MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
Arrie schreef:
Billie, Holly and Olivia uitgeschakeld, zullen we dit maar niet aan Geert laten zien?

Mausie schreef:
Ja, maar daar krijgt hij wel Ethereal Shroud voor terug.

3x pop, 1 metalnummer en een hoop kunstacademiemuziek. Dan is het niet zo moeilijk om de uitslag accuraat te voorspellen in de huidige democratie.

Ik stond eerder ook op het punt om iets van Holly Humberstone te nomineren, maar met een matige score in Maak Kennis Met weet je eigenlijk al dat het een vrij kansloze exercitie is. De tijden dat popzangeressen zoals de bovengenoemde namen nog serieus meededen om de knikkers liggen alweer 4-5 jaar achter ons.

Gretz schreef:
Ik stond eerder ook op het punt om iets van Holly Humberstone te nomineren, maar met een matige score in Maak Kennis Met weet je eigenlijk al dat het een vrij kansloze exercitie is. De tijden dat popzangeressen zoals de bovengenoemde namen nog serieus meededen om de knikkers liggen alweer 4-5 jaar achter ons.

Gewoon blijven nomineren, af en toe glipt er een doorheen. En bij mij is Holly Humberstone enorm gegroeid, gaf het een 6 zag ik.

1. Abstract Mindstate - A Wise Tale
2. Irreversible Entanglements - Keys to Creation
3. Lingua Ignota - REPENT NOW CONFESS NOW
4. Lauer - Pioneer Housing Area

Je bent Der Weg Einer Freiheit en Wiegedood vergeten opnemen in je top 4, ArthurDZ. Ik neem aan dat het hier om een vergissing gaat, toch Don Cappuccino?

Ik stem nog ooit

Gretz schreef:

3x pop, 1 metalnummer en een hoop kunstacademiemuziek. Dan is het niet zo moeilijk om de uitslag accuraat te voorspellen in de huidige democratie.

De tijden dat popzangeressen zoals de bovengenoemde namen nog serieus meededen om de knikkers liggen alweer 4-5 jaar achter ons.

Titmeister schreef:

8. Doja Cat - Get Into It (Yuh) (40 punten, 15 keer genoemd)

Conclusie: zeker geen standaard SvhJ-nummer. Wel goed om naar te verwijzen wanneer je weer eens verweten wordt alleen maar avantgardische roots/freejazz/fusie/kunstschoolmuziek te luisteren.

En heeft Charli XCX niet vorig jaar een Grand finale gewonnen ofzo?

Johnny Marr schreef:
Je bent Der Weg Einer Freiheit en Wiegedood vergeten opnemen in je top 4, ArthurDZ. Ik neem aan dat het hier om een vergissing gaat, toch Don Cappuccino?

Je verwart me weer met dumb_helicopter denk ik

ArthurDZ schreef:
(quote)

Je verwart me weer met dumb_helicopter denk ik

Heb je ome Neil wel beluisterd joh? Ik denk dat ik 'm maar es ga skippen, uit protest.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Heb je ome Neil wel beluisterd joh? Ik denk dat ik 'm maar es ga skippen, uit protest.

Zolang je A Wise Tale maar braaf helemaal uitluistert, wat een knaller!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Zolang je A Wise Tale maar braaf helemaal uitluistert, wat een knaller!

Dat vond ik nou net één van de minder bijzondere nummers van de ladder, hier is het verdict:

1. Wiegedood - FN SCAR 16
2. Der Weg Einer Freiheit - Morgen
3. Irreversible Entanglements - Keys to Creation
4. Imarhan - Achinkad

5. Lauer - Pioneer Housing Area
6. Abstract Mindstate - A Wise Tale
7. Neil Young & Crazy Horse - Welcome Back
8. Lingua Ignota - REPENT NOW CONFESS NOW

Die top 4 Vier meesterwerken. Waar heeft Lingua Ignota pijn tho? Dit nummer irriteerde me een beetje, heb al mooiers van haar gehoord.

1. Lauer - Pioneer Housing Area
2. Abstract Mindstate - A Wise Tale
4. Neil Young & Crazy Horse - Welcome Back

Johnny Marr schreef:
Die top 4 Vier meesterwerken. Waar heeft Lingua Ignota pijn tho? Dit nummer irriteerde me een beetje, heb al mooiers van haar gehoord.

