MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
esteban schreef:
Iets anders: Wie maakt er nog gebruik van het Samson-soundboard?
(afbeelding)

* Helaas, dit onderdeel van de Ketnet site is blijkbaar verdwenen.
Met al die informatie die hier langskomt is wel duidelijk dat ik alleen maar kennis heb genomen van het topje van de ijsberg qua S&G-producten.

Terwijl ik net het gevoel heb dat ik hier slechts het topje van de ijsberg post. Van zoveel zaken is online niets (meer) terug te vinden. En ook wel: Er staan veel weetjes op het wereldwijde web die simpelweg niet juist zijn.

Een heel nipte ...

6

Komen er nog punten?

Ik stem vanavond, als ik het niet vergeet

esteban schreef:
Iets anders: Wie maakt er nog gebruik van het Samson-soundboard?
(afbeelding)

* Helaas, dit onderdeel van de Ketnet site is blijkbaar verdwenen.
Haha ja volgens mij hebben we paar jaar geleden op het werk nog een namiddag via dat soundboard gecommuniceerd, hilariteit alom! Ik kwam er onlangs ook achter dat het soundboard verdwenen was. Maar huh, nu ik even google vind ik het gewoon weer.

Soundboard

Aha! Volgens mij lezen ze mee, die ketten van 't net! Dit kan geen toeval zijn.

Uitdaging: Bel iemand op en gebruik enkel dit soundboard om te praten.

Als we het dan toch over merchandising hebben.

Vroeger had ik een cd-rom van Samson & Gert, waarin je kon reizen naar verschillen streken. Het was een soort point-and-click game. Veel herinner ik er mij niet meer van, behalve dat Samson "ABCD-krom" zei en dat ze mij hebben geleerd dat het pijltje dus een cursor heette. Het was natuurlijk ik de stijl van de stripverhalen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Samson_Gert_Interactive_CDROM.jpg

Video van de cd-rom. Heel charmant! De graphics zijn wat Freddi Fish: van die gepixelde, gekartelde lijnen. Brengt mij terug naar de nineties computerspellen. De animatie (nu ja) is enorm gelimiteerd, maar dat stoort niet.

Best leuk maar niet wauw 6.5

Pepino schreef:
Als we het dan toch over merchandising hebben.

Vroeger had ik een cd-rom van Samson & Gert, waarin je kon reizen naar verschillen streken. Het was een soort point-and-click game. Veel herinner ik er mij niet meer van, behalve dat Samson "ABCD-krom" zei en dat ze mij hebben geleerd dat het pijltje dus een cursor heette. Het was natuurlijk ik de stijl van de stripverhalen.

(afbeelding)

Laatst nog overwogen om die tweedehands te kopen, maar de prijs sloeg een beetje door en toen bedacht ik mij dat ik die eigenlijk helemaal niet meer kan afspelen. Leuk om te zien hoor. Ik vind die graphics nog steeds heel goed.

En Freddi Fish ... Waar is de tijd. Dit was een CD-rom van mijn zus, maar ik moest haar wegwijs maken, want het was nog wat te moeilijk voor haar. Er was ook zo'n populaire CD-rom in die tijd om cijfers en letters te leren, twee afzonderlijke. Die kan ik voorlopig niet terugvinden.

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://assets.catawiki.nl/assets/2019/9/5/0/9/d/09d7541c-3574-4b07-a4fe-08a9c6454c54.jpg
Hiep, hiep, hiep, hoera! Gelukkige verjaardag Wim Swerts. De held achter de eerste Samson-merchandise tekeningen en de strips die er op volgden is vandaag 55 geworden. En vandaag zitten we ook aan nummer 55, kant het toeval nog groter zijn?
#55 - Wat Ben ik Blij (1994, Samson & Gert 4)

Wat ben ik blij! Wat ben ik blij! Wat ben ik blij-ij-ij, wat ben ik blij dat jij er bent, Wim! En bedankt voor al jouw heerlijke tekenwerk.

PS: Wat de TOP 50 betreft ... Er is iets mis met mijn excel-bestand. In de online versie heeft hij alle gegevens compleet door elkaar geslagen. Ik probeer dit te fixen, maar dat lukt voorlopig niet echt. Als dit niet lukt, moet ik alles van nul af aan opnieuw gaan uitrekenen en invoeren.

