MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
Dank Titmeister voor de fraaie presentatie!

Winnaar is zomer anthem 2021 hoor, lekker zwieren, dansen en sjansen.

Helaas niet kunnen stemmen, maar wel live genoten van o.a. Palms Trax & Biesmans in België. Waarom stond Petu eigenlijk niet in de finale zeg? Wat een bommetje live!

Johnny Marr schreef:
(quote)

Jammer. Mag ik nog nadenken over een vervanger, of heb ik nu definitief afgedaan voor je?

Ik denk dat je het antwoord al wel weet. Laat je stembiljet en SvhJ-bingokaart maar achter op je bureau en ga maar op zoek naar een ander forum spel.

Johnny Marr schreef:
20. Kanye West - Hurricane

(embed)

20. Lantlôs - Lake Fantasy spotify:track:6ripTgTnhs9hnD4qaE3Sci

aerobag

Gelukkig is Last Train Home al automatisch genomineerd, anders was het die geworden

aerobag schreef:

Ik denk dat je het antwoord al wel weet. Laat je stembiljet en SvhJ-bingokaart maar achter op je bureau en ga maar op zoek naar een ander forum spel.

De afrekening zeker? (gaat helemaal stuk met zichzelf)

28. Nana Yamato - Do You Wanna spotify:track:20FP5AB12p2Pwy5WFD5Du7

29. Skrillex, Noisia, josh pan & Dylan Brady - Supersonic (My Existence) spotify:track:7gCuKTyBb5nurNalzs0Hvp

30. Lorna Shore - To the Hellfire

spotify:track:0O26gtfjuscAOnQobjNPPL

aerobag schreef:
Sneakt er nog een metal nummertje de finale in?

Wanneer metal voor het eerst in tijden in Song van het Jaar echt goed zou scoren:

https://screenanarchy.com/assets_c/2015/08/Deathgasm_630-thumb-860xauto-56909.jpg

31. The Chemical Brothers - Work Energy Principle spotify:track:7odk6iD66b1Rkmyi8pVVoh

32. Lingua Ignota - MAN IS LIKE A SPRING FLOWER spotify:track:2QEENkblf8Vho3IMdza6Ix

We hebben iets recht te zetten met elkaar.

Ok ik zal voor de verandering eens geen zomerse house nomineren, al is het wel zomers. Er zit zelfs een gitaar in! Arthur en Gertjan kunnen trots op me zijn.

33. Fika - Más Allá spotify:track:5LWsYRqZZpn2bXD94hNXU5

Titmeister schreef:
Er zit zelfs een gitaar in!

Ieuw

aerobag, volgens mij gaat er iets mis bij de RYM nominaties. Ik denk dat we i.p.v. Turning Wheel

Vylet Pony - Antonymph spotify:track:4S3dFI8Sx3UsKOUnoYFCg2

moeten hebben. Ook Yola - Stand for Myself staat hoger dan Spellling.

Die Tim, probeert gewoon op een slinkse wijze extra nominaties van zijn favoriete artieste binnen te sneaken

Ai aerobag dat wordt pasje en bingokaart inleveren en eenzame verbanning naar de Drake KO om na te denken over wat je gedaan hebt.

Edgar18 schreef:
aerobag, volgens mij gaat er iets mis bij de RYM nominaties. Ik denk dat we i.p.v. Turning Wheel

Ik heb dagelijkse RYM chart updates ipv wekelijkse

ArthurDZ schreef:
Ai aerobag dat wordt pasje en bingokaart inleveren en eenzame verbanning naar de Drake KO om na te denken over wat je gedaan hebt.

Neeeeee niet de Drake K.O. ik wil nog leven, heb genade

Ik eis transparantie!

Er is een risico op dance verzadiging, maar om deze knaller kan ik niet heen.

34. Baltra - Dreaming of a Disco
spotify:track:3WtXl3O0oT9eM4Izr3lcHx

Teunnis schreef:
Ik eis transparantie!

