Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021
zoeken in:
1
geplaatst: 9 april 2021, 20:52 uur
Qua algeheel niveau een van de betere maandfinales van de laatste tijd. Weliswaar geen echt hoge pieken, maar gelukkig ook geen diepe dalen. Enkel in mijn nummer laatst hoor ik het niet. DJ Danny bezorgt me nog steeds bij iedere luisterbeurt een grote glimlach en verdient daarom plek één. Noname en Maria Arnal i Marcel Bagés waren de andere duidelijke podiumkandidaten.
1. DJ Danny - Take My Heart Away
2. Noname - Rainforest
3. Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de mí
4. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
5. Genesis Owusu - The Other Black Dog
6. CFCF - Life Is Perfecto
7. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
8. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix)
9. Erika de Casier - Drama
10. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
11. girl in red - Serotonin
12. Sofia Kourtesis - By Your Side
2. Noname - Rainforest
3. Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de mí
6. CFCF - Life Is Perfecto
9. Erika de Casier - Drama
10. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
11. girl in red - Serotonin
12. Sofia Kourtesis - By Your Side
0
geplaatst: 10 april 2021, 14:10 uur
Reminder, mocht u nog mee willen stemmen aan de Song van het Jaar maandfinale van februari:
De deadline staat op morgenochtend om 10:00!
arcade monkeys, Cervantes, Choconas, Coma Cat, Gretz, herman, inquestos, jassn, JB7x, JoaMuse, jordidj1, Masimo, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, shimahero, Simon77, stoepkrijt, voskat,
(+ een ieder die mee wilt stemmen natuurlijk)
De deadline staat op morgenochtend om 10:00!
arcade monkeys, Cervantes, Choconas, Coma Cat, Gretz, herman, inquestos, jassn, JB7x, JoaMuse, jordidj1, Masimo, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, shimahero, Simon77, stoepkrijt, voskat,
(+ een ieder die mee wilt stemmen natuurlijk)
1
geplaatst: 10 april 2021, 14:59 uur
aerobag schreef:
mocht u nog mee willen stemmen
Ik weet dat ik dit jaar dertig wordt, maar op deze manier ga ik me wel héél snel oud voelen. Zeg maar gewoon 'je' voortaan. mocht u nog mee willen stemmen

Ben net begonnen met luisteren, dus mijn stemmen komen vanmiddag.
0
geplaatst: 10 april 2021, 15:18 uur
met 'u' aanspreken is wel het minste wat ik verwacht.
ik heb de lijst al twee keer beluisterd, maar heb nog niet echt een oordeel klaar
ik heb de lijst al twee keer beluisterd, maar heb nog niet echt een oordeel klaar

1
geplaatst: 10 april 2021, 15:21 uur
jordidj1 schreef:
met 'u' aanspreken is wel het minste wat ik verwacht.
Ik zou alleen een moderator met 'u' aanspreken.met 'u' aanspreken is wel het minste wat ik verwacht.
1
geplaatst: 10 april 2021, 16:07 uur
Eigenlijk is er maar één nummer dat echt zwaar indruk maakt, maar stiekem is het niveau daarachter ook flink hoog. Dit is toch wel een van de betere finales die ik de afgelopen 12 maanden heb meegemaakt.
1. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
2. girl in red - Serotonin
3. Noname - Rainforest
4. CFCF - Life Is Perfecto
5. Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de mí
6. Erika de Casier - Drama
7. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix)
8. Genesis Owusu - The Other Black Dog
9. DJ Danny - Take My Heart Away
10. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
11. Sofia Kourtesis - By Your Side
12. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
1. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
2. girl in red - Serotonin
3. Noname - Rainforest
6. Erika de Casier - Drama
8. Genesis Owusu - The Other Black Dog
9. DJ Danny - Take My Heart Away
11. Sofia Kourtesis - By Your Side
12. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
0
geplaatst: 10 april 2021, 16:18 uur
stoepkrijt schreef:

(quote)
Ik weet dat ik dit jaar dertig wordt, maar op deze manier ga ik me wel héél snel oud voelen. Zeg maar gewoon 'je' voortaan. 
