Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2021, 21:19 uur
Grappig, maar ergens ben ik niet zo goed mee wat de intelligentie is van Stefanie in dit nummer. Blijkbaar kan ze dansen?
6
6
0
geplaatst: 14 juni 2021, 21:26 uur
Schudden met de poep, toch?
Wat ik vroeger zo geinig vond aan dit liedje, is het feit dat je vóór de laatste strofes eigenlijk niet weet dat het over een koe gaat. Ik weet nog héél goed dat mijn vader aanvankelijk dacht dat dit over een wilde boerendochter (ofzo) ging.
Zijn lampje is vast gaan branden op 't moment dat Boer Teun haar in de schuur ging opsluiten, vermoed ik.
Leuk liedje in dat opzicht dat ik dankzij de verhalende lyrics het hele verhaal voor mijn ogen zie, dat levert grappige (ingebeelde) scènes op.
7
Wat ik vroeger zo geinig vond aan dit liedje, is het feit dat je vóór de laatste strofes eigenlijk niet weet dat het over een koe gaat. Ik weet nog héél goed dat mijn vader aanvankelijk dacht dat dit over een wilde boerendochter (ofzo) ging.
Zijn lampje is vast gaan branden op 't moment dat Boer Teun haar in de schuur ging opsluiten, vermoed ik. Leuk liedje in dat opzicht dat ik dankzij de verhalende lyrics het hele verhaal voor mijn ogen zie, dat levert grappige (ingebeelde) scènes op.
7
1
geplaatst: 14 juni 2021, 21:49 uur
Ach ja, natuurlijk. Ik beeldde mij meteen een koe in die staat te springen op twee poten terwijl ze wild schudt met de uier. Met een zeer brede grijns enzo. 
Ik had dat ook trouwens, dat ik eerst niet goed doorhad dat het over een koe gaat. Dacht dat het alleen aan mij lag, maar niet dus.

Ik had dat ook trouwens, dat ik eerst niet goed doorhad dat het over een koe gaat. Dacht dat het alleen aan mij lag, maar niet dus.

0
geplaatst: 14 juni 2021, 22:50 uur
Nee dat maakt het nummer net zo grappig, zelfde effect als A Century Of Elvis van Belle & Sebastian, daar zie je ook eerst Elvis Presley voor je geestesoog in de gordijnen kruipen en enthousiast door het vuil rollen, voordat je doorkrijgt dat het om een kat genaamd Elvis gaat. Humor 
Nee maar dan terug naar Stefanie: zalig nummer, veel gezongen vroeger. Dus een 8

Nee maar dan terug naar Stefanie: zalig nummer, veel gezongen vroeger. Dus een 8
1
geplaatst: 15 juni 2021, 09:13 uur
1
geplaatst: 15 juni 2021, 20:27 uur
https://i.ytimg.com/vi/rZZd2DoQEgI/maxresdefault.jpg
Boer Teun is een paar keer opgedoken in de televisiereeks van Samson & Gert. Hij werd gespeeld door acteur Luk D'Heu. Bij het grote publiek waarschijnlijk voornamelijk bekend als De Burgemeester uit F.C. De Kampioenen. We zien hem voor 't eerst in seizoen 3. (1992-1993) Boer teun komt in verscheidene liedjes aan bod. Eén van zijn vaste uitspraken was:
Mij is de menselijke verschijning van Boer Teun niet echt bijgebleven. Ik zie altijd de stripversie voor me wanneer het over hem gaat. Daarover heb ik het nog bij het volgende boerderij-lied.
Boer Teun is een paar keer opgedoken in de televisiereeks van Samson & Gert. Hij werd gespeeld door acteur Luk D'Heu. Bij het grote publiek waarschijnlijk voornamelijk bekend als De Burgemeester uit F.C. De Kampioenen. We zien hem voor 't eerst in seizoen 3. (1992-1993) Boer teun komt in verscheidene liedjes aan bod. Eén van zijn vaste uitspraken was:
Alle koeievlaaien nog aan toe!
Mij is de menselijke verschijning van Boer Teun niet echt bijgebleven. Ik zie altijd de stripversie voor me wanneer het over hem gaat. Daarover heb ik het nog bij het volgende boerderij-lied.
0
geplaatst: 16 juni 2021, 16:59 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://static.hbvl.be/Assets/Images_Upload/2019/06/14/ef639684-8de1-11e9-8e75-de13f003e16f.jpg
Alarm! Het is warm! Als dit zo nog langer duurt, ben ik gefrituurd! Momenteel 32° buiten, dan is de inspiratie niet ver te zoeken. In 2019 werd de állerlaatste zomersingle van onze helden opgenomen, tevens 't voorlaatste liedje uit het hele oeuvre.
https://static.hbvl.be/Assets/Images_Upload/2019/06/14/ef639684-8de1-11e9-8e75-de13f003e16f.jpg
#77 - Warm! (2019, Single)
Alarm! Het is warm! Als dit zo nog langer duurt, ben ik gefrituurd! Momenteel 32° buiten, dan is de inspiratie niet ver te zoeken. In 2019 werd de állerlaatste zomersingle van onze helden opgenomen, tevens 't voorlaatste liedje uit het hele oeuvre.
0
geplaatst: 16 juni 2021, 22:15 uur
Meh. Ik vind 'Zwemmen', een liedje waarin ook over hitte wordt gezongen, een stuk beter. 
5,5
Nooit geweten trouwens dat Boer Teun daadwerkelijk in de serie voorkwam! Ik had altijd het idee dat hij, net als Marlèneke, een onzichtbaar personage was. Ik heb Luk D'Heu leren kennen als de vettige, platvloerse, ongemanierde Norbert uit W817. Birgit kreeg het daar vaak aan de stok met hem.

