MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
Hulde voor de presentatie!

Beach House

Prachtige presentatie met een mooie podiumplek voor Beach House. Bedakt Heiko!

Iedereen fijne feestdagen

Haha geweldig, dank Tit!

123poetertjes schreef:
Wat een winnaar Wel een beetje kort, waar is de tijd dat maandwinnaars de negen minuten aantikten dan? Gelukkig kunnen we zeggen dat The Long Bright Dark nóg beter werkt in albumcontext, dan is dat tijdseuvel ook weer verholpen en kunnen we volwaardig doorsnobben.
Dit, ik werd hierheen gelokt met Beach House én stukken van minstens 10 minuten, is de eerste winnaar een liedje van nog geen 3 minuten. Het zou zo op de radio kunnen, 5/5 credibility ammehoela . Tijd om me hier vaker in te mengen, want er is blijkbaar nog genoeg verbetering mogelijk.

Wat je van ver haalt, is het lekkerst

Oh mijn waarde SvhJ-makkers. Voor m'n nominatie volgende maand twijfel ik nog tussen occitanische polyfonische chant van 14 minuten en Froukje. Wat zal ik doen? *draait rondje met druipende kaars op hoofd balancerend en offert fret*

Speld die vers verkregen badges maar vast weer op, want de sekte karavaan trekt verder. Welke nummers offeren wij deze maand aan de muziekgoden? SvhJ editie november very soon

De een na laatste editie om je favorieten voor de leeuwen te gooien, hier komt namelijk:

Song van het jaar 2021 editie novembrrrrr

De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:

De 4 hoogst genoteerde singles op RateYourMusic.com t/m 30 november:

Kanye West & André 3000 - Life of the Party
Black Country, New Road - Concorde
Black Country, New Road - Bread Song
Silk Sonic - Smokin Out the Window

De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand november uit het topic Maak kennis met... 2021

Melt Yourself Down - Pray For Me I Don't Fit In
Edgar's Hair - Hey I Payed My Debts / Turn It Around
Gabriels - Blame
Eddie Chacon feat. Nick Hakim - Above Below

Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2021

Beach House - Once Twice Melody
Placebo - Surrounded By Spies
Porcupine Tree - Harridan
The War On Drugs - Change

En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van oktober. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Indien aanvulling gewenst is, worden albums meegenomen die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben. De IMDb-formule wordt gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren:

Jan Swerts - Het Ongekend Nadezen
Converge & Chelsea Wolfe - Coil
Sylvie Kreusch - Walk Walk
Gov't Mule - Snatch It Back and Hold It / Hold It Back / Snatch It Back and Hold It

Alfabetische lijst:

Beach House - Once Twice Melody
Black Country, New Road - Bread Song
Black Country, New Road - Concorde
Converge & Chelsea Wolfe - Coil
Eddie Chacon feat. Nick Hakim - Above Below
Edgar's Hair - Hey I Payed My Debts / Turn It Around
Gabriels - Blame
Gov't Mule - Snatch It Back and Hold It / Hold It Back / Snatch It Back and Hold It
Jan Swerts - Het Ongekend Nadezen
Kanye West & André 3000 - Life of the Party
Melt Yourself Down - Pray For Me I Don't Fit In
Placebo - Surrounded By Spies
Porcupine Tree - Harridan
Silk Sonic - Smokin Out the Window
Sylvie Kreusch - Walk Walk
The War On Drugs - Change

De overige achtenveertig nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2021 en niet eerder heeft meegespeeld in dit topic.

Check hier welke nummers de afgelopen jaren al hebben meegedaan:
Overzicht 2019/2020/2021

Tot slot het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.

123poetertjes, aerobag, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Arrie, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dance Lover, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, JoaMuse, Johnny Marr, Joren999, jordidj1, Koenr, madmadder, Masimo, Mausie, niels94, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, shimahero, Snoeperd, stardust_be, Teunnis, The Eraser, Titmeister, VladTheImpaler, yeahyeahyeah

Komt u maar door met de prachtnominaties

Om alle clichés maar gelijk te omarmen, nomineer ik 18 minuten lang Taiwanese psychedelische rock

17. Cold Dew - 山地情歌 spotify:track:4QoIIBH2nfSYTC9QsVS37s

Tweede ronde morgen 25 december om 12.00? Schikt dat voor de meesten?

18. Sangre Nueva - Sola spotify:track:2dTF9YQQT27wzJMZnaCcYh

Een spannende eindstrijd tussen dreampop en free jazz - this must be SvhJ. Hulde aan de geweldige finalepresentatie trouwens! Zelf ben ik nog niet echt verknocht aan Patrick Shiroishi, maar ik heb het album toch maar gedownload. Al was het maar om snobistisch te kunnen neerkijken op mijn niet-SvhJ-vriendjes.

Vanavond kom ik met een nominatie voor de nieuwe maand.

