menu

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
avatar van bonothecat
LA Woman: 10
The Mosquito: 5
Universal Mind 7

Rock is dead...pas voorlopig


avatar van Spoelworm
Ik moet die van een uur nog steeds horen dus ik hoop dat dat nog lukt voor het einde van het spel.
Universal zal ik morgen in de auto luisteren.

Mosquito , wat een geinig nummertje! Lekker gek en de gitaar gaat nog even los tegen het einde. Leuk.
7.9 !!

avatar van willemdeux
universal mind 7,3

Universal Mind - 8



avatar van Simon77
Universal Mind, zo mooi!: 9,3

avatar van WoNa
Ja, echt een bijna verborgen parel. Tot mijn verbazing eigenlijk kan ik het nummer bijna van voor tot achter meezingen. Het verbaast me dus eigenlijk nog meer dat het niet op een van de studioplaten staat. Ergens moet het dus toch vaker gespeeld zijn, maar niet via 'Absolutely Live'. Die stond is als bandje en daarna mid price cd vooral in de kast. Ik kwam er door dit spel achter dat ik de cd heb! Op zoek naar 'The Box Set'. Als ik The Doors speel, zijn het de LPs.

Universal Mind is een van die tragere nummers die laat horen hoe muzikaal The Doors zijn. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om goed te spelen, zodra het tempo omlaag gaat. (Dat ik zelf voor het eerst in een band speelt, die dat, enigszins overtuigend, kan, na bijna 30 jaar.) The Doors kunnen dat zonder moeite. Alles komt perfect tot uiting. Het nummer groeit ook naarmate ik het vaker luister.

Universal Mind: 9

avatar van spinout
Universal Mind: 9.5

avatar van danny de punk
Universal Mind 8.5

avatar van Simon77
Universal Mind staat na 11 stemmen op een mooie 8,3 gemiddeld en lijkt daarmee de bovenste veertig van de lijst te kunnen gaan halen.

En dan is het nu dan toch echt tijd voor het allerlaatste nummer van The Doors Meter. Wil de laatste luisteraar straks het licht uit doen?
Muziek is zeker niet mijn enige vriend, maar absoluut wel één van mijn dierbaarste. Een vriend die me hopelijk bij blijft tot het einde. Ik verkies mijn gehoor boven mijn zicht heb ik ooit wel eens gezegd en achter die keus sta ik nog steeds, al hoop ik niet dat het ooit zover zal komen.
The End had een uitstekende (en logische) afsluiter geweest, maar volgens mij is de epische afsluiter van het tweede studioalbum Strange Days ook zeer geschikt.

'When the music's over, turn out the lights'.

Ik plaats de legendarische live video, omdat bewegend beeld nu eenmaal leuker is. Je mag natuurlijk gewoon de studioversie beoordelen, mocht je die beter vinden



The Doors - When the Music's Over (Strange Days, 1967)

Ik laat hem sowieso tot komend weekend openstaan, dus ruim tijd om nog in te halen. Ik zal ook nog wel wat mensen taggen vandaag of morgen.



avatar van laxus11
Universal nog een 7.3

When the Music's Over krijgt een 9.8

Chapeau aan simon voor deze meter

avatar van Renoir
Het licht blijft gewoon aan, want de muziek gaat altijd door.
10

avatar van harm1985
Tot wanneer blijft stemmen mogelijk? Ik loop er nog twee achter dacht ik.

avatar van Simon77
harm1985 schreef:
Tot wanneer blijft stemmen mogelijk? Ik loop er nog twee achter dacht ik.
Sowieso tot komend weekend.

Je hoeft alleen de laatste twee nog maar.

avatar van AOVV
Rock Is Dead zal dit weekend nog wel volgen, denk ik. Maar dit is een gedroomde afsluiter voor dit prachtige topic, natuurlijk!

9,8

Bedankt voor de organisatie, Simon77! Het was een erg boeiende reis langs oude liefdes en nieuwe ontdekkingen.

avatar van WoNa
Aan alles komt een einde en dat op de dag van de Bastille bestorming. Jammer, maar wel symbolisch en zo praktisch vlak voor de vakantie begint of wat daar van over gaat blijven.

When The Music's Over is een gaaf nummer, maar van de lange The Doors nummers vind ik dit de saaiste, met 'The Soft Parade'. Er zit te weinig variatie in om zoveel tijd te claimen en 100% echt te blijven boeien. De andere vier zijn (dikke) tienen, dit niet.

Waar is dat aan te merken? Bijvoorbeeld aan het feit dat, op John Densmore's drummen na, hij haalt echt van alles uit de kast, de muziek niet bijzonder is. Geen bijzondere loopjes, geen boeiende solo's, geen super overgangen. Die hebben de andere, lange nummers allemaal wel.

Alles is natuurlijk relatief, want het zijn The Doors. Dit nummer is een prima afsluiter van 'Strange Days' en van dit spel. Ik hoop dat mijn spontane verhaaltjes, gedachten en herinneringen hebben bijgedragen aan de feestvreugde.

