MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Calum Scott - 1,8
Lick - 6,4
TITT'N - 6,8
Four Tops - 8,7
Cher - 6,2
BLOF - 2,7
Iron Maiden - 7,6
Booker T - 6,7

Shaky

Deze doet me denken aan mijn tijd bij een niet nader te noemen internetradiostation. Een van mijn mede DJ's gebruikte deze als zijn starttune.
5

Cher: 8
Bløf: 6
Iron Maiden: 2
Booker T: 7

Leren kennen door de Tour of Duty cd's begin jaren '90. Fijn nummer hoor. 7,5

Booker T. & The MG's - Time Is Tight : 7

7,5

wavanbuuren
5

5,5

Ast
5,5

8

Booker T. weet binnen onze top 500 te scoren met 6,62 gemiddeld: plek 491.

Deze uit Tottenham afkomstige dame heeft simpelweg enorme pech gehad wat betreft doorbreken in de US. In 1985 was haar nieuwste single ongekend populair in de clubscene. Een dikke nummer 1-hit in de dance chart was het gevolg. De single begon ook heel langzaam zijn weg naar het mainstream publiek te vinden en bevond zich zelfs plotseling in de reguliere Billboard 100. Toen ging het mis, door mismanagement waren er onvoldoende fysieke kopieën van de single beschikbaar. Men verloor hierdoor interesse en de echte doorbraak bleef uit.

In Nederland scoorde ze met een heel andere song haar enige hit. Dit was overigens tevens haar grootste hit in haar thuisland.

1068. O'Chi Brown - A Whiter Shade of Pale

[1984, #aw4, #hp29]

4 Matige cover

3 nee, dit is geen matige cover, dit is een ramp

Beter dan het origineel

4

3

en Booker T nog een 7.2

Oei, neen, dit is niet bepaald een geslaagde versie.

4

4

Ast
4

3,66 voor O'Chi, al valt daar met slechts 9 stemmen niet heel veel over te zeggen. Elke volgende stem kan haar gemiddelde enorm veranderen. Ze staat voorlopig op plek 1035.

Deze Griekse zanger/basgitarist brak door in de progressieve rockscene met zijn band, maar als soloartiest richtte hij zich op popmuziek.

Als solozanger nam hij maar liefst 38 albums op en bracht hij meer dan 150 singles uit. Zijn eerste hit scoorde hij in 1971 en zijn laatste hit was een nummer 4 positie in Frankrijk in 1989.

De song waar wij naar gaan luisteren werd een nummer 1-hit in Mexico en België. In Nederland kwam de song tot de 2e plek.

1069. Demis Roussos - Forever and Ever

[1973, #aw13, #hp2]

Les de Groot schreef:
3 nee, dit is geen matige cover, dit is een ramp

Als je een ramp toch nog beoordeelt met een 3, dan ben ik benieuwd hoe je nummers kwalificeert die bij jou nog niet eens aan een drie komen. En dat zijn er nogal wat.

Maar idd, redelijk desastreus is het wel. Al had ik op basis van de cijfers een grotere kernramp verwacht. Ik sluit me aan bij de groep.
1068. O'Chi Brown: 4

Hoe interessant Vangelis werk bleef leveren na Aphrodite's Child, zo rampzalig is het oeuvre van zijn bandmaatje gebleken. En hij kon zelfs nog veel slechter dan dit. Ook een kunst op zich.
1069. Demis Roussos: 2,5

5.5

6,5

6 Geweldig is het niet maar wel een van zn betere nummers

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.