Ik zal het niet meer doen, weledelgeleerde heer Stoepkrijt
0
geplaatst: 10 april 2021, 16:28 uur
aerobag schreef:
weledelgeleerde heer Stoepkrijt
Dít mag dan weer wel. weledelgeleerde heer Stoepkrijt

1
geplaatst: 10 april 2021, 17:21 uur
Na twee prachtige finales op rij, vooral die van vorige maand was fenomenaal, nu een wat mindere finale. Na de eerste halve finaleladder was ik zelfs bang dat het een enorm matige maandfinale zou worden, maar dat valt gelukkig wel mee. Het podium is uitstekend, twee fraaie ontdekkingen en een ouderwetse Juana Molina in vermomming. Het was bij mij behoorlijk stuivertje wisselen aan de top, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de grootste verrassing van deze maand aan kop. De nummers 4 tot en met 10 vind ik ook allemaal nog goed tot voldoende, waarbij met name mijn waardering voor By Your Side van Sofia Kourtesis enorm gegroeid is deze week (maar net niet genoeg voor punten). Stranger in de Boring-mix, tsja, die doet zijn naam wel weer eer aan, maar is nog steeds wel oké. Alleen de hekkensluiter krijgt van mij een fikse onvoldoende, werkelijk geen idee wat dat bloedirritante gedrocht in deze maandfinale te zoeken heeft. Echt een verschrikkelijke gruwel, ik hoop dat het oneindig lang duurt voordat ik deze nog eens moet beluisteren! Wel opvallend trouwens dat nota bene lieden die normaal gesproken juist een goede smaak hebben, met dit nummer weglopen. Bon, soit.
01. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
02. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
03. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
04. Noname - Rainforest
05. CFCF - Life Is Perfecto
06. Sofia Kourtesis - By Your Side
07. Erika de Casier - Drama
08. girl in red - Serotonin
09. Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de mí
10. Genesis Owusu - The Other Black Dog
11. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix)
∞
∞
∞
12. DJ Danny - Take My Heart Away
01. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
02. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
03. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
04. Noname - Rainforest
05. CFCF - Life Is Perfecto
06. Sofia Kourtesis - By Your Side
07. Erika de Casier - Drama
08. girl in red - Serotonin
09. Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de mí
10. Genesis Owusu - The Other Black Dog
∞
∞
∞
1
geplaatst: 10 april 2021, 20:35 uur
De top-4 is van erg hoge kwaliteit. 
1. Sofia Kourtesis - By Your Side
2. DJ Danny - Take My Heart Away
3. Genesis Owusu - The Other Black Dog
5. CFCF - Life Is Perfecto
6. Noname - Rainforest
8. girl in red - Serotonin

1. Sofia Kourtesis - By Your Side
3. Genesis Owusu - The Other Black Dog
5. CFCF - Life Is Perfecto
6. Noname - Rainforest
8. girl in red - Serotonin
1
geplaatst: 10 april 2021, 22:53 uur
Laat ik maar weer stoer doen hier
2. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix)
3. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
2. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix)
3. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
2
geplaatst: 10 april 2021, 22:56 uur
Van deze finale werd ik niet heel enthousiast, al vind ik Abaphezulu zeer fraai. Vooral de DJ nummers zijn moeilijk door te komen.
1. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
2. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
3. Noname - Rainforest
4. Maria Arnal i Marcel Bagés - Fiera de mí
5. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
6. Genesis Owusu - The Other Black Dog
7. girl in red - Serotonin
8. Erika de Casier - Drama
9. Sofia Kourtesis - By Your Side
10. CFCF - Life Is Perfecto
2. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
3. Noname - Rainforest
5. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
6. Genesis Owusu - The Other Black Dog
7. girl in red - Serotonin
10. CFCF - Life Is Perfecto
5
geplaatst: 10 april 2021, 22:57 uur
1
geplaatst: 10 april 2021, 23:39 uur
Een mooi stel bij elkaar, net als vorige maand. Toen was de gitaarmuziek sterk vertegenwoordigd, nu ligt de nadruk meer op de electronic in allerlei vormen. Heel mooi om hier een doorsnede te zien van de huidige muziek, ook van buiten de geijkte landen. Van alles komt langs en vrijwel alle nummers in dit topic zijn ook gewoon minimaal leuk.