5,5
Nooit geweten trouwens dat Boer Teun daadwerkelijk in de serie voorkwam! Ik had altijd het idee dat hij, net als Marlèneke, een onzichtbaar personage was. Ik heb Luk D'Heu leren kennen als de vettige, platvloerse, ongemanierde Norbert uit W817. Birgit kreeg het daar vaak aan de stok met hem.
1
geplaatst: 17 juni 2021, 14:13 uur
Tenzij ik mij vergis, zat Boer Teun op 't eerste zicht toevallig in afleveringen die niet heruitgezonden werden. Dat kan dus een verklaring zijn.
6.5 van mij voor Warm! Ik vind het wel geinig en vooral iets dat in je hoofd kruipt. Dit zijn de liedjes die de huidige generatie meezingt. En als mijn petekind naar 't WC loopt, zing ik nog steeds: Alarm! Alarm! Alaaarm in den ... (vul aan) op de tonen van dit lied. Het spijt me.
6.5 van mij voor Warm! Ik vind het wel geinig en vooral iets dat in je hoofd kruipt. Dit zijn de liedjes die de huidige generatie meezingt. En als mijn petekind naar 't WC loopt, zing ik nog steeds: Alarm! Alarm! Alaaarm in den ... (vul aan) op de tonen van dit lied. Het spijt me.
0
geplaatst: 18 juni 2021, 15:22 uur
Stefanie van Boer Teun: leuk, feestelijk liedje! 7
Warm: Ja, het is warm, maar hier word ik niet warm van. 5
Warm: Ja, het is warm, maar hier word ik niet warm van. 5
1
geplaatst: 18 juni 2021, 19:02 uur
https://media2.giphy.com/media/WQ5IIM5cIyhOjZ8x7l/giphy.gif
Voor velen zelfs te warm om te stemmen, merk ik.
Voor velen zelfs te warm om te stemmen, merk ik.

1
geplaatst: 18 juni 2021, 20:38 uur
6,5
Warm is het enige nummer van Samson & Gert waarvan ik me herinner dat ik het vlak na uitkomen heb gezien en beluisterd. Ik zag een artikel op een nieuwssite dat er een nieuw nummer was van Samson & Gert en klikte er dan maar op (uiteraard). Voor de rest ken ik weinig of niks van de 21e eeuw denk ik, en van de oude nummers zou ik niet meer weten waar en wanneer ik ze leerde kennen.
Warm is het enige nummer van Samson & Gert waarvan ik me herinner dat ik het vlak na uitkomen heb gezien en beluisterd. Ik zag een artikel op een nieuwssite dat er een nieuw nummer was van Samson & Gert en klikte er dan maar op (uiteraard). Voor de rest ken ik weinig of niks van de 21e eeuw denk ik, en van de oude nummers zou ik niet meer weten waar en wanneer ik ze leerde kennen.