Vast de bedoeling. Als je iemand wil laten bekennen, werkt dat beter dan een comfy chair.

1. Imarhan - Achinkad
2. Abstract Mindstate - A Wise Tale
3. Neil Young & Crazy Horse - Welcome Back
4. Lauer - Pioneer Housing Area

Sterke ladder zeg!

1. Lingua Ignota - REPENT NOW CONFESS NOW
2. Wiegedood - FN SCAR 16
4. Abstract Mindstate - A Wise Tale

Ik wil vandaag nog stemmen.

Johnny Marr schreef:
8. Lingua Ignota - REPENT NOW CONFESS NOW

Dit nummer irriteerde me een beetje, heb al mooiers van haar gehoord.

Volgens mij is hier iets verkeerd gegaan, het is wettelijk niet toegestaan om Lingua Ignota op de laatste plaats in een ladder te zetten.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Volgens mij is hier iets verkeerd gegaan, het is wettelijk niet toegestaan om Lingua Ignota op de laatste plaats in een ladder te zetten.

JM is een beetje de Alexis Marshall van het SvhJ topic

Ik kom ook nog stemmen

1. Imarhan - Achinkad
2. Lauer - Pioneer Housing Area

De rest van deze ladder is nuttig als je last hebt van ongewenste visite in huis.

Lastig om op volgorde te zetten.

1. Irreversible Entanglements - Keys to Creation
2. Lingua Ignota - REPENT NOW CONFESS NOW
3. Der Weg Einer Freiheit - Morgen

5. Imarhan - Achinkad

Titmeister schreef:
De rest van deze ladder is nuttig als je last hebt van ongewenste visite in huis.
Krijg jij je bezoekers weg met Neil Young?

Arno schreef:
(quote)

Meestal niet, maar Joe Rogan wist niet hoe snel hij laatst de benen moest nemen

Arno schreef:
(quote)

High-risk-high-reward-strategie: 50% kans dat je bezoek weggaat, 50% kans dat ze niet alleen blijven zitten, maar dat je huis ook overrompelt wordt door hordes oude cowboys, ex-truckchauffeurs, en mensen die in 1972 veel op café gingen, en dat je voor hen allemaal ook koffie moet inschenken.

Dan heb ik de verkeerde vrienden vrees ik.

ArthurDZ schreef:
(quote)

High-risk-high-reward-strategie: 50% kans dat je bezoek weggaat, 50% kans dat ze niet alleen blijven zitten, maar dat je huis ook overrompelt wordt door hordes oude cowboys, ex-truckchauffeurs, en mensen die in 1972 veel op café gingen en dat je voor hen allemaal ook koffie moet inschenken.

Ik wilde iets typen, maar dit is datzelfde veel beter verwoord.

FN SCAR 16 blijft zo gruwelijk kapotje hard hé jongens, DAMN.

1. Lauer - Pioneer Housing Area
2. Imarhan - Achinkad
3. Abstract Mindstate - A Wise Tale
4. Neil Young & Crazy Horse - Welcome Back

Johnny Marr schreef:
FN SCAR 16 blijft zo gruwelijk kapotje hard hé jongens, DAMN.

Plaat ook maar eens opgezet.

ArthurDZ schreef:
(quote)

High-risk-high-reward-strategie: 50% kans dat je bezoek weggaat, 50% kans dat ze niet alleen blijven zitten, maar dat je huis ook overrompelt wordt door hordes oude cowboys, ex-truckchauffeurs, en mensen die in 1972 veel op café gingen, en dat je voor hen allemaal ook koffie moet inschenken.

Én kans dat je Joni Mitchell over de vloer krijgt. Die schijnt Young nog wel eens te volgen

aerobag schreef:
(quote)

Én kans dat je Joni Mitchell over de vloer krijgt. Die schijnt Young nog wel eens te volgen

Als je Joe Rogan over de vloer hebt is deze strategie dan weer 100% effectief, maar ik schat Titmeister hoger in.

Aan het luisteren (zonder visite overigens)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.