MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
5,0

6.5

Cher - Strong Enough : 5 (Believe zou heel wat hoger scoren)

BLØF - Dansen aan Zee : 4,5

Cher 6,5

Blof 4

6,5

6.9

wavanbuuren
Net zo goed als het "not done" is op dit platform om Radiohead matig te vinden, is het ook "not done" om Blof oké te vinden. Hoon zal mijn deel zijn, want ik vind het allebei. Veel pap, dat geef ik toe, maar zeker ook een aantal krenten voor wie verder kijkt dan zijn neus lang is. Deze hangt er wat tussenin.

7,3

Ast
6,5

6

cosmic kid (moderator)
Nederpopklassieker. Een 10 en het interesseert me niet wat anderen daar mogelijk van vinden.

Eerder deze maand op Bospop gezien waar de zanger vertelde dat hij fan is van Walter Trout. Cool, die zag ik niet aankomen.

5

BLØF: 6,8

Ik ben geen liefhebber van Bløf, maar zowel het eclatante massasucces als ook de collectief politiek correctie aversie bij de zogenaamd serieuze muziekliefhebber ( ) heb ik nooit zo gesnapt. Ja, het zal een beetje hetzelfde zijn als destijds met Doe Maar: het ene jaar een succes op Pinkpop, het volgende jaar doorgebroken en prompt bekogeld en uitgejouwd op hetzelfde festival. Het ruikt mij dan naar een hoog gehalte van kuddegedrag, hypocrisie en schijnheiligheid.
En dat die teksten soms een beetje vaag en onduidelijk zijn: alleen maar prima. De beste nummers hebben de vaagste teksten.
Evenzogoed vind ik dit niet veel soeps. Ze hebben mooiere nummers.
5

5,88 voor BLØF plaatst de Zeeuwen op plek 738.

Zanger Bruce Dickinson nam dit nummer op voor de soundtrack van A Nightmare on Elm Street: The Dream Child, maar uiteindelijk belandde de song bij de hele band.

Dat pakte goed uit; het werd hun enige nummer 1-hit in de UK. De BBC vond het overigens verschrikkelijk en verbood het nummer op Radio 1. De fans hadden hier natuurlijk maling aan.

Hebben we hier ook fans rondlopen?

1066. Iron Maiden - Bring Your Daughter...to the Slaughter

[1991, #aw3, #hp30]

Yes, ik ben een groot Maidenfan. Sterker, mijn muziekverslaving begon door mijn kennismaking met Maiden. Belangrijkste (band) in mijn puberjaren: álles draaide rondom voornamelijk deze band. Dus ik ken het nummer van haver tot gort.

3

5.75

7

One ... two ... Freddy is coming for you!

Ach dat Bruce dingetje voor die film verzonnen, niet een top Maiden tune, maar toch leuk gedaan 7,5.

6,75

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:00 uur

geplaatst: vandaag om 16:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.