1
geplaatst: 18 juni 2021, 21:09 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.imgur.com/6Z5mKyd.jpg
Je kan het zo gek niet bedenken, of er bestaat wel een dag voor. Zo ook op 18 juni: Europese Dag tegen Woninginbraak. Toen ik als klein Estebanneke alleen thuis mocht blijven, vond ik dat heel plezant. Tot wanneer het buiten donker was, dan werd ik toch al iets meer argwanend bij elk geluid dat te horen was. Stel je voor zeg, een inbreker! Waar wij in de vroege jaren 90 woonden, was de toilet dan ook nog eens buitenshuis en moest je door de donkere garage heen ... Spannend hoor. Gelukkig heeft Gertje het truukje dat hij van z'n opa heeft geleerd aan ons doorgegeven.
* Te beluisteren op Spotify (de YouTube-video bevat 't verkeerde liedje)
https://i.imgur.com/6Z5mKyd.jpg
#78 - Als Je Bang Bent (1992, Samson 2)
Je kan het zo gek niet bedenken, of er bestaat wel een dag voor. Zo ook op 18 juni: Europese Dag tegen Woninginbraak. Toen ik als klein Estebanneke alleen thuis mocht blijven, vond ik dat heel plezant. Tot wanneer het buiten donker was, dan werd ik toch al iets meer argwanend bij elk geluid dat te horen was. Stel je voor zeg, een inbreker! Waar wij in de vroege jaren 90 woonden, was de toilet dan ook nog eens buitenshuis en moest je door de donkere garage heen ... Spannend hoor. Gelukkig heeft Gertje het truukje dat hij van z'n opa heeft geleerd aan ons doorgegeven.
* Te beluisteren op Spotify (de YouTube-video bevat 't verkeerde liedje)
1
geplaatst: 19 juni 2021, 20:51 uur
Een klassieker, wat mij betreft! Catchy als de neten, en hoewel het wat onnozel klinkt dat je moet fluiten als je bang bent in het donker, is het stiekem toch een wijze les, want de afleiding helpt wel degelijk (meermaals met succes geprobeerd)!
8
8
0
geplaatst: 19 juni 2021, 22:26 uur
esteban schreef:
Waar wij in de vroege jaren 90 woonden, was de toilet dan ook nog eens buitenshuis
Waar wij in de vroege jaren 90 woonden, was de toilet dan ook nog eens buitenshuis
Een berghut?
0
geplaatst: 20 juni 2021, 17:56 uur
8.5
Wijze raad van opa Verhulst! En het helpt gegarandeerd, ik héb het als kind zelf geprobeerd. Wel grappig dat, wanneer je dan wel bang bent (*) en sneller begint te stappen, je ook sneller gaat fluiten.
True story. Zeer tof liedje, mogelijk TOP 10 voor mij.
Wijze raad van opa Verhulst! En het helpt gegarandeerd, ik héb het als kind zelf geprobeerd. Wel grappig dat, wanneer je dan wel bang bent (*) en sneller begint te stappen, je ook sneller gaat fluiten.
True story. Zeer tof liedje, mogelijk TOP 10 voor mij.
0
geplaatst: 21 juni 2021, 22:27 uur
- Woah, zeg ey, wat is dat hier zeg? Geen geronimo, geen nieuwe ronde, nah!
- Animo, Samson.
- Dat bedoelde ik eigenlijk zo. Maar 't is toch waar hé Gertje?
- 't Is waar, Samson, 't is waar.
Tot woensdag.
- Animo, Samson.
Tot woensdag.
1
geplaatst: 22 juni 2021, 08:43 uur
Snel nog een score geven dan.
8
Inderdaad een klassieker met een aanstekelijk deuntje!
8
Inderdaad een klassieker met een aanstekelijk deuntje!
1
geplaatst: 22 juni 2021, 08:47 uur
Ik heb het nogal druk de laatste tijd, ik heb het nogal druk. Het is ontzettend druk de laatste tijd, het is ontzettend druk. Dus elke dag trouw meestemmen lukt me even niet meer. Help me eraan herinneren dat ik 'Warm' nog beluister en becijfer (Pepino zal dit sowieso wel doen) dus! Als Je Bang Bent kan ik zo een 9 geven, de zoveelste Jam Uit Mijn Jeugd die hier voorbij komt 

