MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
8,2

Four Tops: 5,5
Titt'n: 8,17

7.7

Titt'n - Ben Je Geil Of Wil Je een Koekje? : 5,5 (ik hou wel van deze flauwe humor, maar geweldig is dit niet)

The Four Tops - Reach Out (I'll Be There) : 8,5

wavanbuuren
Lick - Zou het 20 jaar nieuwer zijn geweest was zou ik het ongetwijfeld met een zware onvoldoende hebben beoordeeld. Dit was echter midden in mijn staptijd en ik kan het onmogelijk buiten die context zien. Is dat hypocriet, ja natuurlijk, welk mens is het niet?

6,5

Titt'n - een van de weinige nummers waarbij ik het niet op kan brengen om er ooit nog naar te luisteren, zelfs niet via de link in dit topic. Was ik al geen liefhebber van het origineel, als dit nummer op de radio kwam (en dat gebeurde veel te vaak) dan was pure agressie mijn deel.

1

Four Tops - Daar was ik aan toe na de twee vorige.

8,5

Ast
8

7,5

8,22 voor The Four Tops is een prachtige 18e positie.

Deze dame uit Californië kwam dankzij Sonny Bono in de muziek terecht. Hij introduceerde haar bij Phil Spector en vanaf toen ging het balletje rollen.

Haar carrière werd bijzonder succesvol. Zo scoorde ze vanaf de 60's tot en met de 00's in elk decennium een nummer 1-hit, en dan hebben we het nog niet gehad over al haar andere songs die de hitlijsten wisten te bereiken.

Eind jaren 90 kende haar populariteit een opleving en ze scoorde twee enorme hits achter elkaar. Dit was er daar één van.

1064. Cher - Strong Enough

[1999, #aw14, #hp11]

8

Guilty pleasure, ik ben zo iemand die helemaal viel voor dat disco nouveau album van Cher.

Lekker hit-triootje ook: Believe - Strong Enough - All or Nothing, de ene al wat groter dan de andere.

Ik niet

3

6,5

esteban schreef:
Lekker hit-triootje ook: All or Nothing

Die heb ik moeten opzoeken. In Nederland bleef het blijkbaar bij een hit-duo; deze wist de Top 40 niet te bereiken. Bof jij even als Belg

Dit was een enorme hit? Het zegt me nauwelijks iets. Al zegt dat ook niets, want in die tijd had ik de knop op de radio al lang gevonden. Dit is zo'n reden waarom ik blij was die gevonden te hebben.
Bono, die een jaar eerder dodelijk verongelukte, zou zich omdraaien in zijn graf.

3

Ook hier was het eerder bescheiden in vergelijking met de twee voorgangers, Shaky.

Believe : 20 W - Piek 1
Strong Enough : 15 W - Piek 6
All or Nothing : 10 W - Piek 28

En eigenlijk was er ook nog Dov'è l'amore, maar die bleef 6 weken bij de laatste 4 in de TOP 40 hangen, die heb ik ook niet onthouden.

Four Tops: 8,5
Cher: 6,3

5.8

7,2

5,5

6.75

Cher: 5,5

6,5

wavanbuuren
6,5

5,5

7,5

Cher scoort 5,81 en staat op plek 755.

Deze Nederlandse band uit Zeeland heeft al 40x de Nederlandse Top 40 gehaald, 14 songs daarvan bereikten zelfs de top 10.

Hun succesverhaal begon in 1998 en hun vooralsnog laatste hit werd vorig jaar gescoord.

We gaan 22 jaar terug in de tijd voor een nummer dat zanger Paskal zelf schreef.

1065. BLØF - Dansen aan Zee

[2000, #aw12, #hp9]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.