MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
hoi123 schreef:
18. La Lá - Mito

Link volgt
spotify:track:5nrouEYZMQEjtn43f4rQef

Nominatie via RYM lijkt niet meer te lukken, dus dan doe ik het zelf wel:

42. A. G. Cook & Charli XCX - Xcxoplex spotify:track:3Qtc8RGzuzbDGBpZ3tya7s

Gouden combi. Maandwinst lijkt me dus gegarandeerd.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Waarom ook niet eigenlijk.

Ik zou dat ook een leuke toevoeging vinden.

Johnny Marr schreef:
(quote)

M.a.w. wil je dat laxus11 ook hier meedoet?

Dan gaat de kwaliteit een stuk omhoog wil je zeggen

laxus11 schreef:
(quote)

Dan gaat de kwaliteit een stuk omhoog wil je zeggen

Om je muzikale horizon te verbreden is dit ook wel een aardig idee Lex. Kom je per maand toch op minimaal nieuwe 64 nummers uit het huidige jaar waar je kennis mee maakt

Nou ik zou er eens over nadenken

panjoe schreef:
(quote)

Vet! Hebben ze hun naam veranderd? (Ik ken ze als Nu Guinea.)

Ja, Resident Advisor geeft een uitleg weer van de band. Spijt van hun naam, omdat naast de naam van het eiland Guinea ook een racistische benaming was van Zuid-Italianen in Amerika. En daarnaast voelen ze geen eigenaarschap van de naam Nieuw-Guinea, gezien het alleen over hun persoonlijke connectie gaat met het eiland (ze zijn er denk ik op vakantie geweest of iets dergelijks).

Misschien moet Frans Duits ook eens gaan nadenken over zijn naam.
Anyway, blij dat ze terug zijn, Djode Face is nog steeds een van de schoonste nummers van de afgelopen jaren.

43. Manchester Orchestra - Never Ending spotify:track:66lUAHPCRPzwLOmgQfmLlD

Hier nog de correcte URI: spotify:track:35JzlvJQhJdClrwSYbSPNg

Hey Ho, nominatie ronde 2, let's go

44. IOSONOUNCANE - Nuit spotify:track:5S1i6Uvdkh9ZzocmcR4Hxd

45. Geese - Disco spotify:track:5zIUXHxF8jMvSFMEahNGwO

46. Sufjan Stevens & Angelo De Augustine - Reach Out spotify:track:5hVKXeJg1R9qGbrGW5eHNl

47. Home Counties - Modern Yuppies spotify:track:3M78jHLg186JGmorz0FfY7

48. Amenra - Ogentroost spotify:track:2Gm1g1pkMm3i80FxiBDWas

49. DJs Pareja & Lupe - Verano Lejano spotify:track:28yaeLJUdKyX8u2TEBbPMP

50. Gruff Rhys - Loan Your Loneliness spotify:track:5V4xyWX2NMY3zEziYeOqHK

panjoe (moderator)
51. Biesmans - Another World spotify:track:61oeQYJxWwSmxWqwH6JxzU

52. Marisa Monte - Calma spotify:track:1IcI7zO7RvGKGWx5jRNouz

53. Robag Wruhme - No

54. SAULT - Bitter Streets spotify:track:11FAIgRREb9YdaLxmeaSM8

Ik vind Olympus vooralsnog nog net iets mooier Edgar18, maar die wordt wss volgende maand automatisch genomineerd. En het ontloopt elkaar niet veel

55. World's End Girlfriend - In the Name of Love spotify:track:7usinFCcYG5eAEGwIFxKQi

Mausie schreef:
Ik vind Olympus vooralsnog nog net iets mooier Edgar18, maar die wordt wss volgende maand automatisch genomineerd. En het ontloopt elkaar niet veel
Ik kan eigenlijk niet kiezen, ik twijfel nu weer of ik toch niet voor Olympus moet gaan. Zo goed als even mooi.

56. Big Red Machine feat. Taylor Swift - Renegade spotify:track:4kD0pFwhEjEiF9pwUwkpNo

57. Fuel Fandango feat. María José Llergo - Mi Huella spotify:track:4ikL0eqNNdkpU931pAwgqh

Damn gasten, normaal gesproken herken ik het meeste wel, maar deze maand zie ik heel wat voorbij komen wat me niets zegt. Moet daardoor wel iets meer opzoeken voor de 'geldige nominatie' check, maar ik heb gelijk ook weer veel zin in aankomende maand.

aerobag schreef:
Moet daardoor wel iets meer opzoeken voor de 'geldige nominatie' check,
Begin maar met je eigen nomi, die was namelijk een minuut te vroeg x

123poetertjes schreef:
(quote)
Begin maar met je eigen nomi, die was namelijk een minuut te vroeg x

Na lang wikken en wegen heb ik hem geldig bevonden

aerobag, de release van Sufjan Stevens is een dubbele single. Qua rating gaat ie sowieso bovenaan komen te staan op RYM voor de maand juli. Als nu Reach Out wordt genomineerd, wordt het dan Olympus en andersom? En hypothetisch gezien, als ze beiden nu niet genomineerd zouden worden, zouden ze dan allebei automatisch worden genomineerd?

Mausie schreef:
aerobag, de release van Sufjan Stevens is een dubbele single. Qua rating gaat ie sowieso bovenaan komen te staan op RYM voor de maand juli. Als nu Reach Out wordt genomineerd, wordt het dan Olympus en andersom? En hypothetisch gezien, als ze beiden nu niet genomineerd zouden worden, zouden ze dan allebei automatisch worden genomineerd?

Beetje rare release, want de releasedate op RYM staat op 11 augustus, maar dat zal de fysieke release wel zijn. Wat ik meestal doe bij singles met een B-Kant is dat ik alleen de A-kant meeneem als nomi. Maar als nu Reach Out wordt genomineerd, dan nemen we volgende maand gewoon Olympus mee. Ik zie dat Olympus zelfs nog wat hoger gewaardeerd wordt door het RYM publiek dan Reach Out, dus het is niet zo maar een b-kantje

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.