Dan mijn lijstje. Dat CFCF het zo goed zou doen had ik niet direct verwacht, maar het blijkt een groeibriljantje. Een echte throwback naar de 90s, net als de hele plaat. Dat Sonic Youth-gitaartje maakt het helemaal af.
De echte knaller is echter Genesis Owusu.
1. Genesis Owusu - The Other Black Dog
2. CFCF - Life Is Perfecto
3. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
5. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
6. Noname - Rainforest
11. DJ Danny - Take My Heart Away
12. girl in red - Serotonin
Dan mijn lijstje. Dat CFCF het zo goed zou doen had ik niet direct verwacht, maar het blijkt een groeibriljantje. Een echte throwback naar de 90s, net als de hele plaat. Dat Sonic Youth-gitaartje maakt het helemaal af.
De echte knaller is echter Genesis Owusu.
1. Genesis Owusu - The Other Black Dog
2. CFCF - Life Is Perfecto
3. iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu
5. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
6. Noname - Rainforest
11. DJ Danny - Take My Heart Away
12. girl in red - Serotonin
1
geplaatst: 10 april 2021, 23:46 uur
2. Noname - Rainforest
3. DJ Danny - Take My Heart Away
4 Erika de Casier - Drama
2. Noname - Rainforest
3. DJ Danny - Take My Heart Away
4 Erika de Casier - Drama
1
geplaatst: 11 april 2021, 00:25 uur
1. girl in red - Serotonin
3. Erika de Casier - Drama
4. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
5. Sofia Kourtesis - By Your Side
3. Erika de Casier - Drama
4. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
5. Sofia Kourtesis - By Your Side
5
geplaatst: 11 april 2021, 08:03 uur
Jullie hebben nog een uur of twee tijd, daarna gaan we aftelleeeeeuh.
https://i.ytimg.com/vi/qA1xIKhXdW8/mqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/qA1xIKhXdW8/mqdefault.jpg
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 april 2021, 09:22 uur
2. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
3. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
4. Erika de Casier - Drama
6. Sofia Kourtesis - By Your Side
7. Noname - Rainforest
Geen absolute top, maar wel veel moois!
2. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur
3. Reinhard Vanbergen - The Road to Memphis
4. Erika de Casier - Drama
6. Sofia Kourtesis - By Your Side
7. Noname - Rainforest
Geen absolute top, maar wel veel moois!
0
geplaatst: 11 april 2021, 10:10 uur
Inderdaad, the lines are closed. 33 stemmers deze maand! We bedanken 123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, dumb_helicopter, Edgar18, Gyzzz, Gretz, hoi123, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Mausie, niels94, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, SBube, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, VladTheImpaler, wibro en yeahyeahyeah.
10
geplaatst: 11 april 2021, 10:13 uur
Wie gaat er mee?
Wij!
Een reis rond de wereld
Die willen we maken
Maar wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
(Samson & Gert, Wie Gaat Er Mee?, 1996)
Door corona zitten we binnen de grenzen van ons eigen land gekluisterd, maar gelukkig kunnen we dankzij MuMe’s Song van het Jaar een heuse wereldreis maken. Want terwijl de finale van januari veel van hetzelfde was, zitten we nu met een grote verscheidenheid aan muziekjes, ook en vooral geografisch.
Erg coronaproof en milieuvriendelijk is het allemaal niet, want we gaan van continent naar continent hoppen voor een paar luttele minuten. Maar voor een portie topmuziek mogen we de regels wel 'ns breken.
Ladies and gentlemen, fasten your seatbelts.
Wij!
Een reis rond de wereld
Die willen we maken
Maar wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
(Samson & Gert, Wie Gaat Er Mee?, 1996)
Door corona zitten we binnen de grenzen van ons eigen land gekluisterd, maar gelukkig kunnen we dankzij MuMe’s Song van het Jaar een heuse wereldreis maken. Want terwijl de finale van januari veel van hetzelfde was, zitten we nu met een grote verscheidenheid aan muziekjes, ook en vooral geografisch.
Erg coronaproof en milieuvriendelijk is het allemaal niet, want we gaan van continent naar continent hoppen voor een paar luttele minuten. Maar voor een portie topmuziek mogen we de regels wel 'ns breken.
Ladies and gentlemen, fasten your seatbelts.
