de enige echte Gertje. "Dag Gert", zei hij. Nu nog ben ik er wat ondersteboven van
7
Eigenlijk heb ik dit liedje altijd leuk gevonden. De clip is duidelijk reclame voor het pas geopende Plopsaland, maar.... ja, het is gewoon leuk

Over Plopsaland gesproken: Gert Verhulst liep eens met mijn vader door Plopsaland toen het pretpark nog in aanbouw was. Mijn vader is fotograaf, en er moest al wat beeldmateriaal zijn. Diezelfde avond had Verhulst mijn vader gebeld op de huistelefoon (gsm was er al, maar de telefoon thuis werd nog gretig gebruikt). Ik kon niet geloven dat mijn vader zat te bellen met de enige echte Gertje. "Dag Gert", zei hij. Nu nog ben ik er wat ondersteboven van

7
1
geplaatst: 2 maart 2021, 21:19 uur
Pepino schreef:
Wat een anekdote!
Je zou voor minder starstruck zijn! 
3
geplaatst: 2 maart 2021, 21:27 uur
Pepino schreef:
En ging het telefoongesprek dan zo:Over Plopsaland gesproken: Gert Verhulst liep eens met mijn vader door Plopsaland toen het pretpark nog in aanbouw was. Mijn vader is fotograaf, en er moest al wat beeldmateriaal zijn. Diezelfde avond had Verhulst mijn vader gebeld op de huistelefoon (gsm was er al, maar de telefoon thuis werd nog gretig gebruikt). Ik kon niet geloven dat mijn vader zat te bellen met de enige echte Gertje. "Dag Gert", zei hij. Nu nog ben ik er wat ondersteboven van
Gert: "En ook met Samson!
Vader Pepino: "En ook met Pepino!"

0
geplaatst: 3 maart 2021, 11:45 uur
Leuk liedje! Toffe grappen ook van Samson, wat een olijk diertje is dat toch!
7
7
1
geplaatst: 4 maart 2021, 01:08 uur
0
geplaatst: 4 maart 2021, 11:27 uur
Nog een 4 voor dat saaie sterrenlied.
En 7 voor Olé Pistolé.
Op basis van de humor op de cover ben ik blij dat ik dit boek niet ken.
En 7 voor Olé Pistolé.
Op basis van de humor op de cover ben ik blij dat ik dit boek niet ken.

0
geplaatst: 4 maart 2021, 21:10 uur
6.5
Plezant liedje hoor, no doubt, maar de Plop-achtige sound van de muziek (vooral duidelijk te horen bij de intro) ligt mij minder. Dan liever een ietwat gekkig liedje met de échte Samson-sound. Zoals ...
Plezant liedje hoor, no doubt, maar de Plop-achtige sound van de muziek (vooral duidelijk te horen bij de intro) ligt mij minder. Dan liever een ietwat gekkig liedje met de échte Samson-sound. Zoals ...
0
geplaatst: 4 maart 2021, 21:21 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
Gisteren was het de Dag van de Muziekvrijheid. En vandaag is het zo'n dag waarop we dat eren met het meest geschikte Samson nummer. Zo luid, hoog, laag, vals of gek als je maar kan. Laat jullie maar eens gaan.
Geen videoclip voor deze, wel dit (lichtjes afwijkende) fragment uit de Kerstshow. De album-versie valt, zoals jullie ondertussen wel weten, in de playlist te beluisteren.
#32 - Vandaag is het zo'n dag (1993, Samson & Gert 3)
Gisteren was het de Dag van de Muziekvrijheid. En vandaag is het zo'n dag waarop we dat eren met het meest geschikte Samson nummer. Zo luid, hoog, laag, vals of gek als je maar kan. Laat jullie maar eens gaan.

Geen videoclip voor deze, wel dit (lichtjes afwijkende) fragment uit de Kerstshow. De album-versie valt, zoals jullie ondertussen wel weten, in de playlist te beluisteren.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 21:42 uur
Ik snap wat ze proberen, maar toch klinkt het teveel als een albumfiller. Ze hebben toch wel betere lalala-nummers. Muzikaal is het ook wat flets.
6
Nee, dan is Olé Pistolé een stuk beter. Vlotte single. En ik vond dat cowboywmeisje stiekem wel leuk, ja. Ik was 9, ja?!
7
6
Nee, dan is Olé Pistolé een stuk beter. Vlotte single. En ik vond dat cowboywmeisje stiekem wel leuk, ja. Ik was 9, ja?!