Transparantie is te koop voor 16.96 euro per jaar bij RateYourMusic dot com

Pas t nog wel aan overigens. En zeker niet om de winkansen van Spellling te verspreiden(), maar ik wil Edgar zijn My Little Pony niet onthouden

35. Perel - Star

Star - song by Perel | Spotify - open.spotify.com

Ik zie ineens nergens uri kopiëren staan op Spotify als ik dit nummer wil delen. Iemand raad?

Dance Lover schreef:
Ik zie ineens nergens uri kopiëren staan op Spotify als ik dit nummer wil delen. Iemand raad?

Alt ingedrukt houden als je op Share staat met je muis.

Hier heb je Indie.

36. Big Thief - Little Things

Link volgt.

37. Clara Luciani - Le Reste spotify:track:73oVDoxJHbqOIkZ0C9ir31

Bedankt voor de presentatie, Heiko! Ook ik ben allesbehalve fan van I Go... Jammer.

Trouwens nog een kleine rechtzetting m.b.t. Tirzah:
In ieder geval laat Tirzah op Tectonic horen een veelzijdig producer te zijn geworden. [...] Bovenal levert ze weer een compleet andere sound dan op haar vorige 2 singles. Daarmee is ze behoorlijk gegroeid sinds haar fijne, maar ietwat hoekige debuut I'm Not Dancing uit 2013.
Tirzah zingt en schrijft de teksten, maar achter de producties zit (hoofdzakelijk) Mica Levi (fka Micachu). Zij is wat mij betreft een onderschat genie, vandaar dat ik dit even moest doen . Misschien dat Kwes, Coby Sey of andere makkers ook nog wat in de pap te brokken hebben, al gaat het dan - althans bij Devotion - eerder over mixing en engineering i.p.v. productie.

Oh ja, en ik nomineer deze maand maar weer eens een (elektronisch) nummer:
38. Prequel - And That's The Story of Their Love spotify:track:77Xem388qquvtKVZTSTGEm

Verder op de shortlist: Hi I'm A Slut van Lil Mariko, Change van Anika, Cinderella Pt. 1 van CHIKA, Answers van Andy Stott, Don't Need You van Genesis Owusu, 3 Dope Boys van Pink Siifu & Fly Anakin, Planeet van Chibi Ichigo, iets van de nieuwe Skee Mask, Headshots/Lay Wit Ya van Isaiah Rashad, Woes van Atmosphere, Spring Has Sprung van Jordan GCZ, Deja Vu van Olivia Rodrigo, Mutant Exotic van LSDXOXO...

URI voor Dance Lover:
35. Perel - Star spotify:track:4Yt6EMhgQ20vU6Wx9VEIzv

Ploppesteksel schreef:
Bedankt voor de presentatie, Heiko! Ook ik ben allesbehalve fan van I Go... Jammer.

Trouwens nog een kleine rechtzetting m.b.t. Tirzah:
(quote)
Tirzah zingt en schrijft de teksten, maar achter de producties zit (hoofdzakelijk) Mica Levi (fka Micachu). Zij is wat mij betreft een onderschat genie, vandaar dat ik dit even moest doen . Misschien dat Kwes, Coby Sey of andere makkers ook nog wat in de pap te brokken hebben, al gaat het dan - althans bij Devotion - eerder over mixing en engineering i.p.v. productie.

I stand corrected

38. William Parker - A Great Day to Be Dead spotify:track:7DcJAAWg9oXBLh3CwriSxl

39. Balimaya Project - Balimaya spotify:track:1GCBzwlCcEs9jHCniw6hdn

panjoe (moderator)
40. LYR - Winter Solstice (Daniel Avery Remix) spotify:track:0anVOZUEsiQEOl00Zw7lyq

Oh nee, niet nog meer elektronische muziek, huilie huilie!

41. Jakuzi - Hiç Işık Yok spotify:track:56aAaA4XizMfFXKJyhe6yF

42. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game

Oh boy, here I go nominating again!

43. Akai Solo – Keep My Poise!! spotify:track:2keM3isFRVnWOJvmtl4xm3

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.