3
geplaatst: 11 april 2021, 10:15 uur
✈️ Canada ✈️ Verenigd Koninkrijk
12. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix) (28 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door Snoeperd)
We beginnen onze trip aan de overkant van de oceaan, want CRi - voluit Christophe Dubé - is born and raised in Canada. Hij dj’t vanuit Montreal. Dubés muzikale carrière begon zowaar als beatboxer in een lokale hiphopband maar al snel veranderde hij het geweer van schouder en dook de elektronische scene in.
De versie van CRi's Stranger, vorig jaar verschenen op 's mans album Juvenile, die we verwelkomen in deze finale, is een herinterpretatie door housegrootmeester DJ Boring (aka Tristan Hallis), afkomstig uit Australië maar opererend vanuit Londen. Voor sommigen allicht geen onbekende, want een jaar of vier geleden ging hij viraal met zijn muzikale ode aan Winona Ryder. Die was toen goed voor een finaleplaatsje in SvhJ oktober 2016.
In de loop der jaren heeft Boring een aardige reputatie opgebouwd in de housescene. Heel wat artiesten, onder wie Moby, laten Hallis maar wat graag hun tracks onder handen nemen. In de originele versie is Stranger best een dromerige, laidback song, die gelijkenissen vertoont met bijvoorbeeld Godfords Downtown, die ons ook nog vers in het geheugen ligt. Boring heeft Stranger een bescheiden energyboost gegeven, wat de dansbaarheid ten goede komt. Al is het net niet goed genoeg voor een topprestatie, want CRi en Boring zijn de hekkensluiter van deze finale.
12. CRi - Stranger (DJ Boring Extended Mix) (28 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door Snoeperd)
123poetertjes schreef:
DJ BORING'S BOUNCING ALL NIGHT
EVERYONE HERE IS SAFE AND NICE
MAKES ME WANNA HAVE A GREAT LIFE
ANGELS SINGING BASS IS TIGHT
DJ BORING
DJ BORING
DJ DJ DJ BORING
DJ BORING
DJ BORING
DJ DJ DJ BORING
DJ BORING'S BOUNCING ALL NIGHT
EVERYONE HERE IS SAFE AND NICE
MAKES ME WANNA HAVE A GREAT LIFE
ANGELS SINGING BASS IS TIGHT
DJ BORING
DJ BORING
DJ DJ DJ BORING
DJ BORING
DJ BORING
DJ DJ DJ BORING
We beginnen onze trip aan de overkant van de oceaan, want CRi - voluit Christophe Dubé - is born and raised in Canada. Hij dj’t vanuit Montreal. Dubés muzikale carrière begon zowaar als beatboxer in een lokale hiphopband maar al snel veranderde hij het geweer van schouder en dook de elektronische scene in.
De versie van CRi's Stranger, vorig jaar verschenen op 's mans album Juvenile, die we verwelkomen in deze finale, is een herinterpretatie door housegrootmeester DJ Boring (aka Tristan Hallis), afkomstig uit Australië maar opererend vanuit Londen. Voor sommigen allicht geen onbekende, want een jaar of vier geleden ging hij viraal met zijn muzikale ode aan Winona Ryder. Die was toen goed voor een finaleplaatsje in SvhJ oktober 2016.
In de loop der jaren heeft Boring een aardige reputatie opgebouwd in de housescene. Heel wat artiesten, onder wie Moby, laten Hallis maar wat graag hun tracks onder handen nemen. In de originele versie is Stranger best een dromerige, laidback song, die gelijkenissen vertoont met bijvoorbeeld Godfords Downtown, die ons ook nog vers in het geheugen ligt. Boring heeft Stranger een bescheiden energyboost gegeven, wat de dansbaarheid ten goede komt. Al is het net niet goed genoeg voor een topprestatie, want CRi en Boring zijn de hekkensluiter van deze finale.
4
geplaatst: 11 april 2021, 10:25 uur
✈️ Canada, Verenigd Koninkrijk ✈️ Duitsland, Argentinië
11. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur (33 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door niels94, nummer 1 van: Gyzzz)
Dit jaar brachten de ouwe indierakkers van The Notwist hun eerste nieuwe materiaal sinds 2014 uit. Daarmee komen ze nipt in aanmerking voor ‘comeback van het jaar’ bij de volgende Jordy’s-uitreiking. Of niet, ArthurDZ?