Wat ben ik blij-hij-hij dat het deze track is!

Van dit nummer word ik onmiddellijk vrolijk
Echt een prachtlied!

9

Een gelukkige verjaardag aan Wim

https://i.imgur.com/tkiFJeu.jpg

De historie op zich kwam eerder al aan bod in deze thread, maar met dit vakantieboekje, meteen ook het allereerste dat ooit in boekvorm werd uitgegeven van Samson, is dus alles begonnen. Danny Verbiest kwam bij Wim Swerts terecht en die wekte de figuren tot leven in stripvorm. Wie dit nog liggen heeft in mooie staat, heeft goud in z'n handen. Of in ieder geval toch zo'n slordige 120 euro. Dat is de prijs waarvoor ik 't de laatste maal zien gaan heb. Ik vervloek nog steeds de dag waarop mijn exemplaar weggegooid werd omdat ik te oud geworden was. Want ik zou hem graag terug in bezit hebben. Voor de waarde van de nostalgie, that is.

Op de achterzijde stond deze tekening met Verbiest, Verhulst en Swerts zélf in 't midden.

https://i.imgur.com/xgtKB5W.jpg

PS: Onlangs nog eens gevloekt trouwens. Samson-originelen van Swerts, gelijk of het nu om een losse tekening of dergelijke gaat, zijn de laatste jaren serieus in waarde gestegen. Om een idee te geven, de meest recente die ik gevolgd heb, stond op 430 euro. Blijkbaar kon ik er laatst één bemachtigen voor 20 euro. Die veiling had geen publiek, ik had het zelf ook gemist. Ik zou er dolgraag één hebben!

Onze Samson-strips liggen geloof ik allemaal nog in mijn ouderlijke huis. Helaas hangen de meeste met plakband aan elkaar doordat ik ze zo vaak gelezen heb, dus ik kan me niet voorstellen dat ze veel gaan opbrengen Tenzij misschien aan een wanhopige esteban

Wat Ben Ik Blij: nostalgie-klassiekertje, gewoon een dikke vette 8

Stom wel van de gemiddelden! Ik zou zeggen, een middagje nogmaals het hele topic afgaan, alle fijne commentaren nogmaals lezen en alle cijfertjes weer netjes op zijn plaats zetten. Terwijl Samson & Gert 3 aan maximum volume uit de speakers knalt, natuurlijk!

Gelukkig heb ik de volledige stripreeks enkele jaren terug in zeer goede staat voor een appel en een ei kunnen kopen. De strips zijn overigens (nog) niet veel waard, omdat die tweedehands heel makkelijk te vinden zijn.

Wat Ben ik Blij : 6 (nooit veel mee gehad)

PS: Dat van die gemiddelden, 't zal er wel eens van komen uiteindelijk. Want inderdaad, ik heb slechts een klein deel kunnen redden.

Draai die 6 maar om

Haha, nee nee. Er is trouwens uiteraard geen haast mee gemoeid wat de top 50 betreft. Nog eens bedankt voor alle moeite die je steekt in dit enorm fijn topic!

Tjah, 1994 hé ... Wat kan ik zeggen ... Geen idee wat het is met dat album, maar van alle klassieker-CD's vind ik NR 4 duidelijk de minste. Zelfs de grote hits daarop behoren eigenlijk niet tot mijn favorieten, terwijl dat wél het geval is bij de drie voorgangers en de nakomers bijvoorbeeld. (ik geef wel toe dat mijn 6 nogal streng is)

Heel leuk liedje! En dit:

ArthurDZ schreef:
Ik zou zeggen, een middagje nogmaals het hele topic afgaan, alle fijne commentaren nogmaals lezen en alle cijfertjes weer netjes op zijn plaats zetten. Terwijl Samson & Gert 3 aan maximum volume uit de speakers knalt, natuurlijk!

8

#56 - Ding Dong (2001, Samson & Gert 11)

Ik moest niet kloppen want de bel doet het wél? Een nieuwe bel, een nieuw plobreem. En daar moet over gezongen worden natuurlijk ...

De foute house-sound kan ik wel hebben en de tussen-strofes zijn ook zeker OK. Maar wie heeft dat refrein bedacht? De song valt telkens op z'n gat met zo'n onnozel riedeltje. Ding-ding-dinge-DON'T.