Ik ga gewoon lekker recalcitrant tegen al die SvhJ geboden in met een onvervalste powerpop oorwurm.

19. Pom Pom Squad - Head Cheerleader spotify:track:1qLWOCtiIYPJkLQxdqwYxk

19. Ibibio Sound Machine - Electricity spotify:track:2uhQucgtjaIlIcJNUgVISh

Schitterende presentatie en geweldige plek voor Beach House die zich van al die svhj geboden niks aantrekken, er is nog hoop voor dit topic
Eens een catchy popdeuntje kiezen deze maand.

20. Shygirl - Cleo spotify:track:329bGHOHCK2HFuTkrVvJKQ

21. LVL1 - FVN! spotify:track:6MNwXWX1d2k8ARllRJ5Ezt

23. John Glacier - If Anything spotify:track:0ATLJeBNMpi3C1d5gF9VtG

24. Terrence Dixon - Dexter and Joy at Night spotify:track:3wz73id2PTmbqmVpQS7d9Z

Titmeister schreef:
Afkomst - Baltimore, USA. Buiten The Wire zou ik niks cools over deze plek kunnen bedenken: 1/5

Frank Zappa komt ook uit Baltimore, of is Zappa niet cool?

Ik heb trouwens enorm genoten van je schrijfsels, Titmeister. Hulde!

Oké, ik heb Froukje gevraagd of ze nog een etmaaltje wil wachten en ze was daar uiteraard oké mee want Froukje is gewoon kjoel. Moet ik dan dus wel op tijd reageren want anders is ze vast teleurgesteld in me

Blijft over die andere optie. Moet wel zeggen dat ik 14 minuten aan occitanische polyfonische chant nog net niet aandurf, voel me toch nog teveel een novice. Dus houd ik het maar bij twaalf x

25. San Salvador - La Grande Folie spotify:track:1mK5SE4E4cF0FOemYttL7i

Dit is mijn Dream Theater. Gun me dit.

26. David Watson and Matthew Welch - Weft
spotify:track:6WJs18QFztYvwPfY3dC4ct

Hoor ik iemand daar de nieuwe Bohemian Rhapsody zeggen?

27. Rural Internet ft. JOHNNASCUS - Zipper
spotify:track:41pOBmvmteAlzM0e1UGrWG

Teunnis schreef:
(quote)

Frank Zappa komt ook uit Baltimore, of is Zappa niet cool?

Fair enough, maar die heeft het grootste gedeelte van zijn leven doorgebracht in LA

Wist je trouwens dat er een standbeeld van Zappa in Vilnius staat?

28. Moin - Right is Alright, Wrong is to Belong spotify:track:2AkzUxAscto4cIeJSl2aBt

Titmeister schreef:
(quote)

Fair enough, maar die heeft het grootste gedeelte van zijn leven doorgebracht in LA

Wist je trouwens dat er een standbeeld van Zappa in Vilnius staat?

Hij is ook een god in Tsjechië. Zijn laatste concert was in Praag. Helaas staan de geweldige beelden van dat Frank Zappa voor het eerst in 1991 op het vliegveld aankomt in Praag niet op Youtube. Wel te zien in de docu op NPO Plus. Havel bood hem de post van minister van cultuur aan

Masimo schreef:
Dit is mijn Dream Theater. Gun me dit.

26. David Watson and Matthew Welch - Weft
spotify:track:6WJs18QFztYvwPfY3dC4ct
18 minuten doedelzak-drones? Dat is nog eens SvhJ credibility punten scoren. De rest kan wel inpakken..

niels94 schreef:
Oh ik wil wel een shirt van Irreversible Entanglements ja.

Heb er alleen een van Run the Jewels maar die is te lelijk om ooit aan te trekken

De enige dag dat Lukas, jij en ik 'm aan hadden op Woo Hah (toen nog op de veel meer street cred locatie in de Spoorzone) voldeden we zeker aan de SvhJ-criteria. Behalve dat we alle drie hetzelfde shirt aan hadden. Maar daardoor scoorden we juist goed op het gestelde ironie-criterium.

28. Enji - Gandii Mod spotify:track:0uMZzfac6DY5rOXyvBc4Th

Dit scoort gewoon 5/5 op SvhJ meter.
Al eerder iets van genomineerd, maar verdient meer aandacht wat mij betreft.

29. Confidence Man - Holiday spotify:track:6Sj5XzrRvNlWwn5Mfcpc9E

30. Lil Nas X - THATS WHAT I WANT spotify:track:0e8nrvls4Qqv5Rfa2UhqmO

Snoeperd schreef:
(quote)

De enige dag dat Lukas, jij en ik 'm aan hadden op Woo Hah (toen nog op de veel meer street cred locatie in de Spoorzone) voldeden we zeker aan de SvhJ-criteria. Behalve dat we alle drie hetzelfde shirt aan hadden. Maar daardoor scoorden we juist goed op het gestelde ironie-criterium.

Hahaha, ja, echte gangsters waren we.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.