7
1
geplaatst: 4 maart 2021, 21:43 uur
Overigens ben ik helemaal niet van de S&G-merch, maar ik vind het wel heel leuk om jouw enthousiasme (en die van anderen) te lezen. Dus ga vooral daar ook mee door. 

0
geplaatst: 4 maart 2021, 21:47 uur
Je was er vroeg bij.
Samen met de andere leden van dat groepje, zal het cowboymeisje zeker nog wel eens aan bod komen bij de Samson-weetjes. Benieuwd of ze jouw hartje nog sneller doet kloppen.
1
geplaatst: 4 maart 2021, 21:49 uur
Ik kan me herinneren dat ze deze zongen tijdens diezelfde kerstshow die ik eerder noemde. Het publiek moest opspringen als de "LA" een toontje hoger ging. Dus: lalalala lala LA (iedereen omhoog) lala lalalala. En dan zegt Gertje "pas op, want dat zijn klapstoelen he".
Maar... Ja, als kind en nu nog vind ik dit liedje niet zo bijzonder. Een zesje.
Maar... Ja, als kind en nu nog vind ik dit liedje niet zo bijzonder. Een zesje.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 22:35 uur
Hm. *wrijft over onbestaand sikje* De scores verrassen mij. Onder mijn generatie is dit toch wel een klassieker -denk ik- en ik heb het als kind dan ook altijd heel fijn gevonden om deze mee te zingen. Het ... eh ... luie ritme vind ik ook best wel wat hebben. Dit dit blijkbaar lager gaat scoren dan het nogal Plopachtige Olé Pistolé klinkt een beetje gek in m'n hoofd. Héhé.
7.5
Zeg, ik kan zijn naam niet terugvinden in de credits, maar tijdens het La-la-la-la-laaa refrein hoor je duidelijk Koen Crucke meezingen, toch? Die stem is zó herkenbaar. Honderd procent zeker van.
7.5
Zeg, ik kan zijn naam niet terugvinden in de credits, maar tijdens het La-la-la-la-laaa refrein hoor je duidelijk Koen Crucke meezingen, toch? Die stem is zó herkenbaar. Honderd procent zeker van.

0
geplaatst: 4 maart 2021, 23:03 uur
Pepino schreef:
Ik kan me herinneren dat ze deze zongen tijdens diezelfde kerstshow die ik eerder noemde. Het publiek moest opspringen als de "LA" een toontje hoger ging. Dus: lalalala lala LA (iedereen omhoog) lala lalalala. En dan zegt Gertje "pas op, want dat zijn klapstoelen he".
Grappig, die herinnering staat mij juist bij met De Trampoline.Ik kan me herinneren dat ze deze zongen tijdens diezelfde kerstshow die ik eerder noemde. Het publiek moest opspringen als de "LA" een toontje hoger ging. Dus: lalalala lala LA (iedereen omhoog) lala lalalala. En dan zegt Gertje "pas op, want dat zijn klapstoelen he".
0
geplaatst: 4 maart 2021, 23:06 uur
esteban schreef:
Dit dit blijkbaar lager gaat scoren dan het nogal Plopachtige Olé Pistolé klinkt een beetje gek in m'n hoofd. Héhé.
Is het te makkelijk dit te schuiven op de leeftijd? Dit dit blijkbaar lager gaat scoren dan het nogal Plopachtige Olé Pistolé klinkt een beetje gek in m'n hoofd. Héhé.

0
geplaatst: 4 maart 2021, 23:13 uur
Ja.
Want ik durf toch wel stellen dat ik liedjes uit álle periodes kan waarderen. Ook uit de jaren waar de late twintigers hun neus durven voor op trekken. En dat zeker niet alle nummers uit mijn eigen jeugd heel goed scoren. 
* denotes required fields.