MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:

MEI 2021 be like ...
/gif/samson-gert-niet-ver-weg-7GCrtE

5.8

Samson is Ziek: 4.5. Stevig zaagnummer. De aflevering is dan wel weer leuk.

esteban schreef:
(quote)

(afbeelding)

Er zijn veel dieren langs geweest op de set van Samson & Gert. Toen Octaaf De Bolle eind 1992 met een olifant de woonkamer van onze vrienden binnen kwam, werd Danny Verbiest in allerijl van onder de planken weggehaald. Door het gewicht van deze stevige viervoeter begon het hele decor ineens te kraken en door te buigen. De hele cast moest plots van de (verhoogde) set gehaald worden. Al werd er natuurlijk eerst alles aan gedaan om die olifant er zo snel en veilig mogelijk af te krijgen.

Pepino schreef:
Wow, een olifant in de studio? Da's wel straf. De aflevering nooit gezien, maar na je tekst met leuke weetjes ben ik er wel benieuwd naar. Hopelijk komt 'ie ooit op VRT NU.

Goed nieuws, de aflevering is eerder deze week opgedoken. Veel kijkplezier!

PS: Ik vraag mij nu wel af wat ze dan gedaan hebben waarop de olifant alsnog terug het decor op kon, want zoals je kan zien in de aflevering, werd diens aanwezigheid toch mooi afgerond en heeft die daar vrij lang gestaan.

Een kleine inhaalbeweging hier. Met het fantastische Ochtendgymnastiek als duidelijke hoogtepunt van de voorbije maand.

Ferdinand de Olifant: 2,5
De Koekoeksklok: 4
Vrienden: 5,5
Wij Zijn Rijk: 6,5
Kerst voor Iedereen: 2
De Pruikentijd: 5
Ochtendgymnastiek: 9,5
Samson Is Ziek: 7,5
Kei Kei Keileuke Zomer: 6

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png

#67 - Wie gaat er mee? (1996, S&G 6)

En van de keileuke zomer uit 2016 springen we 20 jaar terug in de tijd, naar 1996. Als het in eigen land zo druilt, kan je maar beter op wereldreis vertrekken in de hoop op beter weer te stuiten. Waar we eerst naartoe gaan, dat mag Samson kiezen. Wie gaat er mee?

Met slechts 2:08 minuten het kortste S&G-lied van allemaal. Vandaar dat de helft van de clip uit een verhalende intro bestaat.

PS: Wie het nog niet doorhad, liedjes komen voortaan op MA, WO en VR.

Ik ga mee!

7

Oei, maar ... Marlèneke heeft gebeld. Het spijt me AOVV.

Is zo'n nummer die vaak als catchphrase in het dagelijkse leven naar boven komt. Als je "Wie gaat er mee?" zegt volgt dan heel vaak de rest van de tekst.

8,5

7

Trouwens wel één van de mooiste settings wat hun video's betreft.

Kei Kei Keileuke Zomer: deze vind ik opvallend leuk eigenlijk, ik zou bijna willen zeggen het beste Samson-nummer uit de 10s die ik hier al gehoord heb: 6.5

Wie Gaat Er Mee: Op de Schaal van Nostalgie sowieso een tien, mijn cijfer komt net iets lager uit (maar niet heel veel) 9

esteban schreef:
(quote)

(quote)

Goed nieuws, de aflevering is eerder deze week opgedoken. Veel kijkplezier!

Hahaha, leuke aflevering! Normaal hou ik er niet van als ze tussendoor een cartoon aankondigen of als ze een brief voorlezen, omdat het de vaart eruit haalt; maar hier was het absurd grappig.
Heel komisch om te zien hoe Gertje (die eerst verdrietig was) een beetje geforceerd staat te lachen met het gedicht van Joris uit Nederland (proficiat Joris!), terwijl letterlijk op de achtergrond Octaaf staat met een olifant.

Ik blijf erbij dat het nog steeds enorm straf is dat ze zo’n groot dier in de studio gehad hebben.

Onlangs kwam ik trouwens te weten dat een olifant het enige dier is met knieën. Waar Trivial Pursuit al niet goed voor is. Nietwaar, ArthurDZ ?

