Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2022, 22:59 uur
Cher - Strong Enough : 5 (Believe zou heel wat hoger scoren)
BLØF - Dansen aan Zee : 4,5
BLØF - Dansen aan Zee : 4,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 juli 2022, 08:39 uur
Net zo goed als het "not done" is op dit platform om Radiohead matig te vinden, is het ook "not done" om Blof oké te vinden. Hoon zal mijn deel zijn, want ik vind het allebei. Veel pap, dat geef ik toe, maar zeker ook een aantal krenten voor wie verder kijkt dan zijn neus lang is. Deze hangt er wat tussenin.
7,3
7,3
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 juli 2022, 12:42 uur
Nederpopklassieker. Een 10 en het interesseert me niet wat anderen daar mogelijk van vinden.
1
geplaatst: 27 juli 2022, 13:19 uur
Eerder deze maand op Bospop gezien waar de zanger vertelde dat hij fan is van Walter Trout. Cool, die zag ik niet aankomen.
5
5
0
geplaatst: 27 juli 2022, 17:13 uur
Ik ben geen liefhebber van Bløf, maar zowel het eclatante massasucces als ook de collectief politiek correctie aversie bij de zogenaamd serieuze muziekliefhebber (
) heb ik nooit zo gesnapt. Ja, het zal een beetje hetzelfde zijn als destijds met Doe Maar: het ene jaar een succes op Pinkpop, het volgende jaar doorgebroken en prompt bekogeld en uitgejouwd op hetzelfde festival. Het ruikt mij dan naar een hoog gehalte van kuddegedrag, hypocrisie en schijnheiligheid.
En dat die teksten soms een beetje vaag en onduidelijk zijn: alleen maar prima. De beste nummers hebben de vaagste teksten.
Evenzogoed vind ik dit niet veel soeps. Ze hebben mooiere nummers.
5
) heb ik nooit zo gesnapt. Ja, het zal een beetje hetzelfde zijn als destijds met Doe Maar: het ene jaar een succes op Pinkpop, het volgende jaar doorgebroken en prompt bekogeld en uitgejouwd op hetzelfde festival. Het ruikt mij dan naar een hoog gehalte van kuddegedrag, hypocrisie en schijnheiligheid.En dat die teksten soms een beetje vaag en onduidelijk zijn: alleen maar prima. De beste nummers hebben de vaagste teksten.
Evenzogoed vind ik dit niet veel soeps. Ze hebben mooiere nummers.
5
0
geplaatst: 27 juli 2022, 17:16 uur
5,88 voor BLØF plaatst de Zeeuwen op plek 738.
Zanger Bruce Dickinson nam dit nummer op voor de soundtrack van A Nightmare on Elm Street: The Dream Child, maar uiteindelijk belandde de song bij de hele band.
Dat pakte goed uit; het werd hun enige nummer 1-hit in de UK. De BBC vond het overigens verschrikkelijk en verbood het nummer op Radio 1. De fans hadden hier natuurlijk maling aan.
Hebben we hier ook fans rondlopen?
1066. Iron Maiden - Bring Your Daughter...to the Slaughter
[1991, #aw3, #hp30]
Zanger Bruce Dickinson nam dit nummer op voor de soundtrack van A Nightmare on Elm Street: The Dream Child, maar uiteindelijk belandde de song bij de hele band.
Dat pakte goed uit; het werd hun enige nummer 1-hit in de UK. De BBC vond het overigens verschrikkelijk en verbood het nummer op Radio 1. De fans hadden hier natuurlijk maling aan.
Hebben we hier ook fans rondlopen?
1066. Iron Maiden - Bring Your Daughter...to the Slaughter
[1991, #aw3, #hp30]
0
geplaatst: 27 juli 2022, 17:23 uur
Yes, ik ben een groot Maidenfan. Sterker, mijn muziekverslaving begon door mijn kennismaking met Maiden. Belangrijkste (band) in mijn puberjaren: álles draaide rondom voornamelijk deze band. Dus ik ken het nummer van haver tot gort.
3
3
0
geplaatst: 27 juli 2022, 17:46 uur
Ach dat Bruce dingetje voor die film verzonnen, niet een top Maiden tune, maar toch leuk gedaan 7,5.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.