En ook bij deze song mag de internationale hymne spelen, want Al Sur is een Duits-Argentijnse collaboratie (no pun intended). The Notwist roept de hulp in van de Argentijnse singer-songwriter Juana Molina, die de vocalen en synths voor haar rekening neemt. Molina is geen totaal onbekende voor SvhJ, aangezien haar Paraguaya Punk in november 2019 de tweede ronde bereikte. Van The Notwist deed alleen Exit Strategy to Myself mee, vorige maand nota bene, maar viel meteen af in ronde 1.
Maar dat is dus klein bier vergeleken met het succes van Al Sur. De samenwerking tussen The Notwist en Juana Molina pakt wonderlijk goed uit, want het resultaat is geen brak samenraapsel van stijlen, maar een broeierige, gedurfde song die het beste van beide artiesten verenigt: de indie van The Notwist met de Spaanstalige folktronica van Molina. ‘Met andere stemmen en ideeën, en met andere talen stellen we onze band in vraag’, aldus The Notwist.
11. The Notwist ft. Juana Molina - Al Sur (33 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door niels94, nummer 1 van: Gyzzz)
Dit jaar brachten de ouwe indierakkers van The Notwist hun eerste nieuwe materiaal sinds 2014 uit. Daarmee komen ze nipt in aanmerking voor ‘comeback van het jaar’ bij de volgende Jordy’s-uitreiking. Of niet, ArthurDZ?
En ook bij deze song mag de internationale hymne spelen, want Al Sur is een Duits-Argentijnse collaboratie (no pun intended). The Notwist roept de hulp in van de Argentijnse singer-songwriter Juana Molina, die de vocalen en synths voor haar rekening neemt. Molina is geen totaal onbekende voor SvhJ, aangezien haar Paraguaya Punk in november 2019 de tweede ronde bereikte. Van The Notwist deed alleen Exit Strategy to Myself mee, vorige maand nota bene, maar viel meteen af in ronde 1.
Maar dat is dus klein bier vergeleken met het succes van Al Sur. De samenwerking tussen The Notwist en Juana Molina pakt wonderlijk goed uit, want het resultaat is geen brak samenraapsel van stijlen, maar een broeierige, gedurfde song die het beste van beide artiesten verenigt: de indie van The Notwist met de Spaanstalige folktronica van Molina. ‘Met andere stemmen en ideeën, en met andere talen stellen we onze band in vraag’, aldus The Notwist.
Choconas schreef:
Ben niet erg thuis in het werk van The Notwist, maar dit nummer klinkt in mijn oren op en top Juana Molina, het had zo haar nieuwe single kunnen zijn.
Missie geslaagd, dus.Ben niet erg thuis in het werk van The Notwist, maar dit nummer klinkt in mijn oren op en top Juana Molina, het had zo haar nieuwe single kunnen zijn.
4
geplaatst: 11 april 2021, 10:34 uur
✈️ Canada, Verenigd Koninkrijk ✈️ Duitsland, Argentinië ✈️ Peru, Duitsland
10. Sofia Kourtesis - By Your Side (34 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door Mausie, nummer 1 van: Mausie, Ploppesteksel)
Geboren in de Peruviaanse hoofdstad Lima en werkzaam in de Duitse hoofdstad Berlijn. Dat zijn alvast twee perfecte ingrediënten voor een recept vol zwoele beats en clubvibes. Op haar achttiende speelde Sofia Kourtesis nog in een naar eigen zeggen belabberde hiphopband - net als medefinalist CRi - maar al snel leerde ze de dj-stiel kennen via haar ex-vriend, de Britse producer Gold Panda.
Dankzij het Zweedse label Studio Barnhus kon ze haar solowerk aan de man brengen. En of Sofia productief is. Met Fresia Magdalena is ze al aan haar derde ep in evenveel jaar toe. Zo wordt Kourtesis stilaan een gevestigde naam in de housewereld.
De eerste single van die voortreffelijke ep, La Perla, moest vorige maand onverrichter zake naar huis in de eerste voorrondeladder van SvhJ januari. Veel beter verging het Sarita Colonia, die tot een week geleden nog meedong naar de eindzege in SvhJ 2020.