Wie Gaat Er Mee

Leuk nummer!
Maar jongens, wat een sloef is Gertje toch. Samson & Gert gaan op wereldreis, De Burgemeester brengt het hele dorp bijeen (wat een hele organisatie is) om afscheid te nemen van dit duo, om vervolgens te horen te krijgen dat Gertje maar naar de kust gaat.
Want Marlèneke is echt alles voor hem. God weet waarom.

7,5

#68 - Aan Tafel (1999, S&G 9)

'n Beetje laat vandaag. Ik zat nog aan tafel. Verder ga ik het dan ook niet zoeken. Herkenbaar wel, eind de jaren 80 en begin de jaren 90 moesten m'n ouders me regelmatig buiten komen zoeken omdat 't eten klaar was.

Pepino schreef:

Maar jongens, wat een sloef is Gertje toch. Samson & Gert gaan op wereldreis, De Burgemeester brengt het hele dorp bijeen (wat een hele organisatie is) om afscheid te nemen van dit duo, om vervolgens te horen te krijgen dat Gertje maar naar de kust gaat. Want Marlèneke is echt alles voor hem. God weet waarom.

Wat was Marlèneke toch een harteloze mannenverslindster. In die eerste twee jaar was Gert nog iets kordater tegen haar, maar tegelijkertijd waren zijn zwakke momenten nog veel erger. Dat is daarna toch wat afgezwakt. Je zou voor minder als ze jou voortdurend aan de kant zet voor die prullenvent van een Jean-Louis-Michel. Zelfs als kind vond ik dat al een rare bedoening. Kies dan! Wist je dat ook Joop Mengelmoes onder Gert z'n duiven is geschoten? Die gekke buurman had zowaar een afspraakje met haar en ging tennissen met Marlèneke, waarop ze Gert opnieuw liet staan.

Hmmm... wel aardig, maar niet zo speciaal. Een skipnummer wat mij betreft.

5,5

Dat van Joop Mengelmoes wist ik niet. Buiten de bel maakt hij dus ook (mogelijke) relaties kapot
Ach Gertje, doe jezelf een plezier, en vergeet die kakmadam.

Ze hebben toch wel betere nummers met een eetgerelateerd thema. Muzikaal nog wel oké.

6

(En voor Wie Gaat Er Mee nog een 7,5)

Pepino schreef:

Dat van Joop Mengelmoes wist ik niet. Buiten de bel maakt hij dus ook (mogelijke) relaties kapot

Niet hun beste, maar nog wel tof. Plus, aan tafel gaan is meestal wel leuk.

6

Halfje extra hier voor 't meezinggehalte en de toch wel bijzondere muziekkeuze. Die klinkt nogal dramatisch, niet?

6.5

http://service.kleurplaat.com/products/getprintable/samson_en_gert-samson-en-gert.jpg
#69 - Daar is de Zon (2002, S&G 12)

Eindelijk is het zover, de komende dagen krijgen we voornamelijk mooi weer. Dat vraagt om een passend lied. Geniet van het zonnige weekend, Samson-vrienden.

S: dat natte vieze regenweer dat zijn we toch zo moe
G: de ramen en de deuren houden wij al maanden toe
S: maar heel vroeg deze morgen ging een wolkenzee opzij
G: en toen lachte de zomerzon naar jou en ook naar mij

Heeo heeo!
Daar is de zon.
Hoera hoera!
Het wordt een zalige zomer.

Te beluisteren via Spotify.

Nog een 7 voor Aan Tafel. Best genietbaar.

Voor dit zonnenummer 5,5.

Ik ben nog een tikkeltje strenger. Het klinkt -met uitzondering van 't refrein- allemaal zo stroef.

5

Ik begrijp die opinie wel. Voor een liedje dat eigenlijk heel opgetogen en energetisch zou moeten zijn, voelt het allemaal wat sloom en monotoon aan. Die “hoera hoera” lijkt bijna sarcastisch
Ondanks de boodschap, nodigt dit nummer dus niet uit om de gordijnen open te doen en de zon binnen te laten.

5,5

Merkwaardige tekening trouwens. Alberto heeft er precies geen problemen mee dat hij wordt ingesmeerd met tomatenpuree. Wat wil hij doen, zichzelf schoonlikken?

Hij lijkt sowieso te genieten van Gert z'n handwerk, de stiekemerd!

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:54 uur

geplaatst: vandaag om 06:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.