3
geplaatst: 22 juni 2021, 15:40 uur
Hé Esteban! Ik probeer zelden tot nooit in te halen, maar afgelopen weekend was ik een paar dagen in de Ardennen, dus was ik wat afwezig online. Maar hier ben ik weer (de schrik van alle dieven, met mijn kattenkwaad, vechten tegen misdaad, ...) en, als er niets anders is, zal ik proberen om binnen de tijd een score te geven. Je steekt er tenslotte veel tijd en moeite in, dus is het voor ons een kleinigheid om te blijven meedoen. ArthurDZ, hierbij trek ik nog eens aan je oor
en waar zitten de anderen?
'Als Je Bang Bent' dus. Een klassiekertje inderdaad, waar ik af en toe aan terugdenk als ik effectief in het donker zit.
Vind het nummer geen meesterwerk, maar gewoon leuk. Daarom een 7,5
En dan nu even iets anders...
https://images0.persgroep.net/rcs/ECSRwQwCtrLXuYN73iifJ_E1etU/diocontent/115930591/_focus/0.48/0.4/_fill/1200/630/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.7
Vandaag zou Ann Petersen 94 jaar geworden zijn. Ik kan me nog perfect de dag van haar dood herinneren: mijn broer en ik zaten naar de Vlaamse film 'Science Fiction' te kijken, toen plots mijn moeder de kamer binnenkwam met het droevige nieuws. Als tienjarige had ik al veel respect voor Ann Petersen: voor mij was ze zowel Mevrouw Jeannine, als 'Ons Moe' (uit Thuis) als de moeder die op de trommels slaat in Urbanus' 'Koko Flanel' (1990). Dit was dus een klap voor me.
Mevrouw Jeannine's entree was in de aflevering De Moeder van Octaaf (1994). Haar eerste shot ooit in de serie was, hoe kan het ook anders, met een taart in haar gezicht. Door een ongelukkig misverstand dacht Gert dat zij een bedriegster zou zijn, in plaats van de echte moeder van Octaaf De Bolle. Als ik me niet vergis, noemde ze Samson in diezelfde aflevering al 'mijn schatje' en hij haar 'mevrouw Praline'.
Persoonlijk vind ik haar het beste acteren van de hele groep. De rest doet dat ook goed hoor, maar Ann Petersen had nét dat beetje extra. Enerzijds de dominante moeder, anderzijds de warme vrouw.
Haar debuutaflevering vond ik niet, maar in deze Samson & Gert over een krokodil (waar ik enkele maanden geleden ook al naar verwees, maar dan naar het hilarisch egoïsme van Alberto) komt ze ook veel voor.
Haar allerlaatste tv-interview was voor TV-Gasten en kan je hier vinden. Heel kort na dit interview overleed ze.
en waar zitten de anderen? 'Als Je Bang Bent' dus. Een klassiekertje inderdaad, waar ik af en toe aan terugdenk als ik effectief in het donker zit.
Vind het nummer geen meesterwerk, maar gewoon leuk. Daarom een 7,5En dan nu even iets anders...
https://images0.persgroep.net/rcs/ECSRwQwCtrLXuYN73iifJ_E1etU/diocontent/115930591/_focus/0.48/0.4/_fill/1200/630/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.7
Vandaag zou Ann Petersen 94 jaar geworden zijn. Ik kan me nog perfect de dag van haar dood herinneren: mijn broer en ik zaten naar de Vlaamse film 'Science Fiction' te kijken, toen plots mijn moeder de kamer binnenkwam met het droevige nieuws. Als tienjarige had ik al veel respect voor Ann Petersen: voor mij was ze zowel Mevrouw Jeannine, als 'Ons Moe' (uit Thuis) als de moeder die op de trommels slaat in Urbanus' 'Koko Flanel' (1990). Dit was dus een klap voor me.
Mevrouw Jeannine's entree was in de aflevering De Moeder van Octaaf (1994). Haar eerste shot ooit in de serie was, hoe kan het ook anders, met een taart in haar gezicht. Door een ongelukkig misverstand dacht Gert dat zij een bedriegster zou zijn, in plaats van de echte moeder van Octaaf De Bolle. Als ik me niet vergis, noemde ze Samson in diezelfde aflevering al 'mijn schatje' en hij haar 'mevrouw Praline'.