4.5

Oei, nee… Zeer rommelig.

Trouwens, Gert & Samson mogen geen nieuwe bel kopen, oké? De running gag moet blijven

4

Echt hé, was er op dit punt in de franchise dan niks meer heilig? En die house-sound klinkt zelfs voor 2001 best antiek, eigenlijk.

3

Hoe zouden de Six Teens eigenlijk terugkijken op de outfits die ze op deze hoes aanhadden

Poeh, ik moet echt even wat in gaan halen.

Ik Ben Zo Blij 6
Leuk liedje, niet zo leuk als Wat Ben Ik Blij. D

Zondag 5
Wel heel erg cheesy

Alle Meisjes 5
Muzikaal wel ok, maar tekstueel was de koek wel een beetje op

Repeteren 8
Geweldig nummer, geweldige drive.

Je Neus, Je Neus 5,5
Minste afgespeelde nummer van het album volgens Spotify. Snap ik wel, er staat beter op het album. Toch hoor je muzikaal nog af en toe wat interessante ideeën.

Wat Ben Ik Blij 9
Heerlijk nummer, zeker top 10 van ze. WAT EEN MOMENT!

Ding Dong 4,5
Je hoort duidelijk dat S&G bij het ingaan van het nieuwe milennium een nieuw geluid hebben geprobeerd. Soms werkte dat, maar bij nummers als deze... nou ja, niet. Zeg maar gerust, helemaal niet. Flauw dancedeuntje.

https://i.imgur.com/klpauAc.jpg

Aheum, aheum, aheum. Aan allen die een sticker van 5 euro gaan kopen ... Proficiat! Vandaag opende Burgemeester Modest de jaarlijkse stickeractie van het Rode Kruis. Daarbij kan je de organisatie steunen. Waren het vorig jaar nog Suske en Wiske die de stickers sierden, is het in 2021 de beurt aan Studio 100.

Bestel nu je sticker en steun jouw lokale Rode Kruisafdeling | Stickerverkoop - rodekruis.be

Samson en Gert zijn er ook op terug te vinden, al lijkt Gert wel de 'Where is Waldo?' van dienst. Op de voorgrond is naast de geliefde hond ook een cheerleader of dergelijke te zien. Daar heb ik maar één zinnetje voor: "Mwoah, dag mevrouw die ik niet ken zo."

https://static.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2021/02/27/d4d176ac-7939-11eb-9ef1-f6cd7449d627_web_translate_0.783133_-0.100234__scale_0.2476932_0.2476932__.jpg
https://storage.googleapis.com/stateless-www-nuus-be/2021/04/fc6d5411-rode-kruis-breed.jpg

Samson vindt haar toch best leuk, heb ik de indruk.

Zwak nummer, deze faux house. 4

https://img.discogs.com/XsvN3m2FLuzpqp1Qpmj6tSg7bCQ=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(webp):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-15645986-1599049378-9476.jpeg.jpg
#57 - Bij Heidi in Tirol (1995, Samson & Gert 5)

We gaan naar 't riool! Neen neen, naar Tirol. Vandaag is het de Tag Des Deutsches Bieren. Daarbij moet ik automatisch aan taferelen met lederhosen denken, wat me bij deze iconische clip bracht. Maar Esteban, Tirol ligt wel in Oostenrijk hoor. Ja, maar een liedje over Duitsland hebben onze helden niet. En Tirol grenst wel aan Duitsland. De stamboom van Gert is ook weer iets groter dankzij nicht (Jodela)Heidi.

Jofel, jolig jodellied! 7

PS: is dat dansje nu niet de Schuhplattler? Wellicht heeft onze malle reisleider ook wat inspiratie gehaald uit de aflevering van De Mol vorige zondag?

Haha, heel leuk nummer! Vanwege dit lied zeg ik te pas en te onpas tegen mijn vriendin "Dat had je gedacht, de reis duurt nog minstens een uurtje of 8" telkens als we ergens heen gaan, wat natuurlijk nooit waar is. Zij heeft dan vaak een gezicht.

Wat wél klopt, is het cijfertje 8 voor deze

Samson & Gert 5 is mijn favoriet trouwens. Staan echt veel prachtnummers op.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.