Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2022, 11:08 uur
1069. Demis Roussos - Forever and Ever: 5
1068. O'Chi Brown - A Whiter Shade of Pale: 5
1068. O'Chi Brown - A Whiter Shade of Pale: 5
0
geplaatst: 31 juli 2022, 11:31 uur
1069. Demis Roussos - Forever and Ever: 4
1068. O'Chi Brown - A Whiter Shade of Pale: 2,5
1068. O'Chi Brown - A Whiter Shade of Pale: 2,5
0
geplaatst: 31 juli 2022, 17:24 uur
Met 5,32 komt Demis heel dicht bij de kleinst mogelijke voldoende, maar hij redt het dus net niet. Hij belandt op plek 855.
Deze frontman van Valentine is geboren in Leusden en beheerst een behoorlijk aantal instrumenten.
Hij is al een tijdje bezig in de muziekwereld en een pauze lijkt er eigenlijk niet in te zitten. In 1982 bracht hij zijn eerste album uit en eerder dit jaar kwam zijn nieuwste album op de markt.
Begin jaren 90 scoorde hij 2 hits in de Top 40 waarvan deze veruit de succesvolste was:
1070. Robby Valentine - Over and Over Again
[1991, #aw10, #hp6]
Deze frontman van Valentine is geboren in Leusden en beheerst een behoorlijk aantal instrumenten.
Hij is al een tijdje bezig in de muziekwereld en een pauze lijkt er eigenlijk niet in te zitten. In 1982 bracht hij zijn eerste album uit en eerder dit jaar kwam zijn nieuwste album op de markt.
Begin jaren 90 scoorde hij 2 hits in de Top 40 waarvan deze veruit de succesvolste was:
1070. Robby Valentine - Over and Over Again
[1991, #aw10, #hp6]
1
geplaatst: 31 juli 2022, 17:35 uur
Jan Vayne of Robby: ik kon destijds niet kiezen waar ik meer van over mijn nek ging. Waarschijnlijk van Robby, want die werd geassocieerd met hardrock en gaf daarmee het genre een slecht(er) en verkeerd imago bij het onwetende Top40-publiek waar ik dan weer mee werd lastig gevallen. Een pathetische emmer met slijm en snot die minstens net zo glijerig is als die misselijkmakende drakenballads van Extreme en Mr. Big uit diezelfde tijd.
De mooie gitaarsolo tilt het nummer nog net omhoog vanuit de meest ranzige septic tank.
But it's a real stinker.
2
De mooie gitaarsolo tilt het nummer nog net omhoog vanuit de meest ranzige septic tank.
But it's a real stinker.
2
0
geplaatst: 31 juli 2022, 22:27 uur
Ik ga mee met EvilDrSmith qua beoordeling, maar mijn extra puntje heeft een andere oorsprong; namelijk de verrijkende wetenschap dat deze muziek, clip en kapsel ooit zonder een spoortje ironie werd geproduceerd.
2
Zijn we trouwens met deze en Demis Roussos een themaweekje broekzakplakken begonnen, Shaky? In dat geval ga ik weer even terug in mijn stemreces...
2,5
Afijn, ik moest nog wat inhalen, geloof ik:
Amerie - 7,8
Gipsy Kings - 7,3
Chicory Tip - 6,3
Calum Scott - 1,5
Lick - 4
Titt'n - 7
Four Tops - 7,6
Cher - 5,5
Bløf - 6,5
Iron Maiden - 7
Booker T - 6,8
O'Chi Brown - 5
2
Zijn we trouwens met deze en Demis Roussos een themaweekje broekzakplakken begonnen, Shaky? In dat geval ga ik weer even terug in mijn stemreces...
2,5
Afijn, ik moest nog wat inhalen, geloof ik:
Amerie - 7,8
Gipsy Kings - 7,3
Chicory Tip - 6,3
Calum Scott - 1,5
Lick - 4
Titt'n - 7
Four Tops - 7,6
Cher - 5,5
Bløf - 6,5
Iron Maiden - 7
Booker T - 6,8
O'Chi Brown - 5
2
geplaatst: 31 juli 2022, 22:53 uur
Titmeister schreef:
Zijn we trouwens met deze en Demis Roussos een themaweekje broekzakplakken begonnen?
Zijn we trouwens met deze en Demis Roussos een themaweekje broekzakplakken begonnen?
https://c.tenor.com/OR5wuvJTE7IAAAAd/is-that-a-sex-thing-cause-probably.gif
Robby: 5,5
0
geplaatst: 31 juli 2022, 22:55 uur
O'Chi Brown-Whiter shade of pale 5
Valt me nog aardig mee
Robbie Valentine-Over and over again 4
Dat was even heel "in" hij en Valensia, de Queen parodie-en
Valt me nog aardig mee
Robbie Valentine-Over and over again 4
Dat was even heel "in" hij en Valensia, de Queen parodie-en
0
wavanbuuren
geplaatst: 1 augustus 2022, 09:33 uur
Dan zal het wel geen toeval zijn dat Robbie momenteel vooral zijn geld verdient door op te treden met een Queen cover tour (en af en toe een eigen nummer er tussendoor).
Op deze site is men duidelijk allergisch voor overgeproduceerde kitsch. Ik heb daar als ik in een goeie bui ben minder moeite mee. Misschien omdat ik woensdag op vakantie ga.
Hoe dan ook:
O'chi - 4
Demis - 6
Robbie - 7,3
0
geplaatst: 1 augustus 2022, 15:23 uur
O'Chi Brown - A Whiter Shade of Pale : 3
(extra strafpunten voor coveren wat niet gecoverd mag worden)
Demis Roussos - Forever and Ever : 4
Robby Valentine - Over and Over Again : 5,5
(extra strafpunten voor coveren wat niet gecoverd mag worden)
Demis Roussos - Forever and Ever : 4
Robby Valentine - Over and Over Again : 5,5
0
geplaatst: 1 augustus 2022, 15:37 uur
Demis Roussos - Forever and Ever : 8,5
Robby Valentine - Over and Over Again : 4,5
Robby Valentine - Over and Over Again : 4,5
0
geplaatst: 1 augustus 2022, 17:06 uur
4,49 voor Robby betekent toch nog een top 1000 notering: plek 978.
De song van vandaag is vaak gecoverd en in allerlei verschillende genres. Van B.B. King tot Eels, allerlei artiesten hebben zich hieraan gewaagd.
Wij gaan terug naar het begin en beoordelen de originele versie die in ongeveer 20 verschillende hitlijsten een top 10-hit werd.
1071. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
[1966, #aw13, #hp2]
De song van vandaag is vaak gecoverd en in allerlei verschillende genres. Van B.B. King tot Eels, allerlei artiesten hebben zich hieraan gewaagd.
Wij gaan terug naar het begin en beoordelen de originele versie die in ongeveer 20 verschillende hitlijsten een top 10-hit werd.
1071. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
[1966, #aw13, #hp2]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.