Simon77, dank voor alle goede zorgen. Hulde! Als jij me mijn scores via een DM kunt sturen, dan zal ik kijken of ik een laatste bijdrage kan maken met mijn ultieme ideeën en scores.

When The Music's Over: 8

avatar van Simon77
AOVV schreef:
Rock Is Dead zal dit weekend nog wel volgen, denk ik. Maar dit is een gedroomde afsluiter voor dit prachtige topic, natuurlijk!
Doe je Universal Mind ook nog ?

avatar van Simon77
WoNa schreef:
Ik hoop dat mijn spontane verhaaltjes, gedachten en herinneringen hebben bijgedragen aan de feestvreugde.
Ik heb ze in ieder geval met heel veel plezier gelezen! Dank daarvoor. Ik zal je scores nog even toesturen.


avatar van Johnny Marr
10+

Bedankt Simon, bedankt voor de mooie reis! Wat hebben ze eigenlijk weinig muziek gemaakt hé, dit ging zo snel voorbij naar mijn gevoel

avatar van Spoelworm
Universal 9. Prachtig nummer inderdaad en een heerlijk live gevoel (het echte live gevoel zal voor mij nog even op zich laten wachten vrees ik dus dit is heerlijk om te horen).
Ik verkies mijn gehoor boven mijn zicht
ik heb een hele grote liefde voor muziek maar Ik heb ook een hele,hele mooie vrouw waar ik liever naar kijk dan naar luister haha

Simon77ik heb genoten van het spel. Eigenlijk ben ik niet zo'n hele grote gebruiker van MuMe of MoMe want ik ben niet zo'n veelvuldige internetter , maar ik vond dit erg leuk! Bedankt voor de uitnodiging en voor wat mij veel tijdrovend werk lijkt
Begin je nog zo'n meter nodig mij graag nog eens uit en meteen de mensen hier want ik heb ook met plezier de berichten en meningen hier gelezen.

When the music's over had ik derhalve met veel liefde hoger ingezet maar hij blijft toch hangen op een 8.1. en dat is hoger dan ik hem voorheen had zitten.

avatar van Simon77
Spoelworm schreef:
Simon77ik heb genoten van het spel. Eigenlijk ben ik niet zo'n hele grote gebruiker van MuMe of MoMe want ik ben niet zo'n veelvuldige internetter , maar ik vond dit erg leuk! Bedankt voor de uitnodiging en voor wat mij veel tijdrovend werk lijkt
Begin je nog zo'n meter nodig mij graag nog eens uit en meteen de mensen hier want ik heb ook met plezier de berichten en meningen hier gelezen.
Jij bedankt voor je mooie bijdrages. Ik zal je voorlopig even met rust laten, maar er komt vast een vervolg met een andere fijne artiest. Ik ga je zeker weer 'taggen' tegen die tijd.

avatar van Spoelworm
Simon77 schreef:
(quote)
Jij bedankt voor je mooie bijdrages. Ik zal je voorlopig even met rust laten, maar er komt vast een vervolg met een andere fijne artiest. Ik ga je zeker weer 'taggen' tegen die tijd.

Daar hou ik je aan

avatar van Choconas
I Can't See Your Face in My Mind: 9,3
Maggie M'Gill: 7,5
Down on the Farm: 5,5
The WASP (Texas Radio and the Big Beat): 8,5
Orange County Suite: 9 (schitterende ontdekking!)
The End: 7,8
Tightrope Ride: 6,5
The Unknown Soldier: 9
Black Polished Chrome / Latino Chrome: 6,8
Roadhouse Blues: 7,8
Do It: 7
L.A. Woman: 9,5
The Mosquito: 7,3
Universal Mind (Live): 7,8
When the Music's Over: 9,8

Na deze inhaalslag moet ik volgens mij alleen Rock Is Dead nog beoordelen. Hopelijk kom ik daar de komende dagen aan toe.

When the Music's Over - 10

Bedankt Simon77, voor de mooie reis! Ik denk dat ik niets heb gemist, maar mochten er nummers zijn die ik nog niet heb beoordeeld, dan hoor ik het graag.

avatar van Simon77
Choconas schreef:
Na deze inhaalslag moet ik volgens mij alleen Rock Is Dead nog beoordelen. Hopelijk kom ik daar de komende dagen aan toe.
Klopt idd,

avatar van Simon77
Waverick schreef:
Bedankt Simon77, voor de mooie reis! Ik denk dat ik niets heb gemist, maar mochten er nummers zijn die ik nog niet heb beoordeeld, dan hoor ik het graag.
Klopt, je hebt niks gemist. Jij bedankt voor je trouwe aanwezigheid .

avatar van ArthurDZ
10

Geniaal nummer, samen met The End toch mijn favoriet van de band. We want the world and we want it...................... now?

Kippenvel!

Bedankt voor dit mooie topic Simon77, top gedaan!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:02 uur

geplaatst: vandaag om 12:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.