Persoonlijk vind ik haar het beste acteren van de hele groep. De rest doet dat ook goed hoor, maar Ann Petersen had nét dat beetje extra. Enerzijds de dominante moeder, anderzijds de warme vrouw.
Haar debuutaflevering vond ik niet, maar in deze Samson & Gert over een krokodil (waar ik enkele maanden geleden ook al naar verwees, maar dan naar het hilarisch egoïsme van Alberto) komt ze ook veel voor.
Haar allerlaatste tv-interview was voor TV-Gasten en kan je hier vinden. Heel kort na dit interview overleed ze.
1
geplaatst: 22 juni 2021, 17:42 uur
Leuk stukje, Pepino.
De weetjes-post van vandaag zou inderdaad over Mevrouw Praline gaan. Maar waar anderen soms de tijd niet kunnen vinden om te stemmen, wat heel begrijpelijk is, lukt het mij niet altijd om alles tijdig te verzamelen. En -eerlijk is eerlijk- als de animo plots in elkaar stuikt, of amper respons op de extraatjes komt, zakt de motivatie ook wel wat. Nu is er al een stukje gecoverd over deze dame, merci Pino.
Er komt nog een mooi item langs over Ann Petersen. Dat is dan voor morgen.
Straffe actrice, waarvan ik nu pas door heb dat zij het was in de sitcom-klassieker Slisse & Cesar. Toen ik dat als kind zag, moesten haar rollen als Florke en Jeannine De Bolle namelijk nog komen. Mijn favoriete film waar ze als actrice in te zien is, blijft toch wel met grote voorsprong Pauline & Paulette.
De weetjes-post van vandaag zou inderdaad over Mevrouw Praline gaan. Maar waar anderen soms de tijd niet kunnen vinden om te stemmen, wat heel begrijpelijk is, lukt het mij niet altijd om alles tijdig te verzamelen. En -eerlijk is eerlijk- als de animo plots in elkaar stuikt, of amper respons op de extraatjes komt, zakt de motivatie ook wel wat. Nu is er al een stukje gecoverd over deze dame, merci Pino.
Er komt nog een mooi item langs over Ann Petersen. Dat is dan voor morgen.Straffe actrice, waarvan ik nu pas door heb dat zij het was in de sitcom-klassieker Slisse & Cesar. Toen ik dat als kind zag, moesten haar rollen als Florke en Jeannine De Bolle namelijk nog komen. Mijn favoriete film waar ze als actrice in te zien is, blijft toch wel met grote voorsprong Pauline & Paulette.
0
geplaatst: 22 juni 2021, 18:10 uur
Mijn excuses beste esteban, het zijn/waren drukke dagen voor mij. Nu eindelijk eens Warm kunnen luisteren, met de verwachting dat het me, euh, koud zou laten. Maar dit is eigenlijk best leuk, fijn deuntje en de tekst heeft die echte old school Samson-combinatie van simpele teksten met toch best slimme/inventieve rijmen, die ik in vrijwel alle recente Samson-songs die hier zijn langsgekomen, wel in meer of mindere mate gemist heb. Dus vooruit, dit mag wel een 7 krijgen van mij. Was vast mijn favoriet geweest als ik twintig jaar jonger was geweest, ofzo.
1
geplaatst: 22 juni 2021, 18:14 uur
ArthurDZ schreef:
Maar dit is eigenlijk best leuk, fijn deuntje en de tekst heeft die echte old school Samson-combinatie van simpele teksten met toch best slimme/inventieve rijmen ... Dus vooruit, dit mag wel een 7 krijgen van mij. Was vast mijn favoriet geweest als ik twintig jaar jonger was geweest, ofzo.
Maar dit is eigenlijk best leuk, fijn deuntje en de tekst heeft die echte old school Samson-combinatie van simpele teksten met toch best slimme/inventieve rijmen ... Dus vooruit, dit mag wel een 7 krijgen van mij. Was vast mijn favoriet geweest als ik twintig jaar jonger was geweest, ofzo.
Voila! Arthur begrijpt het helemaal.

(excuses zijn echt nergens voor nodig, niet vergeten relaxen hé tussendoor)
2
geplaatst: 22 juni 2021, 18:19 uur
Trouwens, ik lees hier wel gewoon alles altijd mee, en elk feitje drink ik met plezier op! En ik denk dat dit voor wel meer users geldt, ook al stemmen ze niet (vaak) mee. Dus vooral niet opgeven, ik zou het maar moeilijk te boven komen denk ik. En Pepino al helemaal niet (zalige ode aan een grote mevrouw, man!) 

1
geplaatst: 22 juni 2021, 21:29 uur
esteban schreef:
- Woah, zeg ey, wat is dat hier zeg? Geen geronimo, geen nieuwe ronde, nah!
- Animo, Samson.
Tot woensdag.
Gemiste kans om "waar blijven jullie zo lang?" te posten. - Woah, zeg ey, wat is dat hier zeg? Geen geronimo, geen nieuwe ronde, nah!
- Animo, Samson.
Tot woensdag.

Wel een heerlijk nummer voor op de zolder, in de kelder of in de gang. Ok, ik hou op.
Maar dit is wel een ouderwetse oorwurm. Op een goede manier.
7,5
* denotes required fields.