Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 27 juli 2022, 18:47 uur
Natuurlijk niet een van hun beste maar om nou hier een 1 voor te geven
(dan snap je het niet helemaal)
7.5
(dan snap je het niet helemaal)7.5
1
geplaatst: 27 juli 2022, 18:58 uur
Ik snap inderdaad niet wat mensen goed vinden aan dit soort geschreeuw, die 1 is eigenlijk nog veel te hoog
.
Nog een 8 voor BLØF - Dansen aan Zee.
. Nog een 8 voor BLØF - Dansen aan Zee.
0
geplaatst: 27 juli 2022, 19:10 uur
Ik vind je 1 volkomen terecht hoor, ECooper, maar om andere redenen dan dat jij zelf vindt. 

0
geplaatst: 27 juli 2022, 19:37 uur
Als een fan van het eerste uur zo'n diepe onvoldoende geeft ben ik wel benieuwd waarom EvilDrSmith.
2
geplaatst: 27 juli 2022, 19:58 uur
Kinderachtige tekst, terwijl de band, sinds het aantrekken van Bruce, bekend staat om teksten uit literatuur en historie.
Stompzinnige rijmelarij: daughter, slaugter. En dat gaat, zeker in het tweede deel, eindeloos door.
Slap refrein waarbij Bruce zijn falsetto gebruikt en dat klinkt heel erg lelijk.
Oersimpel drumwerk, vooral in de coupletten, terwijl Nicko écht wel een potje kan drummen.
Geen enkele aansprekende hook of spannende gitaarriff, en het gaat de hele tijd maar in midtempo door.
De solo's, waar Maiden bekend om is, zijn dertien-in-een-dozijn riffloze riffjes waar totaal niet over is nagedacht: dit soort partijtjes kunnen Dave Murray en Adrian Smith* uit de losse pols verzinnen en dan nóg klinkt het beter dan dit. Wat ze hier bezielden met dit zielloze gescheur? Geen idee.
Het "ge-ah-ah-ah" in het tweede deel, iets wat Maiden vrij veel toepast in nummers en waar ik sowieso al niet zo dol op ben (behoudens enkele nummers), vind ik in dit nummer zó gemakzuchtig, misplaatst en bijna carnavalesk. Getverdemme!
Al met al een van hun minste nummers uit hun oeuvre, misschien wel hun allerzwakste. In ieder geval tot op dat moment. Ik was met mijn 3 nog schappelijk.
Nou, dit waren zo'n beetje de belangrijkste redenen, Shaky
EDIT: ik was even vergeten dat op deze plaat Adrian al was vervangen door Janick Gers. Een gitarist die bij de Maidenfans bekend staat om zijn overdreven clowneske liveperformance.
Carnavalesk, clownesk... het zat dus al een beetje verscholen in dit nummer.
Stompzinnige rijmelarij: daughter, slaugter. En dat gaat, zeker in het tweede deel, eindeloos door.
Slap refrein waarbij Bruce zijn falsetto gebruikt en dat klinkt heel erg lelijk.
Oersimpel drumwerk, vooral in de coupletten, terwijl Nicko écht wel een potje kan drummen.
Geen enkele aansprekende hook of spannende gitaarriff, en het gaat de hele tijd maar in midtempo door.
De solo's, waar Maiden bekend om is, zijn dertien-in-een-dozijn riffloze riffjes waar totaal niet over is nagedacht: dit soort partijtjes kunnen Dave Murray en Adrian Smith* uit de losse pols verzinnen en dan nóg klinkt het beter dan dit. Wat ze hier bezielden met dit zielloze gescheur? Geen idee.
Het "ge-ah-ah-ah" in het tweede deel, iets wat Maiden vrij veel toepast in nummers en waar ik sowieso al niet zo dol op ben (behoudens enkele nummers), vind ik in dit nummer zó gemakzuchtig, misplaatst en bijna carnavalesk. Getverdemme!
Al met al een van hun minste nummers uit hun oeuvre, misschien wel hun allerzwakste. In ieder geval tot op dat moment. Ik was met mijn 3 nog schappelijk.
Nou, dit waren zo'n beetje de belangrijkste redenen, Shaky

EDIT: ik was even vergeten dat op deze plaat Adrian al was vervangen door Janick Gers. Een gitarist die bij de Maidenfans bekend staat om zijn overdreven clowneske liveperformance.
Carnavalesk, clownesk... het zat dus al een beetje verscholen in dit nummer.
1
geplaatst: 27 juli 2022, 22:08 uur
Ik zie trouwens dat ik vorig jaar in een Maidenspelletje (met een groep vrienden) dit nummer nog een 1 gaf. Met een veel minder subtiele onderbouwing dan hierboven. Ik ben blijkbaar dus wel degelijk mild gestemd vandaag. 

0
geplaatst: 27 juli 2022, 23:24 uur
Iron Maiden: zeker geen topper in het rijke oeuvre van de band, maar wel vermakelijk. 
7

7
1
wavanbuuren
geplaatst: 28 juli 2022, 08:56 uur
Een fan van Maiden zou ik mezelf niet noemen, maar toch zeker wel een liefhebber van hun muziek.
Ik kan een nummer of 10-15 opnoemen wat ik minimaal met een 8 zou beoordelen.
Als we ons beperken tot de top 40 heb ik even nagekijken dat ze 7 noteringen hebben gehad en dan is dit veruit de minste. Zo mooi als EvilDrSmith kan ik het niet onderbouwen, al ben ik een tikkie milder.
5
Ik kan een nummer of 10-15 opnoemen wat ik minimaal met een 8 zou beoordelen.
Als we ons beperken tot de top 40 heb ik even nagekijken dat ze 7 noteringen hebben gehad en dan is dit veruit de minste. Zo mooi als EvilDrSmith kan ik het niet onderbouwen, al ben ik een tikkie milder.
5
1
geplaatst: 28 juli 2022, 14:36 uur
Vind IM best OK, maar dees is redelijk belachelijk.
3.5
edit: en na het lezen van EvilDrSmith zijn post begrijp ik ook waarom
3.5
edit: en na het lezen van EvilDrSmith zijn post begrijp ik ook waarom

0
geplaatst: 28 juli 2022, 17:20 uur
Iron Maiden moet het doen met 5,20 en de mannen belanden op plek 879.
De kans dat je deze band als muziekliefhebber nog nooit gehoord hebt is minimaal, bijna onbestaand. De mannen waren legendarisch als sessiegroep en hebben het geluid van een hele generatie zo goed als bepaald.
Als band in hun eigen recht wisten ze 18x de Billboard 100 te halen. Wij gaan luisteren naar hun laatste grote succes.
1067. Booker T. & The MG's - Time Is Tight
[1969, #aw8, #hp7]
De kans dat je deze band als muziekliefhebber nog nooit gehoord hebt is minimaal, bijna onbestaand. De mannen waren legendarisch als sessiegroep en hebben het geluid van een hele generatie zo goed als bepaald.
Als band in hun eigen recht wisten ze 18x de Billboard 100 te halen. Wij gaan luisteren naar hun laatste grote succes.
1067. Booker T. & The MG's - Time Is Tight
[1969, #aw8, #hp7]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.