En ook de warme, zoete house van By Your Side valt duidelijk in de smaak. De song tekende voor een landslide victory in ronde 1, en stootte ook door in de halve finale, waar het een tikkeltje moeizamer ging. In de finale ten slotte wordt het net top 10. Al zijn de deelnemers ongelofelijk gewaagd aan elkaar, want de nummers 11 tot 5 zitten op een zakdoek.
10. Sofia Kourtesis - By Your Side (34 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door Mausie, nummer 1 van: Mausie, Ploppesteksel)
Geboren in de Peruviaanse hoofdstad Lima en werkzaam in de Duitse hoofdstad Berlijn. Dat zijn alvast twee perfecte ingrediënten voor een recept vol zwoele beats en clubvibes. Op haar achttiende speelde Sofia Kourtesis nog in een naar eigen zeggen belabberde hiphopband - net als medefinalist CRi - maar al snel leerde ze de dj-stiel kennen via haar ex-vriend, de Britse producer Gold Panda.
Dankzij het Zweedse label Studio Barnhus kon ze haar solowerk aan de man brengen. En of Sofia productief is. Met Fresia Magdalena is ze al aan haar derde ep in evenveel jaar toe. Zo wordt Kourtesis stilaan een gevestigde naam in de housewereld.
De eerste single van die voortreffelijke ep, La Perla, moest vorige maand onverrichter zake naar huis in de eerste voorrondeladder van SvhJ januari. Veel beter verging het Sarita Colonia, die tot een week geleden nog meedong naar de eindzege in SvhJ 2020.
En ook de warme, zoete house van By Your Side valt duidelijk in de smaak. De song tekende voor een landslide victory in ronde 1, en stootte ook door in de halve finale, waar het een tikkeltje moeizamer ging. In de finale ten slotte wordt het net top 10. Al zijn de deelnemers ongelofelijk gewaagd aan elkaar, want de nummers 11 tot 5 zitten op een zakdoek.
0
geplaatst: 11 april 2021, 11:08 uur
Arno schreef:
housegrootmeester DJ Boring (aka Tristan Hallis), afkomstig uit Australië maar opererend vanuit Londen. Voor sommigen allicht geen onbekende, want een jaar of vier geleden ging hij viraal met zijn muzikale ode aan Winona Ryder. Die was toen goed voor een finaleplaatsje in SvhJ oktober 2016.
housegrootmeester DJ Boring (aka Tristan Hallis), afkomstig uit Australië maar opererend vanuit Londen. Voor sommigen allicht geen onbekende, want een jaar of vier geleden ging hij viraal met zijn muzikale ode aan Winona Ryder. Die was toen goed voor een finaleplaatsje in SvhJ oktober 2016.
Goed speurwerk, onze 5de herfinalist dus
1
geplaatst: 11 april 2021, 11:19 uur
Arno schreef:
Op haar achttiende speelde Sofia Kourtesis nog in een naar eigen zeggen belabberde hiphopband - net als medefinalist CRi
Op haar achttiende speelde Sofia Kourtesis nog in een naar eigen zeggen belabberde hiphopband - net als medefinalist CRi
Niet dezelfde hiphopband, neem ik aan?

1
geplaatst: 11 april 2021, 11:29 uur
Die informatie heb ik niet zwart op wit, maar ik veronderstel van niet. Of dat zou een onuitgegeven Canadees-Peruviaanse samenwerking moeten zijn.
1
geplaatst: 11 april 2021, 11:41 uur
Ik kon het niet laten en ben nog wat dieper in de archieven gedoken. De hiphopband waar CRi deel van uitmaakte, heet Feuilles et Racines: feuillesetracines.bandcamp.com. Christophe Dubés beatbox-aka is blijkbaar NodiggidyDub.
En van Sofia Kourtesis geen spoor in de bezetting.
En van Sofia Kourtesis geen spoor in de bezetting.

2
geplaatst: 11 april 2021, 11:55 uur
Mooi onderzoekswerk weer, Arno, dat is dan duidelijk! Geen enkele vermelding op MusicMeter overigens, dus ik zal ze even toevoegen aan de website.
* denotes required fields.